Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 12251
"Tror du virkelig det bare er å spasere inn til hvelvet i en av norges største banker..?"

Hvem sa noe om en av Norges største banker?
Tror du avslørte deg selv der, TS.
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Mye godt i ordtaket :there's a will there's a way. hadde du sendt meg en priv mld . så hadde jeg garantert kunne gitt deg svar på hvordan du kommer inn. så lenge vi ikke snakker norges bank. selv der skulle det ikke forundre meg om du kom ganske langt ved å bruke samme unifrm som de som holder vakthold . feks nokas uniform. eller er det for gæli politiuniform. jeg er svært kreativ å har for mange år siden (foreldet nå) kledd meg i samme klær som de på biltilsynet ford jeg trengte uskrevne vognkort, ingen som stusset overhodet.Hvis du i tilegg viser autoritet.

nå vet ikke jeg hvordan du ser ut. men selv er jeg tilhenger av briller ,pen skjorte/klær samt se sur ut jeg nærmer meg 40 og det hjelper betraktlig mot at folk stiller meg spm kontra være 19 år,møter da skjelden spm av noe slag. kan legge ved en link jeg ble frikjent for fr mange år siden som ikke identifiserer meg http://www.oblad.no/badebyen/frifunn...mera-1.3871905 jeg er selv straffedømt over 20 ganger. så er ikke noenfare for at jeg er politi, men jeg er helt sikker på at jeg kan gi deg svaret som virker
Vis hele sitatet...

Norges bank er vel en av Norges største banker om jeg ikke tar feil?
......... LES

Sitat av establisha Vis innlegg
"Tror du virkelig det bare er å spasere inn til hvelvet i en av norges største banker..?"

Hvem sa noe om en av Norges største banker?
Tror du avslørte deg selv der, TS.
Vis hele sitatet...

Ser meg lei av whiteknights som deg selv som alltid skal vri de faktiske spørsmål om til en slags vendetta for å buste trådstarter for enhver pris....
Dette skal liksom være et undergrunnsforum.
Sist endret av pondelover; 13. desember 2013 kl. 17:14.
Blir vel bare å følge med / finne ut hvem som faktisk kommer inn, og hva de trenger for å komme inn eks: er dette et sjukehus, kle deg som en lege, og oppfør deg som en lege. kommer det inn politimen / vektere kle deg som dem, og følg med om de trenger noen doukmentasjon / papirer, tenker det funker så lenge du er selvsikker nok.
men ja, blir dumt hvis du står der hver dag å følger med, da vill jo de i resepsjonen kjenne deg igjen.
Sitat av Obster Vis innlegg
Med den holdninga du kjører til medfreaks så håper jeg du går på en smell.
Vis hele sitatet...
''Medfreaks'', haha. Tullinger. Jeg spurte etter råd og tips, eventuelt erfaringer fra de som driver med social engineering, alt for å få den mentale ballen til å rulle. Skriver også at jeg skjønner at dette er lite info å forholde seg til, men folk tror tydeligvis jeg har hardt for det og ikke skjønner det den første gangen det blir skrevet. Det er nok stikk motsatt - og den holdninga jeg har kommer av at ''medfreaks'' må gni inn typ ti ganger at det er lite info, som om detter er en norskstil fra ungdomsskolen hvor dere er lærere.
Prøve først å kjøre en helt ydmyk linje, der hvor jeg forklarte at de av dere som har et problem med lite info kan la være å kommentere. Men vent! Hva skjer så? Jo, flere av mine kjære ''medfreaks'' kommenterer det samme om og om igjen - du må da klart skjønne min frustrasjon her? Ser dette er et problem som går igjen til stadighet, folk som tyr til personangrep fremfor å svare på spørsmålene eller komme med innspill som faktisk bidrar til annet enn KP (ja, kom igjen og argumenter med at dere har rett grunnet flere KP, tro det eller ei, men livet er ikke basert på antall KP på et ANONYMT forum) til dere selv.
Beklager utblåsningen, men la oss avstå fra enda en meningsløs diskusjon i en tråd som ofatter noe helt annet. Fremmet bare mitt synspunkt og har intet ønske om å fyre opp under dette fjaset du og andre bedriver. På forhånd takk!

Hvorfor gidder jeg....

Sitat av Mofse Vis innlegg
Er jeg idioten her?

La oss ta en nærmere ditt på det. Du lager en tråd med så lite informasjon at det er idiotisk å hjelpe deg uten at rådene gjør at du risikerer å drite deg ut. I et håp om å få de svarene du er ute etter slenger du dritt til alle som prøver å få deg til å skjønne dette.

Men kle deg ut som en vaskemann du så kommer du deg nok inn. Klarer du å overbevise resepsjonen om at du har en jobb der halvparten så godt som du overbeviser meg om at du er 12 år gammel så kommer dette til å gå som smurt.
Vis hele sitatet...

Ja, la oss ta en nærmere titt på det: Jeg skriver først at jeg forstår at det er lite info, men at det er det dere må forholde dere til. Jeg sier at hvis dere ikke kan forholde dere til mine spørsmål, så hold heller kjeft (kanskje litt skarpt språkbruk, men er tydeligvis det som må til for at budskapet skal nå fram.) Så begynner du å slenge dritt fordi DU ikke klarer å forholde deg til/svare på spørsmålene mine/komme med innspill hvor du yter noe positivt. Er jo mange andre som klarte det, du mener de er supermennesker da, eller?
Er også min tråd forøvrig, da JEG startet den. Hvis DU ikke klarer å svare på spårsmålene, så la vær. Det er mitt eneste poeng. Og vær så snill, ikke gidd å fyr opp under dette innlegget med enda et personagrep, det bidrar ikke til noe annet enn dritt og negativ atmosfære i en tråd som helt fint kunne ha vært informativ og lærerik for de som bedriver Social Engineering.
Sånn. Har jeg nå brytt det ned slik at du forstår poenget mitt? Eller teller det fortsatt ikke da jeg er en håpløs drittunge?
Men har du lagt en plan, eller enda bedre, kommet deg inn der du ville?
Ellers kan du jo bare gå bort til vakten og si "Se bak deg! En ape med tre hoder!" Når han snur seg for å se, er det bare å spurte inn. No sweat!
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Men har du lagt en plan, eller enda bedre, kommet deg inn der du ville?
Vis hele sitatet...
Etter nærmere research har jeg funnet ut at det ble installert ny brannalarm der i '08. Den beste ideen hittil er å skaffe en burner cell og utgi meg for å være noen fra selskapet som installerte anlegget, dernest forklare at det er dags for en rutinekontroll (dette er noe som skal skje hvert fjerde år eller så). Skal selvsagt bruke uniform fra korrekt selskap, ha med riktig type skjema osv. Tenkte også å opprette en mailkonto i selskapets navn, bare for å eliminere all form for mistanke. Den eneste haken er hvis det nylig har vært kontroll, men da er det ikke verre enn at jeg er tilbake der jeg startet. De har også heiser der forøvrig, noe som også krever kontroll og vedlikehold. Da vil jeg dog være innenfor et negrenset område, men kan argumentere med at jeg må inn på kontrollrom og slike type ting, går utifra at disse krever nøkler, så det er jo et lite problem.
Tror jeg skal gå for brannalarmen. Skal også holde dere oppdatert, og takker for mange kreative svar. Informasjon og innsidekunnskaper er nøkkelen. Som regel. Alltid.
Brannalarm er kanskje lettere enn ventilasjon, som jeg foreslo tidligere Slikt kommer jo såklart litt an på hvilke felt man er mest komfortabel og har mest kunnskap om, også.
Det er også en innspillende faktor, ja Har spilt denne rollen tidligere, med stort hell.
Sist endret av pondelover; 13. desember 2013 kl. 20:27.
så frekk og dum du virker her inne bør du ha trøbbel nok med å komme inn på t-banen. bare slå fra deg alt annet du,en med et snev av hodet i orden skjønnner at man ikke får mest råd av å slenge dritt til de man spør
Sitat av Mofse Vis innlegg
Er jeg idioten her?

La oss ta en nærmere ditt på det. Du lager en tråd med så lite informasjon at det er idiotisk å hjelpe deg uten at rådene gjør at du risikerer å drite deg ut. I et håp om å få de svarene du er ute etter slenger du dritt til alle som prøver å få deg til å skjønne dette.
Vis hele sitatet...
Prøv å skjønne at han har skjønt dette for lenge siden, men dette er infoen du får. Take it or leave it.

Det du gjør er å "take it" enda du vil "leave it". Du kan enkelt holde deg unna en hver tråd her på forumet hvis du synes trådene er dumme.

Eller surfer du med en pistol mot hodet?
Sist endret av Beis; 14. desember 2013 kl. 13:26.
Ta på deg dress, briller å en koffert så spaserer du bare rett inn å sier "Hei" samtidig som du går fort forbi resepsjonene.

Men tenker at vis det er samme sikkerhet som en bank, hvordan vil du komme deg inn i div rom uten koder til dører/nøkkelkort/nøkkel what ever? Bare på den plassen jeg jobber så er det fingeravtrykk scanner for å komme inn osv
Er nok ikke så high-tec som fingeravtrykkslesere, men må vel gjerne ha et nøkkelkort. Da jeg ikke skal snoke rundt så mye der inne uansett, så er det ikke noe problem om en ansatt følger litt ekstra med på meg. Går utifra at de vil disponere nøkkelkort o.l, hvis jeg sier jeg må inn it et rom for å feks sjekke røykvarseleren eller sprinklene der inne?
Sitat av skukketrure Vis innlegg
så frekk og dum du virker her inne bør du ha trøbbel nok med å komme inn på t-banen. bare slå fra deg alt annet du,en med et snev av hodet i orden skjønnner at man ikke får mest råd av å slenge dritt til de man spør
Vis hele sitatet...
Skal ikke si noe på TS sine vegne, men merker selv at jeg ofte har 4chan-tonen i blodet hvis jeg bytter mellom tabs, og må begrense meg selv siden dette er et forum med brukernavn. Det er ike alltid like lett

Sitat av pondelover Vis innlegg
Er nok ikke så high-tec som fingeravtrykkslesere, men må vel gjerne ha et nøkkelkort. Da jeg ikke skal snoke rundt så mye der inne uansett, så er det ikke noe problem om en ansatt følger litt ekstra med på meg. Går utifra at de vil disponere nøkkelkort o.l, hvis jeg sier jeg må inn it et rom for å feks sjekke røykvarseleren eller sprinklene der inne?
Vis hele sitatet...
Hvis du vet hvem som har innstallert det burde du jo følge litt med på hvordan de holder på. Fantastisk om du har et lokale de kan undersøke når du er der, og kan filme så du har bilde av klær/utstyr/oppførsel. Følg etter dem når de drar ut på morgenen og prøv å få med deg hvordan de kommer inn.

Også dette med epost, du må jo prøve å få en troverdig korrespondanse med noen der du vil inn!
Om du legger ved noen detaljer om hvordan sikkerheten er der blir det kanskje lettere å hjelpe deg.

-Hvordan ser resepsjonen ut?
-Er det kun en vakt?
-Er det fysiske sperrer som hindrer deg å komme inn?
-Går folk ut og inn hele tiden?
-Må man ut av resepsjonen i lunsjen?
-Er det en egen vaktmesterinngang/varelevering?
-Hva gjør resepsjonisten når han/hun skal spise/på do?

Når du har funnet ut alt dette kan begynne å pønske frem en plan.

Edit. Når jeg jobbet som rørlegger fikk jeg ofte egne kort av vaktmesteren som funket på div dører. Disse var ofte bare hvite blanke kort med magnetstripe. Om du da går til kortleseren (sett at det er kortleser i inngangen) og prøv et par ganger med et tilsvarende kort, gå deretter til resepsjonisten og si at kortet du fikk av vaktmesteren ikke virker. Kanskje hun/han slipper deg inn!
Sist endret av gummiand; 15. desember 2013 kl. 17:57.