Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  148 33582
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Ring-ding-ding-ding-dingeringeding, gering-ding-ding-ding-dingeringeding! Wa-pa-pa-pa-pa-pa-pow!
Vis hele sitatet...
Nei? Enten et dårlig forsøk på humor, eller så er du ekstremt dum.

Helt grei låt, men hvordan skal den bli den nye gangnam style? Gangnam style ble jo bare populær pga dansen som er i videoen, låta hadde jo ingenting med det å gjøre. Tror dere at den dansen som er i refrenget her blir å slå så ekstremt godt an?
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Gangnam style ble jo bare populær pga dansen som er i videoen, låta hadde jo ingenting med det å gjøre. Tror dere at den dansen som er i refrenget her blir å slå så ekstremt godt an?
Vis hele sitatet...
Hvor har du fått det ifra at det KUN var dansen som var populær fra Gangnam style? Har hørt den jævla sangen på radio og fester over et jævla år. Du kan jo søke gangnam style+radio på google om du er uenig.
Personlig tror jeg ikke The Fox blir like stor, men den vokser raskere en hva Gangnam style gjorde på samme tid.
Videoen er morsom og kreativ nok den, men tror ikke den kommer til å utløse noe gangnam style hysteri.
Sitat av belisarius Vis innlegg
Videoen er morsom og kreativ nok den, men tror ikke den kommer til å utløse noe gangnam style hysteri.
Vis hele sitatet...
ikke jeg heller. var litt lættis men mer flaut
Haha,gutta har allerede fått tilbud om fullbookede turneer og platekontrakt fra flere av de store plateselskapene.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Haha,gutta har allerede fått tilbud om fullbookede turneer og platekontrakt fra flere av de store plateselskapene.
Vis hele sitatet...
hahaha nei seriøst?? =P
Sitat av freeaak Vis innlegg
Finnes det no program for å fjerne vokal slik at man får "instrumental" ?

Fra dette punktet : http://youtu.be/jofNR_WkoCE?t=2m43s
Vis hele sitatet...
Nei, det finnes nok ikke.
Det finnes dog et par halvveis måter å gjøre det på, men resultatet blir sjelden det helt store. Finnes massevis av tutorials på nettet.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Passert 10 mill views også. Galskap...
tror den dør av mainstream rimelig snart
Hvis de fjerner reklamen når du ser på mobilen så tror jeg at den tar "mer" av!
Hvorfor gikk jeg inn på denne tråden faen! Greier ikke å slutte å høre på sangen nå.
Sitat av Obster Vis innlegg
Hvor har du fått det ifra at det KUN var dansen som var populær fra Gangnam style? Har hørt den jævla sangen på radio og fester over et jævla år. Du kan jo søke gangnam style+radio på google om du er uenig.
Personlig tror jeg ikke The Fox blir like stor, men den vokser raskere en hva Gangnam style gjorde på samme tid.
Vis hele sitatet...
Det var dansen ja, det er vel allmenn kunnskap? Er jo en grunn til at folk gikk rundt og snakket om "Gangnam style dansen" i et par uker i ettertid, mens mange aldri hadde hørt låta engang. Den hadde aldri i livet blitt like stor som den gjorde hvis det ikke hadde vært en dans i videoen.
Det er jo ikke sånn at låta er spesielt bra akkurat, hvis man ser det fra et musikalsk perspektiv.
Sist endret av Dongerino; 9. september 2013 kl. 16:29.
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Det var dansen ja, det er vel allmenn kunnskap? Er jo en grunn til at folk gikk rundt og snakket om "Gangnam style dansen" i et par uker i ettertid, mens mange aldri hadde hørt låta engang. Den hadde aldri i livet blitt like stor som den gjorde hvis det ikke hadde vært en dans i videoen.
Det er jo ikke sånn at låta er spesielt bra akkurat, hvis man ser det fra et musikalsk perspektiv.
Vis hele sitatet...
Men du påstår at det kun er dansen som har gjort Gangnam Style populær. Dette er altså helt feil. DET er allmenn kunnskap.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Det var dansen ja, det er vel allmenn kunnskap? Er jo en grunn til at folk gikk rundt og snakket om "Gangnam style dansen" i et par uker i ettertid, mens mange aldri hadde hørt låta engang. Den hadde aldri i livet blitt like stor som den gjorde hvis det ikke hadde vært en dans i videoen.
Det er jo ikke sånn at låta er spesielt bra akkurat, hvis man ser det fra et musikalsk perspektiv.
Vis hele sitatet...
Hvorfor være så trangsynt å tro at det kun var en faktor som hadde betydning?
Det var nok mer en kombinasjon av musikken, dansen og selve videoen.
Jeg så aldri noe til dansen i dagliglivet, men sangen ble spilt over alt.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Det var dansen ja, det er vel allmenn kunnskap? Er jo en grunn til at folk gikk rundt og snakket om "Gangnam style dansen" i et par uker i ettertid, mens mange aldri hadde hørt låta engang. Den hadde aldri i livet blitt like stor som den gjorde hvis det ikke hadde vært en dans i videoen.
Det er jo ikke sånn at låta er spesielt bra akkurat, hvis man ser det fra et musikalsk perspektiv.
Vis hele sitatet...
Det er ikke uten grunn at den har blitt spillt på nattklubber og utesteder over HELE verden, det er en generellt fengende låt "party låt", greit nok, ja, dansen har nok veldig mye med populariteten å gjøre, men låten har nok en del den skal ha sagt den også.
Er uansett et morsomt konsept! Har irritert meg over at ingen kan fortelle meg hva en rev faktisk sier, og den har fått svært mye oppmerksomhet på kort tid av begge grunner vil jeg tro. Hadde dessuten vært bra for Norge og bli kjent for noe annet enn pengene og oljen vår, få frem at vi kan være mer enn rike snobber (dessverre mange land nedover som har gitt utrykk for at de mener dette). Vi har da humor, en rimelig god humor også! Og det er på tide at andre land også får med seg.
Sist endret av wopah; 9. september 2013 kl. 16:42.
Sitat av Obster Vis innlegg
Men du påstår at det kun er dansen som har gjort Gangnam Style populær. Dette er altså helt feil. DET er allmenn kunnskap.
Vis hele sitatet...
Nei, det er dansen. Hadde det ikke vært en låt så hadde den jo så klart ikke blitt populær, men uten dansen så hadde den heller ikke blitt populær.

Sitat av Juliaan Vis innlegg
Det er ikke uten grunn at den har blitt spillt på nattklubber og utesteder over HELE verden, det er en generellt fengende låt "party låt", greit nok, ja, dansen har nok veldig mye med populariteten å gjøre, men låten har nok en del den skal ha sagt den også.
Vis hele sitatet...
Det er ikke uten grunn nei, det er fordi dansen gjorde låten kjent. Låten er jo ikke spesielt god, og man forstår jo ikke hva han synger om engang.

Jeg har et annet eksempel på en låt som ikke er særlig bra, men som ble ekstremt populær på grunn av dansen. Den er cirka like stygg som Gangnam Style, men ble spilt på tonnevis av nattklubber og lignende nettopp pga dansen gjorde den såpass populær.

Los del Rio - Macarena
Sist endret av Dongerino; 9. september 2013 kl. 20:37.
Har vært på hyttetur i helga, og den eneste muligheten for å spille musikk der er cd plater.
Brente en ny partycd og hadde Ylvis - the fox, på spor 1. Skjedde en eller annen fuckup med brenningen min så det endte opp med å bli 22 sanger med "the fox" på denne cd skiva.

Tror den gikk på repeat fra lørdag kl 0900 til søndag kl 1100.
Heldigvis fikk jeg nyte den på radio i dag også :P
Wow det er bra gjort!! Da er du ihvertfall hjernevasket som resten av landet/verden som hadde internet tilgang i helgen.

Jeg har aldri hørt den på radioen, håper det skjer snart ;-) Hører nok for lite på radio.

Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Har vært på hyttetur i helga, og den eneste muligheten for å spille musikk der er cd plater.
Brente en ny partycd og hadde Ylvis - the fox, på spor 1. Skjedde en eller annen fuckup med brenningen min så det endte opp med å bli 22 sanger med "the fox" på denne cd skiva.

Tror den gikk på repeat fra lørdag kl 0900 til søndag kl 1100.
Heldigvis fikk jeg nyte den på radio i dag også :P
Vis hele sitatet...
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Har vært på hyttetur i helga, og den eneste muligheten for å spille musikk der er cd plater.
Brente en ny partycd og hadde Ylvis - the fox, på spor 1. Skjedde en eller annen fuckup med brenningen min så det endte opp med å bli 22 sanger med "the fox" på denne cd skiva.

Tror den gikk på repeat fra lørdag kl 0900 til søndag kl 1100.
Heldigvis fikk jeg nyte den på radio i dag også :P
Vis hele sitatet...
Ser for meg diskusjonen ut over natten; "Døøh, hva sier egentlig reven a?"

Hadde den runden i helga selv.
Sist endret av gummiand; 9. september 2013 kl. 22:36.
Dette når jo ikke Gangnam Style til knærne en gang. Nå er ikke jeg spesielt fan av Gangnam Style generelt, men den er ihvertfall irriterende fengende. The Fox var kun irriterende.
41338 nye views på 3.5 min, fra kl 23:10-13 + 30 sec.

60/3.5xA= 708651 på 60 min?? er det mulig
Sist endret av frontman; 9. september 2013 kl. 23:18.
Viewcounten oppdaterer seg ikke konstant, tallene dine blir derfor litt feil.
Jeg som prøver å slutte å høre på Ylvis folka.

Noen som har hørt på Someone Like Me med Ylvis, jeg lo meg skakk

http://www.youtube.com/watch?v=PaEnaoydUUo
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av Obster Vis innlegg
Jeg vil tro at denne minst får 10 millioner visninger på en uke, så får vi se da hvordan dette utvikler seg
Vis hele sitatet...
Snart 14 millioner på en uke. Gjekk som jeg trodde
Litt offtopic, men noen som vet om podcast til O-fag er mulig å få tak i?
Sitat av frontman Vis innlegg
41338 nye views på 3.5 min, fra kl 23:10-13 + 30 sec.

60/3.5xA= 708651 på 60 min?? er det mulig
Vis hele sitatet...
kansje det er boots ute og går..
Synes ikke den var særlig bra. Bare slitsom og irriterende.
Sitat av vamvam Vis innlegg
Litt offtopic, men noen som vet om podcast til O-fag er mulig å få tak i?
Vis hele sitatet...
Du kan finne dem her: http://ofag.eikern.net/
Hvem er det som har anklaget dem for plagiat og fått den tatt ned fra iTunes? Er det virkelig Crazy Frog som har sett muligheten til å tjene noen royalties eller få noen ekstra sekunder i rampelyset igjen? Eller er det noen andre?
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hvem er det som har anklaget dem for plagiat og fått den tatt ned fra iTunes? Er det virkelig Crazy Frog som har sett muligheten til å tjene noen royalties eller få noen ekstra sekunder i rampelyset igjen? Eller er det noen andre?
Vis hele sitatet...
Plateselskapet i Norge, og det er ingen som har anklaget dem for plagiat. Anbefaler deg å lese nyhetsartiklene i stedet for å bare lese en overskrift på en evt. nettavis.
Sist endret av Obster; 12. september 2013 kl. 16:36.
Sitat av Obster Vis innlegg
Plateselskapet i Norge, og det er ingen som har anklaget dem for plagiat. Anbefaler deg å lese nyhetsartiklene i stedet for å bare lese en overskrift på en evt. nettavis.
Vis hele sitatet...
Hva mener du jeg har sagt som er feil?

- iTunes har tatt en avgjørelse om å fjerne låten basert på en tredjeparts påstander omkring opphavsrett. Vi jobber for å få en rask avklaring av situasjonen, sier Guttorm Raa, sjefen for Warner Music i Norge
Vis hele sitatet...
Sitat av bt.no
Nettstedet 730.no skriver at dette skyldes en tredjeparts påstander om opphavsrett.

Hvem tredjeparten er, er ikke kjent.
Vis hele sitatet...
Sitat av vg.no
En tredjepart skal ha kommet med påstander rundt opphavsretten på «The Fox». Hvem tredjeparten er, er ikke kjent, selv om spekulasjonene er mange. Raa vil ikke kommentere overfor VG om det dreier seg om en norsk eller utenlandsk tredjepart.

Musikkekspert i VG, Stein Østbø, sier det er uvanlig at iTunes fjerner en låt.

- Jeg kan ikke huske at dette har skjedd før, men her har iTunes åpenbart fått en advokat med en god sak på nakken. iTunes hadde neppe fjernet Ylvis-låten om ikke denne tredjeparten hadde vektige grunner og påstander om brudd på opphavsrett, mener Østbø.
Vis hele sitatet...
Mer her.

Edit: Eller vil du kverulere på at jeg skrev "plagiat" i stedet for "brudd på opphavsrett"?

For i så fall:
Sitat av http://no.wikipedia.org/wiki/Plagiat
Plagiat (fra senlatin: plagium, som opprinnelig betegnet «tyveri av mennesker» eller «menneskerov») er urettvis imitasjon, etterligning eller kopiering av et åndsverk som hevdes og fremstilles, enten i sin helhet eller deler av, som noe man har skapt selv; litterært, vitenskapelig eller kunstnerisk tyveri.
Vis hele sitatet...
Sitat av http://snl.no/plagiat
Plagiat, utilbørlig utnyttelse av en annens åndsprodukt, idet man utgir dennes ideer som sine egne, eller som forfatter utnytter en annens verker uten å oppgi denne som kilde; litterært, kunstnerisk tyveri.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Realist1; 12. september 2013 kl. 16:59.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hvis denne blir radiomateriale kommer jeg til å slap a ho, evt. bruke ørepropper. Jesus...
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Realist1: Jeg legger meg helt flat. Slik jeg forsto det tidligere (etter å ha lest en artikkel så var det plateselskapet i Norge som hadde fått iTunes til å fjerne låten pga. rettigheter. Slik fremstilles ikke saken nå ser jeg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ny låt fra Ylvis, mye bedre låt enn The Fox, another classic

The Cabin

http://www.youtube.com/watch?v=GVyDovLA2vw
En perfekt beskrivelse av hyttelivet.
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Ellen & Ylvis fremfører deler av The Fox på showet hennes
http://www.youtube.com/watch?v=ztoMQrHmIso

Tenker det spruter nye millioner med visninger nå som HELE amerika har fått den med seg.
Med tanke på at showet hennes blir sett av ca. 1% (4 av 300 millioner) av befolkningen så er det ingen overdrivelse å si HELE Amerika.
Sist endret av Mith; 20. september 2013 kl. 10:49.
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Med tanke på at showet hennes blir sett av ca. 1% (4 av 300 millioner) av befolkningen så er det ingen overdrivelse å si HELE Amerika.
Vis hele sitatet...
Hæ? Mener du kun 4 millioner mennesker i hele amerika ser Ellen show? Trodde det var blant de aller største talkshowene i statene. Du må huske på spredningen av videoen...er ikke slik at alle MÅ se showet for å få med seg denne låten. Facebook/twitter/media kommer til å spy ut dette greiene.

Edit: The The Ellen DeGeneres Show averages about 5.2 million viewers per episode, according to daytime television ratings, which makes it one of the highest-viewed daytime shows. ChaCha! - See more at: http://www.chacha.com/question/how-m....1Sgq5OCl.dpuf

Det var overraskende lite synes jeg.
Sist endret av Obster; 20. september 2013 kl. 11:42.
Sitat av Obster Vis innlegg
Hæ? Mener du kun 4 millioner mennesker i hele amerika ser Ellen show? Trodde det var blant de aller største talkshowene i statene.
Vis hele sitatet...
Ja, det er i snitt 4millioner som ser showet. Det er av de større showene (fortsatt mindre populært enn feks. Dr. Phil) som går på dagtid.
Siden USA er et land uten en sterk allmennkringkaster, stort geografisk område og et enormt kommersielt TV-tilbud så ser befolkningen på utrulig mye forskjellig. Fox news feks. har også under 10miilioner seere hver dag og CNN, CBS og NBC har enda færre.
Det er ikke slik som her i Norge at om du er på Skavland eller Senkveld så har oppimot 25-35% av befolkningen faktisk sett deg på tv den fredagen eller at det som tas opp på Dagsrevyen kan du regne med at alle får med seg.
Sist endret av Mith; 20. september 2013 kl. 11:54.
Er det bare meg som begynner å bli litt lei av å se hvor mye oppmerksomhet den videoen får i norsk media?
Ikke i det hele tatt, drittlei hvor "stolte" avisene er av nordmenn i utlandet.. Det er forside på forside med Ylvis.. Gjelder ikke bare Ylvis selvsagt..

De ble jo ganske kjent med Work it videoen også der borte, men den ble ikke like "viral" som the fox.. Men når det "smeller", da er avisene der og skal ha en bit av kaka vettu, SEO

Alltid likt Ylvis sin humor og det er utrolig morosmt at de nå begynner å komme seg ut av landet med materialet sitt

Noen som husker denne: https://www.youtube.com/watch?v=yz7Ak7tyUQE en av mine tidlige favoritter
Sist endret av Defman; 20. september 2013 kl. 12:45.
Jeg er av motsatt mening. De burde gitt seg med The fox, for Cabin var bare et desperat forsøk på å videreføre suksessen.
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Jeg er av motsatt mening. De burde gitt seg med The fox, for Cabin var bare et desperat forsøk på å videreføre suksessen.
Vis hele sitatet...
The Cabin er ikke laget etter The Fox. Men den ble releaset etter The Fox, noe som var planen hele veien. De prøver ikke å videreføre noe suksess med denne låten. Det er en ny sketsj/musikkvideo til promotering av talkshowet sitt. Slik som de har gjort med mange andre sketsj/musikkvideoer før The Fox.
Jordnære gutter som ikke tar helt av med andre ord.
Unner de all creds! De er unike med sine forskjellige kreative talenter.
Eneste jeg misliker er all tull og tøys pratinga i selve sendingen på talkshowet, for da skal det være mer rettet mot hele Norge som publikum.
+1 ^

Desperat forsøk var det nok ikke, de har holdt på en god stund nå

Hater dubstep selv, men dette er genialt: http://www.youtube.com/watch?v=PaEnaoydUUo

Elders React To Ylvis.. Enda en, er på youtube surfing nå hehe

Morsom video

http://www.youtube.com/watch?v=xiKiAlv9wWw
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Jeg er av motsatt mening. De burde gitt seg med The fox, for Cabin var bare et desperat forsøk på å videreføre suksessen.
Vis hele sitatet...
Hvor er logikken i det? Slutte med det de har drevet med i alle år bare fordi en musikkvideo får mye oppmerksomhet?
The cabin er jo åpenbart en sang som henvender seg hovedsaklig til et norsk publikum.
Sitat av henrikxt Vis innlegg
Hvor er logikken i det?
Vis hele sitatet...
Her:

if($oppmerksomhet > $ideell_mengde) { avslutt_eksistens(now()) } ;
Sitat av moret Vis innlegg
Meh, den kommer til å få et par delinger på større sider og bli noe som kan anses som "viral". Men at dette skal bli en diger greie har jeg ingen tro på. Et par millioner visninger skal ikke være noe problem, men ikke på tale at den får mange titalls mill.
Vis hele sitatet...
Bomma litt der da.