Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1246
Noen som kjenner igjen og vet hva en slik komponent er?
Hører til i fjernkontroll til smartsystem på en bil. (LFID)
Åpner bil automatisk når fjernkontroll er innen rekkevidde.
Disse komponentene går i oppløsning så nå har jeg et par fjernkontroller som ikke virker. Skulle derfor gjerne hatt tak i noen slike så jeg kan lodde på nye.
Er en form for spole..

Håper noen kan hjelpe

http://rivest.no/wordpress/wp-conten...8-23.19.26.jpg
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ser ut som ei spole for min del, eventuelt ein trafo, men det verkar litt mindre truleg enn spole.

Har du mogelegheit til å telje antall loddepunkt på den?
Det er en spole som sagt.. tenkte litt mer på hva type og hvor jeg kan få tak i..
Har søkt rundtom overalt men klarer ikke finne noe..
Er SMD utgave og har 2 loddepunkt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ok, då er det ein enkel spole, og 673 bør indikere 67*10^3µH induktans, som høyrest litt høgt ut?

Trick du kan prøve er å måle diameter og høgde på komponenten, gå til rsonline.no, finne inductors i menyen der, og velje liknande mekaniske dimensjoner for å sjå kva du finn. Det kan gi noko som ligner...
ja ikke vet jeg.. kan sjekke der ja takker..

Når denne ryker klarer ikke fjernkontrollen å "svare" til bilen at den er i nerheten, slik at bilen da ikke åpnes automatisk men må låses opp med knapp på kontrollen..
Er vel egentlig den viktigste funksjonen på fjernkontrollen for min del
Lurer på om den har gått seg varm da toppen var helt oppløst..
Hvordan "ryker" denne komponenten? Lurer på om den er en del av en annen bærefrekvens for signalene som åpner døra på kortere avstand. Litt merkelig er det, fordi jeg skulle tro man brukte samme frekvens for å åpne døra automatisk som når man trykker på knappen, bare at den brukte langt mindre effekt på den automatiske biten.
Skal se om jeg får tatt et bilde senere. Toppen sprekker.
Knapp for åpning går på vanlig radiosignsl med lengre rekkevidde.
2 forskjellige antenner for mottak.