Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 994
Jeg har noen komponenter i et sikringsskap som må beskyttes.
Problemet er at de stikker ut og jeg kan ikke bruke flatt pleksiglass.

Den ene trafoen stikker ganske langt ut og jeg må ha en "hatt" over den

Noen her inne som har ideer på hvor jeg skal begynne å lete etter slike ting?

Kan legge ut bilder om ønskelig
Hva med å bruke plexiglass som du setter i ei knekke, og får denne bøyd til riktig posisjon, og fester med skruer i trafo, eventuelt i bakplaten?
Hva om du får tak i et identisk sikringsskap, kapper bunnen av det og så trer det utenpå det gamle. Så trykker du det hele inn, men stopper når dine nye komponenter nermer seg skapdøren. Mulig du kan finne noe passende på denne siden http://www.stansefabrikken.no/tilbeh...tegory212.html
Jeg stemmer for deet COS kommer med... det er ihvertfall det vi bruker når vi setter inn komponenter som ikke kan dekkes av vanlige kapslinger. eventuelt kan du lage noen stand-offs/spacere som du monterer plexien på =)
Åhh, plexi er vel utenfor min komfortsone. Men jeg mener at vanlig plexi ikke kan kaldbearbeides/knekkes, du trenger en annen type plexi(som forøvrig har et annet navn). Eventuelt varmbearbeide den, noe jeg synest til tider er vanskelig å få til med "strøkent" resultat.

Ahh, lexan heter den typen jeg referer til. Om den er noe egnet til ditt bruk det aner jeg ikke.
Sist endret av Troennes; 2. februar 2013 kl. 19:16. Grunn: Husket att produktet hette lexan.
Enig med det Troennes sier. Har bygget flere braketter og "kapslinger" i gamle sikringskap/fordelinger ved hjelp av plexi som er kappet og bøyd til. Om du legger ut noen bilder kan jeg kanskje komme med noen forslag