Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3560
sertifisert idiot
Innledning;
Da lommeboka begynnte å bli tom, og bensintanken blei like tørr, så måtte jeg finne på noe å gjøre. så jeg tok en tur på loftet, og kikka, og der fant jeg en vannkoker jeg hadde kjøpt.

så begynnte jo tankene å surre, og tilslutt så fant jeg ut at det måtte bli ett destilasjonsapparat

så, kommer til å legge ut noen bilder her, og updates de gangene pengene og tiden strekker til

bilder:
http://i1353.photobucket.com/albums/q665/Sham_Pilsnern_Christian_Pehrsen/2013-01-29222234_zps0a274589.jpg
hvordan den så ut før jeg begynnte å jobbe med den

http://i1353.photobucket.com/albums/q665/Sham_Pilsnern_Christian_Pehrsen/2013-01-29222316_zps69ede791.jpg
hva jeg fant under bunndekselet

http://i1353.photobucket.com/albums/q665/Sham_Pilsnern_Christian_Pehrsen/2013-01-29225704_zps5a6cf1ca.jpg
etter at jeg fikk fjerne alt tullet, som temp styring og sånt

neste steg på planen er å koble inn en digital varmesensor som styrer styrken på oppvarming.
tenker at det blir denna:
http://bryggeland.no/pid-kontroller-...l-digital.html

men hvis noen har en annen løsning, så vil jeg gjerne høre om det
oppdateringer følger etterhvert som jeg får tak i penger og tid

#cyber
Det var nå en kostbar pid for en som er for blakk til å fylle tanken.
Tror heller du skal du deg en tur på ebay så finner du pid til til under 200kr.
Råner i storkrise?

For blakk til å fylletanken - konkluderer med å lage heimbrent?
Har fordommer, mtp signaturen til trådstarter :#

Men har ikke noe i mot heimbrent jeg - så lenge ingen dør eller blir blinde et jo alt bra
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Indere er noe for seg selv

Har overhodet ikke peiling på hjemmebrent, men vil du ikke få problemer med å kjøle ned dampen uten å ha et spiralrør?
sertifisert idiot
Trådstarter
Haha xD geniale svar folkens xD
Detta er bare ett prosjekt, og som jeg skreiv over så blir det ett prosjekt som holder på når penga kommer inn

Men lurer på om det er noen som tror at den PIDen jeg valgte ut kommer til å funke?

#cyber
Sitat av sengetøv Vis innlegg
Indere er noe for seg selv

Har overhodet ikke peiling på hjemmebrent, men vil du ikke få problemer med å kjøle ned dampen uten å ha et spiralrør?
Vis hele sitatet...
Regner med han skjærer et hull i toppen og tar ut spiral på siden!
Sitat av hayer Vis innlegg

Men har ikke noe i mot heimbrent jeg - så lenge ingen dør eller blir blinde et jo alt bra
Vis hele sitatet...

Er ingen som dør av hjemmebrent. Det er smuglerspriten som tar liv.
Det er ikke fysisk mulig å lage hjemmebrent basert på vann, sukker og gjær som kan ta livet av deg. Alle ryktene om tresprit i hjemmebrent er urban myths. Det er tull og tøys.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Er ingen som dør av hjemmebrent. Det er smuglerspriten som tar liv.
Det er ikke fysisk mulig å lage hjemmebrent basert på vann, sukker og gjær som kan ta livet av deg. Alle ryktene om tresprit i hjemmebrent er urban myths. Det er tull og tøys.
Vis hele sitatet...
Eneste mulighet er et altfor stort glass med 96%.
Sitat av cyberlink93 Vis innlegg
Haha xD geniale svar folkens xD
Detta er bare ett prosjekt, og som jeg skreiv over så blir det ett prosjekt som holder på når penga kommer inn

Men lurer på om det er noen som tror at den PIDen jeg valgte ut kommer til å funke?

#cyber
Vis hele sitatet...

Det du har er jo i realiteten en vannkoker. Du skal lage sprit.
Du trenger en kobberkveil til å lage spiral slik at spriten stiger ut av vannkokeren, opp gjennom kobberkveilen hvor den kjøles og renner ut som sprit. Søk på spiralbrenner her på forumet. Ligger flere tegninger her.
En plastbrenner eller en spiralbrenner er nok mer egnet enn den vesle der. Du kan bruke varmeelementet fra vannkokeren til spiralbrenner da Så med en 25 liters dunk og en kobberkveil så er du et skritt nærmere sprit hvertfall.
Vel nå trenger han jo ikke noe plastdunk å koke i, fyren har jo en helt bling vannkoker. Er jo bare å fikse et lokk med pakning så det tetter også montere kobberkveilen gjennom lokket.

PID holder kontroll på temperaturen og resultatet blir deilig sprit.

Biltema har bremserør i 5m lengde.

Evt om du har lite cash så kjøper du både kobber og pid fra ebay, tipper prisen blir omtrent det du betaler for kun PID her i landet. Pid har jeg sett til ca 100 lappen på ebay.
sertifisert idiot
Trådstarter
Heisann folkens, for å svare på noen av spørsmålene her:
Det blir spiral ut av toppen på den ja, den har ett metallokk som låses på plass ved å vri den inn i sporene.
Det med lite penger gjelder bare nå, når lønninga kommer så blir det å handle inn, derfor jeg tenkte å kjøpe den PIDen som jeg fant
Vil helst handle fra en forhandler her i norge, da jeg føler at jeg får bedre svar fra dem. Spessielt med tanke på at hele apparatet kan gå i taket, og da vil jeg gjerne bli sikker på det jg handler inn

Veldig kult at det er interesse for prosjektet mitt forresten hvis det er noe noen lurer på så er det bare å spørre

Forresten, beklager evt skrivefeil og rotete innlegg, er ikke verdensmester i å utrykke meg alltid :/

#cyber
Sist endret av cyberlink93; 1. februar 2013 kl. 01:24.
Så hvis riggen går i lufta, så skal du klage til butikken du kjøpte regulatoren fra, og klage på at den fikk HB-apparatet til å blåse i filler? Lykke til med det.

Men generelt forstår jeg hvorfor noen liker å handle fra norske forhandlere.
Sist endret av Gerbizzle; 1. februar 2013 kl. 07:27.
sertifisert idiot
Trådstarter
Sitat av Gerbizzle Vis innlegg
Så hvis riggen går i lufta, så skal du klage til butikken du kjøpte regulatoren fra, og klage på at den fikk HB-apparatet til å blåse i filler? Lykke til med det.

Men generelt forstår jeg hvorfor noen liker å handle fra norske forhandlere.
Vis hele sitatet...
hehe, er mere for å få god og ordntlig info fra forhandler før ting evt går i taket, blei litt feilformulert ser jeg
Databladet til din utvalgte PID sier at den har en SSR utgang på 3A - 230V (altså maks 690Watt), mens det på bildet av kokeapparatet står 950Watt. Nå har jeg ikke finlest spessifikasjonene, men det skurrer litt.

Dessuten ser ikke denne kokeren veldig solid ut. Husk at dersom du får lekasje av varm alkoholdamp ut i rommet så har du laget en meget lettantennelig og meget kraftig bombe. Nei gå heller innom jernhandelen og fortell hva du trenger, dem har nok mange som deg innom, så du får hjelp. Så finner du en som kan sveise dette sammen på en forsvarlig måte. Eller snakk med noen voksne karer. Sikkert noen som har et gammelt apparat fra ungdomstiden liggende å slenge. PS: Politiet har mange, hør om dem vil selge.