Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1024
Jepp.. da var jeg kommet hjem fra Roskilde. Og fytti så bra det var... maten, ølet, folkene, konsertene.. I det hele tatt en flott opplevelse. Hvordan var det for dere andre som reiste dit? Fikk dere med dere noe bra? Som f.eks. da berlevågsgutta sang for 50000 fulle festivaldeltakere..

Var selv meget fornøyd med Rammstein, Bob Hund, Satyricon og Kaizers (for et helvete der fremme) - også pipe og gitarsang i nabocampen da..

Edit: Glemte helt det forrykende gitarspillet på Manowar..
Gjett hvem som fikk trommestikken til Dave Lombardo (Trommisen i Slayer) og som klarte å miste den senere på kvelden.
Roskilde var skåj, høydepunkter var, in no specific order: Bob Hund, Slayer, ... and you will know us by the trail of dead, Red Hot Chillipeppers, Black Rebel Motorcycleclub, Millencolin, Furillo (På camping-scenen), Danko Jones. Det var egentlig ingenting jeg fikk med meg som var skikkelig dårlig, kanskje bortsett fra lyden på Icarus Line.

Om det var noen som bemerket seg en særdeles beruset og blasfemisk skikkelse med bob hund-skjorte på Satyricon, så er sjansene store for at denne var undertegnede.

Som du sier, festivalen var dritbra, men man knekkes litt fysisk av den. Vi skulle egentlig direkte ned til Quart i dag, men utsetter til torsdag (Tirsdagsbilletter anyone?) grunnet knekthet.
Eneste å utsette på årets Roskilde for min del var været. I fjor var det sol og sommer nesten hele festivalen. Da slipper man at alt man eier og har er fuktig/vått.. Høydepunktet over alle høydepunkt for meg var The White Stripes som leverte en sjefs-konsert. Ellers var Kaizers, BRMC og Garbage ganske fett. Deilig å sitte med en øl i gresset og høre på Kent også, fint vorspiel.

Gleder meg til neste år.
Jeg hadde det helt fett.
Høydepunktet mitt var uten tvil HIM, som har vokst til å bli et av favorittbanda mine de siste ukene.
Vi ankom Roskilde på lørdagsnatta, og det sier seg selv at det blei fyll og fanteri fra da og utover. Westcampen som jeg var på åpnet ikke før på mandag, så vi sov på parkeringsplassen fram til det. Det gikk litt hardt på flaska før sjølve festivalen startet, og jeg fikk det igjen med å bli sjuk (vond i halsen, feber ogsånt) natt til lørdag. Holdt meg gående på smertestillende, men jeg orket kun orket ypperst få konserter, og vi dro søndag etter foppalkampen.

Uansett om jeg misset etpar band jeg ville se og været var ræv, er jeg storfornøyd. Akkurat den atmosfæren og stemninga tror jeg man skal leite langt etter for å finne annet sted.


Jeg kommer neste år, uten tvil
artig uten tvil. men fjoråret var bedre.. sol, bedre band, bedre atmosfære, men dont get me wrong, det rocka i år og

høydepunktene var vel egentlig black rebel, trail of dead, red hot, kaizerz og furillo(ana )

jeg misset også band. men men, slik er det der, man blir jævlig sliten av å være på konserter hele tiden.
rekylvinyl.no
Det var digg i år også, kanskje litt bedre mat

Beste musikkopplevelsen jeg fikk var nok på Jagajazzist konsert, fy faen de utvikler seg enormt hele tiden. En vanvittig saxofonsolo der, men tromissen var nok den beste jeg noen sinne har hørt.

Kaizers tok vanvittig av. St. Thomas var morsomt og fint. Bob Hund konge! Kent var helt greit. Garbage var overraskende bra.
Spiritualized var vanvittig bra! og til slutt Travis, artig og bra. jeg sotd helt forran orangescene gøy det. best service der bare å rekke ut en hånd, så får du vann med en gang
Jeg synes det var greit nok, bortsett fra MANOWAR
det var KONGE!

PS! http://www.rockphoto.dk/Artists/Mano...es/ppage3.html

Grei nok plass hadde jeg også (til høyre i manowar shorte).

Og ikke kommenter ansiktsutrykket, jeg vet det er €"%€"##€
høydepunkter konsertmessig: erykah badu, aimee mann, kent, rammstein, notwist, moon gringo, kaizers, manowar. skulle sett flere enn vi gjorde, men vi oppdaget serveringen av frozen margueritas... sigh ;p tequila forkledd som slush er jo bare utspekulert. moro var det lell.
Når man er inne på festivaler og slikt ... var på Quart i går, fikk selvfølgelig med meg Turboneger, og sammen med The International Noise Conspiracy, DOLL og Amulet trakk de opp en ellers så trist festival. For en nedtur det var å komme fra gigantiske Roskilde til vesle Quart stappa med prappy club-folk. Aldri i verden om jeg gidder å dra ned dit igjen, dyrt som faen var det og. Fra nå av er det Roskilde, og kun Roskilde, for alle penga.
hmm....da var enda en festival overstått....
RF 02 var deff, den mest slitsome festivalen ever. med tanke på at jeg bodde i camp med en del metal huer som festa 24-7 ( og hadde det største annlegget) og at været saug...
mye bra musikk i år., for all del. men jeg tror dette ble min siste festival, iafall for denne omgang.

btw: beste konsert : Bjørn Svin på blå scene , Bjørn tok så jæææævlig av at det er ikke til å tro =)
Synes roskilde og quart er noe forbanna dritt egentlig. Sist gang roskilde hadde ett nogenlunde band-reportuar var vel i 98/99 når metallica og black sabbath var der. Nei man skulle vært på Wacken 2002. Bruce Dickinson,Immortal,Blind Guardian,Children of bodom,edguy pluss masse fler
ikke glem fjoråret, tool, deftones, placebo, pj harvey, madrugada, hammerfall ++ ..

det var festival det