Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 872
noen her som har kjennskap til mixing av metal\rock
jeg har fått spillejobb på et nyoppstartet sted i byn ( haugesund)
dette er en plass for goth\metal folket.
Synest det av og til ble litt brutalt å crossfade fra Type O Negative til Tristania,
er det noen som har noen tips\teknikker som kan få det til å høres litt bedre ut.
hvis noen her er fra Haugesunds området og har innteresse for metal\goth\heavy så må de ta turen innom

info finnes på http://travel.to/gothoteque
bilder blir lagt ut i dag

hvis noen har forslag til noe goth aktig musikk som er dansbar må de gjerne komme med forslag =)
Faen at eg isje bor i Haugesund lenger dah!
Altså.. du skal mixe rock, metal, goth osvosv, altså det blir mye gitarer og mye vokaler.. det beste du kan gjøre er egentlig å bare drite i det og spille trance..

neida, bare kødder. Når du skal mixe slik musikk er det ofte vokaler hele tiden og heftig og intens elgitarspilling, det du må gjøre er å crossfade helt i slutten på en låt, ettersom de aller fleste slike låter har en innledning, et intenst mellomparti, og en brå slutt som kan være litt rolig, eller stoppe opp i farten. Du må være klar over hvilke låter du spiller, og crossfade over til neste låt helt i slutten, når du hører den første låten begynner å drøye ned litt, da vil du høre at det ikke drøyer allikevel i mixinga og at alt blir til ett lissom.

Mixer man trance skal man fokusere på beaten, helt til man finner et punkt der begge låtene går paralellt og få overgangen flytende slik man ikke hører at det slutter av. Der kan du se en forskjell fra hva du ikke må gjøre her.. du har ikke noe beat her du kan følge, så du må satse på å ta overgangene rett før de slutter, da fyrer du opp en ny låt i headsettet, og fører crossfaden over til du syns selv det høres riktig ut, blir det litt feil, og det er forsent og prøve å dra crossfaden på nytt, kan du bruke volumkontrollen på mixeren på den låten du mixer over til, og bare skru den litt høyere, slik du ikke merker den andre låten, jeg bruker å kalle det en nødmanøver hvis du tabber deg litt ut, det går på det samme som crossfade, men da har du mer kontroll ettersom du kan leke deg frem og tilbake med crossfaden etterpå hvis du bruker volumkontrollen..

Det er mange muligheter, men hvis du er ny i bisnissen, så tror jeg jeg har forklart litt her hvordan du kan gjøre.

Lykke til da
hmm...takk for tipsene =)
jeg får rett og slett prøve meg frem og se hva de dritings mennesken liker best =)


Btw: jeg kan mixe house/trance, beat-mixing er ikke no problem =)

sliter bare litt med gitarbassert musikk ....men men det går vell bra, fikk bare ros for forige kveld, utenom at jeg gikk over "volum-grensa" og eieren av lokale kom springende opp og skrudde alt "litt" ned =) men utenom så var han strålende fornøyd.


btw: hvis de t er noen fra haugesund området her er det bare å ta turen innom.
billig øl og masse damer =)