Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 3521
i dag kommer den komplette band listen for roskilde!
men maskinene på jobben min flipper ut vær gang jeg går inn på siden .
så kan noen gå inn på siden www.roskilde-festival.dk
klikke på bands 2002 og copy + paste den listen inn her ???

m.v.h
A

AMADOU AND MARIAM (ML) Brændende og fyrig funk
ANTI POP CONSORTIUM (US) Hiphop - men ikke som vi kender det
B

THE BETA BAND (UK) En samling skøre surrealister
BOB HUND (S) Forrygende energi og showmanship
THE BOLLYWOOD BRASS BAND (UK) 11 musikere spiller Hindifilm hits og bhangra
BOSSACUCANOVA (BR) Braziliansk electronica
C

THE CHEMICAL BROTHERS (UK) Solid elektronisk beat
CICALA MVTA (JP) Japansk gademusik og avantgarde jazz
F

FUNK'N'LATA (BR) Trommegale energibundter
NELLY FURTADO (CAN) Fløjlsblød pop med street-attitude
G

GARBAGE (US/UK) Endnu en forrygende koncert venter Roskilde
GUACO (VE) Tradition blandet med dance, funk, jazz og art roc
H

THOMAS HELMIG (DK) Fed lykke og fællesoplevelse til alle
HIM (FIN) Lovemetal fra dystert boyband
J

JAGA JAZZIST (N) Fusion der rykker ved dine forestillinger om musik
C.V. JØRGENSEN (DK) Dansk musikpoesi
K

KAIZERS ORCHESTRA (N) Melodisk, energisk og anderledes larm
KENT (S) Melankolsk,stort favnende rock
L

SONDRE LERCHE (N) Ung popsang fra Norge
M

MALK DE KOIJN (DK) Uhøjtidelig hip hop der genopfinder ordet
MILLENCOLIN (S) Fængende og glad punkrock
N

AIDA NADEEM (DK) Eksotisk arabtronica
O

ORCHESTRA BAOBAB (SEN) Afro pop fra Dakar
P

P DIDDY & THE BAD BOY FAMILY (US) Glamourøs og smooth gangstarap
PANTÉON ROCOCÓ (MX) Ska og punk krydret på mexicansk
PET SHOP BOYS (UK) Intelligente popklassikere
R

RAMMSTEIN (D) Metal, industrial, techno og rock
RED HOT CHILI PEPPERS (US) De amerikanske crazy-rap-rockere
S

THE SAVAGE ROSE (DK) Sprudlende og inciterende show
SAYBIA (DK) Populære poprock-melankolikere
SLAYER (US) To årtier med hæsblæsende thrash metal
SPIRITUALIZED (UK) Storslået psychedelisk rock
STEVE EARLE & THE DUKES (US) Americana når det er bedst
SUPERJEG (DK) Dagdrømmersange om hverdagens trivialiteter
T

TRAVIS (UK) Besnærende og melankolsk guitar pop
W

WEEKEND PLAYERS (UK) Intens fatamorgana-soul


--------------------------------------------------------------------------------
[EDIT]
heh... 2 stk. som posta mes jeg holdt på
[/EDIT]
Evig sent ute du..

<edit>enda en</edit>
paparoach's Avatar
Trådstarter
takke takk
meget bra fuglens =)
Bob Hund, Millencolin, HIM blir evig kult. Kaizers og Travis blir sikkert koslig og..

Får bare håpe det kommer no litt bra hardt og *håpepåSOAD*

paparoach's Avatar
Trådstarter
oki...jeg har spurt om dette før. men hvem herifra har tenkt seg til roskilde??? hadde vært en kule plass å møte folk liksom
jeg har forøverig bestilt fly billett til den 22juni. jeg reiser allene så hvis det er noen som er innt i å hive seg på reisen , ta kontakt så skal dere få flight nr og hele greia, og husk , fly du bisnis clas fra gardermoen , får du gratis drikke i ventesalen =P personlig ahr jeg tenkt å komme en del timer i forveien
dette blir bra :P

-enjoy

ps: atter en gang takk for hjelpen
paparoach's Avatar
Trådstarter
hva roskilde har å stille opp med....sier bare to ting e jeg RAMMSTEIN og HIM!!!

utenom så er det jo sinnsykt mye bra elektronisk som kommer da,
chemical brothers er jo meget fortreffelig og timo maas blir minst like bra, men men hvis folk heller har lyst å betale 8 ganger mere for quart festivalen, der øla koster det firdobbelte og snuten snuser rundt deg 24-7 så versågod =)

hihi
Jeg hørte at Turbonegro skulle spille på Roskilde, men de står jo ikke på bandlista.. så jeg lurer på hvordan kilden min har funnet ut det :P

Btw: Quarten er d y r
quart har ingen feeling, det har roskilde. samme faen om alle verdens metal-band kommer. du må sitte vekk fra scenen å drikke pils i hvite telt.

men om Dream Theater kommer, så kanskje
Satyricon og Windir kommer visst til Quart. Men fy fadej as, sjekk Hultsfreds Festivalen, den blir übergenial. Veldig synd at man legger den midt i muntlig eksamen bajs.
paparoach's Avatar
Trådstarter
sorath: helt enig. roskilde er en helt egne feeling. det er liksom alle de vennlige folka, den billige pilsen , shoppingmuligheten osvosvosv.
pluss at når du er på roskilde har du tilgang til christiania. og det er det vell ingne andre fesitvaler som har en sånn mulighet (uff det var dårlig formulert)
ingen ting slår det å kjøre buds for 40kr pr. G.
ahhh...gleder meg =)
rekylvinyl.no
svært få festivaler kan måle seg med roskilde, atmosfæren som oppleves der er helt utenom det vanlige fra andre festivaler.
en vanvittig bra opplevelse.

skal du finne noe bedre enn roskilde, må du ihvertfall lete andre steder enn norge.

quart er ikke drit eller dårlig, hvis vi tar bort all bærumsossen og kronprins håkon, så er den ikke verst
*har bestilt billetter til Xploding Plastix & Motorpsycho+Jaga Jazzist på moldejazz*

Quart var tydligvis ikke interessert i å få Manowar til Norge. De kommer til Roskilde.... altså Roskilde på meg!
la nå hvem band som kommer, ligge.
roskilde eier, jeg sa etter ifjor, med en gang jeg hadde kommet hjem og fått en dag i senga mi og sovet ut den tunge hasjskyen som lå over hodet mitt "dit skal jeg neste år og".

bandet trenger ikke være bra når menneskene er helt rå, du vil ikke tro hvor svært det er der, det er mat fra alle kontinenter for under 30 kr stk! pannekaker med alt av tilbehør, mine favoritter pannekaker med sjokolade, smør og sukker. øl som er så billig at du ler av det, alltid en ølstand in sight. glem disse hvite teltene. kjøp deg heller et selv og sett på den enorme teltplassen. gang ullevaall med 500 så kanskje du har arealet.
hele danmark dreier seg om roskilde når det er, roskilde har vært i alle år og INGEN slår feelingen du får av å komme dit første gang og føle deg så velkommen som man gjør.
og de som ikke har vært der enda er de som diskuterer og sier at querten er så bra. dere vet ikke hva festival er!!

hapsdog.
▼ ... over en uke senere ... ▼
paparoach's Avatar
Trådstarter
woha
47 dager igjen til avreise, 31 av de er arbeidsdager .
flybilletten kom på fredag...jeje nu er det faenmeg ikke lenge igjen =)

cya
Kjøpte min billett igår *hoppe*
paparoach's Avatar
Trådstarter
metz: gratla !!!!
hva band har du tenkt å se der da???
når skal du dra?? åssen drar du???
hypp på å møte en fellow nff`er på roskilde??? =)

WIIIIIII sommern er her snart
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeha, nå er det ikke lenge igjen. Blir travelt det her skal ha med meg:
Millencollin og BERLEVÅG MANNSANGFORENING

Hørte at Less Than Jake og Lost Prophets skulle komme også, men de står ikke på lista... *weird* Håper på flere band. SOAD for eksempel
hadde vært fett å møtt noen av dere der nede, hvis noen er interessert. Paparoach; hva sier du til å hoocke opp??
paparoach's Avatar
Trådstarter
totto: seff ikke no problem, rett før jeg drar sender jeg deg en pm med mobil nr mitt så caller du meg når du er komt ned
jeg regner med at jeg kommer til å bo mellom vindmøllen og omo traileren..rett ved siden av et svært militær telt med et gult flagg med ei sort dråpe på der det står Oljan, du kan se det fra bro

standar plassen for meg og haugesund-roskilde crew
vi er faens mange som skal dra ned ...campen blir på 20-30 mann tror jeg, og den blir STOR med SVÆRE telt gleder meg!!!!!
og der har du masse forsjellige folk, metal folk- hip-hopere , rockere, streitinger, gothere, osv osv osv :9
så det blir jævli fest =) regner med at vi tar meg et anlegg med litt størelse i år =) duger ikke med boombox
det eneste du må regne med er daglige ekspedisjoner til københavn og christiania

btw: driver du med no rusmiddler?? har du vært på roskilde før??
hvor gammel er du??

uansett ser frem til å møte nff`ere på Roskilde

=)
Klart er jeg med på å møte litt nFF'ers
Vi skal se World Cup i Køben først (skate session) så vi drar ned etter den.. ikke at jeg er helt sikker på når World Cup er. Skal se det som er bra :> For å ta det jeg husker i farta: Millencolin, HIM, Bob Hund, Kaizers, Petter osv osv..

Gleder meg som en unge, jeg bor forresten i Sandefjord, så vi tar bare ferga over til Sverige og kjører bil ned.


Hvis SOAD skulle dukke opp (noe de dessverre ikke ser ut til å gjøre), kommer jeg til å dø tror jeg..
paparoach's Avatar
Trådstarter
tøft
da svitcher vi tlf nr rett før folk drar og så møtes vi på roskilde...eller i christiania???
vet ikke helt hva folk er for her....
men uansett så blir det jæææævli fett i år
det er så mye jeg MÅ se at jeg kommer til å slite meg helt ut..
jeg er i køben fra den 22juni ankommer en gang på kvelden da

si fra når den skate tingen erda..kunne tenkt meg å se det faktisk, har aldri stått på brett jeg, men har spilt såpass mye tony hawk at jeg kunne kost meg med å se på flinke folk

ok talast =)
hmmm, vil også til roskilde.. men hakke penger døft som fan..
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Høres bra ut det her folkens. Metz, paparoach, da er det en avtale. Skal muligens interraile først, italia, tyskland, frankrike osv, så vi ankommer kvelden før det braker løs tror jeg.
Noen som veit om Petter eller noen andre hiphoppere kommer?
paparoach's Avatar
Trådstarter
eneste jeg vet er at P.Diddy and the bad boy family kommer.

av sånne hip-hop ting that is =)

metz: hvis du har tenkt å få deg en plass å sove på (ikke bare en kul camping) bør du satsae på å komme minimum 3 dager før festivalen åpner, å komme den 27. vill være dødfødt vill jeg si, da ender du opp på en dritt plass.
bare et tips likdom =)
personlig kommer jeg til roskilde 22 eller 23 hakke bestemt meg enda, tror jeg skal besøke ei veniinde i køben =)

jaujau =)
45 dager igjen til avreise !!!!!!!1
paparoach's Avatar
Trådstarter
DanBanan:deter ikke no som heter for lite penger til roskilde, roskilde kan være den billigste ferien du kan finne, d du trenger : 1080kr til inngangsbilett.

ca 1200. kr for å komme deg frem og tilbake med tog. 5 dagers scanrail (tror det heter det) billett.
utenom så kan det være lurt å ha med seg minimum 1500kr til å ha no å leve på.
Opprinnelig postet av paparoach
ca 1200. kr for å komme deg frem og tilbake med tog. 5 dagers scanrail (tror det heter det) billett.
Vis hele sitatet...
Eller om du ikke har så "mye" penger kan du kjøre buss... 520kr til sammen
paparoach's Avatar
Trådstarter
SlaveAvSolen: ahh stemmer det =)
i 2000 dro jo jeg ned med buss....faen jeg husker lite av den festivalen ....*klø seg i hodet*

dog for de av dere som har mye penger (eller foreldre med SAS bonuspoeng)
ta fly =)

det skal jeg gjøre i år !!!! gleder meg vildt og hemningsløst, biznis class sier jeg bare =)

fly koster forøverig ca 2400 fra hgsd du får det vell litt billigere fra oslo.
hvis du tør å sjangse kan du fly med viderø, det koster 999kr men da må du fly dagen etter at du har bestilt billetten, men retur dato et opptil 7 dager etter avreise. sjekk www.videroe.no

cya =)
Tjo!
Jeg veit ikke helt når den skate-sessionen er, men det finner jeg ut nærmere.. tror planen våres var å dra ned noen dager på forhånd, jeg har aldri vært der før, men det har en god slump av de jeg drar med.

Vi årner nr ogsånt før vi drar, yes


Btw. Petter kommer ja
Better than thou.
Buisness Class til Køben? Hahaha
paparoach's Avatar
Trådstarter
¨hva er det du ler av???

jeg har det. biznis class bestilt med sas gullkort
får den beste servicen =) og de beste setene
hahahaha
Better than thou.
Jeg har fløyd Buisness Class fra Gardermoen til Køben noen ganger på vei til USA ol. Og, den eneste forskjellen er at du får en pils ekstra eller no på flyet. Settene er helt like, men du får kanskje en pute ekstra. Kanskje 2.5 cm mer benplass. Det er små forheng som de setter opp rett før passasjerene slipper på flyet mellom Coach og Buisness Class. Og for en så kort flytur er det ikke verdt det uansett egentlig. Eneste kan være hvis du skal vente en stund på Gardemoen (antar du flyr fra Haugesund) så har du mulighet til å gå inn på SAS Loungen. Der er det gratis pils, vin, mat og digg liksom. Det er verdt det, kanskje.

Har gode minner fra Loungen i på Gardemoen, og Loungen i Chicago.
paparoach's Avatar
Trådstarter
det er loungen jeg ser frem til. har hørt at de har fått nye g4 mac ( bærbare) med airport kort ( trådløs lan) og de kan du bare låne og tusle rundt i loungen, jeg har en time å slå i hel på gardermoen , så det er nok tid til å drikke seg skitings ( jeg er sjef på å drikke vin) og jeg får irc`a og sjekka mail . og da er biznis class nok for meg, sidne jeg fikk billetten gratis av faren min =) hihihi
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Hehe, får bilett til Italia gratis av fatters også Thank You SAS!!!
Bonuspoeng 4 evah...

Anyway, for dere som skal til roskilde:

http://www.uradio.ku.dk/roskilde/bands/

Den absolutte RÅESTE bandlista til festivalen. MYE MER oppdatert enn roskilde-festival.dk sin.

Til alle hiphop/punk interesserte er det ett par bands å legge merke til:

Hoobastank, Lost Prophets, Millencolin, P Diddy. Forhåpentligvis så kommer det flere rappere også, en dansk gruppe kommer, og dansk rap er genialt Vel, krysser finga for M.O.P, Less Than Jake og SOAD... (LTJ spiller på quart, så derfor lite trolig at de kommer til roskilde..)

ENJOY
Sist endret av totto; 8. mai 2002 kl. 21:40.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Jaja, da ser det litt værre ut. Tror jeg dropper Roskilde... Litt mangel på penger og sånt. Kjedelig nok.... Blir alikevel to uker på den italienske østkysten i Ancona. Skal innom Roma en tur, og til Ferrari museet i Modena
Gleder meg alikevel. Tviler som sagt på at det blir Roskilde, men man vet jo aldri....
God Tur til dere som skal dit ihvertfall
Lost Prophets
Er så glad for at billetten min henger på veggen.
Woho, jeg får kanskje pressa stumpen min på en buss headed for Roskilde likevel, om pengene strekker til. Slayer blir jo helmaks live, håper inderlig lønninga strekker til Quart og Roskilde ...
paparoach's Avatar
Trådstarter
hmm....tror du må være mangemillionær hvis du skal ha råd til både roskilde og quart, menn sats på roskilde. mye bedre stemning og MYE billigere =)
WOOOOOOOHOOOOOOOOOOo 32 dager igjen til avreise...eller retter esakt...lift off =)
wiiiii!!!
Ana! fett hvis du kommer, da må vi hooke opp over en kasse pils
paparoach's Avatar
Trådstarter
hmm....noen som vill bli med å "hooke opp" over en feit joint??? =)
paparoach's Avatar
Trådstarter
MOHAHHAHAHAAH
19 arbeidsdager igjen til roskilde 2002!!!
flybilletten ligger sammen med inngangsbilettene og godgjør seg...ahh...life is nice =))

ferien er bankers i box!!!
da har jeg også billett...
kjøper min imorgen
Opprinnelig postet av Metz
Ana! fett hvis du kommer, da må vi hooke opp over en kasse pils
Vis hele sitatet...
Det er ein avtale.
Må bestille billett etterhvert tenkte jeg. Fikk heaps med lønn forrige gang, tror de gjorde en gedigen feil på lønningskontoret eller noe, men Quart og Roskilde blir det faenmeg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kult.
Drar nedover om 13 dager
paparoach's Avatar
Trådstarter
WOOHAAAAA bare 11 dager igjen nu...9 utav dem er arbeidsdager men men.
dette blir bra=)

btw: noen som har lyst å møtes der nede?? utveksle mobil nr og stuff???

uansett hvis noen har lyst å finne meg så er jeg på west campen, campflagget mitt er lilla og har en svvvæææær brun anal ring på seg med overskriften ANALIA (i hvitt tror jeg) kom der og spør etter mateus =)

wiiiii
lol, skal lage flagg vi og. reiser tirsdagen før roskilde. får vel skrive om flagget når vi har mekka et
vi reiser fredagskvelden.. dvs den 21.

Flagget vårt involverer, så vidt jeg har hørt, både norske effekter og hansaeffekter...
Såh.. da var hele programmet for roskilde lagt ut her .

Man kan mekke sitt eget program.. det er litt artig.

Annet som kan nevnes er at Röyksopp ikke kommer allikevel. På den andre siden ser det ikke ut til at så mange av mine ønsker krasjer..