Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 862
Hey

Har hatt SafeFinder Smartbar på daten en stund nå, prøvd å kvitte meg med den flere ganger uten hell tydeligvis, siden den alltid dukker opp igjen. Blir aldri klok på disse adware, malware eller hva det er greiene....
Kunne noen her hjulpet meg med å bli kvitt den for godt?
Er det mulig å avinstallere for så å laste ned browseren på nytt igjen? Eller sitter den fast på datamaskinen? Om det er helt umulig å bli kvitt det må du nok bare systemgjenopprette datamaskinen
Trådstarter
99 9
Funker ikke å prøve å avinstallere, ingen ting skjer. Dukker bare opp igjen og mater aggresjonen min ytterligere...Er nok redd jeg må gjenopprette maskinen, men ville bare høre her om det var en siste utvei.
Ta å les litt her http://malware-detective.com/uninsta...afefinder-com/ De hadde noen tips, ser de har en Safe Finder removal tool, men usikker på om det bare leder til flere problemer
På generelt grunnlag burde man først sjekke om man finner det man ønsker å fjerne i listen over programmer man kan avinstallere. Om det ikke går: Sjekk om det er egen extension i den aktuelle nettleseren. Om det ikke går: Kjør Malwarebytes Anti-Malware. Jeg vil tro sistnevnte er det lureste i ditt tilfelle.

Det kan også være lurt å gjøre disse stegene i sikkermodus, det kan være enklere å fjerne enkelte ting da.

Malwarebytes Anti-Malware kan for så vidt være lurt å kjøre en gang i blant.

Edit: En tidligere tråd anbefaler å bruke Adwcleaner, vil anta dette er noe ala Malwarebytes, men har ingen erfaring med dette selv.
Sist endret av Viva la Opium; 26. august 2016 kl. 13:32.