Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1790
Noen her som hører på Nightwish?digger dem...fikk tre album i går =)
ash, ja. bra punkpop gruppe

noen som så dem på quarten?
nidaroz's Avatar
Trådstarter
Ash...de er jo elendige live da....ikke at det er muskikken min i d hele tatt da
Er ikke de fleste elendig live? Musikken blir en helt annen enn på cd plata, men opplevelsen blir også noe annet

Live sanger på mp3/cd derimot er no herk!
Var på Nils Petter Moldver konsert. «Khmer». Var helt overlegent. Oh jess. Men cd'n kan ikke måle seg med følelsen live.
Better than thou.
ÅåÅ du din heldigris! Du bor i Molde!! Du kan gå på jazzen!! Det kan ikke jeg..
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Det er vel uansett bedre å bo i Oslo når det gjelder konserter. Det er jo der nesten alt skjer...
nidaroz's Avatar
Trådstarter
Ramstein er drit rå live........
Jazzen sugde pikk i år.. Selv om avisene hevder det motsatte.. :P
så sant så sant...
nidaroz's Avatar
Trådstarter
Er ikke no langt for meg å dra til Molde men jeg makter ikke jazz så det er det samme for meg!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Måtte bare svare på denne. Nightwish er jo finsk opera-metal. Wishmaster er jævlig bra! Joda.. disse rocker. Har sett en live video. Dama er flott, hu.
Originalt postet av Gusto
Det er vel uansett bedre å bo i Oslo når det gjelder konserter. Det er jo der nesten alt skjer...
Vis hele sitatet...
Som bl.a. GnR i desember, og muligens BR i Mars/April. (Hell yeah)
En annen ting. Gode artister er bedre live enn på en CD skive, verdt å merke seg i setningen, gode artister.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har en cd av Nightwish der endel sanger er live, jeg vil si de er hakket bedre enn de som er spilt inn i studio.
Er drit rå!kjærringa er litt porr ja!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nightwish er ikke værst da... Jeg har fire cd'er av dem , men er det noen som vet hvor mange cd'er som er laget av dem!?

Ocean Born
Wishmaster
OVer The Hills And Far Away
Angels Falls First


<SpeXzTeR>
Nightwish e hardt! tekst og div. annet snacks på www.nightwish.com
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av Phun Q
bra punkpop gruppe
Vis hele sitatet...
PunkPop??
Det kan umulig være samme gruppe
Nightwish er symphonic/power metal med kvinnelig "opera-vokal".
Kongemusikk.
noob killer
elukS's Avatar
Nightwish er rått det ja...
Og till alle dere som liker det: Sjekk ut Tristania
Ja, Nightwish ruler helt klart... Har alle skivene, men må bare si at dette er et band det er _verdt_ å få med seg live...

Så dem på Wacken Open Air i tyskland tidligere i år, og det var helt konge!

Tror de skal på en større turne med Sonata Arctica snart... mulig jeg husker feil, at det var Stratovarius de skulle ut med? Nuhvel, uansett.

Forøvrig litt i samme gate: Edguy og Lullacry (_DA_ snakker vi fine finske heavy-damer dah!!!) har fått tilbud om å spille på Rock-In i oslo 10. desember, veit jeg...

Lullacry's debutalbum "Be My God" er bare konge, og dama er faen meg finere enn Tarja (Nightwish) oxo.
Opprinnelig postet av elukS
Nightwish er rått det ja...
Og till alle dere som liker det: Sjekk ut Tristania
Vis hele sitatet...
Tristania er dritbra jah.. Derav nicket mitt..
Enda en deilig syngedame der..
Måtte bare skrive at det er stratovarius dem skal på turne med. å gud som det kommer til å råkke
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nightwish er konge musikk det..
Digger Wishmaster.. Beste de har helt klart!

Og mens vi snakker om live musikk...
INGEN slår D.D.E live!!! Ehh, tror jeg!
Opprinnelig postet av Sc00peX
Og mens vi snakker om live musikk...
INGEN slår D.D.E live!!! Ehh, tror jeg!
Vis hele sitatet...
Jeg hater D.D.E. men det er riktignok min mening
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Nightwish har med 5 album: Angels Fall First, Oceanborn, Wishmaster, Over The Hills And Far Away og Century Child. OTHAFA har bare 4 nye sanger, der en er en remake og en er en Gary Moore cover. Resten er live sanger. Jeg har selvfølgelig alle albumene på CD. (CC kjøper jeg når det kommer i Norge). (:

Jeg lasta ned hele Century Child fra Audiogalaxy. Hadde bare litt problemer med End Of All Hope, som var bytta ut med en sang av et black metal band. Måtte velge "exact version" for å få den riktige.

Jeg må bare si at Nightwish er helt fantastiske live. Tarja (vokalisten) synger jo omtrent helt perfekt. Og det er mer enn man kan si om de fleste andre live band! De er så bra live at jeg nesten måtte kjøpe meg DVD'en for ikke så lenge siden. Den er bare helt genial. (:
Sist endret av GreyWanderer; 12. juni 2002 kl. 19:37.
Opprinnelig postet av Aphelion

Tristania er dritbra jah.. Derav nicket mitt..
Enda en deilig syngedame der..
Vis hele sitatet...
Sjekk ut Sirenia da, tidligere vokalist i Tristania startet gruppa, og har nettop kommet med album...
Det er bedre en Tristanias siste, "World of Glass".

btw, hvorfor høre på Finsk Goth Metal når vi har massevis av det her i Norge.
Joda, Nightwish er good musikk det...
Har ikke så mye her hjemme, men har tilgang til alle albumma..
Goody goody