Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2405
Skal en tur til Thailand om 1 uke og har noen spørsmål i den forbindelse.


1.
Jeg har tenkt å reise til Phuket samme dag som jeg ankommer Bangkok, tidlig thai-tid. Tenker at tog/buss kan bli veldig slitsomt etter en så lang flyreise, så jeg tenkte å ta fly fra bangkok til phuket. Virker også ganske deilig å sove på et slikt sovetog. Noen anbefalninger?


2.
Tramadol, kan dette fortsatt kjøpes uten resept på apotek?
Jeg bruker paralgin forte, men det er mye stress med dokumentasjon for å få det inn i Thailand, så det ville hjulpet mye hvis jeg kunne vært sikret å få kjøpt noe tramadol på apoteket.


3.
Noen som kan anbefale steder der jeg kan få til noe god dykking(nybegynnerkurs) og tandem/strikkhopp i phuket?

Og sikre steder der man kan leie vannscooter, blitt litt skremt bort av alle disse scammerne.
Min erfaring var at det var begrensede plasser på sovetog og "måtte" ta vanlig. Men dette var vel under en eller annen høytid der nede^^ Da reiste vi fra Bk- Chiang Mai. Vi valgte å ta fly fra Chiang Mai til Phuket. og fra Phuket til Bk igjen da vi var ferdig på stranda^^ Anbefaler uansett at du er tidlig ute og bestemmer deg for en av delene. Mye billigere for deg å bestille fly fra BK nå enn to dager før. Og skal du ha sovetog må du kanske være tidlig ute^^ Ikke ta meg for seriøst. Sikkert mange med andre erfaringer. Tror Thai-Airways er billigst.
Har ingen bidrag å komme med når det kommer til dykking^^ God tur

Hadde også maks noia når dt kom til å leie vannscooter. Leste side opp og ned på forskjellige forum om folk som var blitt scamma. Men valgte å teste det. Var relativt billig og ikke noe krøll for min del. Bare ikke kjør helt villmann inn mot stranda elns, så har de ikke noe å "ta deg på" Tror man bare må se an viben der folk leier. sikkert mindre fuck om det er andre som også leier. Vi leide bare på stranda vi "hørte til på" etter at jeg hadde mannet meg opp noen dager:L
Sist endret av smetti; 5. januar 2017 kl. 23:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det går ikke tog til Phuket, nærmeste stasjon er Surat Thani (egentlig Phun Phin). Det går nattog fra Bangkok, men alle går mye lenger syd enn Surat Thani så du må opp ganske tidlig. Busstasjonen til Phuket er rett utenfor stasjonen ved den lille restauranten (er noen år siden jeg var der, så kan ha endret seg). Det er mange busser til Phuket der både med og uten AC. Alternativt kan du reise litt lenger, til Had Yai og ta buss derfra. Du bør nok bestille tog et par dager før for å få en soveplass. Det går også direkte busser fra Bangkok til Phuket, ca. 14 timer! Vær klar over at busstasjonene i Phuket by er et godt stykke fra hverandre. Tar du fly, så må du nok også bytte flyplass i Bangkok, da de fleste innenriksfly går fra den gamle Don Muang-flyplassen. Flyturen i seg selv tar ca. 100 min men pga trafikkork må du nok regne et-par timer på å bytte flyplass.(Skal visst være direkte shuttle-busser). Tar du fly, vil jeg anbefale AirAsia. Alltid (nesten) i rute, og god service. Du har også Bangkok Airways, men noe dyrere. Reiser du med Thai, får du ofte Phuket-delen gratis i billetten.
Som sagt, er noen år siden eg reiste landeveien til Phuket, så mye kan ha forandret seg siden den gang.

God reise! Chook dee na khrap!
Du får fortsatt Tramadol kastet etter deg på apotek i Thailand. Kos deg
Takk for gode tips, regner med jeg går fly mellom bangkok og phuket. Ferien er primært for å ligge mye på stranda, derfor jeg tenkte meg til phuket så fort som mulig, men tenker kanskje at det kunne vært interessant å være i bangkok 1-2 dager før jeg drar videre. Reiser alene og ankommer bangkok rundt kl. 07:00.


Sitat av SpiritLion Vis innlegg
Du får fortsatt Tramadol kastet etter deg på apotek i Thailand. Kos deg
Vis hele sitatet...
Det var gledelig og høre. Hva heter det foresten der nede, bare å gi dem en lapp med 'tramadol' ?


Hvordan er det forresten med kortbetaling der nede? Liker å betale med mastercard på ferie, men mulig det går mest i kontanter der (resturanter, bar, vanlige butikker) ?
Sitat av Roaccu Vis innlegg
Det var gledelig og høre. Hva heter det foresten der nede, bare å gi dem en lapp med 'tramadol' ?


Hvordan er det forresten med kortbetaling der nede? Liker å betale med mastercard på ferie, men mulig det går mest i kontanter der (resturanter, bar, vanlige butikker) ?
Vis hele sitatet...
Hahhaha må le; den berømte "apoteklappen".
Alltid like lættis å komme inn på apoteket der nede å spørre om "Gaba" og se jentene bak disken fryse av skrekk fordi de tror du er ett stk very very crazy farang som spørr om "Yaba", som for øvrig er skitten jungel meth og Thailands Nr:1 landeplage.
Men ja, bare spørr etter Tramadol. De er noe svake i forhold til de vi får her selv om du tar like mye mg. Vil si du må ha to 50 MGs Thai-tramadol for å få effekten av èn europeisk.

ALDRI betal med kort noe sted!!
Bruk mastercard og ta ut kontanter i minibank, that's the way.
Thai airways er kjent for å være de som er mest presise i "kronisk forsinkede Thailand". De flyt også fra den internasjonale flyplassen til phuket så du slipper bytte flyplass. (Gjorde hvertfall det for 1,5 år siden når jeg reiste den strekken andre veien) :-) tog i Thailand har jeg prøvd,, frister ikke til gjentagelse. Gamle, slitne tog som bråker så man umulig får sove og lukter diesel så man blir smårusa. Buss er greit, men jeg hadde tatt fly var jeg deg. Jeg har reist på budsjett og reist billig- og det er mye rare fremkomstmidler og ikke minst "bussholdeplasser" i Thailand :-) og du får tranadol uten resept ���� god tur!

Anbefaler deg forresten å sjekke ut øyene koh phangan og koh tao om du har lyst på litt annen strand enn den du har i phuket. Går ferjer men tar vel en dag.. flotte øyer med hyggelig prisnivå :-)
Sist endret av Millymini; 6. januar 2017 kl. 01:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du flyr billig og greit med thai smile eller lion air ned fra Bangkok til phuket.
Alt går i kontanter der, kun gode restauranter og kjøpesenter butikker jeg ville brukt kort.
Kos deg! Pleier å være i Patong ofte, skal du en tur dit så sleng på en melding for tips!
Bestemt meg at det blir fly til Phuket. Jeg flyr med Norwegian og lander 07.00 lokal tid på flyplassen Suvarnabhumi Airport. Prøver å få et fly direkte derfra ellers får jeg dra til den 'gamle Don Muang-flyplassen' (har du navnet på denne flyplassen?).

Betaler selvfølgelig med kontanter i Thailand, var litt snartenkt der.

Leste at i en annen tråd fra 2016 dette om tramadol, virker som det har blitt litt vanskeligere å få tak i hvertfall:
Tramadol is only available in pharmacies that consistently have a Grade 1 pharmacist on duty, which is rarer than you might think. Also, only in pharmacies willing to go to the trouble of the required record keeping. Both of these tend to equate to larger pharmacies.
http://www.thaivisa.com/forum/topic/...ngkokthailand/
Sist endret av Roaccu; 6. januar 2017 kl. 02:02.
Tramadol kaster de etter deg,var i Thailand senest for 2 mnd siden og det var ikke 1 apotek som ikke solgte tramadol.
"alle" apotekene har det enten på hylla (store apoteker) eller under disken (mindre apoteker)
Sitat av Roaccu Vis innlegg
Bestemt meg at det blir fly til Phuket. Jeg flyr med Norwegian og lander 07.00 lokal tid på flyplassen Suvarnabhumi Airport. Prøver å få et fly direkte derfra ellers får jeg dra til den 'gamle Don Muang-flyplassen' (har du navnet på denne flyplassen?).

Betaler selvfølgelig med kontanter i Thailand, var litt snartenkt der.
Vis hele sitatet...
Flyplassen heter "Bangkok Don Muang", staves også "Don Meuang". (Før var dette eneste flyplassen i Bangkok, derfor den gamle).

Thailand er (fortsatt) et kontantland. Bare dyre steder tar kort. Mange steder som tar kort legger også alle gebyrene for kortbruk over på deg. Gjerne 5% ekstra på regninga. Det også gebyr for å ta ut penger på minibank også så...

Levere fra seg en håndskrevet lapp på engelsk fungerer ikke så bra i Thailand; dem har et eget alfabet og selvom h*n snakker engelsk betyr ikke det at h*n kan lese engelsk. Men på et apotek er det vel minst en (farmasøyten selv) som kan engelsk.
Nok air er billigst tror jeg suveren service sammenlignet med norske sas ol.
Var iallfall det i sommer. Vi fløy fra Bangkok til Chiang mai. Så tilbake til Bangkok og videre til samui. (Flyet landet ikke der, men surat thani området)

Men de flyr kun fra don meuang tror jeg.