Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3144
Brukte PCen tidligere i dag, null problem. Låste dataen og gikk og spiste middag, når jeg skal logge på igjen får jeg beskjed at det er feil passord...Jeg har alltid kun hatt et passord på dataen og ingen kan ha endret det mens jeg spiste, er forresten hjemme alene her og. Nei jeg har ikke tastet feil passord, har prøvd literally over 1000 ganger. Har brukt tastaturet som pleier å stå i, et annet og skjermtastatur. Ingenting fungerer. Hvordan kan jeg få fikset dette?
Nei jeg kan ikke tilbakestille dataen, nei jeg har ikke minnepenn med sånn passords tilbakestilling og nei jeg har ikke cd rom til å sette i en cd.

Nevner at jeg hadde tastet "feil" passord ca 50 ganger så kom jeg plutselig inn. Dum som jeg var tenkte jeg at ok nå er det fikset og låste den for å sjekke at alt var som det skulle. Nå neida. Sitter her etter 99999 passordforsøk til og er ikke noe nærmere å komme inn
Sist endret av random72742; 26. juli 2016 kl. 17:30.
Windows 10?

På windows 10'ern må jeg ofte skrive inn samme passordet flere ganger før den reagerer.
Prøv å koble fra internett om du logger på maskinen med microsoft konto.

Disconnect the computer from the Internet, try logging onto the computer using the old password.
Vis hele sitatet...
Kilde: Windows 10 Microsoft Account - "password is incorrect"

Det er windows 7 jeg har. Den har vært sånn noen få ganger tidligere opp gjennom årene men da har jeg tastet max 10-15 ganger og det har funket. Konkluderte med at det er bare jeg som tastet feil så innmari mange ganger på rad, men tydeligvis ikke.
Sist endret av random72742; 26. juli 2016 kl. 17:32.
Må ha windows på cd eller minnepenn for at detcskal funke og det har jeg ikke
Kanskje du har kommet borti noe som skiftet tastaturet ditt til engelsk før du låste pcen? Da vil jo det være et problem visst passordet ditt inneholder "ø æ å".
Prøv å skifte tastatur om du har et annet liggende og se om det funker.
har du prøvd å reboote maskinen og prøve på nytt mens den ikke er koblet til internett?
Nå plutselig kom jeg inn. Slo av dataen og dro ut nettkabelen og da fungerte det...Har prøvd dette sikkert 20 ganger tidligere også uten hell. Søkte gjennom PCen med antivirus og den fant ingenting. Noen som har peiling på hva som kan ha gått galt?
Livredd for å låse dataen nå
Sist endret av random72742; 26. juli 2016 kl. 18:39.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har problemet dukket opp flere ganger siden sist?
Tror det har noe med Windows 10... For ikke så alt for lenge siden, så fikk jeg også beskjed om at mitt passord var feil. Har ikke byttet og alltid hatt samme, men plutselig èn dag... Så at etter en skjult oppdatering så krevde PC'en passordet til e-mailen min istede for den til PC'en, så etter å prøve det så fungerte det. Kjipt å måtte bruke passordet til e-mailen med å komme seg på dataen, men sånn har det visst blitt...
Sitat av Seiken Vis innlegg
Tror det har noe med Windows 10... For ikke så alt for lenge siden, så fikk jeg også beskjed om at mitt passord var feil. Har ikke byttet og alltid hatt samme, men plutselig èn dag... Så at etter en skjult oppdatering så krevde PC'en passordet til e-mailen min istede for den til PC'en, så etter å prøve det så fungerte det. Kjipt å måtte bruke passordet til e-mailen med å komme seg på dataen, men sånn har det visst blitt...
Vis hele sitatet...
Du har brukt emailen din til å lage en microsoft konto (eller så hadde du outlook / hotmail i utgangspunktet) og har valgt å bruke den til å logge inn på Windows.
Du kan lett skru av hele greia og lage en lokal bruker isteden.
Så slipper du klur hvis login serveren deres går ned også.
Sist endret av Neptunia; 26. august 2016 kl. 16:05.