Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2671
Er det flere som sliter med å tyde de 4 siste southpark episodene? Hva paradere dem egentlig? Forstår virkelig ikke hva south-park handler om, eller hva de driver med...

PC (HVA ER PC? hva er hensikten med dem?
Yelping (Hva skal de paradere? hipstere eller?)
SoDoSoPa (Hva er soDaSoPa? Hva er definisjonen??

Hvorfor så drastiske endringer i byen, hvor er chef? hva skjer bokstavelig-talt?
Google virre meg
PC = Politisk korrekthet.
usertitle import
bleh's Avatar
Ville lest litt på https://www.reddit.com/r/southpark - endel interessante teorier der!
Og ja, jeg forstår det. De parodierer politisk korrekthet, gentrifisering og hipstere. Akkurat nå husker jeg ikke hva den siste episoden handlet om, men jeg husket at jeg forsto den også, og at den var helt grei underholdning. Ingen av sesongens episoder har vært supermorsomme, men jeg humrer da litt iblant. Generelt har de siste sesongene vært relativt svake.

Sitat av KaiN Vis innlegg
SoDoSoPa (Hva er soDaSoPa? Hva er definisjonen??
Vis hele sitatet...


South of Downtown South Park. Det står på Wikipedia. Står også forklaringer av hva sesongen og episodene handler om.

Men det skal nevnes at det denne sesongen har vært noen referanser til mediesaker fra amerikansk presse (angående sport, særlig). Disse sakene har ikke vært spesielt mye omtalt i Norge, så mange nordmenn sliter, forståelig nok, med å skjønne referansene.

Chef forsvant for mange sesonger siden, btw. Isaac Hayes røk uklar med Matt og Trey grunnet en viss religion.

Edit: Isaac Hayes døde forresten i 2008, en stund etter at han var ferdig å spille Chef i SP.
Sist endret av Zabbath; 19. oktober 2015 kl. 19:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tror de rett og slett er drittlei hele serien.
Så et intervju for dødslengesiden der de sa at målet var å bli populære, og så "sell out" så mye som overhodet mulig.

Faktisk jævlig morsom intervjuserie når jeg tenker meg om.
https://www.youtube.com/watch?v=ltHV2DBSWe0 <- Del 1. Anbefales.
Yelp har på ingen måte tatt av i Norge, så Yelping er nok ikke noe etablert begrep her til lands.
http://www.yelp.no/
Sitat av Judaz Vis innlegg
Yelp har på ingen måte tatt av i Norge, så Yelping er nok ikke noe etablert begrep her til lands.
http://www.yelp.no/
Vis hele sitatet...
Mjæææ... kanskje ikke yelp, men tripadvisor er stort i landet. Jævlig mange restauranter som faktisk sliter med akkurat den type folk som vises i den yelp-episoden. ("får jeg ikke et bedre bord gir jeg dere èn stjerne på tripadvisor", "Synes ikke hovedretten var stor nok, kan jeg få en gratis dessert? ellers så gir jeg en dårlig review"). Så jeg og et par kompiser fra serverings-bransjen lo godt av denne episoden.

Ganske sikker på at flesteparten som ser South Park skjønner hva yelp er selv om de ikke nødvendigvis bruker det.
Sist endret av moret; 19. oktober 2015 kl. 20:10.
Sitat av Zabbath Vis innlegg
Akkurat nå husker jeg ikke hva den siste episoden handlet om, men jeg husket at jeg forsto den også, og at den var helt grei underholdning.
Vis hele sitatet...
Var nok siktet til Donald Trump og det kommende presidentvalget, om jeg ikke tar helt feil

Sitat av Zabbath Vis innlegg
Chef forsvant for mange sesonger siden, btw. Isaac Hayes røk uklar med Matt og Trey grunnet en viss religion.
Vis hele sitatet...
Mener å huske at det var Scientology de "pissa på" som gjorde at de røk uklare med hverandre
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Tror de rett og slett er drittlei hele serien.
Så et intervju for dødslengesiden der de sa at målet var å bli populære, og så "sell out" så mye som overhodet mulig.
Vis hele sitatet...
Slike tanker har alle de fleste Rema 1000 ansatte, bare at få tallet blir der!
Endringer er såklart bra, men er ikke helt klar for det...

Sitat av moret Vis innlegg
Mjæææ... kanskje ikke yelp, men tripadvisor er stort i landet. Jævlig mange restauranter som faktisk sliter med akkurat den type folk som vises i den yelp-episoden. ("får jeg ikke et bedre bord gir jeg dere èn stjerne på tripadvisor", "Synes ikke hovedretten var stor nok, kan jeg få en gratis dessert? ellers så gir jeg en dårlig review"). Så jeg og et par kompiser fra serverings-bransjen lo godt av denne episoden.

Ganske sikker på at flesteparten som ser South Park skjønner hva yelp er selv om de ikke nødvendigvis bruker det.
Vis hele sitatet...
Jo forsto maktmisbruket ved yelp, men forsto ikke helt slutten.. Cartman lager en hær men alle trur de er ledere, hva var hensikten med det? South-Park er blitt litt for avansert for meg..
Ideen er at alle har store egoer og tror at deres mening er verd mer en andres, derfor mener samtlige at det er dem som er lederen og misforstår cartman sin invitasjon. Det viser seg at alle sammen er selv sentrerte oppmerksomhetssyke personer som ikke bryr seg særlig om andres meninger noe som da kan sies å fjerne mye av poenget med yelp.
Å være delvis oppdatert på amerikansk politikk og personligheter har vært ganske vesentlig for å få med seg alle referansene i både south park, family guy og simpsons. Så det kan bli noe forvirrende for andre land av og til PC er forøvrig en minst like stor greie her. En del som skal støtte absolutt alle "minoriteter" og svakstilte for enhver pris, og gjerne knuse de som mener noe annet. Mediestormen om rasisme fordi vi ikke har svarte plaster er et godt eksempel her fra.