Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2927
Hei godtfolk.

Jeg røyker ikke innendørs, dette er noe jeg tar ute. Det er forøvrig i de varme månedene ikke noe problem, heller befriende. Nå bruker jeg kun sigaretter i forbindelse med hasj.

Derimot når det kommer til vinterhalvåret, så er det ikke like kos å sitte ute i 25 minus.

Har flere rom jeg kan ty til da jeg har et hus, men pr "nå" setter jeg meg med hodet i vedovnen når det blir for kaldt.

Problemet er lukta og røyk-eimen som følger med. Jeg kan ikke fordra den lukta inne

Er det noen som har noen gode tips til en løsning eller luftrenser som vil eliminere all lukt ?
Er en del tråder om det her inne fra før av, det mest praktiske er å anskaffe en god sploof, men det enkleste er vel no febreeze du bare sprayer i rommet etter deg.
Røyk under kjøkkenvifta, kanskje..
Har forsøkt vifta, men føler det likevel sitter en eim etter jeg er ferdig.

Får forsøke en luftrenser og se hva den kan utgjøre
Røyk heller pipe eller bong, å ta det rent, etter trekket tar du å kvele flammen med å legge lighteren over bowlen Lukta er borte på 15 min med mindre du røyker mange trekk på en gang.
Sikker på at du ikke skal revurdere. Personlig syntes jeg det var deilig å sitte ute i kulda godt pakka inn med en sigg da jeg røyka. Faktisk det jeg savner mest med røyk.
Ellers vil jeg si kjøkkenvifte lufte godt etterpå.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kjøp et skikkelig kullfilter og en god kanalvifte, ideelt lar du viften dra luften ut ved å kjøpe en muffe og feste ventilasjonsrør rett til en ventil som tar luften ut, ut via kjøkkenvifte er også et alternativ.

Et skikkelig kullfilter fjerner omtrent all lukt. Men ikke alt av tobakken, det lukter litt svakt askebeger av luften som kommer ut, derfor er det best å sende all luften ut.
Jeg er villig til å gjøre det litt skikkelig. Har veldig mye strå-tapet, og lukta setter seg veldig godt i de veggene.
Hehe, jeg forstår hva du mener neonero, men her jeg bor er det ikke uvanlig med 20-25 minus og generelt veldig kjølige dager når vinteren kommer.

Jeg har et rom jeg muligens vil dedikere til dette, og jeg ser for meg å prøve flere av forslagene for å få til en optimal løsning.

Har en kjøkkenvifte, som også er koblet inn til avsugene på begge badene jeg har, mener du jeg kan bare koble meg på dette Dodecha ?
Det høres ut til å være mest optimalt
Kjøkkenvifta fungerer bra, ja det vil automatisk sitte igjen litt lukt fordi ikke all røyken forsvinner opp i vifta men det kan fikses.
Du kan feks dra å kjøpe ett duftlys eller to som du tenner litt før du begynner å røyke og som du lar stå til etter du er ferdig.
Da vil det ikke lukte så mye annet enn duftlys.

Det er nå hva jeg selv har gjort det siste året og det har fungert utmerket.
@prick
Har du prøvd å vape? Burde løse problemet ditt.
Kjøp luftrenser!!!
Røyker på badet med dusjen på det varmeste, når jeg er ferdig me å røyke hiver jeg i litt såpe og skyller litt i dusjen så lukter det som at jeg nettopp tokk meg en dusj!
Dama som bor over meg tror sikkert det det bor 10stk her nede fordi dusjen går så ofte
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av prick Vis innlegg
Har en kjøkkenvifte, som også er koblet inn til avsugene på begge badene jeg har, mener du jeg kan bare koble meg på dette Dodecha ?
Det høres ut til å være mest optimalt
Vis hele sitatet...
Jepp men det bør jo gjøres rett slik at ting er tett, men du kan også bare ha en løs slange som du har enden i nærheten av kjøkkenvifta/baderomsvifta.
Flytt til stavanger. Her blir det skjeldent mindre enn -5 grader
hvis du har flere rom er det jo bare å trekke ut vinduet på et rom du ikke oppholder deg i?

ellers så synes jeg også at kjøkkenvifta er det beste alternativet, det gjorde jeg når jeg røyka rev
Sist endret av fesk_; 27. september 2019 kl. 19:04.
Hvordan funker det med kjøkkenvifte/baderomsvifte når man bor midt i et eldre leilighetsbygg? Vil det fortsatt være safe?
KJØP LUFTRENSER!!!
Sist endret av Nature Spirit; 27. september 2019 kl. 21:19.
Sitat av Nature Spirit Vis innlegg
KJØP LUFTRENSER!!!
Vis hele sitatet...
Hva var det du sa, jeg hørte ikke.

OK luftrenser ja.

Men, det nytter ikke med en billig en fra Elkjøp. Det eneste som duger skikkelig er en https://www.iqair.com/

Kjøkkenvifte pluss Iqair = peace of mind.
Trekk i snora samtidlig som du blåser ned i dass.
Sitat av LaidbackJack Vis innlegg
Trekk i snora samtidlig som du blåser ned i dass.
Vis hele sitatet...
Litt mye stress hvis du skal røyke en feit en da. Tipper du føler deg skikkelig smart når du står der god og skeiv etter å ha trukket ned 20 ganger i dassen
Fyr i peisovn, lukk alle vinduer pga trekk. Fyr opp 2 duftlys som du setter over peisen der evt røyk som kommer ut siger opp.
Etter du har røyka åpner du et vindu som det trekker godt fra og lar det stå 10min.
Lufting er hele trikset, spesielt i et hus. Foretrekker litt økt strømpris over konstant noia. Bruk rommet uten mye tekstiler som røykerom, luft ut mellom hver gang. Etter det jeg har erfart sitter lukta av jointer kortere i rommet enn sigg.
Sitat av neonero Vis innlegg
Hva var det du sa, jeg hørte ikke.

OK luftrenser ja.

Men, det nytter ikke med en billig en fra Elkjøp. Det eneste som duger skikkelig er en https://www.iqair.com/

Kjøkkenvifte pluss Iqair = peace of mind.
Vis hele sitatet...
Hehe, skrev det for tredje gang da. Jeg mener bare det er den beste løsningen. Koster 1500 - 2000, men den renser lufta effektivt. Da slipper man å finne på finurlige løsninger som kanskje ikke virker. Og man kan bruke den ellers av og til for å få enda renere luft innvendig.

Er man fanatiker som meg, så sjekker man luftfuktighet (hygrometer) og sørger for at det er riktig også. En god avfukter kan gi enda bedre luftkvalitet inne.