Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1012
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som vet hvor lenge en kvart rivotril vil henge i blod og urin? Blir halveringstiden den samme som hvis man hadde tatt 2 mg som ved 0.5 mg eller vil det henge i kortere tid?

Ingen toleranse i fra før.

Har hatt de liggende i skapet i 1 år og ikke rørt noe på grunn av bilkjøring, men kjeder meg nå med hjemmekarantene og det blir lite bilkjøring de to neste ukene.
halveringstiden er den samme da stoffet er det samme, men 0.5mg går litt raskere under grensa til sporbarhet enn 2mg ville gjort.

eksempel om halveringstid er 24t (rivo har 19-60t halveringstid):

dag 0 - 2mg
dag 1 - 1mg
dag 2 - 0.5mg
dag 3 - 0.25mg
dag 4 - 0.125mg
osv

dag 0 - 0.5mg
dag 1 - 0.25mg
dag 2 - 0.125mg
dag 3 - 0.0625mg
dag 0 - 0.03125mg
osv
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som vet hvor lenge en kvart rivotril vil henge i blod og urin? Blir halveringstiden den samme som hvis man hadde tatt 2 mg som ved 0.5 mg eller vil det henge i kortere tid?

Ingen toleranse i fra før.

Har hatt de liggende i skapet i 1 år og ikke rørt noe på grunn av bilkjøring, men kjeder meg nå med hjemmekarantene og det blir lite bilkjøring de to neste ukene.
Vis hele sitatet...
Halveringstiden er ca. 40 timer, uavhengig av dose.

Den kan spores i urin i 7-14 dager etter siste inntak.
Noen mener det er 5 T1/2 altså: 40 x 5 = 200 timer som blir 8.33 døgn, så 8 døgn og 8 timer ca.

Ville satset på 14 dager, da det er potensielt det lengste. Og i din situasjon så ville jeg ha hatt det rivotrivelig. Uten alkohol da.

Husk at 0.5-1 mg klonazepam tilsvarer omtrent 10 mg diazepam, bare at onset er noget lengere på klonazepam, 2-4 timer.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
halveringstiden er den samme da stoffet er det samme, men 0.5mg går litt raskere under grensa til sporbarhet enn 2mg ville gjort.

eksempel om halveringstid er 24t (rivo har 19-60t halveringstid):

dag 0 - 2mg
dag 1 - 1mg
dag 2 - 0.5mg
dag 3 - 0.25mg
dag 4 - 0.125mg
osv

dag 0 - 0.5mg
dag 1 - 0.25mg
dag 2 - 0.125mg
dag 3 - 0.0625mg
dag 0 - 0.03125mg
osv
Vis hele sitatet...
Det blir sånn ja! Tusen takk for et veldig godt svar. Har du oversikt over hva som er grensen på sporbar mengde i urin? Finner ingenting når jeg googler det.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Benzo ligger generelt på 300ng/dl>, men det kan være ulikt fra sted til sted.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det blir sånn ja! Tusen takk for et veldig godt svar. Har du oversikt over hva som er grensen på sporbar mengde i urin? Finner ingenting når jeg googler det.
Vis hele sitatet...
ikke konkret nei, men regner med det blir sendt til/tatt av furst, el hvertfall brukt samme metode om det er lab-prøve.

om så er tilfelle er dette no nyttige linker:
https://www.furst.no/analyse-og-klin...nzodiazepiner/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20119465
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8926726

altså sånn jeg forstår er det "cutoff" verdi satt et sted ("Vettskremt Brasme" nevner en slik verdi), er det over blir prøven positiv og under blir den negativ.
hvor denne grensen går i norge, om hver enkelt lege leser verdiene osv vet jeg ingenting om dessverre.
Sist endret av Munted Artist; 18. mars 2020 kl. 13:51. Grunn: la til mer info
Felleskatalogen Halveringstid 30-40 timer.
Legemiddelhandboka Halveringstid 20–60 timer.
Wikipedia_NO Halveringstid 18-50 timer.
Wikipedia_EN Halveringstid 19-60 timer.

Alt i fra 19 timer - 3 døgn og 18 timer og 60 timer - 12 døgn og 12 timer med 5 T1/2.
Sist endret av svartemaja; 18. mars 2020 kl. 13:50.