Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3044
Hei,

Lurer på en ting, er det noen som kan ha en anelse på hvilken doseringen skal være.

Er så mye forskjellige tabeller om ekvipotente opioider, så vil gjerne ha erfaring

Har 150mg Palexia ER og 50mg Palexia IR

Har brukt begge deler i flere år, og vil si om du bruker 150 mg ER X2 og 50 mg IR X2 med palexia er du på samme nivå som oxynormen, men disse preparatene gir helt totalt forskjellig smertelindring og rusfølelse. Har også lagt merke til at palexia gir en veldig "individuell" virkning i den forstand at forskjellige personer reagerer forskjellig. Noradrenalinet i palexia er nok grunnen til det vil jeg tro, jeg metaboliserer noradrenalinet sånn at i forhold til tapentadolet i tabletten blir jeg ikke veldig sløv eller døsig av de. Noe oxykodon gir veldig mye av.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
Palexia, som er et A preparat(UTROLIG NOK), er ekvipotent med Tramadol, dvs 100 mg Palexia Depot er det samma som 100 mg Nobligan/Tramagetic Retard!

Fikk ei anbefaling om og gå over fra Nobligan Retard til Palexia depot, pga bivirkninger av tramadolen, som rykninger, stress, angst og "slitenhet"(sikkert pga Noradrenalin og serotonin reopptak) og gud hjelpes for no "brain-zaps" og generelle abstinenser jeg hadde ei uke, måtte faktisk holde meg inne ei uke, og avbryte alle planer og avtaler!

Hadde jeg bare visst det når jeg var hos en Professor ved smerteklinikk, som anbefalte dette, hadde jeg stått på Tramadol evt noe annet. Palexia har jo noradrenalin reoppt. men ikke serotonin, så stresset og søvnkvaliteten var enda dårlig.

Har vedtak fra Helfo på alt av opioider utenom sublingvalltabl, inj. og infusjonsvæsker samt nesesprayer, for Kroniske sterke smerter -71 pga kronisk klasehodepine

Hoppet over på OxyContin og står nå på 40 mg x 2 + OxyNorm 20 mg x 3, og nå har jeg ikke anfall lengere, slipper sykehusinnleggelser, isolering hjemme pga daglige anfall x 4-6, "meining med livet-tankegang", miste venner, lege/nevrolog/røngten/smerteklinikk møter hele tiden pga manglende effekt av disse "Migrene medisinene" som skal hjelpe mot klasehodepine, BULLS*IT!

Sorry langt innlegg, men ville fram til hvorfor jeg står på oksykodon og jeg lurer på hva som foregår i hodet på det Norske helsevesenet.
Palexia skulle vært B preparat, fordi det ga meg mindre virkning(rusfølelse) og smertelindring(very limited!) enn Nobligan Retard.

Er det flere som har et lignende smertehistorie, eller erfaringer med Palexia kontra Tramadol?

PM meg hvis dere lurer på medikamentell/ikke-medikamentell behandling av klasehodepine ( Clusterhodepine aka selvmordshodepine), hvis jeg kan kalle det hodepine. Eller hvis dere har funnet "deres redning", men ikke LSD, sopp, Ayahuasca behandlinger, da dette utgår.