Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2340
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg bor på et gammelt småbruk og har lyst til å begynne med litt hobbydyrking av weed. Har mest lyst til å gjøre det i kjelleren eller ute i den gamle låven/fjøset.
Både kjeller og låve/fjøs er uisolert, så det er ikke spesielt varmt der. På den annen side er dette langs kysten så det blir heller ikke særlig kaldt her om vinteren.
Hvordan bør jeg gå frem her? Regner med ei vanlig lampe i et dyrketelt ikke vil være nok til å få god nok varme i et lite telt. Bør jeg heller prøve å lage en form for isolert skap?

Alle forslag og innspill mottas med takk.
Du burde få det opp fra bakken. La teltet stå på paller for eksempel. Enten innvendig eller utvendig.

Lyset er av og da produseres ingen varme, du vil ikke ha for kalde forhold. Hvor kaldt er det og blir det vil du tro?

Telt holder bra på temperatur men det hjelper om det er panelovn utenfor
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Håper du skrivet dette fra kryptert browser som ikke kan spores til din Ip, ellers så er det bare å avblåse det prosjektet nå.
Vis hele sitatet...
Ok, kanskje best tråden slettes?
Sett på en timer på lys og en varmeovn. Når lyset slås as så slås ovnen på.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Håper du skrivet dette fra kryptert browser som ikke kan spores til din Ip, ellers så er det bare å avblåse det prosjektet nå.
Vis hele sitatet...
TS Ikke ta dette seriøst
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ok, kanskje best tråden slettes?
Vis hele sitatet...
Ja.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
TS Ikke ta dette seriøst
Vis hele sitatet...
Politiet er her inne hele tida og har fått juridisk hjemmel til å hente ut informasjon om brukere som har innrømt enkelte saker før. Å skrive på nett at man planlegger å dyrke hasj på en låve er å be om å bli overvåka av snuten i fremtida. I tillegg står det kant av landet her så da blir det ikke vanskelig å fly over den kanten med helikopter med varmesøkende kamera for å avsløre plantasjen. De bruker sjeldent de helikoptrene på tilfeldige søk etter plantasjer men her er det en innrømmelse, en plan og sted så det er idiotisk å ikke ta det seriøst at man må være mer forsiktig enn dette for å ikke bli tatt!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ok, kanskje best tråden slettes?
Vis hele sitatet...
Det er ikke ulovlig å kjøpe/eie/bruke slikt utstyr, det finnes ulovlige planter som går an å ha i et slikt oppsett, men det er en annen sak.

Den anonyme brukeren prøver å være morsom og får seg en liten tenkepause nå.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Politiet er her inne hele tida og har fått juridisk hjemmel til å hente ut informasjon om brukere som har innrømt enkelte saker før. Å skrive på nett at man planlegger å dyrke hasj på en låve er å be om å bli overvåka av snuten i fremtida. I tillegg står det kant av landet her så da blir det ikke vanskelig å fly over den kanten med helikopter med varmesøkende kamera for å avsløre plantasjen. De bruker sjeldent de helikoptrene på tilfeldige søk etter plantasjer men her er det en innrømmelse, en plan og sted så det er idiotisk å ikke ta det seriøst at man må være mer forsiktig enn dette for å ikke bli tatt!
Vis hele sitatet...
Det her er omtrent direkte løgn.

Om politiet har brukere her inne kan vi ikke se bort i fra, det er vel nesten litt rart om de ikke er her inne.
Det kan telles 3 tilfeller der freak har utlevert informasjon etter pålegg fra politiet, ingen av de var narkotikasaker, men svindel og helerisaker om ikke minnet mitt tar feil.
Slike forespørsler tas per sak, og det må være en særdeles alvorlig sak før de begynner å hente inn spor fra internett.
Denne påstanden om at de har juridisk hjemmel til å bare hente ut info på en bruker er total løgn, og selv om de faktisk hadde det: Brukerdataen består av en epost og et brukernavn, ingen adresser, telefonnummer etc etc, slik info er det bare nettleverandøren som har og de gir IKKE ut slik info for en liten straffesak. Da må det være snakk om grov kriminalitet, f.eks disse nettstalkerne som lurer til seg nakenbilder av småjenter.

Politiet bruker ikke helikopter og varmesøkende kamera for å avsløre dyrkeoperasjoner i Norge. Det er teknologi som har blitt brukt i USA og i England og det virker som de ikke bruker det lengre: De bruker heller varmesøkende kamera for å kunne bistå politiet på nattetid.
Et eksempel er jo et sted som de lett kunne ha tatt med varmesøkende kamera: han her ble tatt fordi varmen gjorde at snøen ikke la seg på taket. Det tok altså en visuell inspeksjon til før han ble tatt, så denne spinnville teorien din om varmesøkende helikopter må du lengre ut i skogen med.

Meg bekjent har ingen som driver i småskala blitt tatt i Norge, det er alltid snakk om de som har 20-100 planter i en hel kjeller o.l.


Vet du hva som får folk tatt?

Prating: Hold kjeft, det er ofte han ene kompisen eller noe som ikke klarer å holde på en hemmelighet og da er jungeltelegrafen i gang.

Lukt: Dårlig sikring av lukt fra teltet: Ikke bra nok kullfilter eller vifte. Ofte under høstingen så finner man kanskje på å gjøre trimminga av buds ute på stua e.l. Da kan lukten fort sive ut til andre, en i Trondheim ble tatt slik, og hadde hatt mange grows uten problemer tidligere.

EXIF-data
: Tar du bilde med mobiltelefon med lokasjonsdata aktivert så lagres GPS posisjonen din i hvert bilde du tar.


Edit: Flyttet tråden til DIYyrking, da det er mer relevant enn rusmidler.
Sist endret av Dodecha; 28. november 2020 kl. 16:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Men, tilbake til trådens tema:

Du kunne slått flere fluer i en smekk med å velge HPS lamper, som gir endel varme, og så bruke Akvarievarmere e.l. for å holde varmen ellers.

Er det trekk i kjelleren? Tror du den i det hele tatt klarer å holde på noe varme? Problemet er vel overgangen mellom dag/natt syklus i teltet, for når lampa skrus av og ventilasjonen fremdeles går, så vil planten få et heftig kuldesjokk og de liker så stabile temperaturer som mulig, helst rundt 22 grader.

Det finnes ventilasjonsregulatorer som både har temperatur og fuktmålere som kan være til hjelp, men du bør ha et relativt stabilt klima rundt teltet, jeg tror du bør tenke på å isolere noe rundt dette teltet.
Velg det stedet du får best varme. Jeg har et lignende sted og der står det 2000w oljeovn på max.24-28c på dagtid 20-22c da lampene er av. Ca 30kvadrat.

Noen som har forslag til en bra ovn for kjeller? Oljeovnen funker greit, men den må stå på full spiker.
Sitat av Odd Vis innlegg
Velg det stedet du får best varme. Jeg har et lignende sted og der står det 2000w oljeovn på max.24-28c på dagtid 20-22c da lampene er av. Ca 30kvadrat.

Noen som har forslag til en bra ovn for kjeller? Oljeovnen funker greit, men den må stå på full spiker.
Vis hele sitatet...
Vifteovn er det mest effektive. Særlig hvis du har et hus med trekk og dårlig isolasjon, som jeg har (Da jeg brukte sånn oljefylt greie sto den også konstant på full spiker. Vifteovnene er ikke i gang halve tida engang, og det blir varmere i huset nå!)
Går du for en dyrere variant har den gjerne bedre termostat, så det blir noe mer stabil temp. Ellers er de stort sett det like, etter min erfaring. Noe sånt som dette funker helt fint:
https://www.clasohlson.com/no/Oscill...eovn/p/36-7279
Hvordan er varmerør? Har noen prøvd det? Denne typen: https://www.maritim.no/multimarine-varmeror-basic
Jeg har noen liggende, og har brukt det i hønsehus tidligere. Innen fjærkremiljøet er disse veldig populære, da andre varmekilder fort kan skape brann pga mye støv i hønsehus. Jeg er spesielt skeptisk til varmevifte. Et skrekkscenario i forhold til dyrking er at noe tar fyr.
Jeg tror jeg skal klare å holde på noe varme der. Det stedet i kjelleren som er aktuelt er et lite rom som er ca 110x250. Og 240 høyt.