Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 9808
Ps5 kommer og jeg skal investere i enn ny TV. Sony slipper noen nye som skal være «ps5-klare» med hdmi 2.1 som etter hva jeg har forstått skal kunne kjøre opptil 120fps 4K eller noe sånt. Spørsmålet er: er det noen vits? De blir dyre og trenger jeg det egentlig? Gamer ikke noe særlig konkurransegreier. Liker best single player og er casual. Hva ville dere valgt?
Hvor stor TV er det snakk om at du skal ha? Skjermer som faktisk er 120 Hz 4K tror jeg er nokså dyre.

Men 120 Hz er kjekt å ha, men når du har gått til 120 Hz er det ingen vei tilbake
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Femogfemti tommer er nok det det blir. Men gidder jeg 25 lapper for en TV lissom? Ekke så sikker.
Hmmm. SELV vet jeg at jeg ikke bryr meg om 4K og hadde mye heller gått for 120 Hz. Men så SER jeg på TV maks tre ganger i året selv. Om du har en stor skjerm og bruker TV mye ville jeg kanskje gått for 4K, da 120 Hz er noe du kun vil få utnytte av i gaming, mens 4K filmer finnes det plenty av.

Ville nok bare roa det litt uansett. Hvis du har 4K skjerm allerede er det lite grunn til å oppgradere, da det ikke er nødvendigvis alle spil som vil være 120 fps heller
Sist endret av KrølleBølleBrur; 23. september 2020 kl. 22:51.
Ganske unødvendig å kjøpe en dyr tv kun pga ps5.
De aller fleste TVer idag er "ps5 klare" og kjører 4k fint.
Slik var det med ps4, ps3, ps2 og ps1 også når de kom ut, TVene på den tiden var også "klare" og det var bare å koble til uansett om det var xbox, playstation, Nintendo eller andre ting.
Husker jeg ikke helt feil så solgte vel Sony også "Ps4 klare " TVer når ps4 kom ut, men det blir egentlig mer en gimmick som med det meste av datautstyr som har ordet "gaming" foran seg.

Aldri eid en skjerm med 100hz eller mer, men har heller aldri følt det er nødvendig hverken i singleplayer eller multiplayer, i allefall ikke på tidligere generasjoner.
Kan jo være ps5 endret dette helt og at man faktisk er nødt til å ha en skjerm med 100+ Hz men har mine tvil der.
Utenom at det føles litt bedre, er 120Hz i stor grad unødvendig. Først når du skal prøve å nå de(n) høyeste rankingen på div spill innen fps sjangeren, det blir nødvendig. Du vil ikke merke forskjell på 60 og 120Hz i de fleste spill. De fleste singleplayer spill vil uansett ha en del motion blur og lignende, som da uansett maskerer denne effekten.

Fokuser heller på å finne en tv med lav input lag, det vil gi deg ca samme effekt som 120Hz mtp på gaming. Dette vil også spare deg for det ekstreme prishoppet
Sitat av Obagi Vis innlegg
Utenom at det føles litt bedre, er 120Hz i stor grad unødvendig. Først når du skal prøve å nå de(n) høyeste rankingen på div spill innen fps sjangeren, det blir nødvendig. Du vil ikke merke forskjell på 60 og 120Hz i de fleste spill. De fleste singleplayer spill vil uansett ha en del motion blur og lignende, som da uansett maskerer denne effekten.

Fokuser heller på å finne en tv med lav input lag, det vil gi deg ca samme effekt som 120Hz mtp på gaming. Dette vil også spare deg for det ekstreme prishoppet
Vis hele sitatet...
Fullstendig uenig. 120 fps er fantastisk! Gamer som regel på min oled som har gsync og 120hz (PC). Og motion blur slår man selvsagt av

Når det kommer til konsoll er det litt verre å si noe bastant. Det kommer an på hvordan utviklerne velger å gi ut spillet. Låser de til 4k/60, 4k/30, variabel refreshrate, andre oppløsninger etc. Finnes ikke noe uniform svar her.

Det sagt, trenger ikke betale 25.000 på en fantastisk TV: https://www.komplett.no/product/1157...4k-tv-oled55cx. Denne har veldig lav inputlag, fantastisk bilde, 120 hz, samt gsync/freesync. Støtter også et bredt utvalg av HDR-"standarer".
Sist endret av raze; 24. september 2020 kl. 21:03.
Inputlag minsker jo også drastisk med "gaming mode" som de fleste skjermer har idag.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Jeg har tenkt litt og vil ikke bruke mer enn 15 lapper på TV. Hva anbefales til spill. Hvilken har minst input lag? Det står aldri beskrevet i spesifikasjonene
▼ ... over en måned senere ... ▼
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
https://www.google.com/amp/s/global....ene-til-gaming

Kom over denne testen her om dagen med TV-er testet til spill og til helt overkommelig pris. Ble gira. Har vært Samsung type i typ 15-20 år må, men må si at LG din modell høres bra ut. Alle har lav input lag, som er ekstremt viktig for meg. Noen som gidder å ta en titt og gi litt Feedback på hva dere hadde valgt og hvorfor. Blir 55 tommer etter all sannsynlighet selv om 65 frister og
Vil anbefale deg å vente til nyåret med innkjøp, da får du mer TV for pengene. Rundt Februar-Mars.


Uansett;
For best mulig opplevelse rundt gaming på TV og budsjettet ditt, ville jeg ha valgt denne;

https://www.elkjop.no/product/tv-og-...ed-tv-oled55c9

C9 serien er bygd for gaming, 4K HDR med 13 MS.
Får ikke noe bedre vil jeg anta, til den prisen.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Det ble en q-led fra Samsung som hadde fått god anmeldelse fra tek.no. Lav inputlag er det viktigste.
Takk for svar alle sammen