Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1975
Hei! Har en Critical XXL auto i uke 9. Kan jeg fjerne blader for å gi bedre lys til buds lengre nede på planten? Har hørt at man skal unngå dette på autoflower som er i blomst?

Den har begynt å bli veldig tørst og jeg må vanne en gang i døgnet, ellers begynner den å henge. Har tørket greit ut ett par ganger og lurer på om det kan være årsaken til flere gule blader her å der?
Legg ut bilde så er det enklere å svare
Ja dette må du ikke gjøre.
Næring og vann.

Lar du en plante tørke ut over tid, vil den naturligvis vise mangel på næring.
Trådstarter
52 4












▼ ... over en uke senere ... ▼
Låner denne litt, topper aldri eller tukler noe spess med autoflower utenom lst osv, men er det greit å fjerne fanleaves når blomsen begynner å komme?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvilken temperaturer arbeider du med i skapet, ser litt ut som varme stress(?)
Jeg ville unngått klipping av blader så godt det går under blomstring. Planten kan trenge soppas mange, og vil evt. pause all voksing og fokusere på å lage flere blader om du klipper de. Eneste grunn for å klippe blader i dette stadiet er pga for tett/fuktig, men då kan du først bitte og føre bladene fra hverandre, som er en bedre løysning der det lar seg gjøre. Lykke til
Sist endret av Yoppl; 19. september 2020 kl. 11:37.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Låner denne litt, topper aldri eller tukler noe spess med autoflower utenom lst osv, men er det greit å fjerne fanleaves når blomsen begynner å komme?
Vis hele sitatet...
Folk argumenterer litt frem og tilbake, men man burde ikke tukle mer med autoplanten enn absolutt høyst nødvendig.
Ikke-destruktive tiltak er absolutt å foretrekke her.
De er ekstremt følsomme og hvis du etter et par forsøk klarer å kjøre fra start til slutt uten å foreta deg noe av betydning inni teltet vil du legge merke til en god økning i yield.
Sist endret av Knask; 19. september 2020 kl. 12:19.
Den som ser ut til å yielde mest har jeg nappa flest blader av og den som ser sykest ut er urørt. Sikkert bare tilfeldig, men fant ut at jeg heller "tucker" bladene under/over osv så planten ikke stresser med å vokse ut nye.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Den som ser ut til å yielde mest har jeg nappa flest blader av og den som ser sykest ut er urørt. Sikkert bare tilfeldig
Vis hele sitatet...
Interessant.
Godt mulig jeg har oversett noe eller har hatt et forutinntatt synspunkt på saken og har blitt lurt av andre faktorer også.