Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4150
Hvis man tegner en bil-lån avtale med faste avdrag, er det da mulig å betale ned mer enn nødvendig for å bli fortere ferdig med lånet?
Det kan man jo med boliglån så det er jeg 99% sikker på.
Ja, det kan du.
Ja, det er ingen problemer å betale inn ekstra.
Avdragene er som regel kun minstebeløp. Hos Santander så kan du iværtfall bare endre beløpet på regningen om du vil betale mer
Kan bekrefte at jeg inngikk en slik avtale, og betale lånet lenge før det var satt til å være ferdig.
okei takk for svar regner med at rentebeløpet blir lavere da også ettersom lånet løper over kortere tid?
Nooname: ja du sparer renter ved raskere nedbetaling. Du har alltid lov å betale ned lån raskere enn normen, men det trenger ikke lønne seg i kroner og øre hvis du har fastrente. Alt dette er lovregulert, du kan alltid kvitte deg med gjeld raskere enn normert.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ja, det kan man, som flere skriver over her. Har også betalt ned billånet raskere enn nedbetalingstiden. Nå hadde ikke jeg så stort lån fra før, så det gikk forholdsvis raskt.

Du kan lese mer om billån med og uten sikkerhet her billigeforbrukslån.no/billån/ Det jeg stusser litt over når jeg leser der inne er at det virker som lån uten sikkerhet er "enklere" type mindre man må styre med. Men i det lange løp sparer man vel mer penger på et lån med sikkerhet?

noname: Rentebeløpet holder seg vel på det samme gjennom lånet uavhengig om du betaler raskere ned, men totalt sett blir det mindre penger betalt til renter om du betaler det ned raskt. Om jeg forstår det rett.