Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5164
Hei, jeg har ikke fulgt så mye med i kryptovalutaens utvikling den siste tiden, men har fått med meg at det har dukket opp flere nye typer, deriblant Monero.
Ser også at enkelte spår at Monero kan overta bitcoin etter en viss tid.

Jeg er litt grønn på dette akkurat nå som dere skjønner.

Så spør dere: Hva foretrekker dere og hvorfor? Er det fordeler/ulemper å ta i betrakning? Hva funker best til betaling? Er monero mer safe?

Tar gjerne i mot tips til seriøse nettsider som veksler også.

Takk på forhånd.
Monero er jo ikke akkurat "nytt", men det kommer vel ann på perspektivet.

Jeg vet ikke om en eneste fysisk butikk hvor jeg kan betale med monero.

Monero tilbyr noe bitcoin ikke gjør, men Anonymiteten er nok ikke interessantffor veldig mange i dag. Hvis det forandrer seg så tror jeg monero er en god implementasjon.

Du kommer til å få 100 forskjellige svar om du spør 100 forskjellige personer, så om du er ute etter å investere så må du nesten bare satse på den eller de du har troa på.
Jeg derimot har stor tro på Monero, eller iaf håp. I dagens verden hvor alt skal dokumenteres og personvern tatt minimal hensyn til er det fint at valutaer som Monero verdsetter anonymitet.
Sitat av Anonym113971 Vis innlegg
Jeg derimot har stor tro på Monero, eller iaf håp. I dagens verden hvor alt skal dokumenteres og personvern tatt minimal hensyn til er det fint at valutaer som Monero verdsetter anonymitet.
Vis hele sitatet...
IS hadde vel hatt store problemer med å ta så store landområder hvis det ikke var for crypto.
Sist endret av meitemark; 8. februar 2022 kl. 18:15.
Ja, kriminelle og terrorister som bruker krypto er et argument som ofte blir brukt mot kryptovalutta, men det brukes også for å argumentere for bakdører i programvare, kryptering av internett trafikk. Det er helt legitimt å diskutere om kryptografi er noe vi skal ha fritt tilgjengelig og fortjener mer enn "lol din dust", men det fortjener, etter min mening også bedre argumenter enn "terrorister bruker det".

Beklager OT.
Sitat av i_et_nøtteskall Vis innlegg
Monero er jo ikke akkurat "nytt", men det kommer vel ann på perspektivet.

Jeg vet ikke om en eneste fysisk butikk hvor jeg kan betale med monero.

Monero tilbyr noe bitcoin ikke gjør, men Anonymiteten er nok ikke interessantffor veldig mange i dag. Hvis det forandrer seg så tror jeg monero er en god implementasjon.

Du kommer til å få 100 forskjellige svar om du spør 100 forskjellige personer, så om du er ute etter å investere så må du nesten bare satse på den eller de du har troa på.
Vis hele sitatet...
OK, takk for svar. Det utfyller vel det mye av hva jeg lurte på.
Sitat av BAN Vis innlegg
IS hadde vel hatt store problemer med å ta så store landområder hvis det ikke var for crypto.
Vis hele sitatet...
Kan du forklare litt nærmere?
Monero er bra for black market, men siden jeg tror ikke den blir godt akseptert av myndigheter. Jeg hodler bitcoin, eth, og chainlink. 2020 blir et bra år <3
Har både Monero og Bitcoin, men ingen krypto kommer til å ta over plassen til Bitcoin i nærmeste fremtid. Bitcoin har hestehoder forsprang når det kommer til nettverkseffekt. Alle andre kryptoer er pairet i BTC (men også usd, usdt osv..), noe som gjør at Bitcoin står for mesteparten av likviditeten til alle de forskjelige shitcoins. Bedre å helle kjøpe shitcoins og selge dem for Bitcoin etterhvert som dem øker i verdi
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Stadanko Vis innlegg
Jeg hodler bitcoin, eth, og chainlink. 2020 blir et bra år <3
Vis hele sitatet...
Tanker om når vi ser full effekt av halveringen?
Sist endret av Myoxocephalus; 11. juli 2020 kl. 14:08. Grunn: quotefix