Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 528
I see you...
NAPse's Avatar
Hei.
Jeg sitter her nå med en skolepc jeg gjærne skulle ha fått kobla opp mot nettet.
Jeg har prøvd å skru av proxy uten hell, noen som har noen ideer til hva jeg kan gjøre?
Bruker ikke tråløst nettværk.

På forrhånd takk.
Hmmmmmmm, tenke.

Tipper på at pcn din er koblet opp mot ett domene ( unett ect )
for og få hjemme pcn din inn på samme nettverk, kan du prøve og sette opp en server med samme domene som pcn er tilkoblet.

Hvis ikke dette funker, får du bare høyreklikke min datamaskin , properties, computer name, så trykker du på den baren som heter change / bytt hvisdu har norsk versjon av windows, og joiner det samme nettverket som du har hjemme hos deg selv ( mshome / workgroup osv.)

husk og høyreklikk min datamskin, inne i startmenyen, så egenskaper / properties

Husk at hvis du nytter arbeidsgruppe på datamaskinen din, vil du enne opp uten internett på skolen på mandag, men da kan du sikkert bare spørre netadmin om hjelp til og få den på nett igjen :P

lykke tiil



Spelly
Sist endret av Spelly; 17. februar 2007 kl. 00:30.
I see you...
NAPse's Avatar
Trådstarter
Vel det er ikke mulig å høyereklikke på noe i starmenyen.
Han tullingen av en IKT ansvarlig har blokkert det.

Edit: Fikk alikevel åpna egenskaper for Min datanaskin, men han har bokkert det feltet man endrer navn i også

Edit 2: Ja, jeg fikk det til i sikkerhetsmodus
Sist endret av NAPse; 17. februar 2007 kl. 01:00.