Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 502
Jeg har begynt å se litt på å oppgradere til en Thoroughbred CPU. Siden jeg har ett gammelt hovedkort(ASUS A7V266) så går jeg for en CPU med 266MHz FSB, mest sansynnlig en XP2400(2GHz). Med nyeste BIOS skal kortet mitt klare opp til XP 2600+. Ok, alt fint så langt. Men saken er at en av de andre maskinene i huset har en XP2000(1.663GHz Thoroughbred) og den kjører med en vcore på 1.4V. Hovedkortet mitt klarer ikke lavere enn 1.6V. Har sett litt rundt for å finne whitepapers fra AMD som sier klart og tydelig hvilken vcore spenning thoroughbred skal ha. Regner med noen her har sine meninger. Hvilken spenning har en Thoroughbred lyst å kjøre på?
Hmm, uansett om cpu'n kanskje ikke er laget for mer enn 1.5, er nok 1.6 helt greit. Cpu'n vil ikke ta mye skade av det, selv over lang tid.
Nub!
TipeX's Avatar
Trådstarter
Hah, nevermind. Jeg fant akkuratt pdfen jeg lette etter. For de som lurer; ja det går.

http://www.amd.com/us-en/assets/cont...docs/25175.pdf