Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  124 10798
Får dere som tror dere er hackere bevis det med og komme til mål på http://www.try2hack.nl

Det er en side som indeholder forskjelige levler innen hacking.
Du kommer borti java, flash, visualbasic programmer, og apache..
yay! siden er oppe igjen

kom til level 6 eller 7 en gang. den proxygreia var det. satt på isdn, så jeg ga opp. *begynne på nytt*
Trådstarter
43 0
bra...

nå venter jeg bare på at level 6 skal komme ut, level 7 fikk jeg en dude til og hoste så jeg klarte den i løpet av noen timer..

Men husk: <b>Juks er får tappere!!!!!</b>
I like turtles
Skyfex's Avatar
Hehe.. 4 første levlene tok meg 1 minutt
Kom meg til level 2 men fant bare passordet der :P
Hva er det en er ute etter?
Skal en bare ta et passord ut fra løse luften.
Feks navnet på duden (raphidae), eller?

tetra
Trådstarter
43 0
får å finne passordet må du lese source...
source...?

Sier meg ingenting. Er litt intressert rundt dette.
Kan noe gi meg litt mer spesefik info?

Tetra
hvis du ikke klarer å finne source, så er kanskje ikke dette noe for deg men høyreklikk på siden, og view source
Trådstarter
43 0
source, det vil si kodene til den siden du skal finne passordet til.

høyreklikk og velg view source, så ser du hvordan siden er oppbygd.

Ved hjelp av og se hvordan siden er oppbygd kan du finne passord og sånn...
Jeg kom til lvl 5 en gang i tiden. Lenge siden, hadde vel ikke bredbånd da
Trådstarter
43 0
Du trenger jo ikke bredbånd får å klare disse oppgavene..

jeg har isdn og jeg har kommet til level7 (har ikke tatt 6 ende på grunn av at den ikke er oppe)
han snakket vel om at det er tellerskritt på isdn da. En av de som virkelig var nøtter var den med vb6 programmet som sender pass og user til server. måtte sniffe og decrypte baba aabb baba bbbb aaaa osv.
Trådstarter
43 0
men tar jo ikke lang tid og sniffe den informasjonen da..
når du har den informasjonen er det jo liten vits å sitte oppkoblet når du skal decrypte
Er .java filen til level 4 borte?
Trådstarter
43 0
den java fila er der fortsatt... jeg synes den levlen er den beste så langt... krevde litt arbeid får å finne ut hvordan jeg skulle løse den.. måtte lære meg litt java først.
Har sittet å stirret meg blind på koden på level2, er det noen som kan gi meg et clue?
Opprinnelig postet av cryptoknight
Har sittet å stirret meg blind på koden på level2, er det noen som kan gi meg et clue?
Vis hele sitatet...
En swf-fil sin source ligger ikke i sourcen...
Opprinnelig postet av cryptoknight
Har sittet å stirret meg blind på koden på level2, er det noen som kan gi meg et clue?
Vis hele sitatet...
me2, finnner bare pass..
Opprinnelig postet av IvIoyner
En swf-fil sin source ligger ikke i sourcen...
Vis hele sitatet...
Hvordan ser jeg sourcen på en swf fil da?
Opprinnelig postet av cryptoknight
Hvordan ser jeg sourcen på en swf fil da?
Vis hele sitatet...
Den som lagrer finner. Du må lagre den på en måte. Jeg kan faktisk si at den ligger på harddisken din allerede. Men dette er nok hjelp
ark, kommer ikke forbi lvl 2 :P kan ikke view sourcen, så det er nytteløs :P, noen andre måter eller?

jeg er den liiite h4x0ren :P

Edit: har funne passordet

Hvordan finner jeg ut bruker navnet da?, kan dukke si hvor den er lagret eller hvordan jeg skal lagre den?

hva er en .swf fil i det hele tatt?:P
Sist endret av Hindsight; 21. mai 2003 kl. 15:08.
tror du må lagre siden og edite den i flash eller noe sånt..
im a stupido!
Trådstarter
43 0
last ned fila, så kan du jo altids bruke notepad til og lese noe av flash fila
I like turtles
Skyfex's Avatar
Hvis du sitter fast på level 2 kan du nesten gi opp, da kommer du neppe forbi level 3 uansett, og aldri forbi level 4.

Edit: Bare et tips, sånn at dere ikke waster tid
Trådstarter
43 0
lagg ei html fil som det står

<a href="http://www.try2hack.nl/levels/level4"> last ned</a>

så bare velger du høyreklikker du på linken og velger save as target, så åpner du fila i notepad, da vil du fort se brukernavnet og passordet
Try2hack.nl er så grusomt kjedelig. Spill heller CyberArmy's Zebulun http://www.cyberarmy.com/zebulun/
_Litt_ høyere nivå og litt mer matematikk.
Trådstarter
43 0
hvor langt har du kommet da tipex?
fatter det ikke, skriver inn passordet som jeg har "stirret" meg til,men det er ikke riktig.
Og etter hva jeg har skjønt av det som er skrevet over så er det riktig h4*** (det er det som er riktig ikke sant?, begynnelsen altså)

Men den 0 med strek igjennom hva er det? null, o eller ø o.l.


Tetra
Sist endret av tetra; 21. mai 2003 kl. 19:18.
Cut'n'paste så funker det.
I try2hack eller zebulun? Try2hack har jeg rundet mange ganger, zebulun er så lenge siden jeg prøvde sist at jeg ikke husker hvor langt jeg kom.
www.Hackquest.com

Det her går ut på det samme, men med mange flere oppgaver..
Oppgaver i f.eks php, java, c++, logikk, kryptologi osv.
dette var morsomt, er på level 2 ser på koden at den disabler høyre museklikk hvis browseren er explorer. orker ikke å bytte til linux nå, har dessuten ingen andre browsere en xplorer på windows noen andre forslag (finner kun passord
bashrc, hvorfor ikke bare bruke vis->kilde?
jeg gjør jo det lagret siden og ser på koden fra notepad.
er det noe jeg ikker ser?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Ja.. du får url'n til flash fila.. den henter du, åpner den og bruker skillz :P
Opprinnelig postet av sephirot
jeg har isdn og jeg har kommet til level7 (har ikke tatt 6 ende på grunn av at den ikke er oppe)
Vis hele sitatet...
Uhm... Da er du på level6, ikke level7, akkurat som meg.
Er på Level 3..
if (pwd==PASSWORD){
alert("Allright!\nEntering Level 4 ...");
location.href = CORRECTSITE;
}
else {
alert("WRONG!\nBack to disneyland !!!");
location.href = WRONGSITE;
}
PASSWORD="AbCdE";


AbCdE funker IKKE. /me != 1337 hax0r.
Men.. ingen som orker å hinte?
Beistet: Du må laste ned en fil (og det er ikke .xhtml fila)
<3 VIP <3
RipZ's Avatar
tips: det er forskjell på type= og src= ....
Var jeg litt for hjelpsom nå...?
Omg.. meget enkel egentlig
Trådstarter
43 0
det var en av adminene som hoste den privat sånn at jeg fikk testa den...
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
får en feilmelding når jeg åpner flashfilen (i flash 5 på min maskin) til level 2... jeg finner ikke action script menyene ol. noen som kan hjelpe meg? (har jo skjønte hva man skal gjøre...)
I like turtles
Skyfex's Avatar
Tip: Det er veldig mange ting som leder deg bort fra det ekte svaret i try2hack hvis du tror du har svaret, men det ikke funker, er det noe du har oversett. Se et annet sted i sourcen, om det er noe mistenkelig

Try2hack.nl er så grusomt kjedelig. Spill heller CyberArmy's Zebulun http://www.cyberarmy.com/zebulun/
_Litt_ høyere nivå og litt mer matematikk.
Vis hele sitatet...
Enig! Zebulun var _MYE_ bedre.. synd at den er nede nå. Jeg kom faktisk ganske langt. Faen den elise kjerringa plaget meg mye. Gleder meg til sered.. kommer nok til å bli ganske bra
Opprinnelig postet av SilverKhan
får en feilmelding når jeg åpner flashfilen (i flash 5 på min maskin) til level 2... jeg finner ikke action script menyene ol. noen som kan hjelpe meg? (har jo skjønte hva man skal gjøre...)
Vis hele sitatet...

Er bare å åpne fila i notepad... finner fort det du leter etter da..
SkyFex: Eliza var et lite helvete for seg selv ja
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
Hvordan sniffer program går det å bruke, evt decryptings program. Jeg vil ikke vite brukernavn og passord, jeg vil bare vite hvilke verktøy jeg skal bruke, da lærer jeg mer.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Husker når jeg skulle ta den med sniffe greiene, så fikk jeg bare opp en svart skjerm når jeg skulle prøve. Ble etter hvert såpass irritert at jeg ikke orka mer.
er fortsatt på level 2 klarer ikke å finne username any clue?
Last ned .swf fila ...