Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1462
Jeg satt her en natt og surfet på nettet,da jeg skulle skru ned lyden for og ikke vekke sambo,kunne jeg høre russisk elle noe lignende språk på pc.

volum var helt av og jeg hørte samtale mellom 2 mennesker. skjønnte ikke dritt av hva de sa men jeg ble veldig skeptisk. jeg lukket fa alle nettlesere for sikre meg at jeg ikke var inne på noe,men de snakket fortsatt.

noen vært borti lignende? hva kan det evnt være?
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Forsterkeren din eller maskinen din plukket vel opp langbølgeradio eller noe slikt.
Du har nok fått inn lang bølge radio på høytalern din.

normalt hvis du tar en forsterker å har rett lengde "mic kabel" så vil du ta inn radio(am) å skrur opp forsterkern på max.
da vil du hører svakt radio.
krb
Trådstarter
38 0
hmmm,takk for svar....
Skjer det samme med en kompis ofte. Tyskere som snakker på anlegget. Blir mange fine teorier på kjedelige fredagskvelder da
krb
Trådstarter
38 0
fikk min mistanke om russere som kom seilende inn på bryggen her jeg også
Har ofte opplevd dette fenomenet på gitarforsterkere. Artig!
Opplevde dette på anlegget mitt ganske mye før, det hadde seg slik at de to 3.5 jackene jeg ike hadde i da plukket opp russiske eller polske eller noe sånt, radiobølger, morsomt å høre på da
Dette har skjedd med meg og! Begynte å lurer om jeg sakte men sikert fikke øresus eller noe, men var bare radio på et eller annet uforståelig språk som kom inn på høytaleren.
Skjedde med meg også en gang. Var aleine hjemme, hadde nettopp sett en halvskummel thriller hvor det tilfeldigvis var en russisk leiemorder med (husker dessverre ikke navnet på filmen). Da filmen var ferdig (ca 3-4 om natten) skrudde jeg ned lyden på PC'en og hørte en russisk mørk stemme. Jeg holdt på å få hjertet i halsen liksom. Skumle saker.

Men det jeg da lurte på var om russerne eller tyskerne eller hvem det er vi får radiobølger fra, kan de få radiobølger fra oss også? Og hva slags radio er det som sender slike ting? Man får det jo ikke inn på vanlig radio liksom...?
Jeg lurer også på hvordan i helvete de kan sende SÅ langt som til Norge!
Har opplevd dette selv en rekke ganger.. må si jeg lura fælt, og søkte rundt etter svar.
Bra det er fler enn meg som har opplevd dette da, trudde jeg var gal en periode
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Jeg lurer også på hvordan i helvete de kan sende SÅ langt som til Norge!
Vis hele sitatet...
Stikkord : LANGbølge. Har også opplevd dette "fenomenet" da jeg var yngre fikk jeg inn bbc elns på gitarforsterkeren når jeg holdt gitaren (antennen) i riktig posisjon
Sitat av ranvik Vis innlegg
Du har nok fått inn lang bølge radio på høytalern din.

normalt hvis du tar en forsterker å har rett lengde "mic kabel" så vil du ta inn radio(am) å skrur opp forsterkern på max.
da vil du hører svakt radio.
Vis hele sitatet...
Husker at dette skjedde meg flere ganger for noen år siden. Da var jeg faktisk temmelig sikker på at det et eller annet usunt stoff i drikkevannet mitt!