Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2530
Kameraten min som flyttet til USA for 6 år siden forteller meg stadig om firmaet ACN. Han sier han tjener masse penger, og kommer snart til Norge for å revolusjonere måten vi kommuniserer på.. Uansett, etter å ha satt meg litt inn i det, hvordan det fungerer osv, synes jeg det virker som et genialt konsept. Noen mener det er scam og bare lureri, men på den andre siden så er det de som mener det har forandret livet deres.

Noen som har noe erfaring eller formeninger med ACN? Utifra denne videoen virker det som om folk har funnet meningen med livet..
Min bestefar driver med dette. Jeg selv mener vel at det mer eller mindre er et pyramidespill. Man verver andre, får bonuser om man verver de. Kommer høyere opp i "rang" og får bedre frynsegoder.
Jeg var med i Seven.

Måtte betale 5 eller 6000 kr. bare får å bli medlem.
Ble vervet av en kompis, så måtte jeg verve mine kompiser for å tjene penger. Tror jeg kunne tjene penger på å selge kosttilskudd i tillegg, men de virkelige pengene lå i å verve folk, så alle i Seven brukte tiden på å verve folk.

Alle møtene var hjemme hos folk, eller på hotell. Jeg måtte bruke min egen tlf. for å ringe rundt og avtale møter med kompiser for å verve de. Skyhøye tlf regninger.

Dette er jo pyramide, og sikkert ikke så veldig ulikt hvordan ACN driver på.
Når det ikke er flere igjen å verve, når markedet er mettet.. Hva skjer da? Hvordan skal du da tjene like mye penger som før?
DET er en scam :P Ikke av værste typen selvfølgelig. ACN baserer sin strategi/markedsføring på samme prinsippene som TVShop, som vi alle kjenner så alt for godt.
Jeg kjenner selv en som holder på i Canada og skal komme til Norge for å spre det gode budskap om dette vidunderverket. Desverre så jeg heller liten tro på det. Det har tross alt eksistert i en del år nå, men allikevel så er det ikke en oppfinnelse som har spredt seg globalt. Kanskje en grunn til det?
750604
406057's Avatar
Trådstarter
Sitat av Keni Vis innlegg
Jeg var med i Seven.

Måtte betale 5 eller 6000 kr. bare får å bli medlem.
Ble vervet av en kompis, så måtte jeg verve mine kompiser for å tjene penger. Tror jeg kunne tjene penger på å selge kosttilskudd i tillegg, men de virkelige pengene lå i å verve folk, så alle i Seven brukte tiden på å verve folk.

Alle møtene var hjemme hos folk, eller på hotell. Jeg måtte bruke min egen tlf. for å ringe rundt og avtale møter med kompiser for å verve de. Skyhøye tlf regninger.

Dette er jo pyramide, og sikkert ikke så veldig ulikt hvordan ACN driver på.
Når det ikke er flere igjen å verve, når markedet er mettet.. Hva skjer da? Hvordan skal du da tjene like mye penger som før?
Vis hele sitatet...
Dette virker veldig likt ACN.
Men, såvidt jeg vet, så er det ingen som har prøvd å gjøre et realt forsøk på å starte denne trenden i Norge. Så hvis du er tidlig ute kan du være heldig å slå igjennom og tjene en haug av gryn. Men så krever dette en enorm stå på vilje, og du er nødt til å legge mye tid og arbeid for å lykkes, iallefall istarten.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Keni Vis innlegg
Når det ikke er flere igjen å verve, når markedet er mettet.. Hva skjer da? Hvordan skal du da tjene like mye penger som før?
Vis hele sitatet...
Dette er hovedproblemet med sånne finanspyramider. Så lenge man må betale penger oppover i pyramiden vil det alltid sitte igjen noen på bunnen som taper på det. Hvis man kjenner sin besøkelsestid går det sikkert an å tjene rått på å være med fra starten, og så gi seg og ta med seg pengene sine langt vekk fra pyramiden når etterspørselen synker.