Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  85 19088
jeg har sett rundt på forumet, og jeg fant ikke denne her, så værsågod godtfolk :P


"Get out of school free-card!"
Sist endret av jottafan; 5. september 2007 kl. 19:41.
Limited edition
Moff's Avatar
Insanely bra konsept. Synd at jeg er for gammel for sånt.
Haha, hadde vært arti å lagt i post kassa til noen.
hAhA det har jeg aldri tenkt på..
lage en at du må dra til et sykehus langt unna kjempe tidlig på dagen. og lage et navn som høres skumelt ut.

må nesten lage et par og legge på lære pulten
Det er BTW jeg som har laget den.

Til dere smartinger: Det som står om DPI og sånt er bare kødd jeg har funnet på så folk slutter å spørre hvorfor det er piksler osv, hvis det faktisk er riktig, så hadde jeg flaks.

Å legge den i postkassen til noen har jeg _aldri_ tenkt på. Genialt! Skal testet :P

Edit: Siden er passe utdatert ja :P Skal flytte den til den nye hosten min før dette webhotellet går ut. Kansje kommer det faktisk PDF-funksjon en gang...
Sist endret av Ozma; 5. september 2007 kl. 20:04.
jævla greit skal prøves
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Om jeg får kildekoden kan jeg se om jeg kan få til noe med pdf.
Tannlegetime er vel bare gyldig fravær i grunnskolen afaik. Og det er vel vanlig at det er stempel på innkallingen?
Sitat av GeirBauer
Tannlegetime er vel bare gyldig fravær i grunnskolen afaik. Og det er vel vanlig at det er stempel på innkallingen?
Vis hele sitatet...

Alltid vært et forsøk
På min gamle skole, Åstveit ungdomsskole, så de bare på lappen. Nå er de begynt med underskrift fra foreldre pga. noen ble tatt med et par slike i lommen... (Flere timer til samme dag.)
Tror nok lærerene deres begynner å lure om dere drar til tannlegen fire ganger i uka! xD
Sitat av The Freak
Det er BTW jeg som har laget den.
Vis hele sitatet...
Bra lagd! Takk =) Får prøve den engang. Hva tror dere lærern sier hvis de ser den er fake? Dokumentforfalskning?
Sitat av GothQueen
Tror nok lærerene deres begynner å lure om dere drar til tannlegen fire ganger i uka! xD
Vis hele sitatet...
e jo ikke snakk om vær dag da
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
jottafan; sist jeg sjekka, var det SJU dager i uka. ikke fire.
Husk å sett på frimerke
men hvordan finner man orginasjons nummeret?
du finner det vel i brønnesund registeret, desutten tror jeg ikke lærerne sjekker det akkurat :P
Sitat av h4llik
Bra lagd! Takk =) Får prøve den engang. Hva tror dere lærern sier hvis de ser den er fake? Dokumentforfalskning?
Vis hele sitatet...
Lærerne oppdaget jo at de dingsene var falske, og noen sa det var meg. De hevdet det var dokumentforfalskning ja, men ingenting skjedde etter det. De fant aldri ut om nettsiden.
Freaky, du har rett om å legge den i postkassa til noen:P
eller, til mange:P så blir det bare et skikkelig kaos der! hahahaha
Limited edition
Moff's Avatar
Dette er et bra plot. Ta for deg et større nabolag, legg i alle postkasser og lag en mini-dokumentar / youtube-film av det hele. Siste scene må være at du vaser inn på venterommet og filmer de 100 personene som prøver å komme seg inn...
Drit bra Men hvis du skal forbedre "prosjektet" lag med fler logoer da

Litt kjett og bli tatt fordi logoen på innkallingstimen var feil
Sist endret av Pagliacci; 6. september 2007 kl. 17:20.
Lur ting er jo å skrive ut lappen på samme type papir som den ekte tannlege-lappen har.
Arken? Ulset?
Midt i blinken!
Blir nesten litt morsomt dette

Men kanskje ikke legge i de som har tannlege skrekk for å være litt snill? ellert NOT!?:P
Funker fett denne ; ) Prøvde på skulen en gang i tida, MEN _ikkje(!)_ vis den til andre kamerater osv, fordi hvis mange bruker den, begynner lærerne å lure.
Detta var drit gøy xD!
Vil ha kildekoden :O!
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg har fått kildekoden og holder på å jobbe med den. Det første jeg skal gjøre er å forbedre oppløsningen, så skal jeg legge inn et søkefelt mot brønnøysundregistrene, slik at man kan søke der for å finne org nr til ditt tannlegekontor. Tenker også på å legge inn mulig for flere layouter, så hvis noen har en innkalling de vil bruke som layout i generatoren, scan og send på pm til meg.
står det noe på baksiden på de kortene som sendes ut av deres tannlege? det gjør det her.:S

men hvem ser på baksiden egentlig?
Inkallingen jeg fikk i går:

http://visionlan.org/filer/tannlege_framside.jpg
http://visionlan.org/filer/tannlege_bakside.jpg

Er det bare Sør-Trøndelag som har slikt eller?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Bruker den samme i akerhus også.
Haha, lærern gikk rett på fikk meg en halv time i frihet
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Har nå lagt til mulighet for å endre teksten som står under datoen, jeg jobber også med å få til at man kan endre logoen.
http://datagutten.ath.cx/tid/
Hvis du lager en PDF-utgave av lappen, kan du ganske enkelt modifisere den med PHP.

Jeg har ikke så mye peiling på php-pdf, men her er det jeg ville gjort:
Lag en phpfil som åpner lapp.pdf, endrer alle variabler som skal endres, og outputer pdf med riktig mime-type.
Ikke avbestilt time må betales er vel ikke helt rett, da det i utgangspunktet ikke koster noe? Glemte meg selv opptil flere ganger selv back in the days, men måtte aldri betale noe.
en unge med downs
comRade's Avatar
En kompis hadde glemt tannlegen en 6-7 ganger, DA fikk han en advarsel - hvis han ikke kom neste time, måtte han betale for tannlegetimen.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Sitat av The Freak
Hvis du lager en PDF-utgave av lappen, kan du ganske enkelt modifisere den med PHP.
Vis hele sitatet...
Kan ikke se at det skal bli noe lettere med pdf fremfor vanlig bilde.
Sitat av robhol
jottafan; sist jeg sjekka, var det SJU dager i uka. ikke fire.
Vis hele sitatet...
Så du går skole syv dager i uken?
Men det blir jo helt suveren kvalitet på en PDF-versjon. Det er jo det som er poenget.
Minner om at det ikke funker å bytte teksten under datoen.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Har fikset det med teksten nå.
Kvaliteten blir god nok med et bilde, bare oppløsningen er høy nok.
Sitat av snowser
Så du går skole syv dager i uken?
Vis hele sitatet...
Han gjør vel ikke det, men han går nok ikke 4 heller.
5 er mer riktig
Sitat av Freak
Han gjør vel ikke det, men han går nok ikke 4 heller.
5 er mer riktig
Vis hele sitatet...
Men en av dagene må du jo levere inn tannlege kortet :-P
Sitat av GothQueen
Men en av dagene må du jo levere inn tannlege kortet :-P
Vis hele sitatet...
Trenger ikke gjøre det samme uka
Sitat av Nimrad
Trenger ikke gjøre det samme uka
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte for neste uke jeg!
Du må jo liksom på skolen en eller annen dag, om du skal til "tannlegen" 4dager i uka, hver uke hele året!

Men, uff! Dette ble litt sånn på siden av!
hehe :P heftig as
Haha, så Jævlig genialt =P Lagde en som jeg skal levere imora på skolen xD Går på skole i Oslo sentrum, og Tannlege timen er i drammen, så får fri hele dagen :P Btw, en kompis av meg gjorde akkurat det samme som meg (Drammen) - Han fikk fri idag. Leverer imorra, fri på tors.
Bare et spørsmål: hvorfor i alle dager skal læreren din tro at du skal til en vanlig tannlege time i Drammen, når du bor i Oslo? xD
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ser at datagutten har oppdatert den litt, med høyere oppløsning:

http://datagutten.ath.cx/tid/

*bump* ^^
▼ ... over et år senere ... ▼
Men linkene fungerer jo ikke da !