Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1176
Hei!

Jeg bestilte for en kort tid tilbake en sydentur til Spania for meg og dama, i August. Men har nå vært så heldig at jeg har blitt kalt inn til Forsvaret rett før avreisedato! Jeg bestilte heldigvis avbestillingsbeskyttelse hos Norwegian. Men på nettsidene deres så står det at det gjelder om noen blir syke rett før reisen, og da må lege erklæring kunne dokumenters.

Det burde da være mulig å få refundert på grunnlag at det er offentlig tjeneste som står i veien for utnytte av reisen?
Homemade Retard
zeicko's Avatar
det må da å være mulig og kontakte norwegian og høre ?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Ja det må være mulig å kontakte Norwegian, og gi de kopi av inkallelsen. Eller så kan du ta kontakt med vernepliktsværket og høre med de.
"Øko-Terrorist"
Ang. Norwegian vet jeg ikke, men hvis ikke forsvaret har forandret på det de siste årene gir de blaffen.
Kompis fikk "Synd, Trist, Leit" når han prøvde å forklare om interrail biletter som var kjøpt og betalt, og mye penger lagt ned i forhåndsbooking av herberg etc. etc. for 4-5 år siden.

Men Lykke til, håper du seiler i medvind
uansett om du skal i militæret så er ikke det en grunn for å avbestille billetten til dama di, så hun nå nok reise uansett

eller jeg hadde dratt og dukka opp i militæret etter ferien
jeg meldte meg frivillig inn i militæret, etter en stund fikk jeg brev om å møte opp på sessvollmoen, imellomtiden hadde jeg bestillt tur til syden, innkallelse data var dagen etter jeg skulle reise.
Jeg dro på tur. etter at ferien var ferdig, dro jeg ned til sessvollmoen, etter å ha vært i militæret i en 2 mnd, fikk jeg 5 dagers bot og refs for å ha kommet for seint. dette var da rundt 400 k. jeg angret ikke.
dra på ferie! konsekvensen er minimal, du får bare ei "bot"
Ferien var mye mere verdt enn 400 kroner!
Trådstarter
2 0
Hadde tenkt som backup plan å dra til legen for å si jeg hadde fått migreneanfall for å få legeattest, så blir litt dumt å be de se på saken min angående forsvaret da :P Og det er en læreplass hos Forsvaret i bilde også som jeg ikke er så hypp på å miste, så det å bare dra på turen for å så risikere å miste plassen er jeg ikke så interessert i. Hørte om at hvis du har DnB, så har de en slags avbestillingsbeskyttelse inkl. så lenge du har betalt mer enn 15% av reisen gjennom de. Men jeg har ikke hørt med de ennå. Flere forslag eller erfaringer?