Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Kommer du på Freakfest 2012
Ja 106 22,55%
Nei 171 36,38%
Kanskje 193 41,06%
Stemmegivere: 470. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  194 28239
Sitat av Yoshii Vis innlegg
Diskriminere? når jeg egentlig ikke vil snakke med 18-19 åringer, really?
Vis hele sitatet...
Ja du virker jo som en flott fyr som det absolutt er verd å sette aldersgrense for å tilfredsstille. ^.-
Sitat av Knask Vis innlegg
Men herregud da! Respekterer du ikke selveste ytringsfriheten?
Vis hele sitatet...
ytringsfrihet? nei her i huset går det i strengt diktatur, har du ikke sett nicket mitt kanskje?
neida, diskriminere var kanskje et litt kraftig ord, men fortsatt, alder trenger ikke å ha noe å si for hvordan folk oppfører seg.
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Og der var det slutt på den diskusjonen, videre krangling man vil prate med 18-19-åringer får dere ta i en annen tråd.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg kommer! Fikk ikke blitt med ifjor, men i år skal jeg. Det er en del brukere her jeg kunne tenkt meg å møte. Se om fordommene mine stemmer høhø..

Kunne forsåvidt ikke brydd meg om sprit. Selges det øl er jeg fornøyd! Sees
Æsj, pga UKM suksess så kan jeg dessverre ikke delta på Freakfest i år heller da jeg skal surre rundt i Trondheim i de dagene.
Longboarder
zitare's Avatar
Noen updates? Blire fest?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Scheise, det er 18årsgrense :c
Blir det noe fest eller ??? må få ut mer info, sånn at vi som kommer litt langveis fra kan bestille hotell og fly
Longboarder
zitare's Avatar
Jeg har allerede "bestilt" en sofa så håper det blir noe av...
Seff blir det fest!
Den 18-årsgrensa forhindrer meg nok i komme i år, men kan ivertfall ta en tur innom på Freakfest 2013!
Skjønner ikke, blir det 18 års grense eller 20 års grense?
Det blir 18årsgrense.
Muligens et eget område med 20årsgrense og spritservering.
Jeg har dessverre ikke mulighet til å komme i år, men neste år derimot! Håper freakfest blir en tradisjon i flere år fremover.
Hvis en går til trådens første side, vil man kunne se at aldersgrensen i år er satt til 20år, og ikke 18 som noen påpeker.
Sist endret av Lily Bowen; 5. mai 2012 kl. 19:14. Grunn: Preposisjoner + innvandrer= fail
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Hvis en går til trådens første side, vil man kunne se at aldersgrensen i år er satt til 20år, og ikke 18 som noen påpeker.
Vis hele sitatet...
Det har kommet i ettertid, har vært aktiv følger med i tråden...

20år?!?! skuffet fågelwrap nu.....
Woot, endret til 20?? Kjipern for veldig mange.
Oi, ser det står 20 nå. Skjedde det idag eller? «Sist endret av slashdot; I dag kl. 16:42.»
Nei daså, da kommer ikke jeg. Hadde vært artig, men det blir vell noe neste år vel jeg tro. Hvis det ikke plutselig blir 21 år da
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av fustercluck Vis innlegg
Oi, ser det står 20 nå. Skjedde det idag eller? «Sist endret av slashdot; I dag kl. 16:42.»
Vis hele sitatet...
Flaks jeg ikke har bestilt flybillett enda, hadde gått på en smell der. :P
Hvorfor ikke ha det alkoholfritt og la de som vil gå ut og drikke utover kvelden?
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvorfor ikke ha det alkoholfritt og la de som vil gå ut og drikke utover kvelden?
Vis hele sitatet...
Ikke for å være negativ, men dette syns jeg høres ut som et utrolig kleint opplegg.
Sitat av Knask Vis innlegg
Ikke for å være negativ, men dette syns jeg høres ut som et utrolig kleint opplegg.
Vis hele sitatet...
Agreed. Alkofritt funker på vanlig treff, men ikke på en FreakFEST.

Litt shame at grensen er 20 da. Går helt fint for min egen del, men klart det vil garantert hindre -veldig- mange som ellers ville kommet. Får håpe det likevel blir nok folk til å lage god stemning da.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Veldig surt om dette ikke endres tilbake til 18. Mange har vel allerede planlagt turen og dette kommer til å spolere manges planer (inkludert mine).
Nå var jeg ikke på siste Freakfest, men skulle da tro at en veldig stor andel av deltagerne var i aldersgruppen 18-19.

Hva er grunnen til at den har økt til 20?
Hvorfor har det blitt 20års grense a?
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Hvorfor har det blitt 20års grense a?
Vis hele sitatet...
Forconin og felix_poker som står for arrangeringen kan vel svare på dette mye bedre enn jeg kan, men såvidt jeg husker er dette et krav fra utleier av lokalet.

Det er klart det er kjipt for alle som er under aldersgrensen, men det er ikke helt enkelt å finne et egnet lokale som både er ledig, fornuftig priset og vil leie det ut til 18åringer.

Men hey, det er da ingenting i veien for å kombinere freakfest med en tur i parken, hvor alle fra ni til åtti kan være med!
Sist endret av liasis; 5. mai 2012 kl. 21:41.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Yoshii Vis innlegg
Var det mange ifjor som va over 23 år? vet ikke om jeg orker hvis halvparten av dere er mellom 18-20.
Vis hele sitatet...
Jeg er 25 og kommer hvis sommerjobben jeg enda ikke har fått meg tillater det.
Nå har ikke jeg vært med tidligere. Er relativt ny, og har vært inaktiv lenge, men håper det fortsatt er ålreit å slenge seg med selvom man ikke har rukket å gjøre seg så veldig kjent her inne
Longboarder
zitare's Avatar
Ting hadde vært sykt mye lettere hvis de som styrer dette hadde gitt noe som helst informasjon...
Hiver meg nok med om et par år....Virker morro og sosialt, syntes det er kjempefet at nff arrangerer noe sånt ^^
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Hva med å restarte pollen for å se hvor mange som frafaller ved endringen av aldersgrensen?
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Hva med å restarte pollen for å se hvor mange som frafaller ved endringen av aldersgrensen?
Vis hele sitatet...
støtter denne
Sitat av zitare Vis innlegg
Ting hadde vært sykt mye lettere hvis de som styrer dette hadde gitt noe som helst informasjon...
Vis hele sitatet...
Grunnen til at Forconin og jeg, som er initiativtakere, ikke har kommet med denne informasjonen før nå, er fordi den ikke har foreligget før nå. Vi jobber begge 100% + og gjør dette helt frivillig på fritiden vår. Derfor går ting litt tregt noen ganger, og det beklager vi selvsagt.

Sitat av Buddapower Vis innlegg
Hva med å restarte pollen for å se hvor mange som frafaller ved endringen av aldersgrensen?
Vis hele sitatet...
Det vil ikke hjelpe. Vi er all in favor for å kjøre 18 år, men det finnes ingen egnede lokaler i Oslo som går med på 18 års grense, med unntak av Fabrikken, der vi var i fjor. Fabrikken har imidlertid vært fullbooket i juni siden februar eller så. Vi kan derfor ikke gjøre noe med dette.

Imidlertid ligger kunstnernes hus rett ved siden av en av Norges Oslos største parker, nemlig Slottsparken. Det er meget gode muligheter for freak-vors her, hele dagen og utover kvelden. Ingen freaks som kommer til Oslo denne dagen, uansett alder, kommer til å kjede seg eller være alene
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Vi kommer med en endelig avklaring angående lokale og aldergrense, artister osv på onsdag.
Gudd (fleretegn)
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Update: Endelig avklaring blir litt utsatt pga misforståelse rundt møtetidspunkt så vi ble nødt til å flytte dette. Ser dog dessverre ut som det ender opp på 20 år.

Det skal dog påpekes at Slottsparken er tvers over gata fra lokalet, samt det er uteservering, så det er ingenting i veien for å fortsette sosialiseringen utover kvelden/natten selv om man er under 20.
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Da har vi en oppdatering. Vi har vært i møte med Kunstnernes hus i dag og fått klarhet i en del ting. Har også pratet med dem angående 18årsgrense. Sjefen skulle sjekke med sin sjef, så vi får avklaring rundt dette i dag eller i morgen. Oppdaterer posten så snart jeg hører noe. Kryss fingrene folkens.
Hørt noe mer om 18-årsgrense? Gjør ikke meg så forferdelig mye, med mindre det plutselig blir 21-årsgrense eller lignende, men greit å vite for de som har tenkt seg langveisfra.
Slutter på skolen 22. så 23 hadde passet perfekt om jeg var 1 år eldre :/
Sitat av Elemental Vis innlegg
Hørt noe mer om 18-årsgrense? Gjør ikke meg så forferdelig mye, med mindre det plutselig blir 21-årsgrense eller lignende, men greit å vite for de som har tenkt seg langveisfra.
Vis hele sitatet...
Det blir uansett ikke 21 års-grense

Vi venter fortsatt på en endelig avklaring på om vi får lov til å ha 18 års-grense, men inntil videre er det 20 som gjelder, da det er det vi tidligere har avtalt med dem. Forconin oppdaterer
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Da blir det 18årsgrense. Oppdaterer med ny tråd iløpet av noen timer.
YEEESSSS!!!!! Har aldri vert på noen freaktreff, og gledet meg fælt til å endelig manne meg opp for å dra....Helt til jeg fikk vite at det var 20års grense. men nå kan jeg dra allikevel
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zetta Vis innlegg
YEEESSSS!!!!! Har aldri vert på noen freaktreff, og gledet meg fælt til å endelig manne meg opp for å dra....Helt til jeg fikk vite at det var 20års grense. men nå kan jeg dra allikevel
Vis hele sitatet...
Godt å høre at det blir satt pris på. Kommer som sagt mer detaljer om litt, er bare busy med jobb akkurat nå. Det blir da Kunstnernes hus fra klokken 22:00 til 03:00 og 18årsgrense.

I tillegg blir det da (litt avhengig av vær) pretreff for medlemmer av alle aldre i Slottsparken fra relativt tidlig på dagen og utover kvelden.
Sitat av Forconin Vis innlegg
Godt å høre at det blir satt pris på. Kommer som sagt mer detaljer om litt, er bare busy med jobb akkurat nå. Det blir da Kunstnernes hus fra klokken 22:00 til 03:00 og 18årsgrense.

I tillegg blir det da (litt avhengig av vær) pretreff for medlemmer av alle aldre i Slottsparken fra relativt tidlig på dagen og utover kvelden.
Vis hele sitatet...
Hvordan er det med rigging? Skal dere kjøre DJ-box, lys og leven eller blir det som lokalet er fra før? Det er jo en diger hall som fort kunne trengt litt pynt imo.
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Da lukker vi denne. Videre diskusjon + info tar vi i denne tråden: http://freak.no/forum/showthread.php?p=2579582