Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  813 101904
Jeg må bare si, jeg leste det tråden din på diskusjon.no også, men velger og svare her, det er lettest

Er inspirert over hvor ærlig du er.
ekke pedofil selv, men jeg er veldig opptatt av rettferdighet.
Har nå i kanskje 2år ment at det vil være lettere for en pedofil og kontrollere seg og få det bedre om h*n har noen og snakke med og få ut følelsene sine for. Desverre er det ikke mange som deler mine synspunkter når det kommer til dette, noe som er synd.. Jobber du med og få til foredrag?
Jeg tenker, foredrag for voksne mennesker, vil kanskje bidra til og øke "åpenheten" og gjøre det mer akseptabelt og være pedofil, og når det blir mer akseptabelt vil også den pedofile ha større sjangs til og få den hjelpen den trenger, altså, noen og snakke med.
Usikker på om du deler mine synspunkter her da.


Slenger forsåvidt med noen random spørsmål også.

Er du tilhenger av noe politisk parti?
Hvor lang tid tror du det vil ta og kunne opprette f.ks egne senter for pedofile, hvor de kan gå og snakke med andre pedofile og psykologer?
Hva trenger du for og få støtte til prosjekter som sentre for pedofile og foredrag?
Hva slags prosjekter driver du og arbeider med nå?

Sitat av SemiColon Vis innlegg
Er du pedofil?


Edit: Etter å ha lest postene dine så virker det slik.

Jeg vil bare si en ting, jeg stiller pedofile på samme nivå som homofile. Altså, jeg liker de ikke så veldig godt, men holder de seg unna barn så er jeg fornøyd.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle homofile holde seg unna barn?
Tror du det smitter ellernoe?
Jeg kan skjønne skepsisen til pedofile i nærheten av barn,det kan jeg. Men likevell,det er en så feil ting og si.
Sitat av AndyDepp Vis innlegg
Hvorfor skulle homofile holde seg unna barn?
Tror du det smitter ellernoe?
Jeg kan skjønne skepsisen til pedofile i nærheten av barn,det kan jeg. Men likevell,det er en så feil ting og si.
Vis hele sitatet...
Mente at pedofile skulle holde seg unna barn.
Mith ... jeg tror du har misforstått. TS vil ikke ha sex med barn, han ønsker ikke at pedofile skal kunne ha sex med barn, så den seksuelle lavalderen har ikke noe å gjøre i denne diskusjonen. Bare fordi han vil at pedofili skal bli anerkjent som legning og ikke som sykdom, så betyr ikke det at han vil bryte loven (begå overgrep). Heterofile og homofile voldtar de også og det er ulvolig. Det som er spesielt med pedofili er jo at en hver seksuell kontakt med barn er forbudt, men dermed er det enda viktigere at folk som erkjenner seg selv som pedofile får den støtten de kan få og dermed klarer å takle tilværelsen sin, altså at de får styrke, om du vil, til ikke å begå overgrep.Hvis du hadde lest alle svarene til TS så hadde du skjønt at det pedofile egentlig vil er et gjensidig forhold der kontakten er ønsket av barnet også, men at de fleste pedofile forstår at dette ikke er mulig. Det er få av dem, akkurat som at det er relativt få heterofile, som ønsker å begå overgrep/voldtekt.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Mente at pedofile skulle holde seg unna barn.
Vis hele sitatet...
Why? Alle går da ikkje og tar på dem på måter som dei ikkje skal?
som Danielle seie så ser han på seg som ein Frisk Pedofil, og ville aldri gjort noko mot eit Barn.. Og det trur eg på, for han har og sagt at han vet det er galt..

Men, ser godt kva du meiner og, men så er det ikkje så mangen så er Overgripere da, faktisk veldig få.
Sitat av Trondvn Vis innlegg
Why? Alle går da ikkje og tar på dem på måter som dei ikkje skal?
som Danielle seie så ser han på seg som ein Frisk Pedofil, og ville aldri gjort noko mot eit Barn.. Og det trur eg på, for han har og sagt at han vet det er galt..

Men, ser godt kva du meiner og, men så er det ikkje så mangen så er Overgripere da, faktisk veldig få.
Vis hele sitatet...
Med det at de skulle holde seg unna barn, så mente jeg at de ikke skulle begå overgrep, ble litt misforståelser der
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Med det at de skulle holde seg unna barn, så mente jeg at de ikke skulle begå overgrep, ble litt misforståelser der
Vis hele sitatet...
Da så ja, ble litt misforstått ja, såg ut som du mente at dei skulle sitte inne hele dagen, men ja den forstår eg, overgrep skal dei holde seg unna!
Sitat av methewall Vis innlegg
Jeg mener det er unormalt sett utfra hvordan jeg selv har opplevd det opp gjennom årene.
Som guttunge var jenter noe jeg var nysgjerrig på fra en alder av rundt fem, lekte doktor med jevnaldrene jenter og fant ut mye rundt den alderen.
Kom etterhvert i tenårene og begynte å interessere meg for sex, men da i retning av noe eldre jenter enn meg, da de var mere utviklet enn jenter på min alder(selv om det på dette tidspunktet bare dreide seg om fantasi).
Som attenåring var det ideelle jevnaldrende jenter, noe som har vedvart.
Er i dag mye mer tiltrukket av modne kvinner enn hva jeg var som attenåring (er i dag 35), jeg finner også unge damer (de som ser ut som 18+) svert tiltrekkende, men tanken på å innlede et forhold til en attenåring virker direkte frastøtende.
Dette fordi jeg vet at aldersforskjellen gjør at det blir veldig vanskelig, først og fremst fordi man gjerne befinner seg på helt forskjellige stadier i livet.
Jeg mener at dette er en helt naturlig utvikling, sett fra et biologisk stå sted, da jeg tiltrekkes av kjønnsmodne og fruktbare kvinner, noe som er gunstig med tanke på å spre egne gener.
Jeg har også hele tiden en pågående utvikling innenfor hva jeg tenner på etterhvert som jeg blir eldre.
Kvinner som var gamle kjerringer (40 år+/-) når jeg var 15, er i dag helt aktuelle, noe som er veldig praktisk etterhvert som man blir eldre.
Denne utviklingen må jo nødvendigvis være fraværende hos deg?
Og da mener jeg at du er syk på sinnet, om dette skyldes psyken alene, eller om det et fysisk avvik i hjernen på noen måte, skal ikke jeg uttale meg om, men ut fra hva som er "normalt" eller biologisk gunstig, blir pedofili derfor mot normalt og fra naturens side helt feil.
Vis hele sitatet...

Ja, nå forteller du hvordan dette foregår for de fleste. Men hvordan gjør det meg psykisk syk at jeg ikke utvikler meg sånn som du? Bare fordi det er mot "naturen"? Det holder ikke si at jeg er psykisk syk fordi. Da mener du også at homofili er en sykdom da siden det også er i mot naturen?

Sitat av Mith Vis innlegg
Du sier jo det når du påstår at pedofili vil bli en legitim legning. Vi vil aldri godta at voksne har sex med barn og så lenge det er faktum så vil heller ikke "pedofili-saken" røre seg.
Det er i dag ikke ulovlig å være pedofil. Det er ikke ett tankepoliti som går rundt å sjekker hva du faktiske føler. Så lenge du ikke forgriper deg på barn så kan du stort sett føle og mene hva du vil, men det er ikke en seksuell legning selv om du tror og føler det.
Det kommer aldri til å bli sidestilt med homofile eller heterofile og det blir aldri en seksuell legning fordi det innebærer at du ikke kan bli straffet for det. Og slik vi i dag ser på barn så er det umulig at pedofili skal være lovlig.
Vis hele sitatet...
Hehe, vel jeg skjønner at du ikke har forstått hva pedofili er, du burde lest tråden. Mener du at en hetrofil mann som aldri har sex, ikke er hetrofil?

Selvsagt vil pedofili kunne bli en akseptert legning. Men du må lære deg forskjellen på legning og sex.
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvis det ikker er noen forskning som sier at pedofili er en psykisk lidelse så er det rart at legestanden verden over betrakter det som en psykisk lidelse.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pedophilia



Ikke det at jeg har noe imot psykisk syke, men det er jo per dags dato det pedofili er definert som.
Vis hele sitatet...
Bare husk dette med kildekritikk da :P Hvis wikipedia sier noe betyr ikke det at det stemmer 100% :P Men det kan stemme at de fleste ser på det som en psykisk lidelse og ikke som en seksual leggning.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Etter hva jeg vet er det ikke ulovlig å være pedofil? Opplys meg!
Vis hele sitatet...

Nettopp, pedofili er fullt lovlig
Sitat av Danielle Vis innlegg
Jeg skjønner at mitt forrige innlegg kanskje ble slettet fordi den ikke inviterte til en seriøs diskusjon, men bare inviterte til spørsmål om hvordan det er å være pedofil.

Så da ønsker jeg helt seriøst og høre med dere om dere kunne akseptert f.eks. en pedofil venn?

Hva tenker dere om at finnes en stor gruppe mennesker i Norge som ikke har noen og gå til med dette? Vil gjerne høre deres meninger.
Vis hele sitatet...
Bare for å svare trådstarter her;

Ja, jeg finner meg selv i akseptere pedofile. Jeg jobber innenfor kriminalomsorgen og omgår pedofile og sedelighetsdømte på en daglig basis. Ikke at jeg har så mye valg i den jobben jeg har, men mine fordommer mot pedofile har til en viss grad blitt innfridd. Det er mange eldre hvite menn som passer rett inn i stereotypen iallefall på den avdelingen jeg jobber. Man blir etterhvert mer kjent med selve mennesket en den forbrytelsen innsatte er dømt for, og som oftest ligger det mange triste skjebner bak spesielt pedofilidømte innsatte.

I fengselet jeg jobber er sedelighetsdømte adskilt fra resten av de innsatte på lik linje med "kvitrere"(tystere) da pedofile og sedelighetsdømte helt klart er lavest i det sosiale hierarkiet som dannes i fengsel. Pedofile og sedelighetsdømte er "fritt vilt" blant andre innsatte, så de må vernes spesielt mot trusler og fysiske angrep. Jeg mener personlig at det finnes få verre plasser for pedofile og sedelighetsdømte enn i fengsel med høyt sikkerhetsnivå der de til en viss grad opplever sjikane på daglig basis, dette til tross for tiltak vi som betjenter iverksetter for å forhindre slik.

anbefaler forresten denne

og denne filmen om emnet
Sitat av AndyDepp Vis innlegg
Jeg må bare si, jeg leste det tråden din på diskusjon.no også, men velger og svare her, det er lettest

Er inspirert over hvor ærlig du er.
ekke pedofil selv, men jeg er veldig opptatt av rettferdighet.
Har nå i kanskje 2år ment at det vil være lettere for en pedofil og kontrollere seg og få det bedre om h*n har noen og snakke med og få ut følelsene sine for. Desverre er det ikke mange som deler mine synspunkter når det kommer til dette, noe som er synd.. Jobber du med og få til foredrag?
Jeg tenker, foredrag for voksne mennesker, vil kanskje bidra til og øke "åpenheten" og gjøre det mer akseptabelt og være pedofil, og når det blir mer akseptabelt vil også den pedofile ha større sjangs til og få den hjelpen den trenger, altså, noen og snakke med.
Usikker på om du deler mine synspunkter her da.


Slenger forsåvidt med noen random spørsmål også.

Er du tilhenger av noe politisk parti?
Hvor lang tid tror du det vil ta og kunne opprette f.ks egne senter for pedofile, hvor de kan gå og snakke med andre pedofile og psykologer?
Hva trenger du for og få støtte til prosjekter som sentre for pedofile og foredrag?
Hva slags prosjekter driver du og arbeider med nå?
Vis hele sitatet...
Takk for støtten! Og du har helt rett med hvordan du tenker. Pedofile har behov for å få pratet om det, og det er veldig viktig at samfunnet endrer holdninger og forbereder seg på å møte pedofile på en annen måte.

Dette vil utvikle seg på flere måter. Det vil bli større aksept når vi får et hjelpeapparat, og det vil raskere komme et hjelpeapparat jo større aksept det er. Så det utvikler seg parallelt.

Jeg kommer nok ikke til å holde foredrag enda, fordi jeg ikke er klar for å stå frem med navn, men på sikt kan foredrag være aktuelt. Ellers har jeg jo bidratt i et NRK-program på p1, og det vil nok komme mer i media etter hvert. Det er også med på å øke forståelsen og kunnskapen blant folk. Så lenge folk får riktig kunnskap om pedofili, så de vil lettere forstå hva dette er.

Ellers så jobber jeg sagte men sikkert opp mot Mental Helse og Rådet for psykisk helse, og forsøker og få helseministeren i tale, samt helsedirektoratet. Så det er mye og gjøre, og jeg må bare bruke tiden til hjelp, jeg har jo en jobb ved siden av også, hehe.

Jeg vil tippe det tar minst 2 år og få til et hjelpeapparat. Bare synd at det vil føre til overgrep som vi kunne unngått de kommende 2 år, dersom vi hadde hatt et hjelpeapparat i dag.

Jeg stemmer ved hvert valg, men er ikke lenger overbevist om hvor jeg står politisk.

Ellers er det tøft at du står på dine meninger overfor dine venner, fortsett med det! Og meld deg gjerne inn i facebook gruppa "Gi pedofile et hjelpeapparat" for å gi din stemme til en viktig sak!

Sitat av Weili Vis innlegg
Mith ... jeg tror du har misforstått. TS vil ikke ha sex med barn, han ønsker ikke at pedofile skal kunne ha sex med barn, så den seksuelle lavalderen har ikke noe å gjøre i denne diskusjonen. Bare fordi han vil at pedofili skal bli anerkjent som legning og ikke som sykdom, så betyr ikke det at han vil bryte loven (begå overgrep). Heterofile og homofile voldtar de også og det er ulvolig. Det som er spesielt med pedofili er jo at en hver seksuell kontakt med barn er forbudt, men dermed er det enda viktigere at folk som erkjenner seg selv som pedofile får den støtten de kan få og dermed klarer å takle tilværelsen sin, altså at de får styrke, om du vil, til ikke å begå overgrep.Hvis du hadde lest alle svarene til TS så hadde du skjønt at det pedofile egentlig vil er et gjensidig forhold der kontakten er ønsket av barnet også, men at de fleste pedofile forstår at dette ikke er mulig. Det er få av dem, akkurat som at det er relativt få heterofile, som ønsker å begå overgrep/voldtekt.
Vis hele sitatet...
Det har du helt rett i! Og om flere hadde ditt syn ville vi unngått mange overgrep!

Sitat av Trondvn Vis innlegg
Why? Alle går da ikkje og tar på dem på måter som dei ikkje skal?
som Danielle seie så ser han på seg som ein Frisk Pedofil, og ville aldri gjort noko mot eit Barn.. Og det trur eg på, for han har og sagt at han vet det er galt..

Men, ser godt kva du meiner og, men så er det ikkje så mangen så er Overgripere da, faktisk veldig få.
Vis hele sitatet...
Du har rett, det er ingen grunn til at pedofile skal holde seg unna barn. Overgripere er noe annet, uansett legning. Mange som ikke skjønner forskjellen på pedofil og overgriper.
Danielle: Hva jobber du med?

Ellers vil jeg bare si at du er veldig tøff om står fram på denne måten, og det at du har starta en tråd som dette på ett forum der mange unge ferdes, er veldig bra! Jeg tror helt klart at en åpenhet om pedofili vil forhindre en hel del overgrep.
Sitat av tor82 Vis innlegg
Bare for å svare trådstarter her;

Ja, jeg finner meg selv i akseptere pedofile. Jeg jobber innenfor kriminalomsorgen og omgår pedofile og sedelighetsdømte på en daglig basis. Ikke at jeg har så mye valg i den jobben jeg har, men mine fordommer mot pedofile har til en viss grad blitt innfridd. Det er mange eldre hvite menn som passer rett inn i stereotypen iallefall på den avdelingen jeg jobber. Man blir etterhvert mer kjent med selve mennesket en den forbrytelsen innsatte er dømt for, og som oftest ligger det mange triste skjebner bak spesielt pedofilidømte innsatte.

I fengselet jeg jobber er sedelighetsdømte adskilt fra resten av de innsatte på lik linje med "kvitrere"(tystere) da pedofile og sedelighetsdømte helt klart er lavest i det sosiale hierarkiet som dannes i fengsel. Pedofile og sedelighetsdømte er "fritt vilt" blant andre innsatte, så de må vernes spesielt mot trusler og fysiske angrep. Jeg mener personlig at det finnes få verre plasser for pedofile og sedelighetsdømte enn i fengsel med høyt sikkerhetsnivå der de til en viss grad opplever sjikane på daglig basis, dette til tross for tiltak vi som betjenter iverksetter for å forhindre slik.

anbefaler forresten denne

og denne filmen om emnet
Vis hele sitatet...
Hei og takk for støtten!


Jeg må likevel få si noe svært viktig her: Du jobber ikke med pedofile, men med barneovergripere. Dette er noe jeg tenker det er spesielt viktig at de som jobber med slike er klar over. Det KAN hende noen av disse er pedofile, men sannsynligheten er stor for at de fleste av de er hetrofile eller homofile barneovergripere.

Det er ingenting som heter pedofilidømt, men overgrepsdømt. Dette fordi det ikke er mulig å bli dømt for å være pedofil, eller dømt for pedofili. Pedofili er ingen forbrytelse, overgrep er.

Men jeg er likevel helt enig med deg, bare du bytter ut alle pedofil-ordene dine med overgipere. Overgripere er også mennesker, og sjeldent "onde". Hvordan er det med klinisk terapi for overgriperne i fengsel, får de alle det?

Sitat av Saape Vis innlegg
Danielle: Hva jobber du med?

Ellers vil jeg bare si at du er veldig tøff om står fram på denne måten, og det at du har starta en tråd som dette på ett forum der mange unge ferdes, er veldig bra! Jeg tror helt klart at en åpenhet om pedofili vil forhindre en hel del overgrep.
Vis hele sitatet...
Takk for støtten, jeg er helt enig med deg!

Hva jeg jobber med holder jeg for meg selv, hvis du mente min daglige jobb. Men på fritiden jobber for at pedofile skal få et hjelpeapparat, og større forståelse blant befolkningen.
Jeg stusser litt på formuleringen
Jeg må likevel få si noe svært viktig her: Du jobber ikke med pedofile, men med barneovergripere. Dette er noe jeg tenker det er spesielt viktig at de som jobber med slike er klar over. Det KAN hende noen av disse er pedofile, men sannsynligheten er stor for at de fleste av de er hetrofile eller homofile barneovergripere.
Vis hele sitatet...
Hva ligger i en heterofil eller homofil barneovergriper? Mange av dem må vel tenne på barn seksuelt for å kunne begå slike overgrep?
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Jeg stusser litt på formuleringen

Hva ligger i en heterofil eller homofil barneovergriper? Mange av dem må vel tenne på barn seksuelt for å kunne begå slike overgrep?
Vis hele sitatet...

Ja, dette er noe folk flest ikke vet. De fleste som forgriper seg seksuelt på barn er IKKE pedofile. Altså de er ikke tiltrukket barna seksuelt. I de fleste overgrepssaker handler det ikke om tiltrekning, men psykiske problemer som får utløp gjennom sex. F.eks. behovet for å føle makt, dominanse, ønske om å skade noen, behov for å ta igjen kontrollen man mistet da man selv ble misbrukt som barn, seksuell frustrasjon, mangel på voksen sex-partner, osv. Det er mange andre årsaker også.

De fleste barneovergripere er hetrofile menn, som ikke tenner på barna. Derfor er de heller ikke pedofil, eller gjør en "pedofil handling". Fordi definisjonen på å være pedofil er at man tenner på barn under 13 år, og forelsker seg i de.
Sitat av Danielle Vis innlegg
De fleste barneovergripere er hetrofile menn, som ikke tenner på barna.
Vis hele sitatet...
Har du noe statistikk å vise til eller er dette synsing?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Jeg kunne uten videre problemer hatt tradstarter her som venn..

Kommer kanskje litt ann pa felles interesser o.l, men det faktum at han er pedofil ville ikke ha hatt en merkbar innvirkning pa et vennskap.
Sist endret av Bombasa; 29. mai 2010 kl. 13:51.
Sitat av dexter Vis innlegg
Har du noe statistikk å vise til eller er dette synsing?
Vis hele sitatet...
Temaet er så viktig at jeg aldri synser om statistikk. Har rapporten fra den største undersøkelsen gjort blant overgripere noen gang.

Men det er bare en av mange kilder. Og det finnes jo fagpersoner i Norge også som har skrevet om dette. Blant annet Svein Mossige i boka "Barneovergriperen. Legning eller handling?"

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jeg kunne uten videre problemer hatt tradstarter her som venn..

Kommer kanskje litt ann pa felles interesser o.l, men det faktum at han er pedofil ville ikke ha hatt en merkbar innvirkning pa et vennskap.
Vis hele sitatet...
Takk for det!

Og er det noen som vil snakke privat, så send en PM så kan dere få msn-adressen.

På tide at folk forstår at pedofile er helt vanlige mennesker!
pedofili.info
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jeg kunne uten videre problemer hatt tradstarter her som venn..

Kommer kanskje litt ann pa felles interesser o.l, men det faktum at han er pedofil ville ikke ha hatt en merkbar innvirkning pa et vennskap.
Vis hele sitatet...
Seie meg enig med deg.

Vil anbefale denne; http://blog.tjomlid.com/?p=3 - ein god artikkel om dette temaet
Hehe, ser at trådstarter er litt sensibel på terminologibruk, så skal prøve å bruke begrepene med omhu.
Såkalte "overgrepsdømte" er pr definisjon mennesker som er dømt utifra straffelovens §195, §196, §200 andre ledd, §201 bokstav c, §201a samt "barnepornoparagrafen" §204a. Om disse menneskene faktisk har en pedofil legning eller ikke er i juridisk sammenheng likegyldig, - konsekvensen av det de har gjort er at de er blitt stemplet som pedofile av samfunnet.

Strafferammen for disse type lovbrudd varierer så klart ut ifra alvorlighetsgrad og omstendigheter, men alt ifra 10 års forvaring til minimum 1 år ubetinget fengsel er vanlig. Se forøvrig straffeloven for detaljer.

Du spør om hvilke tilbud mennesker som er dømt etter de gitte paragrafene kan vente seg å motta når de er inne til soning? Fint lite. Ved særlige tilfeller kan det eventuelt søkes om straffegjennomføring i institusjon, såkalt §12-soning. Dette kun om særlig tungveiende grunner taler for det.

Viser forøvrig til følgende artikkel om emnet, dog noe gammel.
Sist endret av tor82; 29. mai 2010 kl. 14:28.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Jeg stusser litt på formuleringen

Hva ligger i en heterofil eller homofil barneovergriper? Mange av dem må vel tenne på barn seksuelt for å kunne begå slike overgrep?
Vis hele sitatet...
Feks lommemannen var ifølge en ekspert på området ikke pedofil på måten Danielle er det, men en som hadde undertrykt sine homofile følelser og måten han "takla" det på var å forgripe seg på unge gutter.
Sitat av tor82 Vis innlegg
Hehe, ser at trådstarter er litt sensibel på terminologibruk, så skal prøve å bruke begrepene med omhu.
Såkalte "overgrepsdømte" er pr definisjon mennesker som er dømt utifra straffelovens §195, §196, §200 andre ledd, §201 bokstav c, §201a samt "barnepornoparagrafen" §204a. Om disse menneskene faktisk har en pedofil legning eller ikke er i juridisk sammenheng likegyldig, - konsekvensen av det de har gjort er at de er blitt stemplet som pedofile av samfunnet.

Strafferammen for disse type lovbrudd varierer så klart ut ifra alvorlighetsgrad og omstendigheter, men alt ifra 10 års forvaring til minimum 1 år ubetinget fengsel er vanlig. Se forøvrig straffeloven for detaljer.

Du spør om hvilke tilbud mennesker som er dømt etter de gitte paragrafene kan vente seg å motta når de er inne til soning? Fint lite. Ved særlige tilfeller kan det eventuelt søkes om straffegjennomføring i institusjon, såkalt §12-soning. Dette kun om særlig tungveiende grunner taler for det.

Viser forøvrig til følgende artikkel om emnet, dog noe gammel.
Vis hele sitatet...
Hei, det handler overhode ikke om å være sensibel. Dette handler om kunnskap. Du sier at de mennene passer inn i ditt bilde av pedofile, eldre menn med hvitt hår. Å si det blir svært stigmatiserende, fordi det tilslører virkeligheten så til de grader.

Samfunnet har en stor jobb foran seg for å lære forskjellen på en pedofil og en overgriper. Og det handler altså ikke om å være sensibel, men at disse ordene for mange er synonymer er et problem, og er med å bidra til flere overgrep.

Mange overgrepsofre, tror også at de har vært offer for en pedofil. Og det er synd at ofrene heller ikke vet dette. Mange kvinner er i sorg fordi mannen deres begikk overgrep og fikk stempelet "pedofil". "Min mann er pedofil".

Skylden for dette har media, og min jobb fremover blir blant annet å lære journalister om dette, og studenter på journalisthøyskolen.

Men husk at jeg er glad for ditt syn på overgripere, de er mennesker de også.

Sitat av Saape Vis innlegg
Feks lommemannen var ifølge en ekspert på området ikke pedofil på måten Danielle er det, men en som hadde undertrykt sine homofile følelser og måten han "takla" det på var å forgripe seg på unge gutter.
Vis hele sitatet...

Nettopp! Da har du forstått riktig. Dette gjelder også overgrepene i den katolske kirka. Ikke sikkert noen av de var pedofile, likevel snakker folk om at det er mange pedofile i den katolske kirka. Latterlig!
Sitat av Danielle Vis innlegg
Hei, det handler overhode ikke om å være sensibel. Dette handler om kunnskap. Du sier at de mennene passer inn i ditt bilde av pedofile, eldre menn med hvitt hår. Å si det blir svært stigmatiserende, fordi det tilslører virkeligheten så til de grader.
Vis hele sitatet...
Stigmatiserende som det måtte være, menn over 40 år er overrepresentert på statistikken over seksuell handling mot person under 16 år. Se kilde

Det er et ubestridelig faktum at de fleste overgrep mot barn begås av eldre menn, refererer til kriminalstatistikk fra de siste 10 år.
Sitat av Danielle Vis innlegg
Har rapporten fra den største undersøkelsen gjort blant overgripere noen gang.
Vis hele sitatet...
Jeg ønsker å se på den, kan du gjøre den tilgjengelig?
Sitat av tor82 Vis innlegg
Stigmatiserende som det måtte være, menn over 40 år er overrepresentert på statistikken over seksuell handling mot person under 16 år. Se kilde

Det er et ubestridelig faktum at de fleste overgrep mot barn begås av eldre menn, refererer til kriminalstatistikk fra de siste 10 år.
Vis hele sitatet...
Men jeg har aldri sagt at overgripere ikke ofte er menn over 40. Det jeg har sagt at du brukte ordet "pedofil" når du egentlig skulle brukt ordet "overgriper".

Pedofile oppdager oftest legningen sin når de er 14-16.

Sitat av dexter Vis innlegg
Jeg ønsker å se på den, kan du gjøre den tilgjengelig?
Vis hele sitatet...
Jeg skal se om jeg kan finne den på nettet.
Til trådstarter:

Vil du gå imot et lovforslag som hindrer alle som står frem som pedofile å jobbe med barn? Hvis det nå opprettes krisesentre/terapigrupper o.l. for pedofile, så er det jo også en mulighet å kartlegge disse menneskene.

Er det bare meg som synes det er best om pedofile ikke jobber tett opp mot barn? (lærere, barnehage, assistenter)
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Til trådstarter:

Vil du gå imot et lovforslag som hindrer alle som står frem som pedofile å jobbe med barn? Hvis det nå opprettes krisesentre/terapigrupper o.l. for pedofile, så er det jo også en mulighet å kartlegge disse menneskene.

Er det bare meg som synes det er best om pedofile ikke jobber tett opp mot barn? (lærere, barnehage, assistenter)
Vis hele sitatet...
Blir jo som om at en som f.eks er kleptoman skal jobbe i en bank. Eller en alkoholliker skal jobbe på en øl fabrikk. Er urealistisk å jobbe med noe som gir for store "fristelser" til å begå et lovbrudd.
Sitat av Vangen Vis innlegg
Blir jo som om at en som f.eks er kleptoman skal jobbe i en bank. Eller en alkoholliker skal jobbe på en øl fabrikk. Er urealistisk å jobbe med noe som gir for store "fristelser" til å begå et lovbrudd.
Vis hele sitatet...
Så hva mener du? At mitt lovforslag hadde for mange likhetstrekk til andre ting, og derfor ikke burde gjennomføres?

Tema blir jo plutselig aktuelt om pedofile kommer frem og identifiserer seg.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Til trådstarter:

Vil du gå imot et lovforslag som hindrer alle som står frem som pedofile å jobbe med barn? Hvis det nå opprettes krisesentre/terapigrupper o.l. for pedofile, så er det jo også en mulighet å kartlegge disse menneskene.

Er det bare meg som synes det er best om pedofile ikke jobber tett opp mot barn? (lærere, barnehage, assistenter)
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig vil jeg gå imot det! Det er sånn i dag også at pedofile som oppsøker en psykolog, er beskyttet av taushetsplikten.

Den dagen pedofile blir akseptert så vil folk skjønne at man ikke er noen fare for barn kun fordi man er pedofil.

Hvis det skal være sånn at legning skal bestemme hva du kan jobbe med, så kan faktisk ikke hetrofile jobbe med barn heller, da det er mest hetrofile som forgriper seg på barn.

Så spørsmålet ditt er egentlig basert på uvitenhet, og vil aldri bli aktuelt.
I bunn og grunn: Nei!

Men det kunne jo variert i forhold til enkelttilfelle og alvorlighet.
Hvis det f.eks var snakk om 15 år gamle jenter er det en ting, men hvis det er snakk om småbarn kunne jeg aldri ha akseptert personen.
Det ville også variert i forhold til alder på individet, uten å generalisere for mye.
Gutt på 18 med jente på 15 i forhold til mann på 42 med jente på 11 f.eks
Sitat av Danielle Vis innlegg
Så spørsmålet ditt er egentlig basert på uvitenhet, og vil aldri bli aktuelt.
Vis hele sitatet...
Min påståtte uvitenhet forandrer ikke det faktum at en pedofil barnehageassistent vil se på mitt barn med begjær.

Eller hva legger du i det å være pedofil? Forklar gjerne hvordan det fungerer, for ja, det vet jeg ikke noe om.

Er det slik at du forelsker deg i barn? Hvordan er det når man til daglig håndterer nakne barn i barnehagen? Er det helt uproblematisk for deg?

Hvis det først er snakk om at alle skal akseptere og annerkjenne pedofili som en legning, og noe som bør åpent kjent. Blir det da "værre" for den pedofile å ikke få jobbe med barn? Nå vet jeg ikke hvordan dette skulle gjennomføres, men det ville kanskje vært gjennom et skjema før man starter i jobb, der man må skrive "Jeg bekrefter at jeg ikke er pedofil". Det vil ikke være en slags database og heksejakt, men rett og slett at de som mener de er pedofile og ønsker å stå frem som det, melder seg frivillig til å ikke jobbe med barn. Jeg synes det hadde vært et steg i rikig retning.

Sitat av Danielle Vis innlegg
Den dagen pedofile blir akseptert så vil folk skjønne at man ikke er noen fare for barn kun fordi man er pedofil.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype dette? Er det kun faren for overgrep som vil være tanken bak å ikke ønske at en pedofil har ansvar for barna dine?
Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
I bunn og grunn: Nei!

Men det kunne jo variert i forhold til enkelttilfelle og alvorlighet.
Hvis det f.eks var snakk om 15 år gamle jenter er det en ting, men hvis det er snakk om småbarn kunne jeg aldri ha akseptert personen.
Det ville også variert i forhold til alder på individet, uten å generalisere for mye.
Gutt på 18 med jente på 15 i forhold til mann på 42 med jente på 11 f.eks
Vis hele sitatet...
Grensa for pedofili går opp til cirka 13 år. Så å like 15-åringer er ikke pedofili

Hvorfor kunne du ikke akseptert det?

Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Min påståtte uvitenhet forandrer ikke det faktum at en pedofil barnehageassistent vil se på mitt barn med begjær.

Eller hva legger du i det å være pedofil? Forklar gjerne hvordan det fungerer, for ja, det vet jeg ikke noe om.

Er det slik at du forelsker deg i barn? Hvordan er det når man til daglig håndterer nakne barn i barnehagen? Er det helt uproblematisk for deg?

Hvis det først er snakk om at alle skal akseptere og annerkjenne pedofili som en legning, og noe som bør åpent kjent. Blir det da "værre" for den pedofile å ikke få jobbe med barn? Nå vet jeg ikke hvordan dette skulle gjennomføres, men det ville kanskje vært gjennom et skjema før man starter i jobb, der man må skrive "Jeg bekrefter at jeg ikke er pedofil". Det vil ikke være en slags database og heksejakt, men rett og slett at de som mener de er pedofile og ønsker å stå frem som det, melder seg frivillig til å ikke jobbe med barn. Jeg synes det hadde vært et steg i rikig retning.

Kan du utdype dette? Er det kun faren for overgrep som vil være tanken bak å ikke ønske at en pedofil har ansvar for barna dine?
Vis hele sitatet...
Å være pedofil betyr at man tenner på barn, og forelsker seg i barn. Akkurat som du gjør med jevnaldrene. Den biten er det ingen forskjell på. Nå jobber ikke jeg i barnehage, men har jo passet barn. Og jeg er jo ingen overgriper bare fordi jeg er pedofil.

Hvis du var lege og skulle sjekke kjønnsorganet til en kvinne, ville det vært problematisk for deg?

Hvis pedofile ikke skal jobbe med barn under 13 år, bør heller ikke hebefile få jobbe med ungdommer fra 13 år, og du som hetrofil kunne ikke jobbet på videregående i tilfelle du kunne tenne på elevene der mellom 16-19 år.

Hva tror du egentlig en pedofil er?

Vel, hvis du er så bastant, så håper jeg at hvis du får pedofile barn, at du sørger for at de aldri kommer i nærheten av barn.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Pedofili er om du liker prepubertale mennesker. (barn)
Hebefili er om du liker ungdom i puberteten. (jailbaits)

Korrekt?
Dette er en særdeles interessant tråd som tar opp mange poeng jeg faktisk aldri har tenkt på før, og føler og jeg har lært mye av å lese innleggene her. Med det sagt er det noen få ting jeg vil få sagt, sikkert mange som har sagt lignende før meg, men jeg vil utnytte sjansen til å ytre min mening:

Først vil jeg starte med å si at jeg ikke liker sammenligningen noen drar mellom homofili og pedofili. Dette mener jeg fordi jeg ikke liker seksualiseringen av barn. Selv om man ikke gjør noe med lystene sine, blir fortsatt barnet på en måte seksualisert. Homofili derimot angår voksne mennesker og voksne mennesker er ikke sårbare på samme måte som barn.
En annen ting er at, i risiko for å bli uglesett kraftig nå, jeg ser på pedofili mer som en mental lidelse enn en legning, rett og slett fordi jeg ser på det som en "feil", rett og slett. Med det sagt mener jeg selvfølgelig at pedofile(som klarer å holde seg i skinnet og ikke lever ut fantasiene) skal selvfølgelig ha rett og støtte som mennesker i samfunnet som resten av oss. Så jeg er helt 100% for et ordentlig støtteapparat for pedofile i landet, for jeg er enig at pedofili er noe man ikke kan noe for, og jeg kan ikke en gang forestille meg hvor grusomt det må være å leve med denne lidelsen (ja jeg velger å bruke det ordet, det er ikke ment som nedlatende, selvom det kanskje kan virke slik).

Med alt dette sagt vil jeg til slutt si at jeg syns det er utrolig modig av deg danielle og stå frem med dette, og takk for at du opprettet denne tråden da den har lært meg mye, og åpnet øynene mine litt. Jeg ønsker deg lykke til videre i livet.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Pedofili er om du liker prepubertale mennesker. (barn)
Hebefili er om du liker ungdom i puberteten. (jailbaits)

Korrekt?
Vis hele sitatet...
Riktig Og nepiofile like spedbarn 0-3 år. Det gjør vanligvis ikke pedofile.

Sitat av CharlieSabotage Vis innlegg
Dette er en særdeles interessant tråd som tar opp mange poeng jeg faktisk aldri har tenkt på før, og føler og jeg har lært mye av å lese innleggene her. Med det sagt er det noen få ting jeg vil få sagt, sikkert mange som har sagt lignende før meg, men jeg vil utnytte sjansen til å ytre min mening:

Først vil jeg starte med å si at jeg ikke liker sammenligningen noen drar mellom homofili og pedofili. Dette mener jeg fordi jeg ikke liker seksualiseringen av barn. Selv om man ikke gjør noe med lystene sine, blir fortsatt barnet på en måte seksualisert. Homofili derimot angår voksne mennesker og voksne mennesker er ikke sårbare på samme måte som barn.
En annen ting er at, i risiko for å bli uglesett kraftig nå, jeg ser på pedofili mer som en mental lidelse enn en legning, rett og slett fordi jeg ser på det som en "feil", rett og slett. Med det sagt mener jeg selvfølgelig at pedofile(som klarer å holde seg i skinnet og ikke lever ut fantasiene) skal selvfølgelig ha rett og støtte som mennesker i samfunnet som resten av oss. Så jeg er helt 100% for et ordentlig støtteapparat for pedofile i landet, for jeg er enig at pedofili er noe man ikke kan noe for, og jeg kan ikke en gang forestille meg hvor grusomt det må være å leve med denne lidelsen (ja jeg velger å bruke det ordet, det er ikke ment som nedlatende, selvom det kanskje kan virke slik).

Med alt dette sagt vil jeg til slutt si at jeg syns det er utrolig modig av deg danielle og stå frem med dette, og takk for at du opprettet denne tråden da den har lært meg mye, og åpnet øynene mine litt. Jeg ønsker deg lykke til videre i livet.
Vis hele sitatet...

Tusen takk for det! Jeg rekker ikke svare deg nå, for skal passe lillesøsteren i kveld og se grand prix. Men prøver og svare senere
Sitat av Danielle Vis innlegg
Å være pedofil betyr at man tenner på barn, og forelsker seg i barn.
Hvis du var lege og skulle sjekke kjønnsorganet til en kvinne, ville det vært problematisk for deg?
Vis hele sitatet...
Det er dette folk flest ikke vet og skjønner seg på, meg inkludert. Hvis det er slik at man som pedofil blir genuint forelsket i et barn, og at det handler om å elske dette ene barnet, så blir det noe annet enn det jeg tenker på når jeg hører "pedofil". En pedofil for meg har alltid vært en som tenner på barn, og jeg har aldri tenkt i de baner at de kan være monogame. Det må jo du også forstå at de fleste også tenker. Du av alle folk burde jo vite at folk ikke er opplyst om pedofili, så det bygger ingen broer at du hele tiden skal komme med banale eksempler på hvordan det å være pedofil er. Forklar oss heller hva vi faktisk skal akseptere, for jeg tror at 90% ikke har tenkt tanken på en pedofil monogam person som er forelsket i et barn, og kun det barnet.
Sist endret av nso; 29. mai 2010 kl. 20:42. Grunn: fikset ødelagt quote-tag
Sitat av Danielle Vis innlegg
Ja, nå forteller du hvordan dette foregår for de fleste. Men hvordan gjør det meg psykisk syk at jeg ikke utvikler meg sånn som du? Bare fordi det er mot "naturen"? Det holder ikke si at jeg er psykisk syk fordi. Da mener du også at homofili er en sykdom da siden det også er i mot naturen?
Vis hele sitatet...
Nei jeg ser ikke på homofili som naturstridig, det blir lite reproduksjon, men det er snakk om voksne mennesker som nyter hverandre på mer eller mindre like premisser, det er snakk om forhold som er basert på likeverd.

Jeg synes det blir feil på alle måter å fantasere om sex med barn.
At ingen tar skade av det synes jeg blir en noe naiv tanke.

Om jeg hadde jobbet som begravelses-agent og vært nekrofil, ville du sett et problem ved det, eller er dette i dine øyne like mye en legitim legning så lenge du lar det være med fantasien?
Om man har sex med et lik er det jo ingen som tar skade av det, er dette da helt greit, eller blir dette så sært at man da går over til å være syk?

Jeg håper og mener at pedofili aldri skal kunne bli noen legitim legning, det er ikke greit å tenne på barn bare fordi du ikke rører.
Om du tenner på barn, trenger du profesjonell hjelp og burde holdes vekk fra barn.
Det ville ikke vært greit for meg å vite at du hadde sexuelle fantasier om mitt barn.
Om du derimot som pedofil søker all mulig hjelp, å går igjennom kjemisk kastrering, i det hele tatt gjør alt i din makt for å komme på bedre tanker, da mener jeg du tar saken alvorlig og ikke bare unnskylder deg med at du har kontroll og skader ingen.

At det sikkert er mange pedofile som sliter på grunn av sin tiltrekning til barn og at disse burde få hjelp, helt klart, men å mene at pedofil tankegang er helt greit å bare en legning på lik linje med hetrofili eller homofili, neppe.
Du sier jo selv at om du forelsker deg i et barn vil du aldri kunne få besvart dine følelser, for du vet at dette barnet ikke er følelsesmessig eller fysisk ferdig utvikklet, du vet med andre ord selv at forelskelsen er et resultat av noe som er feil.
Hvorfor prøve å unskylde det med at det er bare i fantasien og at det er bare en legning på lik linje med hetrofili, når det dreier seg om en sykelig fasinasjon på noe som ikke er praktisk/etisk gjennomførbart.

Som hetrofil finner jeg potensielt alle kvinner som intresange, men noe av det viktigste for at jeg skal utvikle noe mer enn en fasinasjon, er en tro på at det jeg fantaserer om kan bli en realitet.
Du vet at du aldri kan tillate dine fantasier å bli en realitet, hvorfor da ikke gi slipp på fantaseien eller få hjelp dersom du ikke klarer det på egenhånd.

Mener du virkelig at det er helt greit å fantasere om sex med barn og ser ikke noe galt i det?
Sitat av methewall Vis innlegg
Mener du virkelig at det er helt greit å fantasere om sex med barn og ser ikke noe galt i det?
Vis hele sitatet...
Danielle skal få svare for seg selv, men la meg spørre; synes du det er galt å fantasere om å drepe noen?

Personlig ville jeg aldri drept noen. Jeg har hatt mareritt som omhandlet at jeg drepte noen ved et uhell, og våknet med en følelse så vond at det føltes som om jeg aldri kunne føle glede igjen. Jeg kunne vireklig aldri ha tatt livet av et annet menneske, antakelig ikke en gang om det stod mellom meg og ham/henne. Alikevel fantaserer jeg jevnlig om å ta livet av noen, enten som et tankeeksperiment, eller fordi jeg er sint på vedkommende. Er dette galt?
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Må unnskylde meg om dette har blitt tatt opp før, men lurer på en ting. Hvordan ser dere på eldre kvinner som går på yngre gutter? Om en mann i 30 årene hadde gått mot en 14 årig jente ville vel de fleste av dere kalt han pedofil, ekkel, psykisk syk eller hva enn dere liker å beskrive noen som utfører en slik handling.

Men om en eldre kvinne i 30 årene hadde gått på en 14 årig gutt, ta for eksempel Jessica Alba, som er 29-30 eller noe i den retningen, så ville vel de fleste i vennegjengen sett på dette som en handling fra gud, og grått seg i søvn av misunnelse på guttungen.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Danielle skal få svare for seg selv, men la meg spørre; synes du det er galt å fantasere om å drepe noen?
Vis hele sitatet...
Ja det mener jeg, om jeg hadde gått rund og fantasert om å drepe mennesker jeg traff på gata og i tillegg ikke klart å slutte å fantasere om å drepe, da ville jeg oppsøkt hjelp, for da ville jeg trodd at det var noe seriøst galt med meg.
Sitat av methewall Vis innlegg
Ja det mener jeg, om jeg hadde gått rund og fantasert om å drepe mennesker jeg traff på gata og i tillegg ikke klart å slutte å fantasere om å drepe, da ville jeg oppsøkt hjelp, for da ville jeg trodd at det var noe seriøst galt med meg.
Vis hele sitatet...
Selv om du visste at du aldri ville gjort det, og en psykolog fortalte deg at du var helt normal?
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Det er dette folk flest ikke vet og skjønner seg på, meg inkludert. Hvis det er slik at man som pedofil blir genuint forelsket i et barn, og at det handler om å elske dette ene barnet, så blir det noe annet enn det jeg tenker på når jeg hører "pedofil". En pedofil for meg har alltid vært en som tenner på barn, og jeg har aldri tenkt i de baner at de kan være monogame. Det må jo du også forstå at de fleste også tenker. Du av alle folk burde jo vite at folk ikke er opplyst om pedofili, så det bygger ingen broer at du hele tiden skal komme med banale eksempler på hvordan det å være pedofil er. Forklar oss heller hva vi faktisk skal akseptere, for jeg tror at 90% ikke har tenkt tanken på en pedofil monogam person som er forelsket i et barn, og kun det barnet.
Vis hele sitatet...
Er det så mye å forklare? I grove trekk er det ikke annerledes enn at jeg som heterofil mann, monogam og forelsket i min kjæreste, jobber på samme arbeidsplass som din kjæreste/datter/mor/søster. Det er overhodet ingenting som tilsier at jeg skal innlede relasjoner eller utføre overgrep mot henne. Det handler ene og alene om folks fordommer mot pedofile.

Skal vi dermed også lage lovforslag mot muslimske menn på arbeidsplasser med kvinner dersom våre fordommer er at de voldtar, undertrykker og mishandler kvinner?
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Selv om du visste at du aldri ville gjort det, og en psykolog fortalte deg at du var helt normal?
Vis hele sitatet...
Jeg kunne ikke visst at jeg aldri ville gjøre det dersom jeg daglig gikk rundt å fantasert om å drepe, jeg ville ganske enkelt ikke stolt på meg selv.
Jeg tviler også sterkt på at en psykolog vil si at det er helt normalt å gå rundt å fantasere om drepe, at de fleste har streifet tanken, ja det tror jeg, men ikke at folk flest går å fantaserer om den slags til daglig.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sitat av methewall Vis innlegg
Jeg kunne ikke visst at jeg aldri ville gjøre det dersom jeg daglig gikk rundt å fantasert om å drepe, jeg ville ganske enkelt ikke stolt på meg selv.
Jeg tviler også sterkt på at en psykolog vil si at det er helt normalt å gå rundt å fantasere om drepe, at de fleste har streifet tanken, ja det tror jeg, men ikke at folk flest går å fantaserer om den slags til daglig.
Vis hele sitatet...
Men har du noensinne sett en sexy dame på gaten som du kunne tenke deg å ligge med eller fantaserer du noensinne om jenter du ikke har sjans på?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Danielle Vis innlegg
Å være pedofil betyr at man tenner på barn, og forelsker seg i barn. Akkurat som du gjør med jevnaldrene. Den biten er det ingen forskjell på. Nå jobber ikke jeg i barnehage, men har jo passet barn. Og jeg er jo ingen overgriper bare fordi jeg er pedofil.

Hvis du var lege og skulle sjekke kjønnsorganet til en kvinne, ville det vært problematisk for deg?

Hvis pedofile ikke skal jobbe med barn under 13 år, bør heller ikke hebefile få jobbe med ungdommer fra 13 år, og du som hetrofil kunne ikke jobbet på videregående i tilfelle du kunne tenne på elevene der mellom 16-19 år.

Hva tror du egentlig en pedofil er?

Vel, hvis du er så bastant, så håper jeg at hvis du får pedofile barn, at du sørger for at de aldri kommer i nærheten av barn.
Vis hele sitatet...
Jeg opplever at du unngår å svare på spørsmålet til Matthiesen. Greit, så du tar eksempelet med leger. Da blir det et spørsmål om hva den voksne personen er komfortabel med. Om en kvinne opplever det som ubehagelig å gå til en mannlig gynekolog kan man få en kvinnelig gynekolog istedenfor, eller i det minste ha en kvinnelig sykepleier der med seg. Det er mange jenter som foretrekker ett av de to alternativene.
Å bytte bleier og vaske barn krever ikke den samme kunnskapen, så det er ikke noe behov for at jobben gjøres av den pedofile under oppsikt av en annen voksen, som i eksempelet med gynekologen. Barn har ikke nok innsikt i tema til å selv bestemme om den pedofile skal få lov å vaske dem, så det koker ned til om de foresatte ønsker at pedofile skal ha adgang til barna deres, se dem hver dag og vaske de nakne kroppene deres.

Hvordan stiller du deg til den typen ekskludering av pedofile i barnearbeid ved hjelp av et spørsmål i jobbsøkerboksen? Synes du det er riktig at pedofile jobber med barn uavhengig av foreldrenes ønsker? Jeg er inneforstått med at ikke alle pedofile er overgripere og er ikke med det som utgangspunkt jeg spør spørsmålet mitt, så vennligst ta forbehold om det. Forestill deg også at de foresatte i dette eksempelet er like informerte.

Jeg er også veldig interessert i å lese undersøkelsene relatert til overgrep av barn som du har pratet om tidligere. Alle kilder du har er av interesse, selv om de ikke finnes på internett.

Jeg vil skulle også gjerne ville vite hvor du har de tallene på antall pedofile i Norge i fra, som du gjengav i denne innlegget. Om vi sier at det finnes 4 858 200 nordmenn i landet og 150 000 av disse er pedofile betyr det at 3.08% av Norges statsborgere er pedofile. Det er et veldig høyt tall, og siden det tallet refereres så ofte til i denne tråden skulle jeg gjerne ha faktaene klare for meg.

Jeg er også enda et personlig spørsmål. Jeg har forstått deg slik at du er en av de som kun tiltrekkes av barn. Ønsker du selv å få barn en gang? Om du svarte ja, finnes det noen akseptable scenarioer for deg hvor det kunne la seg gjøre for deg å få et barn?
Sist endret av Mullah; 29. mai 2010 kl. 21:23.
Sitat av methewall Vis innlegg
Jeg kunne ikke visst at jeg aldri ville gjøre det dersom jeg daglig gikk rundt å fantasert om å drepe, jeg ville ganske enkelt ikke stolt på meg selv.
Vis hele sitatet...
Neivel. Jeg for min del stoler ganske godt på meg selv, og vet at jeg ikke ville gjort noe slikt, selv om jeg tenker på det i blant.
Sitat av methewall Vis innlegg
Jeg tviler også sterkt på at en psykolog vil si at det er helt normalt å gå rundt å fantasere om drepe, at de fleste har streifet tanken, ja det tror jeg, men ikke at folk flest går å fantaserer om den slags til daglig.
Vis hele sitatet...
Med mindre du selv ser på det som et problem, ubehagelige tanker om drap som stadig vender tilbake, tror jeg en psykolog hadde kunnet fortelle deg at du er normal.

I forhold til denne diskusjonen er uansett Cadex sin sammenlikning mye bedre
Sitat av Cadex Vis innlegg
Er det så mye å forklare? I grove trekk er det ikke annerledes enn at jeg som heterofil mann, monogam og forelsket i min kjæreste, jobber på samme arbeidsplass som din kjæreste/datter/mor/søster. Det er overhodet ingenting som tilsier at jeg skal innlede relasjoner eller utføre overgrep mot henne. Det handler ene og alene om folks fordommer mot pedofile.

Skal vi dermed også lage lovforslag mot muslimske menn på arbeidsplasser med kvinner dersom våre fordommer er at de voldtar, undertrykker og mishandler kvinner?
Vis hele sitatet...
Om en pedofil er monagam eller ikke er vel knekkende likegyldig.
Jeg er gift og lever i et monogamt forhold og er på alle måter mot utroskap, men jeg vet med meg selv at under de rette omstendighetene ville jeg kunne være utro.
Hva de rette omstendigheten er blir jo naturligvis individuelt, men jeg er overbevist om at for en pedofil ville det være på samme måten og under rette/feil omstendigheter ville ikke vedkommende klare å styre seg.
Driftene våre kan bli veldig sterke og tidvis nesten umulig å motstå.
Sitat av methewall Vis innlegg
Jeg er gift og lever i et monogamt forhold og er på alle måter mot utroskap, men jeg vet med meg selv at under de rette omstendighetene ville jeg kunne være utro.
Vis hele sitatet...
Du har vell vært i en sitvasjon om du har fått valget om å være utro eller ikke, og da har du vell sagt nei, siden du vet at det er galt. Tenk hvis pedofili hadde fått hjelp, så akter jeg å tro at det ikke ville blitt begått SÅ mange overgrep som nå.
Sitat av methewall Vis innlegg
Hva de rette omstendigheten er blir jo naturligvis individuelt, men jeg er overbevist om at for en pedofil ville det være på samme måten og under rette/feil omstendigheter ville ikke vedkommende klare å styre seg.
Driftene våre kan bli veldig sterke og tidvis nesten umulig å motstå.
Vis hele sitatet...
Som danielle skrev, hvis han ikke hadde fått hjelp av sine venner og fått snakket med noen, så kunne en slik hendelse skje. Pedofile som ikke får snakket om sine problemer, har større sjangse for å begå overgrep. Nå som han har fått snakket ut om det, så er det mye mindre sjangse for at han vill ha seksuell aktivitet med ett barn.
Sist endret av eskil2k; 29. mai 2010 kl. 21:44.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sitat av Mullah Vis innlegg
Barn har ikke nok innsikt i tema til å selv bestemme om den pedofile skal få lov å vaske dem, så det koker ned til om de foresatte ønsker at pedofile skal ha adgang til barna deres, se dem hver dag og vaske de nakne kroppene deres.

Hvordan stiller du deg til den typen ekskludering av pedofile i barnearbeid ved hjelp av et spørsmål i jobbsøkerboksen? Synes du det er riktig at pedofile jobber med barn uavhengig av foreldrenes ønsker? Jeg er inneforstått med at ikke alle pedofile er overgripere og er ikke med det som utgangspunkt jeg spør spørsmålet mitt, så vennligst ta forbehold om det. Forestill deg også at de foresatte i dette eksempelet er like informerte.
Vis hele sitatet...
Men er det riktig å sette et likhetstegn mellom å vaske barn og å få (seksuell) utbytte hos en pedofil person? Gitt at personen ikke «fikler» mer med barnet enn en heterofil (eller homofil for den saks skyld) ville gjort, vil jeg ikke si personen er mindre egnet til jobben. Dessuten – og nå tar jeg meg kanskje vann over hodet siden jeg ikke har førstehåndserfaring som pedofil – ser jeg ikke for meg at det å være pedofil handler om å ha omgang med mest mulig nakne barn. Dersom man skiller mellom brutale overgrep og pedofili som en kjærlighetsform er det vel akkurat som «oss andre» at vi ikke har sex med alt vi ser og har anledning til?


Sitat av methewall Vis innlegg
Om en pedofil er monagam eller ikke er vel knekkende likegyldig.
Jeg er gift og lever i et monogamt forhold og er på alle måter mot utroskap, men jeg vet med meg selv at under de rette omstendighetene ville jeg kunne være utro.
Hva de rette omstendigheten er blir jo naturligvis individuelt, men jeg er overbevist om at for en pedofil ville det være på samme måten og under rette/feil omstendigheter ville ikke vedkommende klare å styre seg.
Driftene våre kan bli veldig sterke og tidvis nesten umulig å motstå.
Vis hele sitatet...
Under de rette omstendighetene kunne du vært utro, men kunne du begått seksuelt overgrep? En ting er den personlige skuffelsen du påfører partneren din ved å ha samtykket sex med en annen person, en helt annen ting er problemene du påfører ved å forgripe deg på noen du begjærer. Jeg antar de fleste mentalt friske mennesker vil ha en etisk sperre, uavhengig av legning, når det kommer til det.