Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1183
Hei

Jeg og en venn har en adri så liten diskusjon gående.
Han hevdet at Vista er så godt som ugjennomtrengelig, og jeg beviste han veldig feil.
Det skal legges til at jeg har så godt som null kunnskap om akkurat dette, men ønsket å bevise han feil, ved å cracke admin passordet hans ved hjelp av et par veldig enkle triks tilgjengelig på nettet.

Jeg vista han, men han bare svarte: "Jaja, spiller vel ingen rolle, du kommer jo ikke inn på Word-dokumentene mine uansett, er jo der alle hemlighetene ligger".

Og jammenmeg har han ikke rett.
Jeg får ikke brutt opp det .docx dokumentet for alle penga i verden, er det noen som kan hjelpe meg? Er massevis av office-password recovery program der ute, men ingen jeg har funnet støtter docx filformatet.
Det er heller ikke mulig å konverter denne filen til doc så vidt jeg vet.

All hjelp mottas med takk

Notat: Jadajada, dette stinker "script-kiddie" lang vei, er fult klar over det,
Første post og han spør om pass-crackere, "en venn" osv, men skulle jeg ønske å gjøre noe ulovlig ville jeg bare tatt admin passordet, noe som er veldig enkelt, og satt inn hvilken som helst random-keylogger, men jeg ønsker ikke å gjøre det på denne måten.

Notat2: Jeg har den passord-beskytta .docx filen på min data, om det trengs 100 år for å brute-force den opp så er ikke det noe problem, trenger bare noe venlige tips.
Om jeg husker rett var .docx standardfilen til Microsoft Office Word 2007.

Så hvis du har Office 2007 burde det egentlig gå regelrett fint å åpne filene, det funker ihvertfall med meg
Sist endret av Deadlock Radium; 6. oktober 2009 kl. 17:48.
Passwords to open are extremely hard to break in Office 2007. To recover the password, brute-force attack or dictionary search must be used. These programs have been developed in such a way that even the most optimized password breaker works very slowly. There is no easy solution and no success guarantee. Unless the password is very short or a constitutes a simple dictionary word, you have to spend a lot of computing resources to recover it.
Vis hele sitatet...
Du må nok gå for bruteforce.

http://www.google.no/search?client=o...utf-8&oe=utf-8

Finner nok en hel del der.
Sist endret av pinkrabbitz; 6. oktober 2009 kl. 17:51.
Trådstarter
4 0
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Om jeg husker rett var .docx standardfilen til Microsoft Office Word 2007.

Så hvis du har Office 2007 burde det egentlig gå regelrett fint å åpne filene, det funker ihvertfall med meg
Vis hele sitatet...
Vell, litt av problemet her er jo nettop at word filen er passordbeskyttet, og jeg ikke har passordet, du har forsovet helt rett ang. filformatet.
Trådstarter
4 0
UPDATE:

pinkrabbitz har bevist seg som noe mer dreven i google enn det jeg er, og via linken fant jeg fort fram til et gratisprogram som skryter på seg og ta jobben
http://www.brothersoft.com/word-2007...rd-216771.html for alle som sliter med det samme

Så nå jobber min kjære slitne laptop for fult med dette problemet, og skal gjøre det til langt utover morgentimene, så får vi se hva fredagen vil bringe.
Det at et dokument er passordbeskyttet er ikke ekvivalent med at et OS har sterk sikkerhet.
og videre ser jeg ikke hvordan du har bevist Vista sin dprligere sikkerhet med å lage en ny administratorkonto via f.eks. en gjestekonto. Disse enkle kommandoene osv forutsetter at du har fysisk tilgang til maskinen; ofte i standard oppsatt linux-distroer kan man fort få tak i dokumentene om man har fysisk tilgang til maskinen. Det er heller ikke dette som egentlig er sett på som den store trusselen, det er angrep utenfra som er det største problemet.
Trådstarter
4 0
Sitat av raze Vis innlegg
Det at et dokument er passordbeskyttet er ikke ekvivalent med at et OS har sterk sikkerhet.
Vis hele sitatet...
Det er jeg enig i

Sitat av etse Vis innlegg
og videre ser jeg ikke hvordan du har bevist Vista sin dprligere sikkerhet med å lage en ny administratorkonto via f.eks. en gjestekonto. Disse enkle kommandoene osv forutsetter at du har fysisk tilgang til maskinen; ofte i standard oppsatt linux-distroer kan man fort få tak i dokumentene om man har fysisk tilgang til maskinen. Det er heller ikke dette som egentlig er sett på som den store trusselen, det er angrep utenfra som er det største problemet.
Vis hele sitatet...
Jeg har overhode ikke bevist at vista er et svakt OS, jeg har bevist at "hvem som helst" kan bryte seg inn på en vista maskin om du har tilgang på den.
Jmf: person A sin utalelse: "det spiller ikke noen rolle om laptopen min blir stjålet, du skal være rimlig hacker før du klarer å komme deg forbi vista passordet uansett"
Hvorpå jeg svarte: "Neida, det er vel ikke så vrient, tror alle kan få det til, til og med jeg"

Når innbruddet var et faktum kom påstanden: "Spiller vel ingen rolle om hackerne kommer seg forbi passordet, Dokumentene mine er jo passordbeskyttet uansett"

Og der hadde han faktisk et aldri så lite poeng, ettersom det er MYE verre for en data-ukyndig person å bryte seg inn på et docx dokument enn vista admin konto. Overraskende nok.

Jeg har ikke bevist noe som helst, jeg har ikke hacket noe, heller ikke har jeg gjort noe som helst spennende, dette er overhode ikke et skryte-tråd, prøver bare ganske enkelt å si at jeg ikke er en 14år gammel gutt som prøver å "hacke" seg inn på skole-pc'n.