Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1806
hey

Nettopp formatert pcen pga virus. viruset hadde det nok ganske gøy, lett og alt det der, sidne jg har gitt faen i antivirusprogram tidligere. jeg er ikke hypp på å bruke penger på norten o.l selvom det er bra. og det er jo et hav med gratis programmer.

Noen som har noen gode forslag til et bra antivirus program, som du enten bruker selv eller har prøvd og er godt fornøyd med?
Eneste antivirusprogram jeg noensinne anbefaler er trends pakker, både bedriftsmessig og personlig.

Har dog ikke hatt behov for antivirusprogram de siste 10 årene, det handler 100% om vett.
Jeg har alltid brukt AVG, men har egentlig aldri hatt bruk for det ;p
Avast som er gratis skal visstnok være bra, hvert fall scorer det bra på tester. Hvis du vil legge en liten slump med penger i det anbefaler jeg NOD32. Dette er det jeg bruker selv. Det drar lite med ressurser og maser kun på deg hvis det faktisk er noe. I tillegg scorer det svært bra på mange tester. Det koster dessuten mindre å fornye lisensen etter man har hatt det i ett år.
Jeg har brukt Avira i 4 år eller så, og har ikke hatt noen problemer med det.
Men som Atx sier, så handler det my om vett også, men skulle man være uheldig så er det greit å ha.

http://www.avira.com/images/content/images/press/graph_avcomp_aug07_en.jpg
Bruker Common sense 2009 pro edition
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Har dog ikke hatt behov for antivirusprogram de siste 10 årene, det handler 100% om vett.
Vis hele sitatet...
Litt redegjørelse for de som ikke vet hva vett er for noe?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Eneste antivirusprogram jeg noensinne anbefaler er trends pakker, både bedriftsmessig og personlig.

Har dog ikke hatt behov for antivirusprogram de siste 10 årene, det handler 100% om vett.
Vis hele sitatet...
Er enig i utsagnet ditt, men det vett ikke beskytter deg for er trusler utenom virus. Har du vett nok, installerer du en brannmur som er noe bedre enn Windows-brannmur.
Ikke trykk på linker med "YOU WON" eller "YOU ARE THE 12038901238912 VISITOR." Ikke trykke på linker som du får på msn som ser dodgy ut, evt google dem først.

Ikke åpne vedlegg fra sider du ikke husker å ha besøkt.

Der har du Common sense 2009 free edition. Skal du ha pro må du ut med noen lapper
Det beste gratis antivirusprogrammet jeg kjenner til heter "En eller annen Linux distribusjon", dernest "Vett" og for det tredje Esets NOD32 eller Smart Suite Security (NOD32 og brannmur) som du laster ned fra produsenten her: http://www.eset.com/download/free_tr...wnload_int.php og fyller på med username og passwd etter behov herfra: http://www.nod123.cn/
Sitat av fjellreven Vis innlegg
hey

Nettopp formatert pcen pga virus. viruset hadde det nok ganske gøy, lett og alt det der, sidne jg har gitt faen i antivirusprogram tidligere. jeg er ikke hypp på å bruke penger på norten o.l selvom det er bra. og det er jo et hav med gratis programmer.

Noen som har noen gode forslag til et bra antivirus program, som du enten bruker selv eller har prøvd og er godt fornøyd med?
Vis hele sitatet...

Drive Sentry, Bluepoint security, kaspersky...

Jeg personelig annbefaler ikke AVG....

Standalone: Dr web cure it, f-secure easy clean, Stinger.-------google
Bruker Eset NOD32... funker helt greit og tar minimalt med ressurser fra maskina i forhold til Norton og de andre tungvekterne...
Sitat av GoodGod Vis innlegg
Bruker Eset NOD32... funker helt greit og tar minimalt med ressurser fra maskina i forhold til Norton og de andre tungvekterne...
Vis hele sitatet...


Du har helt rett, men det er bra å se att st0re aktører som Symantec($) har tatt all drittkastingen seriøst....

Norton gjør det faktisk ganske bra fortiden...
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
Bruker Common sense 2009 pro edition
Vis hele sitatet...
Jeg bruker dette fantastiske virusprogrammet også, anbefalt!

Ellers bruker jeg da AVG, fordi jeg ikke gadd å gjøre research på mer ukjente og evt. bedre program, men AVG og common sense er en uslåelig combo
Jeg er å en av dem som flittig bruk av Common sense 2009 pro edition.
men sper på litt med nod32.

Men det beste våpnet er egen sniffer pc som står kobler sammen rett etter gateway pc'en med en hub.
den finner veldig fort ut om det er noen som ikke skal være der.

NB: hvis du ikke finner "Common sense 2009 pro edition" så kan du donere meg penger så kan du kjøpe den av meg
Sist endret av ranvik; 1. oktober 2009 kl. 22:58.
Ikke vær onskapsfull nå ranvik :P
McAfee er ganske bra
Bruker Window's Antivirus jeg, Svikter meg altid derfor liker jeg den
hvilket gratis antivirus skal jeg bruke på win2003? de fleste vil ha penger pga server os:/ bruker clamwin nå, men den finner jo ingen virus virker det som
Jeg bruker Avast Home Edition (gratisværsjon), har aldri hatt problemer med det så derfor vil jeg også anbefale det.
Sitat av duda Vis innlegg
hvilket gratis antivirus skal jeg bruke på win2003? de fleste vil ha penger pga server os:/ bruker clamwin nå, men den finner jo ingen virus virker det som
Vis hele sitatet...
Har du testa det? Altså injecta noen virus i systemet for å sjekke.
kaspersky og Common sense 2009.

ranvik hvilken program er det du bruker på den sniffer pc din? tenkte jeg skulle putte inn pfSense på en eldre pc jeg har stående.
Sitat av super Vis innlegg
kaspersky og Common sense 2009.

ranvik hvilken program er det du bruker på den sniffer pc din? tenkte jeg skulle putte inn pfSense på en eldre pc jeg har stående.
Vis hele sitatet...
kjøre flere programer, men det som jeg liker å bruker er wireshark med filter ved det som er normal trafikk. så får bare inn pakker med enn gang det er noe rart.

Dem fleste virus kontakt en ny server for å laste ned "nyeste" drone virus. å da får jeg url til den + ofte litt anne info som blir sendet første gange hvis, han som mekka drone viurs bruker noe kryptering.
Sist endret av ranvik; 4. oktober 2009 kl. 23:59.