Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 956
Ny industrial/electro-låt vi har laget, er nesten ferdig.
Designer Substance - Counting Clocks

http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/3.0/88x31.png

Fett med tilbakemeldinger.
Jøje meg. Det var stressende. Det er kanskje meningen? Skyt xylofonisten som sitter i badekaret.
Den ble jeg gal av:P Så ikke noe i det med hun damen som sier uforståelige ting... Og så var hele sangen veldig rotete.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Vel, jeg pleier å like det du lager, men dette må jeg stille meg ganske uforstående til.. iallefall introen som gir intrykk av en fire-fem fischer-price kasettspillere som looper like mange intetsigende klipp.. ta vekk dama, kort ned introen til ca 4 sek, så snakker vi :P
Synes faktisk den var bra, på en litt sær måte. Ikke det beste jeg har hørt, men absolutt ikke det verste heller.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Dette ga meg litt assosiasjoner med Converting Vegetarians albumet til infected mushroom,
jeg stiller meg egentlig temmelig uforstående til påstandene om "rotete" oppbygging.
Jeg er vant med sanger som har tilsynelatende uforståelige sammensetninger som bringes sammen i harmoni til slutt.
Med det sagt så appelerer denne sangen tydeligvis mer til folk som hører på braindance til vanlig (aphex twin, squarepusher, autechre, venetian snares etc).

Jeg må si at det er et av sangene deres jeg liker best. keep up the good work man!
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av drittunge Vis innlegg
Synes faktisk den var bra, på en litt sær måte. Ikke det beste jeg har hørt, men absolutt ikke det verste heller.
Vis hele sitatet...
Bare jeg som har sett meg lei på disse og synes denne typen kommentarer er fullstendig intetsigende? "Ikke bra, men ikke dårlig heller". Hva er bra, og hva er dårlig? Dette kalles konstruktiv kritikk, og det skal hjelpe produsenten å luke ut de dårlige sidene til neste gang. Hvis man sier noe er bra eller noe er dårlig uten å påpeke hva som faktisk gjør produktet bra eller dårlig så er man like langt som man var før kommentaren ble skrevet...

Uansett, jeg støtter Dodecha på denne. Jeg leste kommentarene før jeg faktisk hørte på låta, og da jeg leste at folk mente dette var stressende og rotete hørte jeg inni hodet mitt en ustrukterert låt, full av støy og uten rytme. Var dog absolutt ikke dette jeg ble møtt av når jeg åpnet lenken. For all del, folk er forskjellige og har forskjellige oppfatninger av hva støy og rytme er, men jeg digger den industrielle grungy feelingen låtene dine har. Ser for meg noen samlebånd som hamrer og går. Rytmen og melodien etableres allerede i løpet av de første sekundene og den føres ut gjennom låten. Deilige samples. Er den mannlige vokalen samplet eller spilt inn av dere? Digger også latteren som kommer inn rundt 03:18.

Lite sidesprang: Dere som mener dette var rotete og ustrukturert, dere har tydeligvis ikke hørt Aphex Twin (selv om han har forlatt denne stilen til en viss grad).
master namer
elodin's Avatar
Trådstarter
Gjerne utdyp hva det dere mener med rotete/stressende ... er det det at det "skjer mye" / "er mye" lyd hele tiden?
Takk for tilbakemeldinger! ticks, vokalen er sunget inn av den andre karen i duoen. Latteren (og den stemmen som kommer etter) er samplet.
Jeg måtte spole over starten. Likte ikke de creepy stemmen på loop.
..Heller ikke de tonene i bakgrunnen som hørtes ut som pan fløyter i repeat. Om jeg dog ikke hadde hørt at de var på 2sec repeat, ville jeg nok likt den bedre. ..Vil nok tro det er dette som kan ligge til grunn som beskrivelsen "stressende".

Ellers grei.