Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1888
som tittelen tilsier har jeg store problemer med å logge meg inn på admin sidene til tre forskjellige routere, og jeg begynner nå å mistenke at det er noe direkte feil med nettverksinnstillingene på OSet.

Ting jeg har forsøkt:

Manuel tcp/ip - får internett, ikke tilkobling 192,168,1,1
dhcp - samme som over
internet Options - skrudd ned og opp alle slags trusselnivåer etc. sjekket at det ikke er lan proxy oppe og går.
tre forskjellige browsere - alle får ingen tilkobling
skrudd av og på windows firewall.

Har noen av dere noen gang hørt om noe sånt?
Jeg hadde en sånn browser hijacker for en stund siden men har brukt antivirus på det og ikke sett noe av det siden.
Men likevel synes jeg det er merkelig at jeg ikke får noen connect på denne noden i nettverket.

Tar gjerne i mot tips.
Paste en ipconfig/all her

Er det når du logger deg inn du får dette eller med en gang du forsøker å gjøre første oppkoblingen?
ipconfig /release /renew gir
ip: 192,168,1,100
gateway: 192,168,1,1
dns: 192,168,1,1
Med browser er det samme som om jeg skulle koblet til en tom adresse.
nmap viser port 80 som åpen.
Kommer til login page med android mobil på samme nettverk.
Jeg har aldri vært utfor noe lignende før.
Kommandoen "tracert 192.168.1.1" da?
Prøvd andre browsere?
Rart. Står

"general failure"

Samme som ping.

CWindows\system32>tracert 192.168.1.1

Tracing route to www.huaweimobilewifi.com [192.168.1.1]
over a maximum of 30 hops:

1 General failure.

Trace complete.

CWindows\system32>
Sist endret av Evige Egg; 11. november 2018 kl. 17:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sjekk brannmuren din ikke sikkert feilen ligger der, siden du får respons på port 80, men prøv likevel. Slå av, sjekk antivirusprogramvare osv
Jeg har ikke antivirus på datamaskinen for øyeblikket. Den ble avinstallert ift. en feilsøking jeg foretok meg på et tidligere tidspunkt.

reformatering gjorde susen!
Sist endret av Evige Egg; 12. november 2018 kl. 00:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.