Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2108
Hei og hå.

Er det noen som har erfaringer mht nedtrapping av efexor?

Alt gikk passe fint fra 150mg og ned til 37,5mg.Jeg begynte å telle kuler,og plukker nå ut 40 kuler av ca 200.

Nå har jeg syk morgenangst,og er "smådeprimert" hele dagen.
Lite energi og generelt dårlig allmenntilstand.

Det er ikke like ille som det var da jeg startet opp på disse medisinene (pga.møtte veggen fulstendig), men jeg er redd jeg kan havne der igjen.

Kan det vere seponerings bivirkninger jeg kjenner på??,eller burde jeg øke dosen?

Lyner i skallen
Umulig å si, men mest sannsynlig er det kun abstinenser.
Hos meg så varte disse bivirkningene i 3-4 uker, så det kan ta litt tid før de forsvinner.
Trådstarter
Takk for svar.Jeg har stått på denne dosen i 3 uker nå.det verste er den jævla morgen angsten.jeg skal bite sammen og prøve litt til.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg måtte trappe ned til det bare var en pellet igjen. Slet med brain zaps i et år etterpå. Gikk på efexor i ca 1 år.
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg måtte trappe ned til det bare var en pellet igjen. Slet med brain zaps i et år etterpå. Gikk på efexor i ca 1 år.
Vis hele sitatet...
De zapsa er syke.Føles som hodet skrur seg av og på med ett smell.

Følte du deg små deprimert og stressa under nedtrapping??
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kan godt være, uten at jeg konkret kan koble det til nedtrappingen. Det var en depressiv periode for meg.

Husker jeg fant en amerikansk underskriftskampanje med sånn 50.000 underskrifter fir å få fjernet efexor, da de færreste (og meg inkludert) hadde fått vite om de fæle bivirkningene. Mine var for jævlige ass. Var uforsvarlig å kjøre bil pga det lynte sånn i hodet.
Trådstarter
Jeg har gått av mye rart oppgjennom tidene,men ingenting har gitt meg slike rare abstinens symptomer.

Det snodige er at noen får ikke symptomer i det heletatt,menst andre får ett helvette.

Jeg har også utviklet Tinius av disse medisinene.piper og lyner

Lurer på å gå over til cipralex, da disse skal vere enklere å gå av.
Jeg gikk på Efexor og Tramadol i mange år. Hadde I flere år intense svettetokter, med en rar svett lukt. Spurte legen flere ganger om det kunne være noen av medisinene, noe legen bare avviste. Fikk så ny lege, som gjorde meg oppmerksom på Efexor-Tramadol. Var et helvette å slutte på Efexor, og hadde sånne hjerne-zapper i opp mot et år etter. Men svettetokter forsvant nesten med en gang, etter at jeg slutta på Efexor
Trådstarter
Sitat av TidensTann Vis innlegg
Jeg gikk på Efexor og Tramadol i mange år. Hadde I flere år intense svettetokter, med en rar svett lukt. Spurte legen flere ganger om det kunne være noen av medisinene, noe legen bare avviste. Fikk så ny lege, som gjorde meg oppmerksom på Efexor-Tramadol. Var et helvette å slutte på Efexor, og hadde sånne hjerne-zapper i opp mot et år etter. Men svettetokter forsvant nesten med en gang, etter at jeg slutta på Efexor
Vis hele sitatet...
Bra jobba som har klart å slutte!!

Opplevde du at du var slapp og generelt svak menst du var på riktig dose efexor?
Sitat av 7kr8 Vis innlegg
Opplevde du at du var slapp og generelt svak menst du var på riktig dose efexor?
Vis hele sitatet...
Kan bekrefte at iallefall jeg var det. Var egentlig mest derfor jeg sluttet.
Det og svært lav motivasjon (orket ingenting og til og med å pusse tennene var et slit).
Trådstarter
Sitat av Who? Vis innlegg
Kan bekrefte at iallefall jeg var det. Var egentlig mest derfor jeg sluttet.
Det og svært lav motivasjon (orket ingenting og til og med å pusse tennene var et slit).
Vis hele sitatet...
Faen hvilken lettelse å lese.

Jeg har fomlet og køddet med vitaminer og blodprøver i ett år nå,for å prøve å finne formen igjen.

Får veldig lett skjelvinger når jeg trener,og restituerer like bra som en rosin.

Null potens,null interesser,null energi
hva opplever du negativt på denne medisinen, hvorfor slutter du på den ? jeg fikk de store pupillene så dopet ut. å

fan, tinnitus ja, det er noe drit, husker ikke hvordan jeg fikk det. kanskje på grunn av zoloft ? har ikke peiling.
Sist endret av Anonymousesick; 25. oktober 2018 kl. 00:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av Anonymousesick Vis innlegg
hva opplever du negativt på denne medisinen, hvorfor slutter du på den ? jeg fikk de store pupillene så dopet ut. å
Vis hele sitatet...
Da jeg kom litt opp i dose utviklet jeg Tinius og fikk lite energi.Dårlig nattesøvn,og generell dårlig allmenntilstand.

Hadde heller ikke ereksjon eller orgasme på flere måneder før jeg trappet betydelig ned i dose.

Denne medisinen fikk meg ut av en tung depresjon iløpet av en månes tid med opptrapping,men alt har sin pris