Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  379 49293
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
De av dere som allerede har kommet med konklusjoner bør tenke tilbake til 22/7 der flertallet tok feil, noe som også inkludererte undertegnede. Vi får smøre oss med tålmodighet å se hvem som tar på seg skylda, og til slutt se om de som har tatt den på seg er de reelle synderne, noe som ikke alltid er tilfelle. Siden angrepet ble gjort på patriots day er vel det eneste man kan anta at det er et direkte angrep på amerikanske verdier.

Terror er et latinsk uttrykk som betyr skrekk eller brutal handling. Til tross for at det er uhyre få som utsettes for dette på verdensbasis har det dessverre en altfor stor effekt på menneskeheten. Når det kommer til USA får vi se om terroristene nok en gang åpner pandoras eske, slik at jordens befolkning atter en gang kan være tilskuere til hvor hevngjerrig og sjølsentrert verdens eneste supermakt faktisk er. Enda flere innskjerpninger på sikkerhetsrutiner og overvåkning av egne og andres innbyggere er vel heller ikke et uventet sjakktrekk i nærmeste framtid. Dette er riktignok helt avhengig av hvem som står bak, så vi får vente å se.
Sitat av Cappy Vis innlegg
De av dere som allerede har kommet med konklusjoner bør tenke tilbake til 22/7 der flertallet tok feil, noe som også inkludererte undertegnede.
Vis hele sitatet...
Dette. Ingen vits å spekulere i dette enda.

Sitat av Cappy Vis innlegg
Siden angrepet ble gjort på patriots day er vel det eneste man kan anta at det er et direkte angrep på amerikanske verdier.
Vis hele sitatet...
Det ble gjort under et stort arrangement, med mange nasjoner tilstedet. Altså er selv antagelsen din relativt bunnløs enn så lenge.
Sist endret av pinkrabbitz; 16. april 2013 kl. 01:31.
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg

Ehh, hva faen.
Vis hele sitatet...
Det ser kanskje shady ut, men husk at bildet er tatt i det eksplosjonen skjer. Folk i gata har ikke rukket å reagere enda og heller ikke denne personen på taket.
Sitat av Cappy Vis innlegg
Siden angrepet ble gjort på patriots day er vel det eneste man kan anta at det er et direkte angrep på amerikanske verdier.
Vis hele sitatet...
.. en grei andel av absolutt alle dager har "viktig" symbolikk knyttet til seg, så man skal ikke trekke for mye konklusjoner utifra det; men det er selvfølgelig mulig. Spørsmålet står uansett igjen; fra hvem? .

Selv om det er unntak (Madrid-bombene), så har muslimske terrorister hatt en tendens til å treffe symbol-tunge mål som luksushotell, ambassader og økonomiske senter.. særlig de gangene det er godt planlagt. To bomber i et maratonløp gir ikke mening i den sammenhengen.

.. høres mer sannsynlig at det er fra et av gærning-miljøene i USA; mest sannsynligvis høyresiden.. for for å treffe folk flest må man faktisk ha noe imot folk flest.

.. selv om det alltids kan være en terror-aksjon planlagt av en annen stat; Iran har gjort tilsvarende før. Nord-Korea hadde vært en kandidat hvis det ikke var for at det finnes særdeles få nord-koreanere utenfor nord-korea. Kan være mye rart; det finnes mange krigsveteraner rundt omkring i verden.. nok av folk fra Balkan som er veldig, veldig flinke med sprengstoff.. endel hvite afrikanere (særlig fra Rhodesia/Zimbabwe) har også mye krigserfaring. Kan tilogmed være en Israeler som har klikka; nok av kompetente krigsfolk der i gården.

Mexikanske drug-cartellene vil iallefall ikke ha oppmerksomt.. ei heller andre kriminelle grupperinger.. så de virker lite sannsynlige. Virker helle tvilsomt at noen Colombianere eller mellom-amerikanere skulle gjøre noe sånt noe også.
Sist endret av DumDiDum; 16. april 2013 kl. 01:48.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Dette. Ingen vits å spekulere i dette enda.

Det ble gjort under et stort arrangement, med mange nasjoner tilstedet. Altså er selv antagelsen din relativt bunnløs enn så lenge.
Vis hele sitatet...
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
.. en grei andel av absolutt alle dager har "viktig" symbolikk knyttet til seg, så man skal ikke trekke for mye konklusjoner utifra det; men det er selvfølgelig mulig. Spørsmålet står uansett igjen; fra hvem?
Vis hele sitatet...
Sant nok, arresterer meg sjøl på den.

USA har mange fiender og mange innbyggere, der noen er mer ekstreme enn andre. Så det kan være hvem som helst med hvilket som helst motiv..
Sist endret av Cappy; 16. april 2013 kl. 01:54.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Noen her med (gode) teorier på hvem dette kunne være??

Har nå sett på amatøropptak på liveleak og aftenposten, og angrepet ser tildels amatørmessig ut. Godt planlagt men "halvveis godt utført", om dere forstår..
Terroristene fikk gudskjelov ikke tatt mange liv, men svært mange er kritisk skadet.
Jeg vet ikke, men DonTomaso f.eks, nevnte såvidt Tea Party, og at angrepet i går foregikk på datoer som var viktige historisk for bevegelsen.

Ellers enig med dumdidum i at er altfor tidlig å trekke noen som helst bastant konklusjon.
Sist endret av aeon_illuminate; 16. april 2013 kl. 06:35.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Noen her med (gode) teorier på hvem dette kunne være??
Vis hele sitatet...
Hvit mann i 20-årene som har falt helt ut av systemet og ville ha hevn mot noe eller noen.
Jepp, jeg stemmer for white trash jeg også..

.. men det er mye rart det kan vise seg å være. Verden er kaotisk
Som nevnt over, håper for guds skyld det ikke er en islamist bak. Går ut over så utrolig mange uskyldige. Kommer det fra høyresiden blir det forhåpentligvis satt litt mer fokus på høyre-ekstremister. Ekstremist er ekstremist.
Sitat av shonny Vis innlegg
Hvit mann i 20-årene som har falt helt ut av systemet og ville ha hevn mot noe eller noen.
Vis hele sitatet...
saudiaraber arrestert & mistenkt

http://www.friatider.se/kraftiga-exp...skakade-boston
Sist endret av alanapoli; 16. april 2013 kl. 08:05.
Sitat av alanapoli Vis innlegg
Vis hele sitatet...
En mann fra Saudi-Arabia, som behandles for benskader på et sykehus i Boston, voktes også av politiet.
Men det er uklart om han har vært involvert og han er ikke formelt pågrepet.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10109388
Sitat av Obster Vis innlegg
En mann fra Saudi-Arabia, som behandles for benskader på et sykehus i Boston, voktes også av politiet.
Men det er uklart om han har vært involvert og han er ikke formelt pågrepet.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10109388
Vis hele sitatet...
hehe ja jeg tenkte meg noe slike skriverier fra Norsk media de er sikkert også veldig skuffet

når dette kommer mer og mer frem og det ikke kan skjules lenger,stopper nok beleilig det meste av skriveriene rundt bombingen

https://www.realisten.se/2013/04/15/...ston-marathon/

alle alernativmedia bekrefter dette nå,de er ganske dyktige
Sist endret av alanapoli; 16. april 2013 kl. 08:22.
Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg har en slags feeling av at personen bak har latt seg inspirere av ABB, eller er tilhenger av han. Men ren spekulasjon/magefølelse fra min side da..


Siste jeg hørte på nyhetene var 3 drepte, 144 skadde. Det var snakk om flere med livstruende skader, men håper virkelig de klarer seg.
Sitat av alanapoli Vis innlegg
hehe ja jeg tenkte meg noe slike skriverier fra Norsk media de er sikkert også veldig skuffet

når dette kommer mer og mer frem og det ikke kan skjules lenger,stopper nok beleilig det meste av skriveriene rundt bombingen

https://www.realisten.se/2013/04/15/...ston-marathon/
Vis hele sitatet...
Dine linker er jo ikke siste nytt. Må se på klokkeslett for når sakene er publisert og siste oppdateringer.
23.44: New York Post skriver att polisen har en misstänkt. En 20-årig saudisk medborgare.

Sitat av Obster Vis innlegg
Dine linker er jo ikke siste nytt. Må se på klokkeslett for når sakene er publisert og siste oppdateringer.
Vis hele sitatet...
dette er enda ikke blitt "nytt"for norsk møkkamedia....kanskje i morgen?
Sitat av Klorofyll Vis innlegg
Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg har en slags feeling av at personen bak har latt seg inspirere av ABB.
Vis hele sitatet...
jepp..det håpet nok media også

ikke hold pusten da...

23.44: New York Post skriver att polisen har en misstänkt. En 20-årig saudisk medborgare.

Sitat av bajjaz Vis innlegg
Støtter denne.
Alt annet er rasisme, så vi går for hvit mann.
Vis hele sitatet...
hehehe...
Sist endret av alanapoli; 16. april 2013 kl. 08:25.
Sitat av alanapoli Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Nei, det ble senere avvist.

Forøvrig er ikke NYPost noe å stole på.
Sist endret av shonny; 16. april 2013 kl. 08:29.
Sitat av alanapoli Vis innlegg
sure mf

spe opp en link...dine ord er like mye verdt som ja...

vi kjenner din type



Nei,vi gidder ikke stole på de som sier sannheten,WE HAVE A DREAM....stoler heller på norsk media som ikke nevner NOE om dette som er essensielt
Vis hele sitatet...
http://www.cbsnews.com/8301-18563_16...boston-attack/

Værsågod..

Så da tror du fortsatt at det var 12 stk som ble drept da? Iogmed at NY Post meldte dette først?
Sist endret av shonny; 16. april 2013 kl. 08:34.
Sitat av Constant Vis innlegg
Mener ikke å være en sur faen, men litt feil å kødde med det der akkurat nå..
Vis hele sitatet...
Seriøst??

På andre siden av Atlanteren dør 2 - to - mennesker i en bombe, og fordi du blir servert noen bilder er det plutselig noe som burde røre oss alle?

Det er den totalt fraværende evnen til å sette hendelser som dette i perspektiv som gjør at det blir krig av bagateller.

Bilde 34 var drittmorsomt, utrolig at det ikke er staget.
Forresten så står det også i linken du la ut (friatider) at det hele ble avvist senere. Kanskje lese egne lenker før du poster?
Sist endret av shonny; 16. april 2013 kl. 08:47.
Norsk alternativ media er på banen ang boston saken

http://www.fyret.nu/2013/04/16/musli...dbad-i-boston/

Sitat av shonny Vis innlegg
Nei, det ble senere avvist..
Vis hele sitatet...
det står på toppen som latest news at han er mistenkt

Investigators have a suspect — a Saudi Arabian national

http://www.nypost.com/
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Seriøst??

På andre siden av Atlanteren dør 2 - to - mennesker i en bombe, og fordi du blir servert noen bilder er det plutselig noe som burde røre oss alle?

Det er den totalt fraværende evnen til å sette hendelser som dette i perspektiv som gjør at det blir krig av bagateller.

Bilde 34 var drittmorsomt, utrolig at det ikke er staget.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig blir jeg påvirka når det står over hele Facebook og alle aviser, i motsetning til om alle de andre menneskene som iløpet av en dag dør.

Jeg er derimot enig at jeg fort blir påvirka av ting som dette, men jeg er ikke vant til å sitte å se på folk uten ben som visse andre.
Sist endret av Constant; 16. april 2013 kl. 09:36.
Flere bomber funnet i Boston, bl.a. ved biblioteket som er forbundet med president Kennedy.
Sitat av Mengele Vis innlegg
Flere bomber funnet i Boston, bl.a. ved biblioteket som er forbundet med president Kennedy.
Vis hele sitatet...
Kilde? [COLOR="White"]titegn[/COLOR]
http://www.mbl.is/frettir/innlent/20...nnst_i_boston/

Þrír eru látnir af völdum sprengjutilræða við endamark maraþonhlaupsins í Boston í gær og vel á annað hundrað slasaðir, að sögn lögreglu.

Hún hefur og staðfest að fjöldi sprengja hafi fundist í borginni, meðal annars við bókasafnið sem kennt er við Kennedy fyrrum forseta Bandaríkjanna.

"Tre er døde av bombene ved maratonet i Boston i går, og flere hundre er skadde, i følge politiet. De har bekreftet at en rekke bomber har blitt funnet i byen, blandt annet ved biblioteket som er forbundet med Kennedy, tidligere president i USA."
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av Mengele Vis innlegg
http://www.mbl.is/frettir/innlent/20...nnst_i_boston/

Þrír eru látnir af völdum sprengjutilræða við endamark maraþonhlaupsins í Boston í gær og vel á annað hundrað slasaðir, að sögn lögreglu.

Hún hefur og staðfest að fjöldi sprengja hafi fundist í borginni, meðal annars við bókasafnið sem kennt er við Kennedy fyrrum forseta Bandaríkjanna.

"Tre er døde av bombene ved maratonet i Boston i går, og flere hundre er skadde, i følge politiet. De har bekreftet at en rekke bomber har blitt funnet i byen, blandt annet ved biblioteket som er forbundet med Kennedy, tidligere president i USA."
Vis hele sitatet...
https://twitter.com/WSJ/status/323972471478964224


Til du oppforbi som sa at det var en mistenkt

"Update 112 (8:53 PM ET) There is NO suspect, per the Boston News Conference via Boston PD Commissioner."


Saus : http://www.reddit.com/r/worldnews/co...64_injured_as/


Syntes også det er litt morsomt at verden er så fucked at det får så mye oppmerksomhet når samme dag så døde MANGE fler i Irak,. :/
Sist endret av ArtOfHacking; 16. april 2013 kl. 10:18.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Fordi det ikke er nyheter at en bombe går av der. Det er ikke relevant for oss her i den vestlige verden, men en eksplosjon i USA er det.
Vis hele sitatet...
Det er nyheter om at det har gått av flere bomber i Irak, men det er bare gjemt bak USA sin lille katastrofe. Imo så synes jeg dette er fucked, men ser jo at det ikke er like relevant for oss generelt.
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Det er nyheter om at det har gått av flere bomber i Irak, men det er bare gjemt bak USA sin lille katastrofe. Imo så synes jeg dette er fucked, men ser jo at det ikke er like relevant for oss generelt.
Vis hele sitatet...
Stemmer det.
46 killed, almost 300 injured in series of attacks in Iraq


Ser at tallet er forresten oppjustert til 55 drepte på RT sine sider.
Black Monday in Iraq: 55 killed, almost 300 injured in series of attacks
Sitat av shonny Vis innlegg
Nei, det ble senere avvist.
.
Vis hele sitatet...
FBI grills Saudi man in Boston bombings
‘Smells of gunpowder’

http://www.nypost.com/p/news/nationa...LDdAH44vMFOEXM

MF!
Sist endret av alanapoli; 16. april 2013 kl. 12:34.
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Det er nyheter om at det har gått av flere bomber i Irak, men det er bare gjemt bak USA sin lille katastrofe. Imo så synes jeg dette er fucked, men ser jo at det ikke er like relevant for oss generelt.
Vis hele sitatet...
Hvis det gikk av bomber like ofte i Boston som det gjør i Baghdad så skal du se at det ikke blir like store nyheter der.
Er det noe som virkelig gjør meg gretten er det når jeg får høre historier som dette. Hvor de sier 4 drept....
Neste sekund leser du en mindre mainstream nyhet fra Iraq, Afghanistan eller andre østlige land der det blir sagt, 70 mennesker drept 200 skadet....
Jo, det er surt at folk dør og blir skadd i krig, men er det virkelig nødvendig å drive med verdi setting av menneskeliv? Som en artikkel nevnt tidligere her, så var det noen som snublet en fyr som var saudi, fordi han så suspicious ut, hva med de flere hundre andre menneskene som løp vekk fra bombeområde?
Har ikke verden lært noe av hva som skjedde her i Norge?
Men for all del, det er trist når slike ting som dette skjer, og at faktisk noen får en idee som dette plantet i hodet...
Dette er jo trist og alt, men satt i perspektiv så er ikke dette noe ille iforhold til hva USA selv driver med og har drevet med.
Ingen bryr seg jo når USA selv sitter og skyter ut granater på sivile fra et AC-130, men om en bombe går av i USA så tar hele verden av. Det er jo såklart trist at uskyldige mennesker blir drept på denne måten her, det er jo makabert, men forventer USA at deres handlinger og oppførsel ikke kommer til å provosere noen til å gjøre noe slik? Det er jo arrogant av de å tro at de kan gjøre som de vil i andre land, uten at det går utover sivil befolkningen i deres eget
Sist endret av iSatan; 16. april 2013 kl. 12:49.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Hvis det gikk av bomber like ofte i Boston som det gjør i Baghdad så skal du se at det ikke blir like store nyheter der.
Vis hele sitatet...
Hoved grunnen til hva du nevner her, er mest fordi den vestlige verdene verdi setter mennesker på inntekter. Ikke på arbeidsmoral, arbeidsvilje og faktisk håp om og gjøre det bra osv.
Dette gjør at vestlige liv blir mer nyhets relatert når det skjer noe som dette...
Jo, du har et poeng, men si meg hvorfor det aldri har vært en mainstream, worldwide nyhets reportasje om noen andre bombehendelser i Baghdad eller lignende?
Worldwide mener jeg på forsiden av nesten hverenste nyhets media... som Boston vil være.
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Jo, du har et poeng, men si meg hvorfor det aldri har vært en mainstream, worldwide nyhets reportasje om noen andre bombehendelser i Baghdad eller lignende?
Vis hele sitatet...
https://en.wikipedia.org/wiki/2008_Mumbai_attacks
Sist endret av Mith; 16. april 2013 kl. 12:56.
Sitat av Mith Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Denne var aldri worldwide mainstream framside stoff dette.....
Dette var rundt om ettertiden av 2004 tsunamien og det var aldri lignende nyhets reportasjer, før Japan tsunamien, Norske terrorhandlingen, skolemassakere eller lignende vestlige bombehandlinger....
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Denne var aldri worldwide mainstream framside stoff dette.....
Vis hele sitatet...
Det var det vel. Denne terroraksjonen var på forsiden av alle aviser og nettaviser i mange dager.
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Denne var aldri worldwide mainstream framside stoff dette.....
Dette var rundt om ettertiden av 2004 tsunamien og det var aldri lignende nyhets reportasjer, før Japan tsunamien, Norske terrorhandlingen, skolemassakere eller lignende vestlige bombehandlinger....
Vis hele sitatet...
Da trur jeg vi leser veldig forskjellige aviser.
Sist endret av Mith; 16. april 2013 kl. 13:04.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Det var det vel. Denne terroraksjonen var på forsiden av alle aviser og nettaviser i mange dager.
Vis hele sitatet...
Kan ikke ha noe hukommelse fra radio, tv eller avis fra dette...
Husker Tsunamien i Sri Lanka, 9/11, Tsunamien i Japan, Terrorhandlingen I norge osv. som store nyheter.... og hva med alle det andre nyhetene om bombinger som USA har stått bak?
Radio gikk mye på NRK P1, VG, Dagbladet, The Telegraph og CNN, samt BBC.... hvor jeg ofte har oppdatert meg på....
de har værtfall ikke prøvd å gi mye intrykk på nyhetene :S
Om jeg ikke tar helt feil så har ikke USA noe å gjøre med Mumbai, kanskje en ekstra grunn for dem å publisere litt ekstra mye om dem for å glorifisere seg selv....
Sist endret av ingis95; 16. april 2013 kl. 13:09.
Hva er poenget ditt? Mener du det ikke er noen forskjell på krig og terror? Hvilke bombinger er det USA skal ha gjennomført som du mener ikke er dekket i media?
Sitat av Mith Vis innlegg
Hva er poenget ditt? Mener du det ikke er noen forskjell på krig og terror? Hvilke bombinger er det USA skal ha gjennomført som du mener ikke er dekket i media?
Vis hele sitatet...
Terror er en krigshandling...
Krig er konflikt mellom 2 parter, terror er angrep fra en part på en annen på grunn av en uenighet... altså en konflikt...
ergo, det er det samme... eneste forskjellen er at Terror inneholder sivile... noe Krig også kan gjøre..
USA har drevet blodig, økonomi basert krig mot østlige land i flere tiår!
Det prøvest alltid å dekke opp disse handlingene med å ta inn enkelte konflikter som skjer innenlands og forverrer synet vi har på disse sakene, sånn at hva vi ser om USA sin invasjon virker mye mindre betydelig, siden det allerede var konflikt i den østlige verdenen før....
Sannheten er at 70% eller mer av de østlige konfliktene er skapt av økonomisk interesse fra vestlige land....
Moralsk sett er dette absolutt forferdelig...
men økonomisk sett er dette taktisk, og USA har virkelig satt stort press på å vise hvordan den amerikanske livsstilen er rik, og fantastisk. Men viser lite om hvordan tilgangen til denne økonomien faktisk har til seg...
Jeg vil nevne mange av de mindre angrepene USA har gjort, I afghanistan som et eksempel, hvorfor hører vi ikke om de 10 døde i gårsdagens angrep?

Beste eksempelet....
Norske aviser plukket opp på dette i dag, rundt samme tid:
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10109424
Headlinen er fremdeles bombingen i USA.....
men jordskjelvet ser ut til å være av større skade omfang...
Sist endret av ingis95; 16. april 2013 kl. 13:34.
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Terror er en krigshandling...
Krig er konflikt mellom 2 parter, terror er angrep fra en part på en annen på grunn av en uenighet...
Vis hele sitatet...
Terror er ikke et angrep fra en part til en annen part. Terror er som regel målrettet mot sivilbefolkningen, noe tradisjonell krig ikke er.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Terror er ikke et angrep fra en part til en annen part. Terror er som regel målrettet mot sivilbefolkningen, noe tradisjonell krig ikke er.
Vis hele sitatet...
Les videre please før du lager en kommentar...
Og jo, USA har drevet terror i østlige land selv...
gruppe terror men terror på likt nivå...
Sivile liv har blitt tatt pga. fyrt raket mot målgruppe, uten å evakuert sivile..
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Terror er en krigshandling...
Krig er konflikt mellom 2 parter, terror er angrep fra en part på en annen på grunn av en uenighet... altså en konflikt...
ergo, det er det samme...
Vis hele sitatet...
Nei, det er det ikke.
Sitat av ingis95 Vis innlegg
USA har drevet blodig, økonomi basert krig mot østlige land i flere tiår!
Det prøvest alltid å dekke opp disse handlingene med å ta inn enkelte konflikter som skjer innenlands og forverrer synet vi har på disse sakene, sånn at hva vi ser om USA sin invasjon virker mye mindre betydelig, siden det allerede var konflikt i den østlige verdenen før....
Sannheten er at 70% eller mer av de østlige konfliktene er skapt av økonomisk interesse fra vestlige land....
Moralsk sett er dette absolutt forferdelig...
men økonomisk sett er dette taktisk, og USA har virkelig satt stort press på å vise hvordan den amerikanske livsstilen er rik, og fantastisk. Men viser lite om hvordan tilgangen til denne økonomien faktisk har til seg...
Vis hele sitatet...
Du drar tall fra løse lufta og gir generelt lite mening. Dessuten får ikke USA dekket over disse handlingene spesielt godt med tanke på at det er demonstrasjoner verden rundt mot USAs handlinger stort sett hele tiden. At mediadekningen av amerikanske tragedier overskygger krigshandlingene har jeg heller ingen tro på. For å bruke din retorikk, hvorfor hører vi da ikke om de daglige ofrene for våpenpolitikken i form av drap?
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Jeg vil nevne mange av de mindre angrepene USA har gjort, I afghanistan som et eksempel, hvorfor hører vi ikke om de 10 døde i gårsdagens angrep?
Vis hele sitatet...
Fordi vi vet at det foregår kamper i Afghanistan og det selger ikke mange aviser å rapportere dødsfall derifra, så sant det ikke er noe ekstraordinært som skjer.
Sist endret av Mith; 16. april 2013 kl. 13:44.
Sitat av ingis95 Vis innlegg
Les videre please før du lager en kommentar...
Og jo, USA har drevet terror i østlige land selv...
gruppe terror men terror på likt nivå...
Sivile liv har blitt tatt pga. fyrt raket mot målgruppe, uten å evakuert sivile..
Vis hele sitatet...
Jeg kom halveis før jeg sa til meg selv "dette er jo bare humbug".
Er du så naiv at du faktisk tror at USA tjener økonomisk på Irak og Afghanistan krigen? Se på det årlige forsvarsbudsjettet til USA og tenk igjen.
Sitat av Mith Vis innlegg
Nei, det er det ikke.

Du drar tall fra løse lufta og gir generelt lite mening. Dessuten får ikke USA dekket over disse handlingene spesielt godt med tanke på at det er demonstrasjoner verden rundt mot USAs handlinger stort sett hele tiden. At mediadekningen av amerikanske tragedier overskygger krigshandlingene har jeg heller ingen tro på. For å bruke din retorikk, hvorfor hører vi da ikke om de daglige ofrene for våpenpolitikken i form av drap?

Fordi vi vet at det foregår kamper i Afghanistan og det selger ikke mange aviser å rapportere dødsfall derifra, så sant det ikke er noe ekstraordinært som skjer.
Vis hele sitatet...
Les videre på det første spørsmålet please
Men vi gjør jo det.... skolemassakere, debatten om folk som sier det må flere våpen til for å skape fred osv....
Så ideen igjen for avisene er økonomisk fortjeneste? har jeg rett?
Og hvem får denne økonomiske fortjenesten? jo det er meste vestlige aviser det... fordi vestlige verden har gått av interessen av og høre om ting I afghanistan osv.
Jeg kommer alltid til å stå fast ved min grunn og si at jo, alle land forgyller seg selv, men når det kommer til et faktum at man prioriterer menneskeliv fra vestlige land ovenfor menneskeliv fra den 2 og 3 verdenen syntes jeg det går for langt....
La oss si og enige i å være uenig, det kommer alt anpå synspunkter og lignende...

Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Jeg kom halveis før jeg sa til meg selv "dette er jo bare humbug".
Er du så naiv at du faktisk tror at USA tjener økonomisk på Irak og Afghanistan krigen? Se på det årlige forsvarsbudsjettet til USA og tenk igjen.
Vis hele sitatet...
Har du noen gang tenkt på hvorfor I heletatt de fremdeles befinner seg der?
Langtids sikkerhet i Olje? av verdier laaaaangt mer en forsvarsbudsjettet....
Samt at flere millioner går i våpenhandel basert i USA, som blir solgt til begge sider, både under og over bordet.....
Det hørtes sikkert utrolig humbug ut, men jeg mener å si at USA ikke lengre har en eneste grunn til å befinne seg i Iraq, eller Afghanistan.... annet en at de får en økonomisk fordel fra det før eller siden.
Sitat av Constant Vis innlegg
Selvfølgelig blir jeg påvirka når det står over hele Facebook og alle aviser, i motsetning til om alle de andre menneskene som iløpet av en dag dør.

Jeg er derimot enig at jeg fort blir påvirka av ting som dette, men jeg er ikke vant til å sitte å se på folk uten ben som visse andre.
Vis hele sitatet...
En ting er å bli påvirket av bilder og eksponering for realitetene, det blir alle med en viss form for empati.

Det er noe helt annet å faktisk la følelsene ta over for fornuft og logikk så konklusjonene man drar og meningene man får blir.. ja, feminine

Det dør i snitt ca 3 personer av terroranslag hver dag, så dette er altså ganske nøyaktig en helt vanlig dags terror-ofre. Selvsagt skjønner jeg at en har lettere for å bry seg om 2 døde i Amerika enn 2 døde i Darfur, men samtidig må vi prøve å holde tungen bare bittelitt rett i munnen og anse det som har skjedd som den bagatellen det er.

La meg bare tilføye at det ikke lenger er en bagatell, ettersom at så mange, særlig amerikanere, gjør akkurat som deg. Da er det plutselig snakk om hundre- gjerne tusenvis av liv som går tapt fordi såpass mange var enig i at 3 døde marathonløpere var årets verste hendelse på jorden, og mer enn grunn nok til å kjøre på med droner og kanskje litt konvensjonell krigføring.
Sist endret av Tøffetom; 16. april 2013 kl. 14:01.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
En god del ja. Hvem vet hvem som gjorde dette, men at det skulle være det nevnte ville ikke overraske meg.
Vis hele sitatet...
Folk var temmelig sikre på at det var muslimer som sto bak 22.juli også.
Sitat av Obster Vis innlegg
Du er klar over at dette var politiet sine egne uttalelser på pressekonferansen?
Vis hele sitatet...
Ja, men det er ikke sikkert alle har fått med seg dette. Jeg har lest mye forskjellig det siste døgnet. Reagerte bare på holdningen.
Bilde nr 38 minner meg om hvor fascinerende mennesket er innvendig. Fikk et lite stolthetsmoment over meg selv..

Anyway, synes media blir flinkere med prioriteringene sine. Jeg vedder på at for noen år tilbake ville knapt et jordskjelv i iran som antageligvis har tatt et tall over 100 menneskeliv, bli nevnt på nyhetene i det hele tatt.