Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1040 488702
Tror 1200 uq er altfor sterkt for normale mennesker å håndtere. Bare ekstremt erfarne trippere vil komme seg igjennom vil jeg tro, om selv de gjør det
her er en tripp rapport fra en bruker på SA som tok rundt 1200µg

http://forums.somethingawful.com/sho...#post392768430
Sist endret av M@_; 11. november 2011 kl. 21:04.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som har erfaring med Teddybjørn lappene som er ute og går for øyeblikket i Oslo område.
Veldig bra!
Relativt sikker kilde har sagt at det er rundt 150ug, men dette var i utlandet, men samme lapper
▼ ... noen uker senere ... ▼
I går kveld prøvde jeg å ta LSD alene hjemme i rolige former. Har aldri tatt mer enn én lapp/dråpe, og det gjorde jeg heller ikke i går. Likevel fikk jeg langt ifra en så intens tur som jeg har hatt tidligere. Kan det ha med at jeg faktisk satt helt stille og rolig og ventet på turen? Har virkelig setting så mye å si at jeg kan være nesten edru hjemme, men totalt apemongo på et rave på akkurat de samme lappene?
Jepp. Sett + setting = omtrent alt. Toleranse er også en sterk medvirkende faktor, hvor lenge var det siden sist tripp? Og så er det jo om du tok noe annet på dette ravet..?
Jeg glemte vel egentlig å ta toleranse med i regnestykket. Ravet var på nyttårsaften. Jeg tok også MDMA da, men det var uansett etter en ganske intens syretripp. Bra du minte meg på det med toleranse, så jeg ikke gjør feilen og kaster i meg to lapper neste gang. Takk skal du ha!
Da var det nok der mysteriet lå Potensiell katastrofe avverget!
Det er akkurat det vi har freak til. Turehuer som meg glemmer at det bare er en uke siden sist :P
Etter en uke så har man ikke så forferdelig med toleranse lengre, jeg tror av erfaring at på ca. 2 uker så ligger man an på baseline igjen.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Så hevdes det også at enkelte tibetanske buddhistmunker har påvist at de kan innta store doseringer av denne typen stoffer, og gjennom meditasjon og pusteteknikker gjøre seg immune mot enhver effekt. hvorvidt du vil tro på dette er så opp til deg. Personlig tror jeg at det i det minste er basert på faktiske forhold.
Vis hele sitatet...
Kilder eller lenker på dette? Vil gjerne lese mer om dette
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Kilder eller lenker på dette? Vil gjerne lese mer om dette
Vis hele sitatet...
Påstanden stammer opprinnelig fra boken til Ram Dass, Miracle of Love. her gir han angivelig hindu-guruen Neem Karoli Baba, også kjent som Maharaj-ji, 900 mikrogram LSD. Maharaj-ji viser ingen reaksjon, men Ram Dass mistenker at han kanskje ikke virkelig spiste syren. Noen år senere får han sjansen til å teste dette igjen, og han gir guruen denne gangen 1200 mikrogram LSD, og kontrollerer at han faktisk spiser det. Resultatet er det samme.

Senere har det vært lagt fram en del påstander om lignende eksperimenter med buddhistmunker. Disse husker jeg ikke kilden på i farten.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Påstanden stammer opprinnelig fra boken til Ram Dass, Miracle of Love. her gir han angivelig hindu-guruen Neem Karoli Baba, også kjent som Maharaj-ji, 900 mikrogram LSD. Maharaj-ji viser ingen reaksjon, men Ram Dass mistenker at han kanskje ikke virkelig spiste syren. Noen år senere får han sjansen til å teste dette igjen, og han gir guruen denne gangen 1200 mikrogram LSD, og kontrollerer at han faktisk spiser det. Resultatet er det samme.

Senere har det vært lagt fram en del påstander om lignende eksperimenter med buddhistmunker. Disse husker jeg ikke kilden på i farten.
Vis hele sitatet...
Overrasker meg egentlig ikke, uten at det gjør det noe mindre facinerende.
Det er vel en grunn til at Timothy Leary baserte sin bok "The Psychedelic Experience" på "Tibetan Book of the Dead".
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Påstanden stammer opprinnelig fra boken til Ram Dass, Miracle of Love. her gir han angivelig hindu-guruen Neem Karoli Baba, også kjent som Maharaj-ji, 900 mikrogram LSD. Maharaj-ji viser ingen reaksjon, men Ram Dass mistenker at han kanskje ikke virkelig spiste syren. Noen år senere får han sjansen til å teste dette igjen, og han gir guruen denne gangen 1200 mikrogram LSD, og kontrollerer at han faktisk spiser det. Resultatet er det samme.

Senere har det vært lagt fram en del påstander om lignende eksperimenter med buddhistmunker. Disse husker jeg ikke kilden på i farten.
Vis hele sitatet...
Det er egentlig ikke så veldig merkelig. Som sagt så mange ganger før: set & setting har alt å si når det kommer til syre. Er man på en syrefest eller med andre folk som tar syre, blir man gjerne mye mer tura enn om man tar det alene mens man mediterer.
Sist endret av Kronisk; 20. januar 2012 kl. 17:47.
At noen ikke turer på 900- og 1200 mikrogram ville jeg ikke kalt ikke merkelig .
▼ ... over en uke senere ... ▼
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har noen erfaring med Shiva blottere?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av balta Vis innlegg
Har noen erfaring med Shiva blottere?
Vis hele sitatet...
leste just på shroomery at de hadde innhold av ca 200 mics, men har ingen erfaring med de.
Shiva blotterne funker bra de tipper de ligger på 150+ ca ug
Sitat av balta Vis innlegg
Har noen erfaring med Shiva blottere?
Vis hele sitatet...
Jepp, disse har man prøvd. Fikk en fin tripp av en halv blotter og en like fin tripp av en hel Er dette jomfruturen din anbefaler jeg å starte rolig; en halv blotter gir uansett one hell'uva experience.
Sist endret av Tawon; 27. februar 2012 kl. 03:27. Grunn: typo
Håper virkelig de ikke hadde "live" ammo i dette LSD eksperimentet.

http://www.youtube.com/watch?v=X7vlE...eature=related
Sitat av Tawon Vis innlegg
Jepp, disse har man prøvd. Fikk en fin tripp av en halv blotter og en like fin tripp av en hel Er dette jomfruturen din anbefaler jeg å starte rolig; en halv blotter gir uansett one hell'uva experience.
Vis hele sitatet...
Det høres bra ut! Blir ikke jomfrutur, men ser fortsatt på meg selv som nybegynner, så er greit å vite
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Tenker å ta med meg to stykker som ikke har trippet før og ta 300ug hver, god plan? eller er dette litt mye for førstegangstrippere?
Sitat av GeirGeirGeir Vis innlegg
Tenker å ta med meg to stykker som ikke har trippet før og ta 300ug hver, god plan? eller er dette litt mye for førstegangstrippere?
Vis hele sitatet...
Dårlig plan.
Gi dem 200 hver. Du burde ta litt mindre.
Sist endret av PerPerPerPer; 29. februar 2012 kl. 19:29.
Prøva lsd på 90 tallet i Oslo. Fy faen for et bad tripp. Var sånne bart Simpson tyggi. Dyppet i lsd. Aldring mere. Klarte ethvert og sove fikk dette på blitshuset av noen freaks
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Dårlig plan.
Gi dem 200 hver. Du burde ta litt mindre.
Vis hele sitatet...
hvis jeg hadde lurt på hva du syntes hadde jeg bare spurt deg.

Saken er at jeg har lapper på 150ug og vil helst slippe å klippe dem opp i småbiter for å få en ujevn dosering
Prøvde 200 første gangen selv. Syns den dosen var helt perfekt.

Blir bra med sommer, sol og syre, hehe.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Prøvde 200 første gangen selv. Syns den dosen var helt perfekt.

Blir bra med sommer, sol og syre, hehe.
Vis hele sitatet...
200 høres bra ut, men det blir litt vanskelig å få til... du er den på forumet her som jeg har inntrykket av at vet mest, hva tror du om 300 første gangen?
Det er nok en del brukere her som er mer erfarne enn meg, gitt, hehe. Men altså, alt fra 150 - 400 ug regnes som en stor dose. Jeg for min del syns 200 er en veldig fin dose (nå har jeg en tendens til å kjøre litt hardt på, da), og tror ikke det skal være noe stress den første gangen. 300 er muligens litt overkill for en som ikke er vandt med det. Kan love deg at man vil oppnå alle de ønskede effektene med en litt lavere dose. Om set og setting er passende, da, så klart. Det har jo alt å si.
Sist endret av Lucy In The Sky; 29. februar 2012 kl. 20:55.
Hvordan vet du at du har 150 mikrogram per lapp?

Har alltid tatt én dråpe eller lapp a 250, det har alltid funket fint, men vet jo ikke om det virkelig var den dosen.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Det er nok en del brukere her som er mer erfarne enn meg, gitt, hehe. Men altså, alt fra 150 - 400 ug regnes som en stor dose. Jeg for min del syns 200 er en veldig fin dose (nå har jeg en tendens til å kjøre litt hardt på, da), og tror ikke det skal være noe stress den første gangen. 300 er muligens litt overkill for en som ikke er vandt med det. Kan love deg at man vil oppnå alle de ønskede effektene med en litt lavere dose. Om set og setting er passende, da, så klart. Det har jo alt å si.
Vis hele sitatet...
det høres bra ut! tok selv 150 første gangen og hadde det helt fantastisk! kanskje jeg kan vente med å utforske til en gang jeg ikke tar det med førstegangstrippere gleder meg til sommeren!
Jeg har vurdert en periode nå å ta LSD, og har lest veldig mye om stoffet (takk for en mengde bra lesestoff i tråden her, forresten), og føler jeg begynner å bli klar til å teste det ut. Vurderer hovedsaklig å vente til sommeren og sitte ute i skogen med en kamerat eller to. Men, jeg har et par spørsmål. Har tidligere prøvd Salvia en gang, og det gikk ganske greit.
Jeg vurderer å lære meg og meditere, rett og slett av den grunn at jeg kanskje kan klare å kontrollere ting litt mer hvis ting skulle gå mot en bad trip, er dette noe dere tror vil fungere?
Og hvis jeg føler at jeg har kontroll på trippen, og at jeg har en skikkelig god setting, vil det da fungere å røyke weed i tillegg? Vil dette forsterke trippen, eller eventuelt bare gi meg en enda bedre følelse innvendig? Eller vil det ikke gi noen spesiell virkning i det hele tatt?
Sist endret av Ilmag; 29. februar 2012 kl. 21:16.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Sitat av Ilmag Vis innlegg
Jeg har vurdert en periode nå å ta LSD, og har lest veldig mye om stoffet (takk for en mengde bra lesestoff i tråden her, forresten), og føler jeg begynner å bli klar til å teste det ut. Vurderer hovedsaklig å vente til sommeren og sitte ute i skogen med en kamerat eller to. Men, jeg har et par spørsmål. Har tidligere prøvd Salvia en gang, og det gikk ganske greit.
Jeg vurderer å lære meg og meditere, rett og slett av den grunn at jeg kanskje kan klare å kontrollere ting litt mer hvis ting skulle gå mot en bad trip, er dette noe dere tror vil fungere?
Og hvis jeg føler at jeg har kontroll på trippen, og at jeg har en skikkelig god setting, vil det da fungere å røyke weed i tillegg? Vil dette forsterke trippen, eller eventuelt bare gi meg en enda bedre følelse innvendig? Eller vil det ikke gi noen spesiell virkning i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
meditasjon er fantastisk, har ikke prøvd det på syre, men jeg elsker det likevel Den første trippen din kommer du til å ha det såpass bra hvis det går riktig at du absolutt ikke trenger weed for å få det noe bedre du kan evt. røyke etter peaken, det gjorde de jeg trippen med første gangen, de hadde det fett, men jeg ville heller kjenne på syren så lenge som mulig og utnytte den mens jeg kunne

Sitat av Gloss Vis innlegg
Hvordan vet du at du har 150 mikrogram per lapp?

Har alltid tatt én dråpe eller lapp a 250, det har alltid funket fint, men vet jo ikke om det virkelig var den dosen.
Vis hele sitatet...
mitt er labtestet i nederland, så det vet jeg godt
Sitat av GeirGeirGeir Vis innlegg
meditasjon er fantastisk, har ikke prøvd det på syre, men jeg elsker det likevel Den første trippen din kommer du til å ha det såpass bra hvis det går riktig at du absolutt ikke trenger weed for å få det noe bedre du kan evt. røyke etter peaken, det gjorde de jeg trippen med første gangen, de hadde det fett, men jeg ville heller kjenne på syren så lenge som mulig og utnytte den mens jeg kunne
Vis hele sitatet...
Takk for raskt svar! Da får jeg nok heller vente med weeden til etter jeg har peaket, eventuelt til andre gangen (hvis det blir noen andre gang). Gleder meg sinnsykt til å prøve det ut! Du har ikke tilfeldigvis noe musikk å anbefale til å gjøre trippen enda litt deiligere? Jeg har et sånn fint lite anlegg fra logitech som jeg kan ta med hvor jeg vil, skjønner du! Alle sjangre er velkomne!
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Sitat av Ilmag Vis innlegg
Takk for raskt svar! Da får jeg nok heller vente med weeden til etter jeg har peaket, eventuelt til andre gangen (hvis det blir noen andre gang). Gleder meg sinnsykt til å prøve det ut! Du har ikke tilfeldigvis noe musikk å anbefale til å gjøre trippen enda litt deiligere? Jeg har et sånn fint lite anlegg fra logitech som jeg kan ta med hvor jeg vil, skjønner du! Alle sjangre er velkomne!
Vis hele sitatet...
Anbefaler psy-trance; det kødder med hodet ditt hvis du ikke tripper engang. Shpongle er det sykeste, men Younger Brother ville kanskje ha vært bedre på en syretripp. The Beatles er også bra!

God tur!
Sist endret av GeirGeirGeir; 29. februar 2012 kl. 22:21. Grunn: Måtte jo ønske han lykke til!
Tar meg friheten til å anbefale musikk.

Electrypnose:

http://open.spotify.com/track/1ye9j7i9UiBnfyFt7GP9OK
http://open.spotify.com/track/7zRYr98I4DOfUh4jsi92Sb
http://open.spotify.com/track/4ZIc2iPeg0EepUoNYuvRhq

Shpongle:

http://open.spotify.com/track/60G1VbFbRdK51FocYAtnk3
http://open.spotify.com/track/5z0QLEpkbUh00SevSuYxOh

Younger Brother:

http://open.spotify.com/track/7FiZuXMkCZi6W5ceiBvFV6
http://open.spotify.com/track/1mZyReFhjIAgCymufRiJzz

Det er veldig koselig med litt eldre musikk som Jefferson Airplane, Supertramp, Pink Floyd, Jimi Hendrix, Canned heat, Fleetwood Mac, Blue Oyster Cult og den slags. Hørte på "Today" og "White Rabbit". Samt The beatles, så klart. Strawberry fields forever! Gutta har erfaring med både psykedeliske stoffer og bra musikk.
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Anbefaler å se en film et par timer etter peak, gjerne en litt trippy en!
Som Waking life, The wall (Pink Floyd), A Scanner Darkly, Paprika, The Holy Mountain,
Being John Malkovich og Dark City? Personlig har jeg lett for å bli rastløs. Isåfall kan jeg anbefale Super Jail. Episodene har akkurar passe lengde (det er en serie, ja), og er så psykedelisk at det er fascinerende.
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Being John Malkovich ville nok kunnet bringe frem en latter og et "WTF" eller to, ja.

Ellers kan man se filmer med god cinematografi, som Koyaanisqatsi, Baraka, The Tree of Life, The Fountain, 2001: A Space Odyssey, eller bare en hvilken som helst film av Miyazaki.

God cinematografi er allikevel ikke et must, når jeg ser gjennom listen over filmer jeg har sett på IMDb, ser jeg at så godt som alle filmer jeg har gitt 7 eller bedre ville vært knallbra!
Jeg så den siste woody allen filmen på syre. Har aldri blitt så slukt inn i en film noen sinne.
Drit i film og kom dere ut i naturen. Det er der det skjer.

Jeg så Joe Dirt på tur, og den var like mind blowing som alt annet, men what a waste of good acid.

Det samme gjelder igrunn all den psy-trancen eller hva det nå heter. Dritt.. Ta med Hendrix med Blues & Rock, så har sjela noe å jobbe med hele natta lang.

Høres jo ut som dere skal på picnik med Hugh Grant. Romantisk kanskje, men kjipe greier.
Det beste tipset jeg kan komme med er at du skal finne din egen greie. For all del, det er mye som "fungerer" og som er gøy, men det var ikke før jeg hadde utforsket effektene til stoffet skikkelig at jeg kunne sette meg ned å sette sammen min egen trippeliste, med skreddersydd musikk.

Artister som shpongle er veldig interessant og det forsterker gjerne opplevelsen på mange måter, men noen ganger blir det fort "repititivt" og jeg blir ofte litt vel innadvendt, dette fungerer utmerket om jeg inntar DMT alene, men når jeg tripper sammen med andre kan det være litt forstyrrende. Klassiske psykedelisk rock er passende, men heller ikke dette er noe som treffer meg på et særlig personlig plan under trippen. De siste trippene har jeg prøvd å finne musikk som holder en positiv rytme og stemning(type; Al Stewart - Year of the cat) eller sanger som har en kraftig oppbygning(type; Porcupine Tree - Collapse the light into earth) Dette er sanger jeg har kraftige positive assosiasjoner til og som jeg er garantert positive opplevelser rundt under trippen. De siste tre trippene har jeg også vært såvidt innom klassisk musikk, på sopp gav det en nesten ironisk stemning å høre på Pastoral Symphony imens verden rundt meg bølget i farger, det hele føltes litt falskt og oppsatt, men samme sangen under påvirkning av pharmahuasca var helt fantastisk.

Finn sanger du kommer i ekstra godt humør av, sanger som gjør deg glad. Sanger du kan og kjenner. Musikk er en utrolig trygghet under en trip, og i dine første møte med psykoaktive substanser er det viktig å føle seg trygg og sikker.

Når det kommer til filmer har jeg aldri funnet det særlig interessant. Jeg har alltid litt problemer med å komme inn i handlingen og tankene mine sammen med fantastiske bilder bak øynene holder meg mye mer underholdt. Men jeg pleier som regel å sette på noe "planet earth", "life", "arctic planet" eller "how the universe works" når effektene begynner å avta. Det kan være deilig å roe ned tankene med fine bilder i det du merker at rusen begynner å slippe taket.
Sist endret av skytouch; 1. mars 2012 kl. 02:19.
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Noen som vet noe om hvor lenge LSD holder seg i systemet? En av de som skal trippe med meg skal ta en hel del blodprøver om ikke så altfor lenge...
Sitat av GeirGeirGeir Vis innlegg
Noen som vet noe om hvor lenge LSD holder seg i systemet? En av de som skal trippe med meg skal ta en hel del blodprøver om ikke så altfor lenge...
Vis hele sitatet...
2 til 4 dager, ifølge Wikipedia. Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Drug_te...ection_periods
Sist endret av Lucy In The Sky; 1. mars 2012 kl. 10:41.
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Sitat av Miracle Worker Vis innlegg
Drit i film og kom dere ut i naturen. Det er der det skjer.

Jeg så Joe Dirt på tur, og den var like mind blowing som alt annet, men what a waste of good acid.

Det samme gjelder igrunn all den psy-trancen eller hva det nå heter. Dritt.. Ta med Hendrix med Blues & Rock, så har sjela noe å jobbe med hele natta lang.

Høres jo ut som dere skal på picnik med Hugh Grant. Romantisk kanskje, men kjipe greier.
Vis hele sitatet...
"Drit i naturen, se heller på film. Det er der det skjer.

Jeg var ute i naturen på tur, og det var like mind blowing som alt annet, men what a waste of good acid.

Det samme gjelder i grunn all Hendix-musikken, eller hva han nå heter. Dritt.. Ta med Younger Brother med Vaccine, så har sjela noe å jobbe med hele natta lang.

Høres jo ut som du skal på picnik med en elg. Romantisk kanskje, men kjipe greier."

Håper du innser hvor lite gjennomtenkt og subjektivt innlegget ditt var.
Sitat av AXiMe Vis innlegg
"Drit i naturen, se heller på film. Det er der det skjer.

Jeg var ute i naturen på tur, og det var like mind blowing som alt annet, men what a waste of good acid.

Det samme gjelder i grunn all Hendix-musikken, eller hva han nå heter. Dritt.. Ta med Younger Brother med Vaccine, så har sjela noe å jobbe med hele natta lang.

Høres jo ut som du skal på picnik med en elg. Romantisk kanskje, men kjipe greier."

Håper du innser hvor lite gjennomtenkt og subjektivt innlegget ditt var.
Vis hele sitatet...
Syntes ikke innlegget var lite gjennomtenkt i det hele tatt, se film istede for å være ute i naturen er waste of time om du så er nykter. Når du er på syre så vil du gjøre det beste ut av det.

Støtter også musikk valget, men det er selvfølgelig mer subjektivt.
Morpho menelaus
AXiMe's Avatar
Sitat av Gloss Vis innlegg
Syntes ikke innlegget var lite gjennomtenkt i det hele tatt, se film istede for å være ute i naturen er waste of time om du så er nykter. Når du er på syre så vil du gjøre det beste ut av det.

Støtter også musikk valget, men det er selvfølgelig mer subjektivt.
Vis hele sitatet...
Begge deler er nøyaktig like subjektivt, i og med at de begge er ett hundre prosent så. Hvis jeg hadde likt å se film mer enn jeg hadde likt å være i naturen, så blåser vel jeg en lang marsj i om du mener noe annet. Er du virkelig så trangsynt at du mener det er noe objektivt?

Det er ikke rart at du ikke synes det innlegget var lite gjennomtenkt, når du ikke klarer å tenke en døyt lengre selv.
Sist endret av AXiMe; 1. mars 2012 kl. 11:48.
Jeg syns man skal bare gjøre som man føler for der og da. Det går fint an å veksle miljø når man har sånn, tja, 12 timer på seg.
Sitat av AXiMe Vis innlegg
Begge deler er nøyaktig like subjektivt, i og med at de begge er ett hundre prosent så. Hvis jeg hadde likt å se film mer enn jeg hadde likt å være i naturen, så blåser vel jeg en lang marsj i om du mener noe annet. Er du virkelig så trangsynt at du mener det er noe objektivt?

Det er ikke rart at du ikke synes det innlegget var lite gjennomtenkt, når du ikke klarer å tenke en døyt lengre selv.
Vis hele sitatet...
Så selv film første gang på syre og skulle ønske jeg ikke gjorde det, ikke det at det er noe direkte galt med det, har også gjort det siden, men hvis du bare skal gjøre det én gang så vil du oppleve hvordan verden egentlig er, ikke en film.
Dessuten hvis du syntes det er greit å se en film på syre så kanskje du dropper syre litt for ofte eller ser litt mye film.

Og ja, jeg mener det er mer objektivt enn musikk smak.