Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 4038
http://pub.tv2.no/nettavisen/innenri...icle609892.ece
eller
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113052

Er dette virkelig så ille? Hu la ungen, var oppom å sjekka etter den, hun dro en rask tur på pub og tok seg noen øl. Så virker det som om avisa skal få oss til å tro at hu er en elendig mor, bare fordi ungen våkna og følte seg litt alene?
"Ansatte hadde reagert på barnegråt fra rommet. En politipatrulje reiste til hotellet i Skippergata i Oslo, og der fant de den tre år gamle jenta gråtende og alene."

"Barnevernet kom og tok hånd om jenta klokka 04.30, og de tok henne med på et barnehjem."

Syns det høres ille nok ut. Møkkamor som MÅ ut og drikke? 3 år gammel på et fremmed hotellrom? Trenger ikke være så ille som de skal ha det til, men kan også være så ille.
Pubene i skippergata er svært brune og miljøet rundt er ikke noe særlig Jeg synes dette var uaktsomt...
det er jo ikke forsvarlig gjort når hun er mor.

men ja, skjønner poenget ditt empty.

jeg har selv spurt om å få stikke over til en kompis når jeg sitter barnevakt.
men da såver ungene selvfølgelig og jeg er liksom i nabohuset
Er det så ille som det høres ut til bør barnevernet/faren ta over barnet...
Uansett så er det ganske dårlig mor som setter igjenn kid'n på hotelle..
Sitat av empty_other
http://pub.tv2.no/nettavisen/innenri...icle609892.ece
eller
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=113052

Er dette virkelig så ille? Hu la ungen, var oppom å sjekka etter den, hun dro en rask tur på pub og tok seg noen øl. Så virker det som om avisa skal få oss til å tro at hu er en elendig mor, bare fordi ungen våkna og følte seg litt alene?
Vis hele sitatet...
Enig dette er en mor som sikkert trodde ungen sov godt og så tok seg ett par øl. Ungen hadde mareritt og våkna og skreik så kommer media og fyller på med dritt.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
hun skulle ta seg noen pils? altså DA er det snakk om prioritering her. men sett dere i hennes sko da. man tenker ikke at ungen kan våkne og vekke hele hotellet. hadde hun blitt hjemme og det hadde vært stille hele natta, så hadde hun sikkert angret på det senere.

men ærlig talt. man går ikke fra ungen sin på 3 år for å gå etter pils!
Ingen god mor, men å koble inn barnevernet er overkill.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Mantus: på ingen måte. for alt vi vet kan moren være alkoholiker. bedre å kalle inn barnevernet enn å la være. slik får de vurdert situasjonen fra et mer helhetelig synspunkt
"Gikk fra 3-åring for å shoppe"

"Gikk fra 3-åring for å ta seg et bad"

"Gikk fra 3-åring for å kjøpe melk"

3 avisoverskrifter vi aldri kommer til å få se ^^
Sitat av Proxick
Mantus: på ingen måte. for alt vi vet kan moren være alkoholiker. bedre å kalle inn barnevernet enn å la være. slik får de vurdert situasjonen fra et mer helhetelig synspunkt
Vis hele sitatet...
Barnevernet for å gå ut og ta seg en øl? Virker som en overreaksjon. For alt jeg vet kan morra di være alkoholiker, kansje jeg skal snakke litt med barnevernet Du skjønner hva jeg mener
Å gå fra et så ungt barn så lenge er uansvarlig og sinnsykt dumt. Et barn på 3 år har nok ferdigheter til å ta seg rundt i rommet og finne ting den kanskje ikke skal finne og gjøre ting den ikke skal gjøre. Det kan like gjerne skje noe med barnet? Få noe rundt halsen eller noe i halsen og kveles. De fleste barn på den alderen pleier jo å våkne litt sånn innimellom.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
At ungen våkner opp og vekker hele hotellet mens moren er ute og DRIKKER, så syns jeg det var rett og rimlig. Ikke fordi at ungen våknet osv, men fordi moren var ute etter akkurat alkohol. At en mor går fra barnet sitt til fordel av alkohol, så syns jeg det er mer enn nok grunn til å tilkalle barnevernet. Man taper da heller ingenting på at barnevernet blir tilkallet? Et par ekstra slanter for sosialarbeidere som må jobbe overtid det
Sitat av Kalakov
"Gikk fra 3-åring for å shoppe"

"Gikk fra 3-åring for å ta seg et bad"

"Gikk fra 3-åring for å kjøpe melk"

3 avisoverskrifter vi aldri kommer til å få se ^^
Vis hele sitatet...
Den første er grei, samme med den siste, men den andre er litt overdrevet.. mener du å bade ett annet sted enn hjemme er jeg med på notene..
Hvor lenge er egentlig disse pubene i Skippergata oppe? Hun kan umulig ha gjort det artikkelen i vg sier, at hun satt på en pub og drakk noen pils. Klokka 04.30 hentet politiet ungen, deretter dro de for å finne mora. Ølsalget skal vel stenge rundt klokka 02.00.

Stakkars unge.
Ok, fjern alkohol i bildet her - hadde dere reagert like ille? Hvorfor gjør et par pils så mye?

For meg ser det ut som dere driter i at hun går ut. bare at alkohol er med i bildet, så er det barnevern og stor media ut av det. Men jeg er enig i at det er dumt at hun går fra ungen sin - bare ikke dra inn alkohol i den saken, kristne-wannabeibier
Sitat av marsboer
Ok, fjern alkohol i bildet her - hadde dere reagert like ille? Hvorfor gjør et par pils så mye?
Vis hele sitatet...

Fordi det kan være en fordel å være edru om noe skulle skje med ungen?
Sitat av mcaroni
Fordi det kan være en fordel å være edru om noe skulle skje med ungen?
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke mye om alkoholtoleransen din, men de fleste voksne personer blir vel ikke beruset av å ta seg et par pils. Hvor mange foreldre tror du ikke drikker alkohol i sitt eget hjem?
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av Marken
Nå vet jeg ikke mye om alkoholtoleransen din, men de fleste voksne personer blir vel ikke beruset av å ta seg et par pils. Hvor mange foreldre tror du ikke drikker alkohol i sitt eget hjem?
Vis hele sitatet...
Hvor mange? Hvor mange er alkoholikere? Hvor mange går fra barnet sitt til fordel for alkohol? Dersom man drikker et par pils hjemme så er man iallfall i nærheten av barnet sitt da. Om de drikker hjemme så finner mest sannsynlig ingen det ut, men om de skulle finne det ut, så tror jeg nok barnevernet skulle blitt tilkalt.

Barnevernet er der heller ikke bare for å ta barnet fra foreldrene. De gir også råd til foreldrene, og om det blir nødvendig så er det ikke så vanskelig å "overvåke" foreldrene heller. Da tenker de seg kanskje om et par ganger før de slår seg på flaska mens de har ansvar for barna sine.

Denne saken slår selvfølgelig ut fordi det blir oppdaget og at moren faktisk går fra barnet til fordel for alkohol. Hvor mange hadde gjor dette? Høres ut som en alkoholiker eller en dårlig mor. Eller begge deler da Å sette barnevernet på saken er ingen overdrivelse.
Sitat av Marken
Nå vet jeg ikke mye om alkoholtoleransen din, men de fleste voksne personer blir vel ikke beruset av å ta seg et par pils. Hvor mange foreldre tror du ikke drikker alkohol i sitt eget hjem?
Vis hele sitatet...
Mamma og Pappa drikker gjerne to glass vin hver fredags og lørdagskveld, og jeg føler meg ihvertfall ordentlig oppdratt
Dette var ikke i kjente omgivelser for ungen, om det ikke er slik at de bor fast på dette hotellet. Jeg mener det er en enorm forskjell og forlate ungen sin på et hotellrom mens man selv går ut og koser seg med pilsen, enn det og legge ungen på rommet sitt og selv sitte i stua og slappe av med noen pils. Dette var vel sannsynligvis nærmere 5 på morgenen at politiet fant mora på en pub. Da er ølserveringen stengt for lengst, og jeg har store vanskligheter for å tro på mora's "Kose-pils-tur-forklaring".
En 3-åring er for liten til å være alene hjemme, uansett om det er snakk om pubrunder eller shopping. Dette gjelder selvsagt også fremmede hotellrom. Det hjelper ikke å stikke innom en gang i timen. Hvem har en slik robot av en unge som kun skriker, kveles, hopper ut av vinduet, spiser en pakke med sigaretter, leker med hotellfyrstikkene, tar seg en skoldvarm dusj, eller et fatalt bad, kun når moren er innom og sjekker?

Hvis moren har råd til å kjøpe øl, så har hun også råd til å spandere et par hundringser på barnevakt.

Og, når jeg er ute og tar et par øl, så gidder jeg liksom ikke være ute til det snart er morning igjen.
Det er vel ikke noe nytt at avisene overdriver en liten tanke om hva de skriver noen ganger. Vet ikke om det er tilfellet her
Sitat av marsboer
Ok, fjern alkohol i bildet her - hadde dere reagert like ille? Hvorfor gjør et par pils så mye?

For meg ser det ut som dere driter i at hun går ut. bare at alkohol er med i bildet, så er det barnevern og stor media ut av det. Men jeg er enig i at det er dumt at hun går fra ungen sin - bare ikke dra inn alkohol i den saken, kristne-wannabeibier
Vis hele sitatet...
Hva gjør et par pils så ille?
Jammen litt av en ting å komme med, en tre år gammel unge alene på et hotellrom er ille nok. Men når moren i tilegg er ute å drikker isteden for å sitte på hotelrommet å passe på den forsvarsløse ungen, gjør dette saken mye verre. Moren bør bli (om hun ikke ble det) fratatt foreldreretten. Og du spør hva som er så ille med et par pils?
vell etter tidene og dømme så er det vel mer en ett par pils... Jeg mener stikker du ut for en pils eller 2 så snakker vi toppen 1 time... og ankomer du sent til et hotel snakker vi kl 2200 altså hun burde vært tilbake kl 2300. Uansett er det uakseptabelt og gå fra en 3 åring på ett ukjent sted..

Personlig hadde jeg tatt en øl fra hotel baren.. eller den dyre rom baren eller hva den heter..
Og kost meg med en pils på rommet før jeg hadde gått til sengs..
Spør du meg er det ganske sykt men, jeg ville ikke latt igjen en 3åring å så dra på en pub! Dumme kjærringa får skaffe seg en barnevakt.
Jeg sier ikke at det er bra at moren går ifra ungen for og drikke.
MEN, hadde hu gått i butikken for å handle, og brukt like lang tid som hu brukte på den pubben,
så hadde det aldri havnet i media. ``Mor gikk fra en stakkars 3 åring for og HANDLE``
Galt å gå fra en unge på et ukjent sted uannsett om det var for å bade,handle,drikke.... spiller ingen egentli ingen rolle, men å si at hun skal miste barnet pga det er litt sterkt synes jeg. dama var 25 ungen var 3. nå kjenner ikke jeg mora så dette kan bli litt gærnt for alt hva jeg vet så er hun kjent i "systemet" allerede osv. Det er ikke lett å være alene om ansvaret for et barn spesielt når man er ung.
Det hun gjorde var galt, men vist dette er første gangen hun er i en slik situasjon, så burde dem gi henne litt slakke. Står heller ingen ting om hva moren gjorde på hotellet med barnet.
Hvorfor ta inn på hotell en Tirsdag\Onsdag.??
Media er flink til å overdramatisere det er noe alle vet og forklaringen til mora kommer nok aldri på trykk.
Det ble ingen avisoverskrifter da min mor kom hjem drita full hver eneste helg

(haha)

Nei, men seriøst, folk har det langt verre. At den lille snørrungen ikke gadd å sove, og så begynte å hylgrine bare fordi hun var alene er faen ikke moren sin skyld.

Og til alle dere som sier "OMGPLZ SEND BARNET PÅ FOSTERHJEM! HUN MOREN ER GAHAHAL!", kan ikke dere henge dere? At foreldre tar seg en tur ut uten ungene av og til er da helt normalt. Og puben kan ha vært rett over gaten. Snakk om å gjøre ett host til en fugleinfluensa-epidemi.
Samma faen om ho tok seg et par pils eller jogga rundt i gatene. Man drar ikke fra en unge på 3 år..
Sitat av pinnsvinet
Det ble ingen avisoverskrifter da min mor kom hjem drita full hver eneste helg

(haha)

Nei, men seriøst, folk har det langt verre. At den lille snørrungen ikke gadd å sove, og så begynte å hylgrine bare fordi hun var alene er faen ikke moren sin skyld.

Og til alle dere som sier "OMGPLZ SEND BARNET PÅ FOSTERHJEM! HUN MOREN ER GAHAHAL!", kan ikke dere henge dere? At foreldre tar seg en tur ut uten ungene av og til er da helt normalt. Og puben kan ha vært rett over gaten. Snakk om å gjøre ett host til en fugleinfluensa-epidemi.
Vis hele sitatet...

Jeg håper for guds skyld at du ikke har barn. Og at du aldri får det!

Man lar for faen ikke en 3-åring være alene! Hva om det begynner å brenne på naborommet? Da hjelper det fint lite at mamma satt 500 meter ned i gata... Et lite barn kan på INGEN måte ta vare på seg selv og da er det foreldrenes/foresattes ansvar at ingenting galt kan skje. Dere som sier at det er OK at noen går fra ungen sin midt på natta har ikke peilig på hva dere snakker om. Jeg driter i at hun var ute å drakk øl (selv om det ikke akkurat er et godt tegn). Om hun stakk fra ungen for å gå på apoteket etter astmamedisin ER DET LIKE FORBANNA UANSVARLIG!
Alle som har barn (nesten, tydeligvis...) vet at om man må ut midt på natta TAR MAN UNGEN MED SEG!!! Og da IKKE på pub!

Herregud så provosert jeg blir.
Ja, det hender jo så jævla ofte at det begynner å brenne i naborommet. Dette pleier ofte å skje i sammenheng med at mødre tar en tur ut imens ungen sover. Og ingen ville prøvd å få ut alle gjestene?

Og som sagt i den tidligere posten, det skjer langt verre ting. Dette her er bare bullshit i forhold til en god del annet. Som den pedofile pappaen som mer enn gjerne blir hjemme med ungen sin.

Nok et bevis på at norske aviser har for lite å skrive om.
Sitat av pinnsvinet
Ja, det hender jo så jævla ofte at det begynner å brenne i naborommet. Dette pleier ofte å skje i sammenheng med at mødre tar en tur ut imens ungen sover. Og ingen ville prøvd å få ut alle gjestene?
Vis hele sitatet...
Skjer ikke så ofte? Hva faen har det å si? En gang er faktisk en gang for ofte. Hvis det begynner å brenne blir det ofte varmt. Ikke sikkert det går å komme seg inn i det låste rommet. Men det var heller ikke poenget mitt, som du helt klart ikke har vett nok i hodet ditt til å forstå. Poenget var, som tidligere sagt: MAN FORLATER IKKE BARNET SITT ALENE!


Sitat av pinnsvinet
Og som sagt i den tidligere posten, det skjer langt verre ting. Dette her er bare bullshit i forhold til en god del annet. Som den pedofile pappaen som mer enn gjerne blir hjemme med ungen sin.

Nok et bevis på at norske aviser har for lite å skrive om.
Vis hele sitatet...
Det er vel ingen som sier at det ikke skjer andre grusomme ting i verden? Tvert imot skjer det daglig en masse dritt som ødelegger barn. Tror du ungen som våkner midt på natta og skriker i timesvis før det tilslutt kommer en fremmed og plukker ham/hun opp sover ubekymret i tida fremover? Gi denne mammaen noen år til med "driter i ungen min" omsorgen og du sitter igjen med alt annet en et lykkelig barn.
Jeg blir veldig provosert av hva du skriver, pinnsvinet. Men jeg ser jo på skrivemåten din, at du enten er 12 år gammel, eller sterkt påvirket av at du er oppvokst i et miljø der det er vanlig å gå fra 3-åringer, og unngå dårlig samvittighet ved å legge alt ansvar og skyld på barnet.

I normale familier, så passer man faktisk på 3-åringene sine. Og skal man bort, så får man noen andre til å passe dem (såkalte barnevakter). Man kan ikke skru av barnet når det bli kveld. Hvis man ikke klarer å passe på et barn, bør man heller ikke ha barn.
Nå rakk jeg desverre ikke å lese hele tråden pga. dårlig tid, men hvis alkohol var så viktig for denne damen kunne hun vel bestilt noe via room service? Jeg er selv onkel og har sittet barnevakt en god del ganger, så jeg vet hvor stort dilemma det er når man får lyst på noe utenfor døra (har enda ikke forlatt barnet though), men på et hotell er det da mulig å bestille diverse til hotellrommet? Har ikke vært alt for mye på hotell, så sånt har jeg ikke god greie på.
Sitat av fappaggagga
Barnevernet for å gå ut og ta seg en øl? Virker som en overreaksjon. For alt jeg vet kan morra di være alkoholiker, kansje jeg skal snakke litt med barnevernet Du skjønner hva jeg mener
Vis hele sitatet...
du får det til å høres ut som hun bare har tatt seg en øll.. saken var at hun gikk fra barnet sitt på 3 år helt alene på et hotell romm for å ta seg en øll, hvis du ikke har lest ordentlig..

Sitat av pinnsvinet
Ja, det hender jo så jævla ofte at det begynner å brenne i naborommet. Dette pleier ofte å skje i sammenheng med at mødre tar en tur ut imens ungen sover. Og ingen ville prøvd å få ut alle gjestene?

Og som sagt i den tidligere posten, det skjer langt verre ting. Dette her er bare bullshit i forhold til en god del annet. Som den pedofile pappaen som mer enn gjerne blir hjemme med ungen sin.

Nok et bevis på at norske aviser har for lite å skrive om.
Vis hele sitatet...
er du dum eller?? det er ikke det at det hender så jævli ofte at det begynner å brenne i naborommet, MEN sjansen kan være der om du ikke skjønner det.. og om noen skulle prøvd å få ut gjestene åssen faen skulle de fått ut en unge som ikke gir lyd fra seg pga han/hun sover, og døra til rommet er antageligvis låst.. nei når det er brann så løper de ned igjen å henter nøkler for å løpe opp i brannen å sjekke det låste rommet hvor det ikke kom noe lyd fra?? vet ikke helt jeg ass. tror nok ikke de sjekker alle låste dører for å se om folk sover.. kanskje alarmen går så ungen våkner og kan komme seg ned på gulvet og ikke skjønne møkka av hva som foregår?
Benz 84 du slår meg som en av de uansvarlige taperene som får barn når de er 16-17 år, snakker som om de er 7 år, hissig og "bryr seg så jævla mye om ungen sin". Men likevel ender ungen din opp som ungdomskriminell byggfag drop-out. :P

Jeg er enig i at denne saken er vokst ut av proposjoner, det er ikke noe landsdekkende news for å si det sånn.
Sitat av Santiago
Benz 84 du slår meg som en av de uansvarlige taperene som får barn når de er 16-17 år, snakker som om de er 7 år, hissig og "bryr seg så jævla mye om ungen sin". Men likevel ender ungen din opp som ungdomskriminell byggfag drop-out. :P
Vis hele sitatet...
Hva du måtte mene å vite om meg basert på et par innlegg på et forum er meg helt knekkende likegyldig.

Sitat av Santiago
Jeg er enig i at denne saken er vokst ut av proposjoner, det er ikke noe landsdekkende news for å si det sånn.
Vis hele sitatet...
Om det er landsdekkende nyheter eller ikke kan vel diskuteres, men avisene vil selvfølgelig tjene penger og slike historier selger. Når trådstarter spør om "dette egentlig var så galt?" vil jeg bare si følgende:

La oss si at du har barn. Dama di tar med seg ungen og flytter på hotell. Historien innlegget dreier seg om finner sted...
Noen uker etterpå sitter du i byretten og kjemper om foreldreretten. Jeg VET hvilken begrunnelse du ville ha brukt for å få den.
Man kan bare spekulere, vi kjenner ikke saken godt nok. Vi har kun fått den servert gjennom media. Det er ingen ting i veien for å ta seg en øl etter å ha lagt ungen pent i seng, men hun bør vel klare å karre seg tilbake til ungen innen 04.30(!)
Ungen kan risikere å brenne inne hvis moren forlater den. Og moren kan hende blir påkjørt når hun drar fra ungen sånn. Eller blir drept av en gærning med kniv. Eller få hjertestopp.

Jeg kan ikke forestille meg torturen å måtte gå med ungen 30 cm unna seg selv 24 timer i døgnet, dag ut dag inn til han er 3 år... Å stikke fra ungen sin en times tid mens den allikevel sover burde ikke være en synd. Selv i dyreverdenen drar mora ifra ungen en kort stund bare for å få litt hvile fra dem (hvis dere har hatt katt med unger i huset, burde dere ha observert det). Det er vanligvis ikke dødelig for ungen (unntaget er når faren min har bestemt seg for å ikke beholde kattungene).
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Synes hun tok dette valget da henne fikk ungen.. man sier fra seg den friheten til å ha et festliv slik når man får barn. Da skal barnet komme i første rekke.. Ingen mor kan la en 3 åring være hjemme for å gå på pub å drikke.. Synes dette er omsorssvikt. Så desperat etter å gå på pub kan man ikke være, om hun har så sterkt behov for det kan hun heller få tak i en barnevakt som passer på ungen hennes mens hun selv kan gå på pub.. da er iallefall ungen ikke hjemme alene.. Barnet skal komme i første rekke.. ikke siste rekke slik som i dette tilfelle..
Sist endret av bla bla bla; 23. november 2006 kl. 18:14.
wow... ville tro denne threaden var for begravd til å komme tilbake...om noen en gang gadd... Night of the Dead Thread :P

Vel.. OKey.. så har jeg sett MYE værre ressurections av threads.
Sist endret av empty_other; 23. november 2006 kl. 19:28.
Ikke så veldig bra gjort, men jeg forstår poenget, litt overdrevet!