Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1249
Skrev en post for en ukes tid siden som omhandlet valg av PC til rendering av CAD-prosjekter.
Den fikk svært lite oppmerksomhet og kanskje det er grunnet at den er noe kronglete skrevet.
Jeg har tilgang på veldig ok maskiner til å tegne tekniske tegninger. Så dette lar seg gjøre, men grunnet at ikke maskinene er mine kan jeg ikke sette de på render over natten e.l.
Derfor tenkte jeg å kjøpe meg en pc som skulle brukes til rendering - i hovedsak. Vil selvsagt bruke den til internett og andre ting ved siden av(når den ikke brukes til render).

Så med dette i bakhode har jeg tenkt at den godt kan stå på en stund og ferdigstille det, men hva duger? Kan en laptop duge?
Jeg ser at det kan være problematisk da en laptop ikke har dedikert skjermkort til eksempel.
Dette gjelder i Autocad.
Bærbare arbeidsstasjoner har da dedikerte grafikkort tiltenkt CaD.
Dell Precision
Thinkpad usikker på serie men det er da en av bokstavene som er til ditt bruk.
Osv.. Dette er de dyreste maskinene men kan få ganske bra deal på brukte bedriftsmaskiner.
Quad core seff.

https://www.finn.no/bap/forsale/sear...gory=1.93.3215
Sist endret av Dough; 8. januar 2019 kl. 21:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Litt av grunnen til at jeg sa den kunne stå på hele natten etc var grunnet nettopp dette med pris.
Ellers forstår jeg selvsagt at jeg bare kan kjøpe det dyreste og mest passende.
Om jeg derimot ønsker noe som kan gjøre jobben, dog på lengre tid og er ekstremt billig om så kan kalles.
Jeg forstår at i gamingverdenen må responsen være til stede hele tiden, men dette kan jeg i teorien bare sette til å jobbe så blir den ferdig når den finner det for godt.
Selv om resten av Pcn da ikke er noe glad, men jobber jevnt og trutt er jeg fornøyd.
Så du skal ikke bruke PC-en til å modellere i CAD-programmet, kun rendering?

Det blir fort hakkete og irriterende å modellere litt større ting dersom grafikkortet er en stor flaskehals.
Sist endret av Grimdoc; 8. januar 2019 kl. 22:30.
Bare til rendering, bruker rimelig habile maskiner når jeg lager hva jeg skal.
Men som skrevet får jeg ikke brukt disse til rendering, så derfor ønsker jeg en maskin som bare kan stå og jobbe med dette.
Sitat av Jegermannen Vis innlegg
Bare til rendering, bruker rimelig habile maskiner når jeg lager hva jeg skal.
Men som skrevet får jeg ikke brukt disse til rendering, så derfor ønsker jeg en maskin som bare kan stå og jobbe med dette.
Vis hele sitatet...
Ut fra hva jeg kan forstå, så kan du bruke hvilken maskin som helst, så lenge den klarer å starte/kjøre renderingsprogrammet.
Hehe, jeg bemerker at jeg kommer dårlig ut av denne konversasjonen. Beklager at jeg tydeligvis gjør meg litt dårlig forståelig.
Det beste jeg kan få til en billig penge da på en måte et absolutt minimum på en måte, hva er prisen på det?

//
Sitat av Jegermannen Vis innlegg
Hehe, jeg bemerker at jeg kommer dårlig ut av denne konversasjonen. Beklager at jeg tydeligvis gjør meg litt dårlig forståelig.
Det beste jeg kan få til en billig penge da på en måte et absolutt minimum på en måte, hva er prisen på det?

//
Vis hele sitatet...
Fire høner pr mnd om du skal leie. To kaniner og en kvart gris om du skal kjøpe
Sitat av Jegermannen Vis innlegg
Hehe, jeg bemerker at jeg kommer dårlig ut av denne konversasjonen. Beklager at jeg tydeligvis gjør meg litt dårlig forståelig.
Det beste jeg kan få til en billig penge da på en måte et absolutt minimum på en måte, hva er prisen på det?

//
Vis hele sitatet...
Om det er autocad som skal rendere, så ville jeg sett på minimum hva som trengs for å starte programmet: https://knowledge.autodesk.com/suppo...-Toolsets.html

Deretter slengt inn disse variablene på f.eks. Prisjakt.no for å sile ut hva som ikke duger, og til slutt sortere på pris: https://m.prisjakt.no/category/s337808300?sort=price#
(forslag, det kommer an på hvilken autocad-type du bruker, hvor store filer du putter inn, om det Windows eller Mac du ønsker å bruke osv).
Sist endret av Grimdoc; 9. januar 2019 kl. 00:15.