Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3217
Norsk nettbutikk tilbyr å tilsette nikotin til min Ejuice som jeg handler hos de. Er det lovlig?
Nikotin er ikke et ulovlig produkt, så de har lov til å tilsette nikotin til din Ejuice, hvis du sier ja til det
Trådstarter
44 1
De å butikken sa selv at det er ulovlig.
Tror nye nikotinprodukter er ulovlig i Norge. Var det ikke nettopp kjempeoppvask med di der hvite tobbaksfrie snusene? Fordi tobakk er lov, nikotin var ikke?

Correct me if im wrong...

Edit: tråd rett nedenfor besvarer dette.
Sist endret av Topkek; 9. november 2018 kl. 14:13.
Sitat av Fr86 Vis innlegg
Norsk nettbutikk tilbyr å tilsette nikotin til min Ejuice som jeg handler hos de. Er det lovlig?
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg vet så er det ikke lov pr dags dato, da vi kun tillater e-juice uten nikotin omsatt i norge. Du kan lovlig bestille nikotinjuice inntil 3 måneders bruk fra EU land.

Det er ventet at loven mykes opp neste år slik at nikotinjuice blir lovlig å omsette også her til lands som følge av fellesregler ang nikotin fra EU eller noe slikt.

Skjønner ikke helt hvorfor du spør egentlig. Om det er by-the-book spiller vel liten eller ingen rolle for deg som kunde? Om du ønsker nikotin-juice og butikken tilbyr å hjelpe deg så bør du jo bare være glad for det?
Sitat av Topkek Vis innlegg
Tror nye nikotinprodukter er ulovlig i Norge. Var det ikke nettopp kjempeoppvask med di der hvite tobbaksfrie snusene? Fordi tobakk er lov, nikotin var ikke?

Correct me if im wrong...

Edit: tråd rett nedenfor besvarer dette.
Vis hele sitatet...
Ble ulovlig fordi den var tobakksfri og tobakksfri snus med nikotin ikke er lovlig
Det at epok snusen ble ulovlig er uforståelig da apotekene får selge Zonnic munnpulverposer.

Angående nikotin i ejuice har jeg erfart at alle lokale vapeshops her tilsetter nikotin om man ønsker det, ene butikken hadde også "nikotinhotell" der man kunne lagre sin egen flaske nikotin så tilsatte de ved hvert kjøp. Men i det siste spør de bare når man kjøper om man ønsker nikotin i å hvor mye.
Sist endret av bullshit..; 9. november 2018 kl. 15:26.
"Stortinget vedtok i desember 2016 å oppheve forbudet mot salg av e-sigaretter med nikotin (stortinget.no). Endringene vil trolig tre i kraft i løpet av 2019.

Frem til ikrafttredelse vil det fortsatt være forbudt å produsere, importere og omsette e-sigaretter og e-væske/e-juice med nikotin i Norge.​

Når nye regler trer i kraft må alle virksomheter som ønsker å drive fjernsalg av e-sigaretter og e-væske registrere seg for fjernsalg via Altinn. Virksomhetene må også påse at produktene er registrert hos Statens legemiddelverk (legemiddelverket.no)."
Sitat av bullshit.. Vis innlegg
Det at epok snusen ble ulovlig er uforståelig da apotekene får selge Zonnic munnpulverposer.

Angående nikotin i ejuice har jeg erfart at alle lokale vapeshops her tilsetter nikotin om man ønsker det, ene butikken hadde også "nikotinhotell" der man kunne lagre sin egen flaske nikotin så tilsatte de ved hvert kjøp. Men i det siste spør de bare når man kjøper om man ønsker nikotin i å hvor mye.
Vis hele sitatet...

Forskjellen er at de produktene apotekene selger ikke er "tobakksprodukter" men klassifisert som legemidler. epok og tilsvarende produkter kunne også blitt klassifisert som legemiddel for de som forsøker å slutte med tobakk, og ville da blitt solgt i de rette kanaler. Dog ikke i butikk.

Nikotin-hotell faktisk. Veldig kreativt og jeg må si jeg likte den ideen. Og for folk som ikke blander selv, eller orker styret med å lære seg å blande selv så må jo vape-shop med nikotinhotell være midt i blinken.
Du må se rundt. Mangen useriøse som drive me ejuice. Ja og nei. Ja d er lov å kjøpe ejuice me nikotin. Pass på. Mangen tullinger der ute. Hygene e viktig innen ejuice blanding!
Er epok blitt ulovlig? Skjedde vell tidligere i år også men da ordnet det seg i siste liten..? Stakkars epok, før virkelig gjennomgå for tiden...
Sist endret av Hater; 10. november 2018 kl. 08:23.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Forskjellen er at de produktene apotekene selger ikke er "tobakksprodukter" men klassifisert som legemidler. epok og tilsvarende produkter kunne også blitt klassifisert som legemiddel for de som forsøker å slutte med tobakk, og ville da blitt solgt i de rette kanaler. Dog ikke i butikk.

Nikotin-hotell faktisk. Veldig kreativt og jeg må si jeg likte den ideen. Og for folk som ikke blander selv, eller orker styret med å lære seg å blande selv så må jo vape-shop med nikotinhotell være midt i blinken.
Vis hele sitatet...
Man får jo allerede kjøpt legemidler i butikk som nikotintyggegummy, nikotinspray, nikotinpastiller.... Så vanlig butikk må vel være en salgskanal om de hadde fått det definert som legemiddel?

Epok er ikke ulovlig, men den tobakksfrie varianten de hadde ble ulovlig. Får fremdeles kjøpt de epok variantene med vasket tobakk.
Ja du har rett, det selges jo både paracet og nesespray på butikken så godt mulig de kan selge nikotinplaster o.l. også.
Ja jeg brukte merkenavnet, tenkte ikke på at det også er andre varianter av Epok. Bruker selv bare den gode gamle generalen så har lite oversikt over alle ny merker eller alle variantene av snus som har dukket opp de siste årene.

Sitat av bonzoi Vis innlegg
Du må se rundt. Mangen useriøse som drive me ejuice. Ja og nei. Ja d er lov å kjøpe ejuice me nikotin. Pass på. Mangen tullinger der ute. Hygene e viktig innen ejuice blanding!
Vis hele sitatet...
Vanlig renslighet og fornuft rekker langt. Når en blander nikotin i e-juice så skjer jo det gjerne med pipette eller sprøyte. Som kastes etter bruk.

Nei e-juice med nikotin er ikke lovlig å selge i Norge ennå. Men klart om din vape shop tilbyr så hvorfor ikke gjøre det enkelt å si ja?

Du kan importere fra EU int. 3 måneders bruk. Likevel kan du risikere å måtte vise frem lapp fra legen på at du skal slutte å røke etter hva jeg har hørt. Men har selv bestilt fra sverige noen ganger da jeg liker å vape på fest, og like litt ekstra nikotin på fest og det har aldri vært noe stress. Et par ganger har pakken vært åpnet for kontroll men de har nok bare sjekket at varene er under mva grensen.
Sist endret av random67489; 10. november 2018 kl. 12:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tommsern92 Vis innlegg
Nikotin er ikke et ulovlig produkt, så de har lov til å tilsette nikotin til din Ejuice, hvis du sier ja til det
Vis hele sitatet...
Folk som deg hater jeg så inderlig!
Snakker ut om ting du ikke har peiling på.
Det er bedre at du ikke svarer når du ikke er sikker på svaret.


i Norge kan du ikke selge ejuice med nikotin.

Kilde: https://helsedirektoratet.no/folkehe...r-og-regelverk
De kan ikke selge det, de tar ikke betalt men tilsetter det gratis i din ejuice som service etter gjennomført salg. Problem solved, slutt å tenk så jævla firkanta. Dette gjør ismokeking på alle sine butikker
Trådstarter
44 1
Er det lovlig?
Sitat av bullshit.. Vis innlegg
De kan ikke selge det, de tar ikke betalt men tilsetter det gratis i din ejuice som service etter gjennomført salg. Problem solved, slutt å tenk så jævla firkanta. Dette gjør ismokeking på alle sine butikker
Vis hele sitatet...
Det er ikke lov det heller. Er ikke lov å gi bort nikotin. Ismokeking oppbevarer kun nikotin som du har bestilt og er din og tilsetter det i juicen du kjøper hos de. Men helt riktig at de fleste andre butikker tilbyr nikotin, men lov er det ikke.
Hvor i lovverket står det at det er ulovlig for dem å tilsette nikotin i ett produkt som ett servicetilbud? Ismokeking tilsetter nikotin på 2 forskjellige steder jeg har vært uten at jeg har hatt nikotin der. Det har vært slik i snart 2 år, kjenner godt til at man kan oppbevare egen nikotinflaske der men det er helt unødvendig.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av bullshit.. Vis innlegg
Hvor i lovverket står det at det er ulovlig for dem å tilsette nikotin i ett produkt som ett servicetilbud?
Vis hele sitatet...
Sitat av https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1989-10-13-1044/%C2%A72#%C2%A72
Det er forbudt å produsere, føre inn i Norge, omsette eller overlate til andre nye former for tobakks- og nikotinholdige produkter. Det samme gjelder tobakks- og nikotinholdige produkter som forutsettes benyttet på andre måter enn de som er vanlige i Norge.​
Vis hele sitatet...
Sånn. Du tok feil. Happy?
Det er kun lov til å importere nikotin til personlig bruk så hvis en butikk gir bort er det ikke personlig bruk lenger og da er det brudd på legemiddelloven.
Jeg syns det er helt idiotisk og setter pris på at jeg får tak i juice med nikotin i Norge ��
Sitat av Fr86 Vis innlegg
Er det lovlig?
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke lovlig, det har blitt gjentatt flere ganger i tråden alt .
Men hvorfor bryr deg om det er lovlig eller ulovlig?

Du kan handle lokalt og takke ja til tilbudet om å tilsette nikotin, eller du kan importere selv den e-juicen du ønsker med nikotin. Da er du begrenset til import fra EU nettsteder, eller mer korrekt de som shipper fra EU.

Skjønner ikke helt hva du maser om rundt lovligheten av dette? Hva er du redd for liksom? Du velger det alternativet du synes gir deg en enklest vape-hverdag. Ønsker du "full-service" lokalt velger du e-juice med nikotin fra vape-shop. Om du liker å handle på nett og synes det er like enkelt eller ennå enklere for deg å få vape utstyret ditt levert på døren så velger du å importere selv.