Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1043 491532
Jeg vil tippe de ligger på et sted mellom 100-120ug. Kanskje litt mindre enn det også.
iHvertfall de hoffmann-blotterne som er i omløp i oslo-området.

De gamle hoffmann lappene var betraktelig mye sterkere. Igjen så kan det ha noe og si på toleransen for øyeblikket, samt at jeg spiser lapper oftere enn jeg gjorde da.
▼ ... over en uke senere ... ▼
En jeg kjenner som ikke er meg, vurderer å ta en candyflip idag.

Som jeg leser i førsteposten så anbefales det å ta mdma etter 4 timer. Er det enighet om dette?

Hvor store doser mdma er anbefalt? Han tenker å ta 2-3 sukkerbiter og har mye erfaring med det fra tidligere. Mdma har han også god kjennskap til.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Stranger in paradise
GeirGeirGeir's Avatar
Tviler ikke på at dette er ganske klisjé, men søsteren min hevder at hun har en venninne som for øyeblikket er innlagt på mentalsykehus fordi hun tror hun er en appelsin, noe hun har trodd i flere år etter at hun tok syre en eller flere ganger. Er selvfølgelig ikke noe jeg tror på, men er det noen som vet om dette faktisk kan skje eller om det bare er tullete?

Har selvfølgelig hørt om appelsinhistorien før, men må nesten begynne å lure litt når noen kommer og sier at de kjenner noen personlig
Sitat av GeirGeirGeir Vis innlegg
Tviler ikke på at dette er ganske klisjé, men søsteren min hevder at hun har en venninne som for øyeblikket er innlagt på mentalsykehus fordi hun tror hun er en appelsin, noe hun har trodd i flere år etter at hun tok syre en eller flere ganger. Er selvfølgelig ikke noe jeg tror på, men er det noen som vet om dette faktisk kan skje eller om det bare er tullete?

Har selvfølgelig hørt om appelsinhistorien før, men må nesten begynne å lure litt når noen kommer og sier at de kjenner noen personlig
Vis hele sitatet...
Spør om du kan møte/besøke henne
Sitat av GeirGeirGeir Vis innlegg
Tviler ikke på at dette er ganske klisjé, men søsteren min hevder at hun har en venninne som for øyeblikket er innlagt på mentalsykehus fordi hun tror hun er en appelsin, noe hun har trodd i flere år etter at hun tok syre en eller flere ganger. Er selvfølgelig ikke noe jeg tror på, men er det noen som vet om dette faktisk kan skje eller om det bare er tullete?

Har selvfølgelig hørt om appelsinhistorien før, men må nesten begynne å lure litt når noen kommer og sier at de kjenner noen personlig
Vis hele sitatet...
Hun er søstera di, hun vil vel at du skal holde deg unna slike ting da
▼ ... over en uke senere ... ▼
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=69999

Huff, gleder meg enormt til jeg skal ta min første tur endag :-)
Setter absolutt spørsmålstegn ved det du skriver om doseringer. Anbefale nybegynnere en dose på 250 mikrogram? Ja ja, hoffmann millennium bitene var på ca 200 til 250. For de som prøvde de, trenger jeg ikke si så mye mere. (har du lest trippekurset du la ut lenke til..? )

Og hvis syrehuer tar 1200 mikrogram, er det mest sannsynlig pga den hurtige utviklingen av høy toleranse for stoffet. En uke etterpå kan du trenge dobbelt så mye for "samme" virkning.

Anbefaler en dokumentar som heter "Hoffmanns potion" , av et kanadisk tv-team.
Jeg er nødt til å spørre et spørsmål, rett og slett fordi jeg lurer. Blandt dem som benytter ulovlige rusmidler i min periferi som jeg kjenner til, er det naturligvis en høy andel cannabis, en god del speed, noen som benytter diverse piller og noe kola. Jeg har aldri klart å plassere og forbinde syre med et spesielt miljø, spesielt ikke med tanke på at det er et rusmiddel som kanskje ikke er direkte avhengighetsskapende, og såvidt jeg har skjønt noe man er innom eller benytter en gang i blandt. Er syre hovedsaklig forbundet med tunge rusmisbrukere, og noe man får fatt i via kriminelle miljøer, navklienter, arbeidsledige (and so on..) eller er syre også utbredt og lett tilgjengelig for mange gjennom "vanlige" miljøer med jobb, helgedrikking og kos ala cannabis?
Jeg har aldri hatt inntrykk av at de tyngste misbrukerne er spesielt glad i LSD. Jeg forventer mer heller noe i retning speed, piller og heroin. Angående hvilke miljøer så tipper jeg i retning en skogfestival med flere hippier enn på woodstock eventuelt et underground rave. Får du ikke napp på noen av disse stedene så vet ikke jeg. Har for øvrig opplevd mennesker som misbruker både psykedeliske stoffer og tar seg en speedball etterpå så det finnes så klart de som er borti hva det skal være.
Naked Snake
Big Boss's Avatar
Har peil og skal snart prøve for første gang. Lest mange innlegg her og jeg gleder meg virkelig. Håper virkelig det setter mer-smak!
Sist endret av Big Boss; 17. juli 2012 kl. 14:47.
førstemann på månen
Sitat av Cool_Vibes Vis innlegg
Jeg er nødt til å spørre et spørsmål, rett og slett fordi jeg lurer. Blandt dem som benytter ulovlige rusmidler i min periferi som jeg kjenner til, er det naturligvis en høy andel cannabis, en god del speed, noen som benytter diverse piller og noe kola. Jeg har aldri klart å plassere og forbinde syre med et spesielt miljø, spesielt ikke med tanke på at det er et rusmiddel som kanskje ikke er direkte avhengighetsskapende, og såvidt jeg har skjønt noe man er innom eller benytter en gang i blandt. Er syre hovedsaklig forbundet med tunge rusmisbrukere, og noe man får fatt i via kriminelle miljøer, navklienter, arbeidsledige (and so on..) eller er syre også utbredt og lett tilgjengelig for mange gjennom "vanlige" miljøer med jobb, helgedrikking og kos ala cannabis?
Vis hele sitatet...
Det er noen av de tyngste rusmisbrukerne som bruker LSD, sopp og sånne stoffer, men de er ikke blant de tyngste av de tyngste. Det er som regel folk som bruker alt de kommer over. Du går med andre ord ikke til en som sitter på fortauskanten med heroinknekk i ryggen å spør om han vet om LSD.
Det er mer i "hippie-miljøet" man finner LSD og psykedeliske stoffer. Jeg skriver hippie i anførselstegn fordi det er svært få ekte hippier i Norge innenfor det miljøet. Det er egentlig bare rusmisbrukere som har tatt en annen rusretning. Noen har kanskje den love and peace state of mind helt overfladisk, men i dybden så er det ikke slik. Mange ganger er det rus som står i sentrum i alt dem gjør, bare at det går i andre stoffer enn amfetamin, piller og sånt. Mange røyker gjerne cannabis hver dag i tillegg til å ta ketamin, lsd, sopp, dmt og alt annet så fort dem får sjansen. Bruker man så mye stoff hver dag blir man kynisk og apatisk, noe som er en gjenganger i "hippie-miljøet" i Norge. Om du derimot drar til utlandet og oppsøker de psykedeliske miljøene der er saken helt annerledes. Folk har jobb, er hyggelige, ruser seg ikke hele tiden, og forstår at det å kalle seg "hippie" er noe helt annerledes enn å gå rundt rusa hele tiden.

Det finnes helt klart mange oppegående, normale mennesker som ruser seg her i landet, både på amfetamin og lsd. Men de er som regel ikke en stor del av et slikt miljø og identifiserer seg ikke med miljøet rundt dem. Noen har noen kontakter, f.eks. inn i "hippie-miljøet" og deltar på skogsfester, drar på hausmania-sammenkomster og sånt, men de identifiserer seg som regel ikke med det miljøet. Det finnes selvfølgelig mange unntak her også, men poenget mitt er:

Jeg synes hippie-miljøet i Norge har blitt glorifisert. I virkeligheten ser jeg på det som hvilket som helst annet tungt rusmiljø. Det er ytterst få jeg har møtt i hippie-miljøet som jeg ville kalt en hippie, uansett hvilke klær og image de prøver å etterligne.
Ikke svelg dem! Legg blotteren under tunga, og la den ligge der i rundt 15 minutter. Du skal begynne å komme "opp" iløpet av 15-30 minutter.
Hei!

Vi er noen kompiser som har kjøpt oss "200ug doublesided blotters". Har aldri tatt psykedelika før, så dette blir vår første gang. Vi har lest/sett utallige dokumentarer/artikler/triprapporter om temaet over en lang periode nå, så vi er forberedt på at man ikke kan være forberedt - men at setting har alt å si.

Det vi ikke har funnet ut enda, er hva "doublesided blotter" vil si. Er det sånn at de har dryppet ca. 100 mikrogram på begge sider av blotter'n? Kan ikke se for meg at det er 200ug på hver side, altså at hver blotter er på totalt 400ug?

Vi har bestemt oss for å prøve å skjære opp blotterne sånn at de tilsvarer ca. 150ug, men her kan vi gå på en storsmell om det faktisk skulle være sånn at "200ug doublesided blotter" er 400ug totalt.

En annen ting er inntak; har liksom ikke klart å finne ut hvordan det skal tas, annet enn at blotter'n legges på tunga. Skal den bare ligge der i noen minutter da, eller skal man bare svelge hele greia med en gang? Har googlet oss blå på dette, men virker som om alle artikler/rapporter skipper dette punktet

På forhånd takk for informative svar!

Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Ikke svelg dem! Legg blotteren under tunga, og la den ligge der i rundt 15 minutter. Du skal begynne å komme "opp" iløpet av 15-30 minutter.
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Skal jeg fjerne den etter de 15 minuttene da, eller smelter den bare?
Bare svelg den når den er så og si oppløst. Det kjenner du etter hvert!
Det er nok ikke 400mcg men 200mcg. Du kan spørre selger om dere er i tvil.

Verdt å merke seg er at 200mcg er en meget sterk dosering. Ofte blir syrelapper i Norge og ellers oppgitt til å ha styrkeforhold 2-3 ganger hva dem faktisk inneholder. (En standard lapp inneholder ca 30-70mcg - men blir ofte oppgitt å inneholde mellom 100 og 200mcg)

Om 200 mcg faktisk tilsvarer 200 mcg - så vær forberedt på en heftig tur tilsvarende 4-5 norske standard lapper. Da noen av selgerne på S.R har meget potente saker og mikrogram oppgitt stemmer med faktisk dosering er det greit å være litt forsiktig.

Personlig ville jeg anbefalt 100mcg som introduksjon.

150mcg er en heller sterk dosering. Beware - forbered dere godt om dere går for så sterk introduksjon (gitt at styrke oppgitt er faktisk styrke).
Sist endret av Bearass; 23. juli 2012 kl. 18:55.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Det er nok ikke 400mcg men 200mcg. Du kan spørre selger om dere er i tvil.

Verdt å merke seg er at 200mcg er en meget sterk dosering. Ofte blir syrelapper i Norge og ellers oppgitt til å ha styrkeforhold 2-3 ganger hva dem faktisk inneholder. (En standard lapp inneholder ca 30-70mcg - men blir ofte oppgitt å inneholde mellom 100 og 200mcg)

Om 200 mcg faktisk tilsvarer 200 mcg - så vær forberedt på en heftig tur tilsvarende 4-5 norske standard lapper. Da noen av selgerne på S.R har meget potente saker og mikrogram oppgitt stemmer med faktisk dosering er det greit å være litt forsiktig.

Personlig ville jeg anbefalt 100mcg som introduksjon.

150mcg er en heller sterk dosering. Beware - forbered dere godt om dere går for så sterk introduksjon (gitt at styrke oppgitt er faktisk styrke).
Vis hele sitatet...
Takk for nyttig svar!

Vi har diskutert litt frem og tilbake om vi vil satse på 100ug eller 150ug, og det er jo for så vidt bedre å ta litt for lite enn litt for mye første gang - men så er det også det at vi ikke vil havne "i mellom" det å være nykter og på tur. Har lest at det kan være både ubehagelig og irriterende.

Gitt at det er virkelig er 200ug; vil 100ug være nok til å unngå dette?

Etter tilbakemeldingene å dømme, tror jeg de skal være ganske spot on når det gjelder dosering.
Enkelte synes mindre doseringer der man ikke tripper ordentelig kan være ubehagelig. Men da snakkes det som regel om doseringer under 50mcg. 100mcg er ikke noen "in between" følelse - du vil være på tur - uten tvil. Ha i bakhodet at disse lappene er ca 4-5 ganger så sterke som vanlige syrelapper. alt over 150 mcg regnes som sterk dosering på erowid. 50-150 regnes som vanlig dosering.
Noen som har erfaring med Zoloft og LSD? Skjønte jo at det var liten vits å gå på Seroquel før en syretrip men utifra det jeg har lest virker det ikke som om folk flest har fått noen spesiell virkning av den kombinasjonen.
Hva er det som er så ubehagelig med så små doser?
En kompis av meg fortalte at han syns det var betydelig mer forvirrende i små doser fordi man stadig befant seg mellom tur og virkelighet. Mens man samtidig lurte på om man faktisk turet eller ei. Jeg har ikke prøvd lav dose av syre selv så jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg ville reagert.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Hva er det som er så ubehagelig med så små doser?
Vis hele sitatet...
For min del kommer bodyloaden før resten av virkningen gjør det. Så jeg blir sittende igjen med anspente skuldre og en småforvirret følelse. Ikke noe særlig.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Noen som har erfaring med Zoloft og LSD? Skjønte jo at det var liten vits å gå på Seroquel før en syretrip men utifra det jeg har lest virker det ikke som om folk flest har fått noen spesiell virkning av den kombinasjonen.
Vis hele sitatet...

Husker ikke hvor jeg leste om det, men det var vel uansett fra et forum.

I følge en av brukerne som gikk på antidepressiva så gikk det visst greit å ta syre om man ikke tar medisinen i et par dager før turen. Usikker på om det var Zoloft brukeren gikk på, men regner med at det vil funke likt fordi det også dreide seg om SSRI.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hans Robin amigos
40 2
hvordan er det mulig og finne på og ta selvmord av lsd? hvordan kan man dø av lsd?
Sitat av Kjile Vis innlegg
hvordan er det mulig og finne på og ta selvmord av lsd? hvordan kan man dø av lsd?
Vis hele sitatet...
14 gram LSD er vell dødelig dose, hvis jeg husker riktig.
Noen folk kan godt finne på at de kan fly eller at det er bakke der det ikke er bakke etc.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Enkelte synes mindre doseringer der man ikke tripper ordentelig kan være ubehagelig. Men da snakkes det som regel om doseringer under 50mcg. 100mcg er ikke noen "in between" følelse - du vil være på tur - uten tvil. Ha i bakhodet at disse lappene er ca 4-5 ganger så sterke som vanlige syrelapper. alt over 150 mcg regnes som sterk dosering på erowid. 50-150 regnes som vanlig dosering.
Vis hele sitatet...

Men disse blotterne som f eks. skal være 150 mics.. Er de virkelig det? Eller er de ikke i nærheten en gang?

Skal vi tro analysen av flere 100 beslag så er de ikke i nærheten en gang. Listen finner man på erowid og er linket til i denne tråden, sikkert flere ganger.

Men alt kommer vel an på hvem sine hender det kommer i og hvordan det blit oppbevart.
Jeg og en kompis tenkte å prøve LSD til helga for første gang. Vi har lest oss godt opp, sett på documentarer osv. Begge er godt erfarene med Cannabis, og har prøvd MDMA. Jeg vet ikke om det er relevant i det hele tatt, men jeg tror det kan være en fordel å ha prøvd noe som hverfall er litt psykoaktivt før et inntak av LSD.

Det jeg lurer på er doseringen. For jeg har hørt/lest at mellom 100-200 for en førstegangstripp skal være passe. Men jeg vet ikke da om gatelurerne da er med i betraktning. Altså at disse 100-200 egentlig er 50-100.
Vi har to lapper på 120mcg, altså en til hver. Dette vetvi stemmer. Derfor jeg lurer på om 120 ekte mcg er en OK dose for førstegangstripp? Veier litt under 70kg, kompissen veier litt under 90kg.

Takker for svar
Sitat av Livets salat Vis innlegg
Jeg og en kompis tenkte å prøve LSD til helga for første gang. Vi har lest oss godt opp, sett på documentarer osv. Begge er godt erfarene med Cannabis, og har prøvd MDMA. Jeg vet ikke om det er relevant i det hele tatt, men jeg tror det kan være en fordel å ha prøvd noe som hverfall er litt psykoaktivt før et inntak av LSD.

Det jeg lurer på er doseringen. For jeg har hørt/lest at mellom 100-200 for en førstegangstripp skal være passe. Men jeg vet ikke da om gatelurerne da er med i betraktning. Altså at disse 100-200 egentlig er 50-100.
Vi har to lapper på 120mcg, altså en til hver. Dette vetvi stemmer. Derfor jeg lurer på om 120 ekte mcg er en OK dose for førstegangstripp? Veier litt under 70kg, kompissen veier litt under 90kg.

Takker for svar
Vis hele sitatet...
Ja, det er en OK dose.
▼ ... over en måned senere ... ▼
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
halla! jeg er nå ett sted mellom 16-18 år (tihi) og har akkuratt sluttet på cipralex (SSRI, tok det med fordi jeg mener det skulle ha noe å si). jeg har sosial angst og har slitt med deppresjoner som har vist seg å forsvunnet, og jeg har gått til innkjøp av en halv syrelapp som skulle være på 150 mcg (en hel var på 300 mcg).

jeg tenker å ta jomfruen min på søndag. jeg går på folkehøyskole og har da fred hele dagen om jeg ønsker, tenker da å sitte med headsettet på og blokke allt og alle ute. vurderer å ta den på lørdags kveld, da jeg vet det er stilletid og ingen kommer til å besøke meg, sammt jeg har søndagen til disp om trippen blir lengre enn jeg regner med. har også 10 remeron i bakhånd om jeg skulle ønske å sove.

jeg lurer på: er det mulig å bare sovne om jeg blir nervøs? er dette gjennomførbart eller burde jeg se det ann? evt tips og triks tas imot med takk <3
Noen som har vært borti uperforerte blotters? Kjøpte 25 lapper, men du må klippe de i doser, det er ikke lagd sånne små hull til å rive de opp. Er dette bøff?
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Noen som har vært borti uperforerte blotters? Kjøpte 25 lapper, men du må klippe de i doser, det er ikke lagd sånne små hull til å rive de opp. Er dette bøff?
Vis hele sitatet...
What? Nei, det har jeg aldri vært borti eller hørt om tidligere.
Det er vel nesten bare å teste en for å sjekke. Det er jo godt mulig at du ikke vil, men bilde hadde jo vært humor.

Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Hva er det som er så ubehagelig med så små doser?
Vis hele sitatet...
For min del så er jeg alltid litt forvirret når det kicker inn.
"Er gulvet såpass skakt eller er det bare meg som ser litt merkelig atm?"
"Pleier gardinene å se slik ut?"
Helt trivielle spørsmål som hjernen min spør for å holde kontroll på virkelighet og forstyrrelser. Men, dette varer til vanlig kun noen minutter før at jeg bestemmer meg for at; ja, nå er jeg tura.
Under min forrige minidose der jeg tok en lapp bare på kjedsomhet(fant igjen en lapp i en bukselomme.. haha) så hadde jeg denne mellomtingen mellom tripp og normalt i 6 timer. Det var drittslitsomt. Det at den normale delen av hodet mitt alltid prøver å forklare hva som skjer er helt dust. Og så sitter man der og venter... og venter.. på at noe skal skje. Og det eneste som skjer er svake forstyrrelser som du vet er fordi du er halvtrippa, men som du ikke klarer å nyte.
Det blir liksom ikke nok effekt. Så du sitter da også og jager rusen, venter, speider, etter noe annerledes. Og pluttselig merker du noe svakt, men det er ikke nok til at du opplever noe.
Erting rett og slett. Erting.


Men, igjen. Dette er bare meg. Andre opplever det sikkert annerledes.
Sånn ser de ut, moret.
https://imma.gr/l/46615
Sitat av drittsekken Vis innlegg
halla! jeg er nå ett sted mellom 16-18 år (tihi) og har akkuratt sluttet på cipralex (SSRI, tok det med fordi jeg mener det skulle ha noe å si). jeg har sosial angst og har slitt med deppresjoner som har vist seg å forsvunnet, og jeg har gått til innkjøp av en halv syrelapp som skulle være på 150 mcg (en hel var på 300 mcg).
Vis hele sitatet...
Hei SSRI-er virker hemmende på virkningen til LSD og lignende stoffer, men hvis du har sluttet og alt er ute av kroppen vil det nok ikke ha noe å si. Din tilstand mtp. (tidligere) depresjoner og angst, samt psykedelikas effekt på dette er vanskelig for meg å si, naturligvis. Kanskje vil det hjelpe deg enormt, kanskje går det ille; dette har også avhengig av hvordan trippen arter seg, men psykedelika er uforutsigbart. Dette må bli din avgjørelse.

Mengden LSD er ofte enormt overdrevet, men hvor mye det er i din halve lapp vet jeg jo ikke.

Selv om jeg ikke vil dømme, er jeg skeptisk til bruk av psykedelika i så ung alder, ikke bare fordi det er en tid med mange forandringer sosialt, psykologisk osv., men også fordi nervesystemet er svært plastisk (formbart) på den tiden, og risikoen er dermed større (som ikke nødvendigvis betyr stor) for ting som HPPD. Eksperimenterte selv i din alder, og jeg burde absolutt ha ventet, av flere grunner. Psykedelika er kraftfullt.

Sitat av drittsekken Vis innlegg
jeg tenker å ta jomfruen min på søndag. jeg går på folkehøyskole og har da fred hele dagen om jeg ønsker, tenker da å sitte med headsettet på og blokke allt og alle ute. vurderer å ta den på lørdags kveld, da jeg vet det er stilletid og ingen kommer til å besøke meg, sammt jeg har søndagen til disp om trippen blir lengre enn jeg regner med.
Vis hele sitatet...
Ikke at dette nødvendigvis skjer deg, men bare muligheten, for at noen, kanskje, kan komme inn til deg, kan gi deg alvorlig noia, så da jeg trippet, sørget jeg for at det var i sammenhenger hvor jeg kunne være helt sikker på at ingen kom (og gangene jeg ikke gjorde det, gikk det heller dårlig). Allikevel kunne småting eskalere og gjøre alt fælt, som da jeg så en politibil kjøre utenfor vinduet og jeg den neste timen var helt sikker på at de spanet på meg. Men hvis du vet at ingen kommer, er det greit, skulle du allikevel bli nervøs, får du prøve å rette oppmerksomheten på noe annet, noe som er overraskende lett selv om det ikke virker slik i øyeblikket. Fem minutter etter sitter du og gråter til en sang eller ser med eufori på trærne og har den beste stunden i ditt liv.

Sitat av drittsekken Vis innlegg
har også 10 remeron i bakhånd om jeg skulle ønske å sove.
Vis hele sitatet...
Det kan ofte virke beroligende under selve trippen å vite at du har noe beroligende liggende i nødstilfelle, men ofte er det bedre å ri trippen ut. Du kommer sterkere ut av det, og får selv gjort opp med og avsluttet problemer, tankerekker og lignende, istedenfor at de ligger der latente og kanskje dukker opp igjen under mindre gunstige omstendigheter. Dette er naturligvis først og fremst spekulasjoner, men kan være greit å ha i bakhodet.

Sitat av drittsekken Vis innlegg
jeg lurer på: er det mulig å bare sovne om jeg blir nervøs? er dette gjennomførbart eller burde jeg se det ann? evt tips og triks tas imot med takk <3
Vis hele sitatet...
Å sovne mens trippen kjører er svært, svært vanskelig. Prøv heller å endre omgivelser og lignende.
Sist endret av exocytose; 28. september 2012 kl. 22:37.
Jeg har blitt mer og mer interessert i LSD den tiden, og jeg tenker at jeg må få prøvd dette en gang. Jeg er i begynnelsen av 20-årene og har bare prøvd cannabis og salvia dovinorum. Jeg har også hatt en del angst og depresjon tidligere, men har ristet det av meg med årene. Nå sitter jeg igjen med uendelig filosofi og vil rense hode litt med en spennende trip. Er én lapp nok for en ung mann på 75 kilo?

En gang vil jeg også prøve ayahuasca selv om det er noe helt annet. Jeg kan ganske mye om slikt, men har aldri eksperimentert noe særlig.
Om en lapp er nok kommer ann på hvor mye lsd det er dryppet på den. Se op erowid for dosering
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
tusen takk for svar afasar!
har tatt cipralex en god stund men det har aldri gått en uke uten at jeg har misset noen doseringer, gjerne flere enn jeg har husket.
Glemmte vell helt å nevne at mine intensjoner rundt trippen er å miste mitt ego, og kunne utrykke meg bland folk uten å ty til å "vri litt på sannheten" da det er en ting jeg har en tendens til å gjøre allt for ofte...

sliter også litt med aggresjon, da jeg gjerne kan bli destruktiv uten å selv vite hvorfor, over selv de aller minste ting, for så å hate meg selv for hva jeg har sagt og gjort i denne situasjonen.

jeg føler meg ikke klar, men jeg tror jeg aldri kommer til å bli helt "klar" fordi jeg alltid har denne rare kilingen i magen hver gang jeg tenker på hva som kan befinne seg undertrykkt i mitt eget ødelagte, forskrudde hode.

Sitat av Revbatim Vis innlegg
Sånn ser de ut, moret.
https://imma.gr/l/46615
Vis hele sitatet...
uavhengig av om du funker eller ikke ville jeg betalt de pengene det hadde kostet for ett ark.

Bare fordi printet var rått!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det ble henta 20 lapper helga som var. Fire av de tok jeg og delte med 3 av mine venner. Det vil si en på hver av oss. Stakk på vors, så ut på byen før allnighter. God stemning, god tur. Langt i fra skikkelig fucka, man alikevell mye lættis farger på discolys, en del rare tanker og god dansing.

Problemet oppsto da jeg fikk sms fra han som henta de resterende 16. Han nevnte han hadde spist 3 selv, og hadde noen kompiser som hadde spist 2. De hadde ikke fått funk og var ganske irriterte. Er det noen erfarne syrehuer her som kan forklare hva som har skjedd ?
Sitat av spaghetti Vis innlegg
Det ble henta 20 lapper helga som var. Fire av de tok jeg og delte med 3 av mine venner. Det vil si en på hver av oss. Stakk på vors, så ut på byen før allnighter. God stemning, god tur. Langt i fra skikkelig fucka, man alikevell mye lættis farger på discolys, en del rare tanker og god dansing.

Problemet oppsto da jeg fikk sms fra han som henta de resterende 16. Han nevnte han hadde spist 3 selv, og hadde noen kompiser som hadde spist 2. De hadde ikke fått funk og var ganske irriterte. Er det noen erfarne syrehuer her som kan forklare hva som har skjedd ?
Vis hele sitatet...
Det kan vel forklares med at han kanskje prøve lure deg til og få pengene sine tilbake, eller de resterende 16 var dryppet med mindre lsd. eventuelt kan det hende at du bare innbilte deg effektene du fikk den dagen du var ute, og du faktisk ble hustla - med alle bitene.
spaghetti: Hvilke lapper var dette, da? Hvis man ikke får effekt av tre lapper er det mye som kan være galt. For det første, de kan inneholde en mindre mengde LSD enn det som ble påstått (noe som så klart er vanlig). Disse andre folkene du nevner kan ha toleranse eller rett og slett det at vi alle er individuelle og forventer forskjellig ting. Det virker jo som om enkelte tror at de skal få se en flamingo danse salsa, eller what not. Har man lyst til å dra til hyperspace og bli voldtatt av reptiler får man heller røyker store mengder DMT, eller noe.
Fikk streng beskjed av en fyr på Internett idag at man vanligvis kan regne med å få andre ting på blotteren sin som 4-AcO-DMT, NBOMe & DOI, og at så lenge man ikke vet hvem som lagde syra så fikk man vanligvis ikke syre.

Synes dette hørtes rimelig rart ut, noen som vet?


edit: Amerikaner påsto dette, kan jo være at situasjonen er helt annerledes i Europa.
Sist endret av CountDrugula; 12. oktober 2012 kl. 03:40.
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Fikk streng beskjed av en fyr på Internett idag at man vanligvis kan regne med å få andre ting på blotteren sin som 4-AcO-DMT, NBOMe & DOI, og at så lenge man ikke vet hvem som lagde syra så fikk man vanligvis ikke syre.

Synes dette hørtes rimelig rart ut, noen som vet?


edit: Amerikaner påsto dette, kan jo være at situasjonen er helt annerledes i Europa.
Vis hele sitatet...
Dette hørtes veldig dust ut. Amerikanerne har nok LSD så det skulle ikke være noe problem med tilgangen. Jeg ser heller ingen grunn til å jukse med blottere grunnet pris da LSD ikke er veldig dyrt per dose. Jeg har sett dette diskutert på forum før og den "konklusjonen" folk kommer med er at de som selger LSD faktisk selger LSD.
Om noen har opplevd annet må de gjerne fortelle, men jeg har alltid fått LSD på mine blottere.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Fikk høre en artig historie her om dagen fra en del år tilbake om en kompis av en kollega som hadde vært tatt med LSD av snuten.... Så satt han her på lokale politistasjonen i avhør med ett A4-ark med syre biter. Så gikk politibetjenten ut for og ordne noe og da hadde han karen her klart og gjemme dette syre arket inne i en bok i en stor bok hylle på stasjonen !!!

Hadde vært kult om det fortsatt lå der, er vell ødelagt uansett men, at syra har trekt inn i papiret på boken f.eks, eller foreldret og fordampet? :P

"Fjorden-I-Sanden" Politikammer is the place i så fall om noen får titta hehe
(Kanskje noen her inne som har kjennskap til dette også? )
Sist endret av deGrønne Skoger; 13. oktober 2012 kl. 01:05.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hadde en heller kjip syretur i helgen. Vi var fire gutter som tok to dråper hver fra en flaske. En eller annen gang i løpet av peaken klarte vi å ødelegge ytterdøra til leiligheten. Den smalt helt av hengslene, og det var fint lite vi kunne gjøre for å få den tilbake på plass. Vi prøvde å ringe alt av døgnåpne låsesmeder og snekkere, men ingen kunne komme og fikse døra. Jeg presterte også å skjelle ut både politi og brannvesen på deres respektive nødnummere fordi de heller ikke kunne hjelpe oss.

Siden denne leiligheten ligger på Tøyen og det var relativt mye trafikk i oppgangen, ødela det mye for syreturen. Hele natta gikk med til å fundere på hvordan vi skulle få døra tilbake på plass samtidig som vi holdt på å drite i buksa hver gang noen gikk utenfor. Jeg kjente at jeg var mentalt sliten, mye mer enn vanlig, når turen var over, rett og slett fordi vi aldri klarte å få noen ordentlig trygg følelse med døra stående på gløtt.

Folkens, set&setting har så sinnsykt mye å si. Andre gangen jeg måtte lære det på den kjipe måten. Ikke at vi kunne vite på forhånd at døra ville bli ødelagt, men tror nok jeg skal ut av byen neste gang jeg skal på tur.
Sitat av Kronisk Vis innlegg
Hadde en heller kjip syretur i helgen. Vi var fire gutter som tok to dråper hver fra en flaske. En eller annen gang i løpet av peaken klarte vi å ødelegge ytterdøra til leiligheten. Den smalt helt av hengslene, og det var fint lite vi kunne gjøre for å få den tilbake på plass. Vi prøvde å ringe alt av døgnåpne låsesmeder og snekkere, men ingen kunne komme og fikse døra. Jeg presterte også å skjelle ut både politi og brannvesen på deres respektive nødnummere fordi de heller ikke kunne hjelpe oss.

Siden denne leiligheten ligger på Tøyen og det var relativt mye trafikk i oppgangen, ødela det mye for syreturen. Hele natta gikk med til å fundere på hvordan vi skulle få døra tilbake på plass samtidig som vi holdt på å drite i buksa hver gang noen gikk utenfor. Jeg kjente at jeg var mentalt sliten, mye mer enn vanlig, når turen var over, rett og slett fordi vi aldri klarte å få noen ordentlig trygg følelse med døra stående på gløtt.

Folkens, set&setting har så sinnsykt mye å si. Andre gangen jeg måtte lære det på den kjipe måten. Ikke at vi kunne vite på forhånd at døra ville bli ødelagt, men tror nok jeg skal ut av byen neste gang jeg skal på tur.
Vis hele sitatet...
Dere skulle blitt med oss på lørdag. To musikere, en gitar, en poet fra Luxemburg, meg og Nøklevann i strålende solskinn. Alltid like gøy å se ansiktene på turgåere som gikk forbi oss mens vi impro-jammet med gitar og stemme.
Kanskje det hviler en forbannelse over den leiligheten, Kronisk.
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Fikk høre en artig historie her om dagen fra en del år tilbake om en kompis av en kollega som hadde vært tatt med LSD av snuten.... Så satt han her på lokale politistasjonen i avhør med ett A4-ark med syre biter. Så gikk politibetjenten ut for og ordne noe og da hadde han karen her klart og gjemme dette syre arket inne i en bok i en stor bok hylle på stasjonen !!!

Hadde vært kult om det fortsatt lå der, er vell ødelagt uansett men, at syra har trekt inn i papiret på boken f.eks, eller foreldret og fordampet? :P

"Fjorden-I-Sanden" Politikammer is the place i så fall om noen får titta hehe
(Kanskje noen her inne som har kjennskap til dette også? )
Vis hele sitatet...

Politiet har vel funnet det tenker jeg, og hvis de har et snev av erfaring så ser de jo at det er et syreark med en gang Men artig historie. Spørs jo hvor lenge det ligger der, men kvaliteten på syra er nok drastisk redusert. Men flaks for han karen da, for et ark med syre er ikke så kult å bli tatt med!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei, har ett par spørsmål angående LSD.
Har søkt rundt om på nettet og her på forumet og har ikke fått helt svar på det jeg vil. Mulig jeg bare er elendig til å lete! Men ja, jeg er ganske så fersk når det kommer til psykedeliske stoffer, har røyka salvia en gang uten å få noe ordentlig funk, og nå nylig prøvd Changa, og fikk.. en helt sinnsyk funk! En reise igjennom forskjellige dimensjoner som jeg etterhvert fant ut at var meg selv, og møte med mekaniske-alver og ja, mye sinsyke opplevelser. Men siden dette var min første skikkelig psykedeliske trip føler jeg den kanskje var hakket for intens. Selv jeg klarte å styre endel selv av trippen, noe jeg ikke trodde skulle gå så hardt som det kicket inn, ble sugd inn i en annen verden i lysets hastighet
Mine spørsmål er følgende, er klar over at dette vil komme an på individet som inntar det, setting og dosering.

Men ta utgangspunkt i en first timer på LSD tur, med en mild dosering.
  • Er en LSD trip like uforutsigbar som en Changa/DMT trip? eller får man tid til å "guide" trippen før den slår for fullt inn ?
  • Når den er slått for fullt inn, hvor virklighetsfjern er man egentlig ? vil jeg for eksempel kunne klare å skille ut hva som er "trip" og hva som er ekte ?
  • Hva slags OEV vil man kunne forvente i forhold til Changa/DMT som var alt fra ett ubeskrivelig og intenst bredt spekter av ubeskrivelige symetriske og geometriske mønster til en reise igjennom verdensrommet. Er man liksom på denne planeten under trippen?
  • Har slitt litt med mildere angst, har avtatt opp etter årene og merket forholdsvis lite av dette under min Changa trip. Er dette noe som kan være avgjørende under LSD trip?
  • Er av den nysjerrige og filosofiske personen, som ofte liker å bare tenke på hvordan alt henger sammen, hvordan ting fungerer, hva og hvordan. Er også glad i å male/tegne/designe bilder, skrive musikk og generelt lage ting. Er dette noe som gir posetive utslag på en LSD trip, i forhold til å se/tenke nye ideer, se bilder, høre musikk etc fra andre vinkler.

Håper noen med erfaring fra begge stoffene kan hjelpe meg litt her, er veldig gira på LSD men vil være helt trygg før jeg eventuelt skal innta noe. Og beklager på forhånd om dette skulle være feil tråd til å spørre om slikt i, og/eller om det finnes svar på akkurat det jeg lurer på andre plasser på forumet som jeg ikke har sett.
Bazze: DMT er visst nok en hel annen verden enn LSD. Man kan omtrent føle seg edru på lsd hvis man "trekker" seg ut av en situasjon. Jeg hadde ikke noe problem med å skjønne at det var lsd'en som gjorde at trærne ute "danset" og at taj/gulv bølget. Selv om på et visst tidspunkt kunne jeg ikke forstå hvordan man kunne bli "vanlig" igjen, Men det gav seg når rusen ble slutt. Det var ikke noe jeg tenkte på hele tiden akkurat.
Ang. angst så vil jeg tro det går bra sålenge du holder deg unna de situasjonene og stedene der du opplever angst.
Vil anbefale deg å lese igjennom dette: http://www.disregardeverythingisay.c...lic-experience selv om du nok ikke kommer til å få alle disse synsforstyrrelsene.
Husk også at trippen kan vare relativt lenge, og det kan bli slitsomt. Men det blir nok mye latter også.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei

Mulig dette spørsmålet har blitt stilt tidligere.

Jeg har tenkt på å ta LSD en dag, og jeg lurte på. Vedkommende som jeg er trygg med, og vil ha til å passe på meg, er mindre enn meg i størrelse.

Jeg er en mann, og hun er en kvinne. Hun er noe mindre enn meg, og jeg har fysisk overtak i det tilfelle det skulle befinne meg å skade henne.

Jeg er en ganske rolig person og tyr aldri til vold, men dette er ukjente påvirkninger og effekter. Så dette er et spørsmål som ble stilt; Hvor risky kan dette være?
Noen som har tidligere erfaringer med denne problemstillingen som har noe nyttig å si for saken? Råd og tips er velkommen.
Cortec, jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for det.
Sitat av Cortec Vis innlegg
Hvor risky kan dette være?
Vis hele sitatet...
Vil tro du er for oppslukt i å observere alt rundt deg og tenke verdifulle tanker til å finne på å gå til fysisk angrep på andre, om du er ellers rolig av natur. Kanskje du kan bli litt irritert på venninna di dersom du forklarer ting og hun ikke forstår, i så fall anbefaler jeg å forlate rommet og finne noe annet å fokusere på. Man blir kjapt opphengt i noe nytt.
Sist endret av Tawon; 26. november 2012 kl. 00:49.