Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  535 59920
Heisann! Nå tenkte jeg at siden jeg har fått masse svar på diskusjon.no ang dette temaet, så tenkte jeg at det kunne vært artig å spørre her også.

Jeg må si at jeg er litt sånn "Tror ikke på det før jeg får se det", men jeg er litt over på "Det finnes" delen, ikke spør hvorfor.

Jeg tenker jo såklart ikke på sånne syke ting som skjer på "A haunting" og diverse syke spøkelsesfilmer, men mer på at det er en annen dimensjon eller noe sånt..

Hva tenker du?
Jeg er så redd for dette at det er helt sykt. Store søvnproblemer grunnet det, så ja, jeg tror på det.

Jeg lå i senga en gang, og snudde meg mot speilet. I speilet ser jeg en liten jente som ser ganske blå/grå ut, akkurat som om hun har druknet. Og hun hadde langt mørkt hår som så ut som om det var vått eller kanskje bare veldig fett. Litt etterpå var hun borte.

Redd sa du? Å ja.
Klarer ikke sove med beinet utenfor senga etter jeg så Paranormal Activity
Klart det finnes! Vi finnes jo, det vi ser eksisterer. kanskje ikke spøkelser, eller det vi tror er spøkelser av det navnet vi har gitt det men MASSE vi ikke aner.. for vi aner jo ingenting!! og jeg vil vel si, det skal litt til å få fram alt det vi ser og vår naturbevisthet eller hva
Har ikke sett paranormal activity men jeg som RydEN sover jeg aldri med beinet uttafor sengen og unngår helst å kikke i speil, men vil ikke kalt megselv veldig overtroisk
Jeg er helt sikker på at det ikke finnes, men hvis det gjør (NOE DET IKKE GJØR!) så skjønner jeg ikke hvorfor man skulle være redd. Det er så mange som sier de ser spøkelser etc. men hvor ofte hører du på nyhetene "Mann drept av spøkelse på loftet"? Så hvis de finnes er de jo tydligvis ikke farlige.
Jeg tror på ting som kan bevises vitenskapelig.
Spøkelser, ånder og lignende havner som regel godt utenfor..
Sist endret av Bombasa; 6. oktober 2010 kl. 00:26.
Sitat av RydEN Vis innlegg
Klarer ikke sove med beinet utenfor senga etter jeg så Paranormal Activity
Vis hele sitatet...
Klarte ikke sove i det hele _tatt_ etter den filmen der. Fy fader som jeg grein og hyperventilerte etter å ha sett den. Aldri igjen.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jeg tror på ting som kan bevises vitenskapelig.
Spøkelser, ånder og lignende havner som regel godt utenfor..
Vis hele sitatet...
Etter hva som har skjedd i verden så tror jeg vår vitenskap og teknologi er piss i forhold til hva vi ikke kjenner til.
Tror ikke på det for fem flate øre. Oppspinn fra ende til annen. Har lyst til å tro, men gjør dessverre ikke det.
Jeg er nok mer av en skeptiker når det kommer til "ånder og spøkelser" litt i nuet
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av Phenobix Vis innlegg
Jeg er helt sikker på at det ikke finnes, men hvis det gjør (NOE DET IKKE GJØR!) så skjønner jeg ikke hvorfor man skulle være redd. Det er så mange som sier de ser spøkelser etc. men hvor ofte hører du på nyhetene "Mann drept av spøkelse på loftet"? Så hvis de finnes er de jo tydligvis ikke farlige.
Vis hele sitatet...
Helt enig, er sikker på slikt ikke eksisterer men når har vel slikt gjort noe fysisk skade på noen? Hvorfor vil dem isåfall noe vondt hvis dem eksisterer?
Jeg har egentlig aldri likt å sove med armen eller benet hengende ned av sengen, jeg liker at hele jeg er oppi sengen. Kan jo være noe skummelt under sengen *kremt* hehe

Er en bekjent av meg som bor i et hus fra 50-60 tallet, de flytta inn dit for 4 år siden. Sitter vi nede hører vi at noen går oppe på tregulvet deres. Man hører liksom at stegene går fra feks kjøkkenet til stua, så går det ti minutter, så går stegene fra stua til kjøkkenet. Er vi oppe hører vi steg borti gangen og noen ganger hører man at noe går ned trappa.

Det er helt sykt. Jeg trodde han snakka bullshit, eller at det var knirking i huset, lyder fra rør man som man hører snakk om etc, men strengt talt her aner jeg ikke hva det er. Ikke de som bor der har noen logisk forklaring heller annet enn at hmm, ja, kanskje en som går igjen?

Var også en gang jeg og en kompis skulle ordne noe å røyke på midt på natta en januar måned. Jeg titter opp mens vi står ute å venter på bønna og ser en liten lysende prikk laaaangt oppe i atmosfæren. Den var på størrelse med en stjerne og kunne se ut som en stjerne. Men den bevegde seg frem og tilbake, fra venstre til høyere. Drit fort, nå snakker vi om at den tilbakela flere kilometer/mil på bare sekunder. Pluttselig bare kjørte den i en rettning og ble borte.

Dette var ikke en satelitt eller den internasjonale romstasjonen, jeg har sett de sveve saaakte forbi jorda før. Tvilsomt at det var en brennende gass, lyn eller noe heller. Jeg tipper virkelig dette var en UFO eller en form for vesen som er litt utenfor vår nåværende fatteevne av hva liv er.

Morfar døde for et par år siden og jeg var ikke hjemme så dette har jeg fått fortalt av mamma: Mamma og pappa sitter nede og ser på tv, pluttselig hører de noe vakent til bråk i andreetasjen. Mamma sender pappa opp for å se, for det hørtes visstnok ut som om skapet hadde ramla ned eller noe. Papppa gikk opp, alt så bra ut så han gikk ned igjen. Så bråker det noe vakent igjen så pappa løper opp. Ingenting - noen minutter etterpå får mamma telefon om at morfar døde for drøye 20 min siden.

Jeg tror det er mer mellom himmel og jord enn hva vi vet, men jeg går ikke rundt å tenker på slike ting.
* Facepalm *

Dere som tror på det , gå til legen atm !

Jeg tror heller mer på at hvis man ikke har penger er man fucked
Sist endret av Itsnotover; 6. oktober 2010 kl. 00:33.
Tok dette bildet idag..
Se nøye på det

http://picz.no/l/869




[COLOR="Silver"]Dette er faket på iPhone[/COLOR]

Neida, jeg tror ikke på spøkelser eller noe sånt.
Den dagen de kommer, og jeg kan se dem, da skal jeg tro på dem.
Sist endret av onClipEvent; 6. oktober 2010 kl. 00:34.
Jeg har aldri sett noe, ellers er det bare glimt av syner. Men jeg føler alltid at jeg har vært redd for å gå på forskjellige steder hvor jeg kunne sett et ansikt. Tørr ikke å se ut vinduer om natta, og heller ikke inn på mørke rom =D

Anyways, både mamma og søsteren min har opplevd det mener dem. Og jeg har sett, et bilde som søsteren min tok i løse luften på rommet sitt, da min nettopp døde bestefar stod i dørkarmen. Moren min har sett en mann stående i trappen, men hun elsker slike ting. Hun har en venninne som er "synsk", vet ikke hvordan jeg skal si det. Men hun kunne tydeligvis snakke med den mannen mamma hadde sett. Og hun fikk navnet hans, som viste seg å være en oldefar mamma aldri hadde visst om.

Tror nok det finnes noe, kommer kanskje av opplevelser som familie har hatt, eller kanskje filmer =D

Jeg er alltid redd for å kunne se slike ting, det er kanskje derfor jeg aldri gjør det. Familien min har bare lyst til å se mere av det, og viser at de ikke er redde for å komme i en slik situasjon. Kanskje det har noe med det å gjøre..

Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Tok dette bildet idag..
Se nøye på det

http://picz.no/l/869




[COLOR="Silver"]Dette er faket på iPhone[/COLOR]

Neida, jeg tror ikke på spøkelser eller noe sånt.
Den dagen de kommer, og jeg kan se dem, da skal jeg tro på dem.
Vis hele sitatet...
sikker? Følte det var noe google greier.
En veldig liten mann, i forhold til tv hylle osv, pluss at han går i munk-kostyme?
Sist endret av RydEN; 6. oktober 2010 kl. 00:35.
Klart jeg tror på det. Er mye mer mellom himmel og jord enn det man kan bevise med dagens teknikker.
Har også opplevd, at min tante som var i brasil en uke, fikk en melding. Akkurat på det klokkeslettet min farmor fikk hjerteinnfarkt. I meldingen stod det at hun skulle ringe farmor. Farmoren min kan ikke sende meldinger, og faren min visste ikke om det da, som var første som visste om det og fikk gjort noe. Hun overlevde da =D

Sitat av RydEN Vis innlegg
Jeg har aldri sett noe, ellers er det bare glimt av syner. Men jeg føler alltid at jeg har vært redd for å gå på forskjellige steder hvor jeg kunne sett et ansikt. Tørr ikke å se ut vinduer om natta, og heller ikke inn på mørke rom =D

Anyways, både mamma og søsteren min har opplevd det mener dem. Og jeg har sett, et bilde som søsteren min tok i løse luften på rommet sitt, da min nettopp døde bestefar stod i dørkarmen. Moren min har sett en mann stående i trappen, men hun elsker slike ting. Hun har en venninne som er "synsk", vet ikke hvordan jeg skal si det. Men hun kunne tydeligvis snakke med den mannen mamma hadde sett. Og hun fikk navnet hans, som viste seg å være en oldefar mamma aldri hadde visst om.

Tror nok det finnes noe, kommer kanskje av opplevelser som familie har hatt, eller kanskje filmer =D

Jeg er alltid redd for å kunne se slike ting, det er kanskje derfor jeg aldri gjør det. Familien min har bare lyst til å se mere av det, og viser at de ikke er redde for å komme i en slik situasjon. Kanskje det har noe med det å gjøre..



sikker? Følte det var noe google greier.
En veldig liten mann, i forhold til tv hylle osv, pluss at han går i munk-kostyme?
Vis hele sitatet...
nice one :P
Sist endret av RydEN; 6. oktober 2010 kl. 00:39.
At det finnes intelligent liv der ute JA, men at det finnes spøkelser som vi mennesker liker å kalle det, nei mener nå jeg. Her må man skille mellom veldig mye, bla, fantasi, oppdragelse, intelligens, vitenskap om du er innbillsk eller ei, ja lista er nok lang. Men jeg har ingen tro på spøkelser & ånder i den forstand, men jeg er ekstremt opptatt og mystisk søkende etter ufoer å andre ting fra outerspace, som har blitt covered up i årevis
Glemte å legge til at prikken på himmelen stoppa også opp ved et par anledninger. Virka som den hadde en form for bevissthet. Har ikke hørt om noe kulelyn som stopper opp, beveger seg, stopper opp igjen osv.
Får lite lyst til å gå den lange mørke veien til badet nå, for så å skru av alt lyset å gå til rommet mitt :/
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av Wisternoff Vis innlegg
Glemte å legge til at prikken på himmelen stoppa også opp ved et par anledninger. Virka som den hadde en form for bevissthet. Har ikke hørt om noe kulelyn som stopper opp, beveger seg, stopper opp igjen osv.
Vis hele sitatet...
Kun du som så dette?
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
At det finnes intelligent liv der ute JA, men at det finnes spøkelser som vi mennesker liker å kalle det, nei mener nå jeg. Her må man skille mellom veldig mye, bla, fantasi, oppdragelse, intelligens, vitenskap om du er innbillsk eller ei, ja lista er nok lang. Men jeg har ingen tro på spøkelser & ånder i den forstand, men jeg er ekstremt opptatt og mystisk søkende etter ufoer å andre ting fra outerspace, som har blitt covered up i årevis
Vis hele sitatet...
Jeg tror kanskje det er en av grunnene til at du ikke ser det :d
Jeg vet jo ikke jeg da, men jeg føler at det er litt slik.
Jeg tror fullt på det. Når jeg var liten hørte jeg alltid 2 menn snakke ved siden av sengen min når jeg la meg. De snakket ganske mumlende osv. For en god stund siden så fant jeg ut at en "synsk" dame hadde sagt at Barn opplever det mye lettere. Har kanskje en del å si om du tror eller ikke tror, vil oppleve eller ikke oppleve
Hunden min sto og bjeffet på veggen i 3 timer i strekk, jeg hørte lyder og var livredd. Fant ut det var rotter i veggen, så kom puberteten, etter det så tror jeg heller på det logiske
Mennesker ser det de leter etter, om det er mørkt og man tenker at det er et spøkelse utenfor, så kan en grein som slår mot vinduet virke som et veldig skummelt spøkelse!
Sist endret av Dyrdal; 6. oktober 2010 kl. 00:46.
Er ikke spesielt begeistret for speil :P
Så jeg er vell en smule overtroisk.
Sitat av griped Vis innlegg
Kun du som så dette?
Vis hele sitatet...
Jeg som la merke til det. Så sa jeg jævli ivrig til kompisen min "EY SKJEKK DER FOR FAEN!!" og pekte opp. Vi ble målløse og var ganske paffe resten av kvelden. Hendt vi har snakka om det enda selvom det er hvertfall er 5 år siden.

Kan jo ha vært Gud som var å skjekka litt hvordan det sto til? Hihi, neida. Men seriøst aldri sett eller hørt om noe lignende. Jeg tenker stadig vekk på akkurat den episoden. Jeg er overbevist om at det finnes masse liv i universet og at en bevissthet trenger nødvendigvis ikke å være fengslet i en form for kropp.
Har ikke opplevd noe, men er forsåvidt åpen for at det kan finnes fenomener vi ikke kan klare å forklare basert på den vitenskapen vi har formet i vårt samfunn (og forsåvidt satt på en pidestall over alt annet som enn måtte finnes av forklaringer).
Ja til liv i rommet.
Nei til spøkelser og jesus.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Nei, jeg tror ikke på slikt og sover vel med det.
Likevel hater jeg å se refleksjonen av bakgrunnen i speil, spesielt på kveldstid.
"Doble" refleksjoner er de verste, altså når speilet speiler et annet speil eller et vindu.
Aner ikke hvorfor, men hater det virkelig.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Tok dette bildet idag..
Se nøye på det

http://picz.no/l/869




[COLOR="Silver"]Dette er faket på iPhone[/COLOR]

Neida, jeg tror ikke på spøkelser eller noe sånt.
Den dagen de kommer, og jeg kan se dem, da skal jeg tro på dem.
Vis hele sitatet...
Blir du hjemsøkt av Altair fra Assassin's Creed?

Ligner ihvertfall :P
Sist endret av Fusjon; 6. oktober 2010 kl. 01:12.
Hvis man begynner å tenke på har universet alltid eksistert, hva var før, har det noen gang vært absolut ingenting? Nei, det er så mye som vi bare ikke kan fatte. Hvor kommer alt fra? Hva er egentlig tid og eksistens, hvorfor eksisterer det noe i det hele tatt? Det kan jo ikke bare så sagt *POFF* også dukka det opp milliarder av stjerner som igjen inneholder millioner av forskjellige matrialer, grunnstoffer etc. Er så mye som bare ikke går ann å tenke på for man blir jo helt gal av å prøve
Sitat av Wisternoff Vis innlegg
Det kan jo ikke bare så sagt *POFF*
)
Vis hele sitatet...
Nei..Det var et big BANG! Ha ha ha

Stiller meg skeptisk til spøkelser.

Har en liten tro på at det finnes liv ute i verdensrommet da.
Sist endret av Fusjon; 6. oktober 2010 kl. 01:16.
veldig skeptisk til spøkelser og lignende. Men må inrømme at visse steder; være seg hus, rom, gårder ol. kan ha en temmelig ekkel følelse. Som noen av rommene i huset av en kompis av meg, inn i dem går jeg aldri. Veldig ekkelt. Og jeg liker heller ikke være i underetasjen i bestemors hus, får skikkelig noia av det.
Uff, det er så slitsomt med alle dere som på død og liv mener at det IKKE finnes noe som helst paranormalt...

Jeg respekterer virkelig deres meninger, men det blir for dumt...

Let your mind go.

Vær gjerne skeptisk, men jeg stiller da dere heller spørsmålet; Hvorfor ikke?

Om dere skeptikere kan vise til hardbarka fakta som tilsier at det IKKE finnes noe som helst av den paranormale art så skal jeg bøye meg i støvet.

Men dere tror vel også at mennesket er så ekstremt overlegent uansett...
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Nei..Det var et big BANG! Ha ha ha

Stiller meg skeptisk til spøkelser.

Har en liten tro på at det finnes liv ute i verdensrommet da.
Vis hele sitatet...
Det er jo liv i verdensrommet, sist jeg skjekket befant vi oss der hvertfall Lite sannsynelig at det bare er på jorda at liv eksisterer.
Store, overlegne, men samtidig ekstremt dumme og primitive mennesket...
Sitat av Wisternoff Vis innlegg
Det er jo liv i verdensrommet, sist jeg skjekket befant vi oss der hvertfall Lite sannsynelig at det bare er på jorda at liv eksisterer.
Vis hele sitatet...
Ja, men mente utenom Jorda da. Helt enig at det er lite sannsynlig at vi er alene når verdensrommet er så utrolig stort.
Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
Uff, det er så slitsomt med alle dere som på død og liv mener at det IKKE finnes noe som helst paranormalt...

Jeg respekterer virkelig deres meninger, men det blir for dumt...

Let your mind go.

Vær gjerne skeptisk, men jeg stiller da dere heller spørsmålet; Hvorfor ikke?

Om dere skeptikere kan vise til hardbarka fakta som tilsier at det IKKE finnes noe som helst av den paranormale art så skal jeg bøye meg i støvet.

Men dere tror vel også at mennesket er så ekstremt overlegent uansett...
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg ikke tror det finnes er at det ikke er det minste fnugg av bevis annet enn mennesker som hører mystiske lyder og ser skygger. Rart at ingen klarer å ta et bilde eller ta opp lyden siden det er så normalt i huset til alle.

Og for å bevise at noe finnes/ikke finnes så skal de som mener det finnes bevise det, ikke de som mener det ikke finnes i og med at det er umulig å bevise at noe som ikke finnes faktisk finnes.
Det blir som å si det finnes superhelt drager som er usynlige, jeg vil ha hardbarka fakta på at det ikke finnes ellers er du bare en trangsynt idiot.
Sitat av Phenobix Vis innlegg
Grunnen til at jeg ikke tror det finnes er at det ikke er det minste fnugg av bevis annet enn mennesker som hører mystiske lyder og ser skygger. Rart at ingen klarer å ta et bilde eller ta opp lyden siden det er så normalt i huset til alle.

Og for å bevise at noe finnes/ikke finnes så skal de som mener det finnes bevise det, ikke de som mener det ikke finnes i og med at det er umulig å bevise at noe som ikke finnes faktisk finnes.
Det blir som å si det finnes superhelt drager som er usynlige, jeg vil ha hardbarka fakta på at det ikke finnes ellers er du bare en trangsynt idiot.
Vis hele sitatet...
Det går greit om du er redd for spøkelser/skikkelser. Du trenger ikke late som du ikke tror på det.
Sitat av RydEN Vis innlegg
Det går greit om du er redd for spøkelser/skikkelser. Du trenger ikke late som du ikke tror på det.
Vis hele sitatet...
?

Hvorfor i all verden skal jeg late som om jeg ikke er redd for spøkelser?
Er det så vanskelig å tro at det går ann å ikke tro på spøkelser?
Sitat av Phenobix Vis innlegg
Grunnen til at jeg ikke tror det finnes er at det ikke er det minste fnugg av bevis annet enn mennesker som hører mystiske lyder og ser skygger. Rart at ingen klarer å ta et bilde eller ta opp lyden siden det er så normalt i huset til alle.

Og for å bevise at noe finnes/ikke finnes så skal de som mener det finnes bevise det, ikke de som mener det ikke finnes i og med at det er umulig å bevise at noe som ikke finnes faktisk finnes.
Det blir som å si det finnes superhelt drager som er usynlige, jeg vil ha hardbarka fakta på at det ikke finnes ellers er du bare en trangsynt idiot.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvem som er mest trangsynt her jeg men
Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
Jeg vet ikke hvem som er mest trangsynt her jeg men
Vis hele sitatet...
Hvorfor er jeg trangsynt?
Mener du jeg er trangsynt fordi jeg ikke tror på noe jeg aldri har fått bevis for?
For faen, bevisbyrden må jo ligge på dere som påstår at det finnes! Menneske har en hjerne meget kapabel til å mindfucke deg, og hvis du hele livet har gått med forventninger om at det finnes spøkelser eller lignende, så klart man
tolker ting som umiddelbart kan være vanskelig å forklare med spøkelser.

Søk opp Derren Brown på youtube.
At man ser skygger her og der er hjernen din som spiller deg et puss. Det kalles å se syner. Mennesker tror og ser det de vil, det er ikke dermed sagt at noe eksisterer. Vær litt kritisk til de programmene som går, og dere vil fort oppdage hvordan de lurer mennesker. Hvorfor forsvinner alle spøkelser med en gang de dukker opp? Hvorfor er det kun noen få som kan se/høre de? Alt har en forklaring, og selv om du ikke har vett nok til å forklare det, så må du ikke legge skylda på noe som ikke eksisterer! Det er en industri som det er mange som vet å utnytte og tjene gode penger på. Mennesker er naive og veldig lett å lure.
Sitat av Phenobix Vis innlegg
Hvorfor er jeg trangsynt?
Mener du jeg er trangsynt fordi jeg ikke tror på noe jeg aldri har fått bevis for?
Vis hele sitatet...
Jeg mener du er trangsynt, rett og slett fordi du skal være så forbanna bestemt på at det ikke finnes en damn shit bortsett fra det du ser med øya dine.

Ja selvfølgelig det finnes mange fanatikere der ute som tar helt av og mange skeptikere som er likedann.

Det ER mer mellom himmel og jord enn vi mennesker vet om og kan forklare, men jeg tror heller at mennesket ennå ikke er modne nok til å få fjernet "sløret" mellom to verdener. Vi har ekstremt mye å lære av gamle stammer som inkaene, mayaene osv.

Uansett så tror jeg kanskje at du skal lære deg å respektere andres synspunkter og meninger før du hopper rett i en diskusjon og brøyter deg vei igjennom.
Er veldig lett for at man skremmer seg selv hvis en tenker på slikt. Mennesket har det med å se etter mønstre i f.eks fjell, skyer og skygger. Så hvis du virkelig prøver å se et spøkelse skal du ikke se bort ifra at du gjør det.

Når du f.eks passer på at du ikke har føttene utenfor dynen, sengekanten etc. og får et lett adrenalinkick så belønner man seg selv for å ha "unnslippet" faren, dette gjør at det blir verre. Samme er med speil og alt annet man prøver å unngå.
Sist endret av kengro; 6. oktober 2010 kl. 02:21.
Følgende videoer burde være til hjelp;
http://www.youtube.com/watch?v=T69TOuqaqXI
http://www.youtube.com/watch?v=98OTsYfTt
http://www.youtube.com/watch?v=5wV_REEdvxo
http://www.youtube.com/watch?v=6OLPL5p0fMg
http://www.youtube.com/watch?v=XyOHJa5Vj5Y

Legg spesielt merke til implikasjonene av den siste.

Avsluttningsvis, ta og google "Russel's Teapot" og "Carl Sagan's Dragon" og tenk over det hele. Grundig.
Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
Jeg mener du er trangsynt, rett og slett fordi du skal være så forbanna bestemt på at det ikke finnes en damn shit bortsett fra det du ser med øya dine.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal jeg tro på noe jeg ikke har noe bevis for? Du har ikke noen grunn til å tro på spøkelser i det hele tatt.
"OMG en knirkelyd fra loftet. Det MÅ jo være en som har kommet tilbake fra de døde for å lage knirkelyder i huset til folk. Det kan hvertfall IKKE være et gammelt hus som veier flere tonn med stor belastning, eventuelt vind eller dyr som har kommet inn." - Right?


Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
Det ER mer mellom himmel og jord enn vi mennesker vet om og kan forklare, men jeg tror heller at mennesket ennå ikke er modne nok til å få fjernet "sløret" mellom to verdener. Vi har ekstremt mye å lære av gamle stammer som inkaene, mayaene osv.
Vis hele sitatet...
Wat?
Du lever i en fantasiverden.
Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
Jeg mener du er trangsynt, rett og slett fordi du skal være så forbanna bestemt på at det ikke finnes en damn shit bortsett fra det du ser med øya dine.

Ja selvfølgelig det finnes mange fanatikere der ute som tar helt av og mange skeptikere som er likedann.

Det ER mer mellom himmel og jord enn vi mennesker vet om og kan forklare, men jeg tror heller at mennesket ennå ikke er modne nok til å få fjernet "sløret" mellom to verdener. Vi har ekstremt mye å lære av gamle stammer som inkaene, mayaene osv.

Uansett så tror jeg kanskje at du skal lære deg å respektere andres synspunkter og meninger før du hopper rett i en diskusjon og brøyter deg vei igjennom.
Vis hele sitatet...
Hvilket slør er det du prater om egentlig? Er det sånn at skeptikere ikke er intelligente nok til å se eller føle spøkelser/ånder? Vær så snill. Sleng fram cold hard facts, så kan vi se på det.
Hadde DU vært moden nok, så hadde du satt deg litt inn i hvordan mennesker fungerer psykisk. Og hadde du en gang gjort det, så hadde du kanskje våknet opp du og.

Hvordan skal du vite at noe eksisterer uten å ha sett det eller tatt på det? Eller lukta på det, smakt på det? Er det sånn at man bare _vet_?
Sitat av Atheos Vis innlegg
Hvilket slør er det du prater om egentlig? Er det sånn at skeptikere ikke er intelligente nok til å se eller føle spøkelser/ånder? Vær så snill. Sleng fram cold hard facts, så kan vi se på det.
Hadde DU vært moden nok, så hadde du satt deg litt inn i hvordan mennesker fungerer psykisk. Og hadde du en gang gjort det, så hadde du kanskje våknet opp du og.

Hvordan skal du vite at noe eksisterer uten å ha sett det eller tatt på det? Eller lukta på det, smakt på det? Er det sånn at man bare _vet_?
Vis hele sitatet...
Vel, jeg har aldri sagt noe om intelligens blandt skeptikere.
Cold hard facts? Har ingen håndfaste bevis for hverken det ene eller det andre for å si det selv.

Sorry, jeg er fullt og helt våken. Jeg har gansje grei innsikt i menneskets syke.

Hva jeg vet og ikke vet lar jeg heller forbli uvisst for folk som deg
Ehm, merket at en av lenkene ble feil;
http://www.youtube.com/watch?v=98OTsYfTt-c

Dere kan for øvrig slenge inn følgende på listen, da den er relatert til emnet:
http://www.youtube.com/watch?v=SlaCq3dKvvI
Sist endret av Night; 6. oktober 2010 kl. 02:44.