Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3513
Nå er det eksamenstid for mange av oss, så da kjører vi på med BZFlag for avkoblingens skyld. Ny runde bzflag på søndag 09.12.07 kl. 20.00.

*Ny og forbedret kommunikasjon mellom de som styrer serveren!
*BZFlag versjon 2.0.10!
*Ikke skyt de oransje tanksene i rabbit chase (la ikke merke til at de ikke var gule lengre).

Regler'n'shizzle: Det blir to runder på tjue minutter. Første runde er rabbit chase, her er det altså alle mot en, så IKKE SKYT ORANSJE TANKS. Det er den hvite (rabbiten) som skal dø. Hvem som blir rabbit baserer seg på score, så den med flest antall kills blir rabbit når den forrige dør. Blir du rabbit skal du drepe alle. Andre runde er deathmatch, reglene her sier egentlig seg selv.

Serveren annonseres på #bzflag.nff på EFNet før matchen. Når matchen starter blir alle disconnectet fra serveren, så da er det bare å joine igjen.

Så, stikk inn på bzflag.org, og last ned BZFlag 2.0.10, enten til Windows, Mac, eller Linux.

- Nicho
Sist endret av Nichotin; 6. desember 2007 kl. 22:05.
Da er vi enige, håper det kommer fler enn 3 stykk
Har kjemieks. neste fredag, så passer akkurat bra.
Høres bra ut, nå har man endelig fått dette med seg og nå skal jeg sette en alarm til å minne meg på det!
Sist endret av Elemental; 6. desember 2007 kl. 22:36.
Kan noen forklare meg hva spillet går ut på? hvordan type spill det er? Fått inntrykk av at det er et 3d skytespill, men føler dette ikke stemmer helt :P
3D tanks spill Kunne bare googlet det da
Sitat av Archj
Da er vi enige, håper det kommer fler enn 3 stykk
Har kjemieks. neste fredag, så passer akkurat bra.
Vis hele sitatet...
Kommer alltid flere enn tre stykk når jeg annonserer det på forsiden
Jeg er med.
Kan du disable laser på rabbit?
Sitat av brunost
Jeg er med.
Kan du disable laser på rabbit?
Vis hele sitatet...
Må jo ha laser i rabbit, det er jo halve morroa!

Bra dere lager egen tråd om det på forsiden, så blir det sikkert flere som får det med seg.

Jeg kommer iallefall, så lykke til everyone!
Var riktignok første gangen jeg spilte igår, men laser var sinnsykt OP (Hvertfall med 3 stk )
Er sikkert ikke så ille med stappfull server tenker jeg...
Som sagt, det blir alltid flere så lenge runden er ordentlig annonsert (noe den tydeligvis ikke var i går... sigh), så da må du nok regne med et tosifret antall spillere. Laser er aldri noe problem med mindre det er få spillere
man oppgradere til 2.10?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Lover å prøve å få med meg dette
Sitat av Halalgeir
man oppgradere til 2.10?
Vis hele sitatet...
Er det noen spesiell grunn til at du ikke vil oppgradere? Det mest optimale er at alle har samme versjon på klienten som vi har på serveren, så unngår vi unødvendig krøll og disconnects på grunn av evt. forskjeller.
Sitat av Nichotin
[b]

Serveren annonseres på #bzflag.nff på EFNet før matchen. Når matchen starter blir alle disconnectet fra serveren, så da er det bare å joine igjen.

Så, stikk inn på bzflag.org, og last ned BZFlag 2.0.10, enten til Windows, Mac, eller Linux.

- Nicho
Vis hele sitatet...
Ehm... føler meg litt dum nå, men hva er EFNet?
Et kjapt søk på EFNet her på forumet, og denne tråden åpenbarer seg:
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=92558
hmmm.. BZFlag eller Swing. Mulig jeg joiner
Takk, Nichotin! Men hva skal jeg gjøre etter 30 dager? Må jeg kjøpe det produktet for å kunne bruke det?
Du kan fortsette å bruke mirc selv etter at de 30 dagene er over...

Mitt problem er at det kun er ver 2.8 som ligger i repos til ubuntu feisty og jeg har ikke klart å compilere 2.10...
Takker. Det funket...
Håper på stort oppmøte idag! Er klar for å bli skikkelig eid, stikker nå og forbereder meg ved å spise grændis og lese på kjemi.
Serveren er oppe, warmup frem til 20:00.
kan admin poste scoren?
Det ble to utrolig bra runder, og serveroppsettet fungerte perfekt denne gangen. På det meste var det vel ca. tjue deltakere, så det ble ganske intenst.

Scoren ble som følgende:

Rabbit chase (http://dump.doomtech.net/.hidden/bz-rabbit.png)
1. Nichotin
2. ExuZ
3. Archj

Deathmatch (http://dump.doomtech.net/.hidden/bz-deathmatch.png)
1. Nichotin
2. Elemental
3. LeChuck
Nicho har en fæl uvane med å dra forbi på siste minuttet
Var du som var unf ja, jeg skreik etter din virtuelle tanks når du drepte meg