Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 9717
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Ei venninne har lyst på ei skisse av kjæledyret sitt, så nå får hun 31 stykk. Av hensyn til kjæledyrets privatliv vil dets navn, kjønn og dyreart holdes hemmelige

Ingen prompts denne gang, AFAIK har ingen andre deltatt i alle, så du får plukke ei liste du ikke har brukt før om du vil kjøre en mer tradisjonell stil. Finnes sikkert lister med teknikker også, om du foretrekker det

Jeg kommer til å bruke disse 2 for første gang. Endelig male digitalt:
- Heavypaint (pay what you want, Android, iOS, Linux, macOS, Windows)
- Krita (Wikipedia) (FLOSS, Linux, macOS, Windows)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew


1

Heavypaint

Oi for et verktøy. En del å bli vant til, og jeg trodde ikke eyedropper fantes før et godt stykke uti

- 15m42s: Tegning
- 2m32s: Posting
- 18m15s: Total



2

Heavypaint

Fill tool, fill tool, fill tool all the way

Klarte å ikke zoome rundt med uhells-middleclick så mye denne gang

18m43s: Tegning
1m19s: Posting
Sist endret av Jonta; 2. august 2020 kl. 12:44. Grunn: La til tider for 2
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew


3

Fant ut hvordan låse opp Airbrush & co, og hvordan Mixer funker

Glemmer fortsatt å tegne bakfra, altså bakgrunnen først, men har blitt flinkere på det

26m15s: Tegning
3m1s: Eksport & posting
29m15s: Total
*pi går digitalt. 10 sekunder i snap, av alle ting.



Likte godt det siste, Jonta, en slags troverdig bevegelse i det. Har du tenkt å tegne hunder hele måneden?

Nytt bidrag til artsmangfoldet, også laget i snap:

Sist endret av *pi; 4. august 2020 kl. 01:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew


4

Fiberbrush! Litt tekstur på sakene

26m42s: Tegning
3m37s: Posting
30m19s: Total

*pi: Samme kjæledyr hele måneden. Hvilken art holdes som sagt hemmelig, for å beskytte kjæledyrets privatliv

Fin frosk og fisk, de rosa punktene rundt fisken funker =)

Hvor stor er dingsen du tegner på, bruker du finger eller penn, og om penn: Hvilken?

Referanse eller ei?
Sitat av Jonta Vis innlegg
*pi: Samme kjæledyr hele måneden. Hvilken art holdes som sagt hemmelig, for å beskytte kjæledyrets privatliv

Fin frosk og fisk, de rosa punktene rundt fisken funker =)

Hvor stor er dingsen du tegner på, bruker du finger eller penn, og om penn: Hvilken?

Referanse eller ei?
Vis hele sitatet...
Finger på telefon (6,5") i snapchat. Fargen på fisken er et nærbilde av låret mitt i dongeribukse, prikkene er et sånt blinkefilter. Var litt usikker på om de funket, men landet på ja. Måtte gjøre noen forsøk før jeg fikk tatt screenshot der et av punktene traff i øyet så det ble litt catchlight.

Ingen referanse. Enhver likhet med ekte fisker og frosker er tilfeldig.

Jeg aner jo fortsatt ikke hvilket dyr det er snakk om, så her er enda et snap-skudd i blinde:

Sist endret av *pi; 5. august 2020 kl. 00:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Blitt av dere andre, da?

Her er en ny snap fra meg. Et eksemplar av verdens farligste dyr, heldigvis uskadeliggjort av en hai.

Sitat av Jonta Vis innlegg
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Vis hele sitatet...
Utrolig flott!
Sitat av Jonta Vis innlegg

Vis hele sitatet...
tusen takk for at du delte
▼ ... over en uke senere ... ▼
BRAND ∞ STRONG
Tok med noen fugler til hun venninna di.
Flyr de sin vei er det ikke min feil.
Fugler gjør det fugler må.

Referanse brukt er mitt original foto "Love is in the Air"


Bonus poeng til de som tar den obskure Norske film koblingen her
Sist endret av vindaloo; 17. august 2020 kl. 09:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.