Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1972
Hva er verdt å prøve dersom man ønsker å slutte å røyke? Hva er verdt pengene om man skal investere i det å slutte?

Jeg har tenkt litt på nikotin plaster, er det noen som har erfaring med dette? Evt kom med tips om andre ting, jeg må slutte nå for det er så utrolig dyrt!
Min erfaring med røyke slutt er at plaster, tyggis, spray og den slags ikke er verdt det. Det koster flesk og du må igjennom nikotin abstinenser uansett om det er røyk eller om det er nikotin tyggis du slutter med. Abstinenser på nikotin er ikke veldig ille kontra andre stoffer, det psykiske suget er mye værre og du vil ta deg selv i å ha kjempe lyst på en røyk selv om du har en tyggis i kjeften eller har på plaster. For min del hjalp det kanskje litt på suget men ikke nok til at det var verdt prisen.

Mitt tips er faktisk bare å bestemme seg for at det er nok å bare slutte cold turky. Det viktigste er være bestemt på at du faktisk er ferdig med dritten. Det er vist noe man kan få på resept fra legen som skal hjelpe, men har ingen personlig erfaring med disse stoffene. Du kan laste ned "slutta" appen, ikke det at den hjelper så utrolig mye, men står en del nice info der om hva som skjer med kroppen din når du slutter som kan være motiverende også er det en timer der som viser hvor lenge du har gått uten, går liksom litt sport i å holde seg unna når du ser den timeren Det er min erfaring ihvertfall, lykke til
Vet om flere som har hatt suksess med Champix, men det er ikke billig. Uansett verdt et forsøk.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Esigaretter er nok den beste måten å slutte. Er også enkelt å trappe ned på nikotin da du har større kontroll over mengden nikotin.
E sigaretter er klart den beste måten å slutte å røyke på. Jeg har røyker sigaretter i 20+år og e sigaretter fikk meg til å slutte på DAGEN. Kjenner også til flere som sluttet på den måten med stor suksess
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Slutta å røyke selv, vil påstå den beste kuren er rett og slett å legge fra seg sigaretten. Nikotinet kommer du deg over ganske kjapt, er rutinen som er værst å komme over synes jeg, og håndterte det ved å fortsette handlingen uten røyken, altså stille meg utenfor i 5 minutt, gjerne suge på en utent sigarett eller med ei klubbe i kjeften, og musikk på øra siden jeg nesten alltid hører på musikk når jeg røyker. Har brukt snus og patch selv før og synes ikke det hjalp særlig ettersom den største cravingen min var å reise meg og gå utenfor i 5 minutter innimellom.
Fant det enklest å gå cold turkey på sigarettene.
Men det skal sies at jeg hadde en e-sigg jeg brukte på fest, for det går jo ikke an å drikke øl uten sigg, eller når suget ble for stort en sjelden gang i blant. Brukte e-siggen sånn i et halvt års tid før jeg kutta ut den også.
Noe nytt/godteri? Altså demp det verste med søtsaker. Men prøv å finn noe å bedrive tia med. Det hjelper betraktelig. Kreativ hobby etc
Sist endret av 420master; 7. juli 2020 kl. 13:05.
Du kan prøve en billigere metode en Champix, SSRI medisiner som Cipralex eller Zoloft disse brukes ofte mot OCD altså tvangshandlinger, og røyk er en form for tvang. Champix fungerer ved å stimulere lykkeområde i hjernen som gjør at du ikke føler behovet for det, men med SSRI så går det mer på at tvangen for å ta en røyk forsvinner. Personelig sluttet jeg med røyk å snus etter å ha gått på Zoloft 50mg i 1 måned på dagen. Ingen sug, ingen abstinenser ingenting.