Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4171
Hei, jeg har et fast trekk på 13000 i mnd på min Vanlig lønn fra namsmann .

Jeg jobbet ikke stort i fjor å
Har opptjent kun 12000 i feriepenger i år.
Trekker namsmann alle mine feriepenger ?
Får jo ikke lønn i juli Å vil gå 2 mnder uten lønn.

Er det sånn det virker?
Du har krav på en minstesats til boutgifter og livsopphold pr. måned.
De har ikke lov til å ta alle pengene dine. Foreslår at du uansett kontakter
namsmannen og spør dem om dette.
Trådstarter
38 7
Skulle hatt feriepenger idag. men jeg har fått 0 kr i feriepenger.
Da har dem trekt alle mine feriepenger å mener jeg skal klare meg på juni lønna som kom den 15 til 15 august ?
Sitat av Bruker1234 Vis innlegg
Skulle hatt feriepenger idag. men jeg har fått 0 kr i feriepenger.
Da har dem trekt alle mine feriepenger å mener jeg skal klare meg på juni lønna som kom den 15 til 15 august ?
Vis hele sitatet...
Det er kun namsmannen som kan gi deg et godt svar på dette.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Bruker1234 Vis innlegg
Hei, jeg har et fast trekk på 13000 i mnd på min Vanlig lønn fra namsmann .

Jeg jobbet ikke stort i fjor å
Har opptjent kun 12000 i feriepenger i år.
Trekker namsmann alle mine feriepenger ?
Får jo ikke lønn i juli Å vil gå 2 mnder uten lønn.

Er det sånn det virker?
Vis hele sitatet...
Det er utrolig vanskelig for namsmannen å vite hvordan det skal være hvis de ikke får noen informasjon om det. Mest sannsynlig så blir du nok trukket alt du sitter igjen med i "overskudd", etter de faste satsene de opererer med, pr mnd/utbetaling. Hvordan skal de vite at du ikke har inntekt på 2 måneder hvis du ikke har gitt beskjed? Tror kanskje det skal bli vanskelig at namsmannen skal la vær å trekke fordi du har måneder i fremtiden uten inntekt, da de nesten blir nødt til å forholde seg til reelle inntekter for hver måned.

Det kan være her at det faktisk er så tungvint at du kan bli nødt til å henvende deg på NAV for økonomisk støtte uten at jeg skal si at det er slik det er. Men ring til namsmannen og fremlegg situasjonen så får du svar på hvordan en skal gå frem
Sist endret av Jens1; 6. juli 2020 kl. 12:30.
Namsmann har sendt Mail til Lindorff om at det tilbakebetales. Namsmann gjorde dette på torsdag

Men ikke noe penger inne enda
Sitat av Bruker1234 Vis innlegg
Namsmann har sendt Mail til Lindorff om at det tilbakebetales. Namsmann gjorde dette på torsdag

Men ikke noe penger inne enda
Vis hele sitatet...
Nei, men de må jo nesten få tiden på seg Nå er det jo tross alt bare gått en normal arbeidsdag, og noe lenger behandlingstid enn det burde en ta høyde for. Men har selv fått tilbakebetalt på denne måten og det har pleid å gå ganske raskt. Får håpe det gjør det med deg også
Sist endret av Jens1; 6. juli 2020 kl. 13:09.
Namsmann kan forøvrig kun anmode om tilbakebetaling. Det er i det her tilfelle opp til Lindorff om de ønsker å betale tilbake.
Ja namsmannen Har anmodet om å betale tilbake
Kan sikkert ta opp til ei lita uke få kjørt gjennom en tilbakebet. Er ikke mange virkedager de har hatt siden torsdag.

Du får bare følge med. Eventuelt ta en tlf til Lindorf.
Fikk Mail fra Lindorff nå om at beløpet blir tilbakebetalt innen 2 dager ����

Da er sommeren reddet
Sitat av Bruker1234 Vis innlegg
Fikk Mail fra Lindorff nå om at beløpet blir tilbakebetalt innen 2 dager ����

Da er sommeren reddet
Vis hele sitatet...
Kaller jeg en glad "nyhet" god sommer