Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 407
Hei!
Fikk ett eldre Bang & Olufsen BeoCenter 1 som er litt vrien med å slå seg på.

Første gang jeg fikk liv i det brukte jeg sikkert seks timer. Standby-lyset pulserer i en evighet før det stopper, da prøver jeg en kanal knapp eller DVD-åpne-knappen på selve boksen, da begynner standby-lyset å pulsere igjen.

Det kommer alltid til slutt om jeg prøver lenge nokk og når det kommer på fungerer det helt topp, lyd, bilde, innebygde DVD-drevet, motorisert roterende "fot", begge SCART og AV-ut.

En liten stund etter jeg hadde fyrt opp peisen for første gang på denne siden av sommeren og det var begynt å bli varmt i stuen testet jeg TV`en på nytt, DVD-drevet åpnet seg etter ett eller to trykk så kom tven på når jeg trykket på kontrollen.
Prøvde igjen i dag, rett på når det var begynt å bli skikkelig varmt.

Dette er en CRT jeg har hatt lyst på lenge så ønsker å få den fikset istedenfor å prøve å få tak i en ny.

Prøver her i håp om at det er noen som har jobbet med lignende elektronikk før jeg begynner å feilsøke noe mer selv. Vet det må lades ut før jeg gjør noe som helst så skal ikke begynne å rote med noe på måfå
Judge Dredd
meitemark's Avatar
DonorAdministrator
Testingen din viser jo hva som er feil. Du har brudd ett eller annet sted, som blir "ubrutt" når bare metallet i lederne får varmet seg opp og utvidet seg nok. Ikke en uvanlig feil når elektronikk blir noen år gammelt.

Det som bruker å være vanskelig er å få tak i skjema og tekniske tegninger.
Takk for svar!
Ja løsningen blir vel å åpne den opp og feilsøke med voltometer.
Sist endret av utepaanordnes; 1 uke siden kl. 07:24.
Husk at en rørtv kan ha mange tusen volt. Vær forsiktig.