Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1527
Hei. Jeg har nylig blitt fratatt førerkortet. Jeg ble stoppet og det ble teste. Den slo ut på amfetamin, og viser promille på 1,2. Er selvfølgelig lei meg for å ha gjort det. Jeg legger meg flat og trenger ikke mer informasjon om hvor stor idiot jeg er. Det ble selvfølgelig tatt blodprøve, og en test med gå, peke, telle baklengs, regnestykker osv. Det gikk veldig bra. Har ikke drukket alkohol på over 10 år, og hadde ikke klart denne testen om jeg hadde 1,2 promille alkohol. Det jeg lurer på er hvordan det regnes ut.
Anonym bruker
"Selvforsynt Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar de spyttprøve i kontroller? Eller tar de ved mistanke?
Trådstarter
21 2
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tar de spyttprøve i kontroller? Eller tar de ved mistanke?
Vis hele sitatet...
De var klar over bil skulle komme med noe, og forsto at denne var meg. Jeg er godt voksen og har aldri vært innblandet i noe tidligere. Hadde med en bag for noen, og den inneholdt ikke skittentøy for å si det slik. Politiet visste at det ikke var mitt så ingen problem. Jeg har vært idiot, og kan ikke skylde på noen. Men det var vel derfor de tok test. Har aldri blitt stoppet før.
Du får nok 1.5x månedslønn i bot og 21 dagers fengsel, er ganske standardisert straff for kjøring med over 1,2 i promille. Sertifikat ryker i 2 år og. Om det er første gangen du har blitt tatt får du nok sone med fotlenke.

Hvordan de regner ut promillen aner jeg ikke, har hatt venner som har fått regnet promille til over 4 ved daglig hasjbruk, gir ingen mening. Det er ikke noe vits å krangle på utregningen, du kommer ingen vei med det.
Trådstarter
21 2
Sitat av AlBundy Vis innlegg
Du får nok 1.5x månedslønn i bot og 21 dagers fengsel, er ganske standardisert straff for kjøring med over 1,2 i promille. Sertifikat ryker i 2 år og. Om det er første gangen du har blitt tatt får du nok sone med fotlenke.

Hvordan de regner ut promillen aner jeg ikke, har hatt venner som har fått regnet promille til over 4 ved daglig hasjbruk, gir ingen mening. Det er ikke noe vits å krangle på utregningen, du kommer ingen vei med det.
Vis hele sitatet...
Takk for saklig svar. Gjort er gjort, men egen dumhet Dette må jeg ta. Det er sikkert en diagnose jeg ville fått, og det vil kanskje bli utredet nå. Jeg leter ikke etter unnskyldninger, men om jeg hadde hatt 1,2 promille med alkohol hadde jeg vært dritings, men på de andre testen hos legen hadde jeg toppscore, om det er noe som heter det da. Men det er mye jeg tar tak i nå, og kanskje var det hit jeg måtte.
Det er litt av en jobb denne kommisjonen som har "funnet" på disse grensene og utregningen til promille,
Hvis du har lyst til å lese litt mer om akkurat dette så legger jeg nederst en link til siste revideringen av disse grenseverdiene, der kan du se at på amfetamin ville faktisk Mørland og Slørdal doble grensen for amfetamin men ble da ikke vedtatt som mindretall



https://www.regjeringen.no/contentas...alkohol-mm.pdf
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Omregningsformelen har jeg ikke peiling på, men at det blir utregnet med gaffel, fri fantasi og på trass, det er jeg ganske så sikker på.

Har blitt tatt med over 1.2 i promille jeg også, dagen derpå... Legen som undersøkte meg så ikke antydning til påvirkning, men det veier desverre lite opp mot en blodprøve.

Endte opp med 1.5x månedslønn i bot, 14 dager betinget fengsel og 2 år uten lappen.

Utregning av promille er mer ett resultat av fantasi enn av virkelighet, som så mange andre ting som gjelder rusmidler.
Trådstarter
21 2
Det er det samme som meg, men jeg har ikke hørt noe enda, Jeg trodde det ville bli 21 dager ubetinget uansett. Kan jo håpe på noe slik da��
Har inntrykk av at fengsel slipper man om mab ikke tidligere er straffedømt. Aldri noe spm hos meg egentlig, sto mellom fotlenke og program for ruspåvirket kjøring.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av caspar24 Vis innlegg
Det er det samme som meg, men jeg har ikke hørt noe enda, Jeg trodde det ville bli 21 dager ubetinget uansett. Kan jo håpe på noe slik da��
Vis hele sitatet...
Grunnen for at det ikke ble ubetinget var for at det tok over ett år fra jeg ble stoppet til saken gikk for retten. Lønner seg av og til å bare vente og se an
Trådstarter
21 2
Takk for svar! Jeg er godt voksen, og 1 gang for meg, men gjorde det skikkelig når jeg først gjorde det så det er andre greier jeg også må svare for. Tipper nok det skjer om ikke lenge. Jeg må ta det som kommer��

Jeg har ikke være inne her på Freak så ofte, men nå i det siste har det vært flere ting som har dukket opp, og som jeg vil vite mer om. Det er mye bra folk som er her. Mye kunnskap og bra svar. Var litt redd for å bli fortalt ar det var dumme spørsmål og at man stort sett er en idiot som leserinnlegg har mye av. Bedre folkeskikk her enn mange andre steder!
Sist endret av caspar24; 15. februar 2023 kl. 18:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av caspar24 Vis innlegg
Takk for svar! Jeg er godt voksen, og 1 gang for meg, men gjorde det skikkelig når jeg først gjorde det så det er andre greier jeg også må svare for. Tipper nok det skjer om ikke lenge. Jeg må ta det som kommer��

Jeg har ikke være inne her på Freak så ofte, men nå i det siste har det vært flere ting som har dukket opp, og som jeg vil vite mer om. Det er mye bra folk som er her. Mye kunnskap og bra svar. Var litt redd for å bli fortalt ar det var dumme spørsmål og at man stort sett er en idiot som leserinnlegg har mye av. Bedre folkeskikk her enn mange andre steder!
Vis hele sitatet...
Vi gjør alle feil, du er ikke alene om det! Det som kan komme godt ut av en sånn situasjon, er jo det at en kan lære av sine feil og forhindre at sånne situasjoner oppstår flere ganger.

Du må ha lykke til videre! For min del ble tilværelsen betraktelig bedre etter at rettsaken var gjennomført og boten er ordnet på nedbetaling, så får håpe du får den samme erfaringen!