Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1300
Hei vurderer ny PS3, forstår det som at det er litt forskjell på disse teknisk og at begge fortsatt er å få tak i. 320GB eller 500GB slim? Er det noen fordeler med den forrige utgaven?

Er det noen som har erfaring med forskjellen annet enn HDD og utførelse slim?
Slim modellen skal visstnok bråke 20% mere, det er det negative jeg vet om den.
Er ikke så aldeles mye forskjeller. Kan ihvertfall anbefale deg å ikke gidde å kjøpe 500gb. Tviler på at du trenger så mye, siden 320 er mer enn nok. Finnes forsåvidt mange gode tilbud på de litt eldre versjonene med 320 gb, så jeg anbefaler deg en slik en.
Den eneste forsjellen jeg vet om er at slim bruker ca 50% mindre strøm enn fat, tror heller ikke at det er noen andre store endringer. På Fat versjonen så har jeg hørt at flere har hatt problemer med at laseren slutter og fungere over natten.
Sist endret av levi9; 21. januar 2013 kl. 21:56.
Ikke Værst På PC
Ikke-slim kan kjøre ps2 spill. Det kan ikke slim.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Er ikke så aldeles mye forskjeller. Kan ihvertfall anbefale deg å ikke gidde å kjøpe 500gb. Tviler på at du trenger så mye, siden 320 er mer enn nok. Finnes forsåvidt mange gode tilbud på de litt eldre versjonene med 320 gb, så jeg anbefaler deg en slik en.
Vis hele sitatet...
Forslag til hvor disse tilbudene er? For nå ser jeg plutselig bare en i butikk, elkjøp på vestlandet..
Sitat av Yalla Vis innlegg
Forslag til hvor disse tilbudene er? For nå ser jeg plutselig bare en i butikk, elkjøp på vestlandet..
Vis hele sitatet...
Vel, første jeg tenker på er det at folk skal bli kvitt de eldre for å kjøpe den nye. Sjekk finn og lignende sider.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Slim modellen skal visstnok bråke 20% mere, det er det negative jeg vet om den.
Vis hele sitatet...
bråker mere? da må da ps3 fat være totalt lydløs.
Sitat av Yalla Vis innlegg
Hei vurderer ny PS3, forstår det som at det er litt forskjell på disse teknisk og at begge fortsatt er å få tak i. 320GB eller 500GB slim? Er det noen fordeler med den forrige utgaven?

Er det noen som har erfaring med forskjellen annet enn HDD og utførelse slim?
Vis hele sitatet...
snakker du om ps3 slim 320 og Ultra slim 500 gb?
for ser noen sier at du kan spille ps2 på slim. men det kan du ikke . da må du ha fat. den helt gamle. trur ikke den er å få tak i . eller tar eg feil nå?
EDIT: ser det har blitt fiksa på nå
Sist endret av norwegianhobo; 21. januar 2013 kl. 22:37.
Husk at det er kommet en ny slim. Så totalt er det tre versjoner. Den første (fat), slim og ultra slim. Ultra slim er bare crap IMO, virker sykt billig lagd. Du kan jo se litt selv på reviews etc. Syns du burde gå for slim, den virker mye mer solid bygd og tar naturligvis en god del mindre plass en fat. Fat begynner jo også å bli gammel, så det å kjøpe en sliten en på finn er nok en dårligere deal enn å kjøpe en slim
Sitat av norwegianhobo Vis innlegg
snakker du om ps3 slim 320 og Ultra slim 500 gb?
for ser noen sier at du kan spille ps2 på slim. men det kan du ikke . da må du ha fat. den helt gamle. trur ikke den er å få tak i . eller tar eg feil nå?
EDIT: ser det har blitt fiksa på nå
Vis hele sitatet...
Sitat av trauMa Vis innlegg
Husk at det er kommet en ny slim. Så totalt er det tre versjoner. Den første (fat), slim og ultra slim. Ultra slim er bare crap IMO, virker sykt billig lagd. Du kan jo se litt selv på reviews etc. Syns du burde gå for slim, den virker mye mer solid bygd og tar naturligvis en god del mindre plass en fat. Fat begynner jo også å bli gammel, så det å kjøpe en sliten en på finn er nok en dårligere deal enn å kjøpe en slim
Vis hele sitatet...
Ok det her oppklarer nok litt, takk .. Hvis 500GB er ultra slim, 320GB er slim så er det den ja, men de kaller den slim? Ser ikke ut til å være noe å hente på finn.no med mindre jeg skal pådra meg uinteressante spill. Ser gamestop har tilbud med 500GB med GT5 og to håndkontrollere til 2300,- Vel så greit.. http://www.gamestop.no/ps3.asp det er da ultraslim eller?
Sist endret av Yalla; 21. januar 2013 kl. 22:49.
Sitat av Yalla Vis innlegg
Ok det her oppklarer nok litt, takk .. Hvis 500GB er ultra slim, 320GB er slim så er det den ja, men de kaller den slim? Ser ikke ut til å være noe å hente på finn.no med mindre jeg skal pådra meg uinteressante spill. Ser gamestop har tilbud med 500GB med GT5 og to håndkontrollere til 2300,- Vel så greit.. http://www.gamestop.no/ps3.asp det er da ultraslim eller?
Vis hele sitatet...
Den du linker til er "ultra slim". Ser den markedføres som slim, den forrige slimen selges nok ikke i butikkene lengre. Jeg anbefaler deg å gjøre deg opp din egen mening om "ultra slim", så eventuelt bestille den splitter ny, eller få tak i den gamle slimen på finn. Er jo ikke lenge siden de sluttet å selge den, så jeg tror du skal klare å skaffe en tilnærmet ubrukt en av den forrige slimen på finn.
Sist endret av trauMa; 21. januar 2013 kl. 23:09.
Sitat av Skrivebordet Vis innlegg
Ikke-slim kan kjøre ps2 spill. Det kan ikke slim.
Vis hele sitatet...
Det er feil, var vel kun den første versjonen på 60GB som kunne det.
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Det er feil, var vel kun den første versjonen på 60GB som kunne det.
Vis hele sitatet...
Stemmer. Denne var forøvrig svindyr som ny, og er svært ettertraktet på bruktmarkedet. Har sett de første Ps3ene med bakoverkompatiblitet gå for mellom 10 og 12 000 på finn.
Sist endret av trauMa; 21. januar 2013 kl. 23:07.
Sitat av trauMa Vis innlegg
Den du linker til er "ultra slim". Ser den markedføres som slim, den forrige slimen selges nok ikke i butikkene lengre. Jeg anbefaler deg å gjøre deg opp din egen mening om "ultra slim", så eventuelt bestille den splitter ny, eller få tak i den gamle slimen på finn. Er jo ikke lenge siden de sluttet å selge den, så jeg tror du skal klare å skaffe en tilnærmet ubrukt en av den forrige slimen på finn.
Vis hele sitatet...
Riktig, det gikk inn sakte men sikkert her så jeg ser litt på slim etter 320GB på finn, fullt mulig det med litt is i magen.. Var bare det med tålmodighet, jeg leste noen reviews som blir litt mer forståelig nå. Altså at ultraslim er litt mer "billig".

Sitat av trauMa Vis innlegg
Stemmer. Denne var forøvrig svindyr som ny, og er svært ettertraktet på bruktmarkedet. Har sett de første Ps3ene med bakoverkompatiblitet gå for mellom 10 og 12 000 på finn.
Vis hele sitatet...
Ja det er jo helt spinnvilt, har sett de til 8. Nå skjønner jeg litt mer hvorfor også er det ikke noe å lure på at PS2 går med alle spill.