Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1949
Anonym bruker
"Kjent Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Med ugjenkjennelig mener jeg skrift som ser ut til å være skrevet av noen helt andre.

Noe rart spørsmål, men ønsker svar fra noen med erfaring eller kompetanse: ved 1-2 i promille (og i oppstart på antidep om det har betydning) - er det mulig at vedkommendes håndskrift endres så mye at den ikke er gjenkjennelig (også med manglende rettskriving, men fullt leselig)? Kan legge til at vedkommende ellers skrev helt eksemplarisk korrekt på messenger på samme tidspunkt ! Syntes opplevelsen var så spesiell at jeg vil spørre om det er mulig at en slik merkelig faktor påvirkes av en sånn kombo.
jepp. Har selv flere håndskrifter, alt etter hvilken situasjon jeg skriver i. Noen av de ligner ikke i det hele tatt. Så jeg vil si det er fullt mulig.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er sikkert mulig men en håndskrift spesialist ville sett likheten vil jeg tro
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ser du etter en mulig vei ut fordi angeren er stor etter kombinasjonen av piller og alkohol? Om du eller den det gjelder er bipolar så tror jeg du kan få en attest fra legen som skal frita deg fra avtaler signert i manisk tilstand. Å bare stole på håndskriften tror jeg blir risikabelt. Ble tatt for sniking på banen og oppga riktig personalia men fordi jeg var blakk så hadde jeg sneket og jeg hadde ikke penger til snikebot. Så jeg forsøkte med vilje å signere på en helt annen måte. Og når kravet kom så forsøkte jeg å si at det ikke var meg. Ble innkalt og måtte avlegge skriftprøve. Tror du ikke de hadde ansatt skriftekspert som konkluderte med at skriften var fra samme person. Og da hadde jeg virkelig forsøkt å få signaturen til å ikke matche.
Absolutt. Har signert mye i posten og diverse etater så skakk at det blir en to tre linjer med tre-fire ''snurrerter'' på, for å forkle det som en signatur.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eksperter ville sikkert gjenkjent signaturen uansett. De lever jo av å se og gjenkjenne mønstre i signaturen. Mønstre som vanlige folk ikke ser.
Anonym bruker
"Kjent Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er ikke noen signatur eller kontrakt det er snakk om, situasjonen var at min samboer skrev en notis «til meg» som han ikke husker å ha skrevet og som ikke ligner hans skrift i det hele tatt. Så jeg trodde den var skrevet av noen andre til stedet, men ingen står for det. Så da konkluderte jeg med at han må ha skrevet dette i en slags «psykose» eller noe utløst av alkoholen pga medisinen han bruker. Men vi syntes også det var merkelig da det aldri har forekommet før, og han aldri har vært i slike tilstander før heller.. alltid vært ved sine fulle fem også med promille. Så vi ble ganske skremt begge to. Det har ikke forekommet lignende verken før eller siden
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg skal adressere brev i fylla ser det nesten alltid ut som en femåring har skrevet det dagen etter, selv om det ser helt greit ut når jeg skriver det. Ikke uleselig, bare en slags barnslig skrift.
Jeg har selv sett på brev jeg har skrevet i fylla, og jeg greier ikke å lese det selvom jeg vet hva som burde stå der. Så de gangene jeg må underskrive kvitteringen i baren, tror jeg ikke underskriften min likner mye på den som står på bankkortet.
Anonym bruker
"Kjent Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det rare er at skriften var helt klar og tydelig. Bare med en formulering som ikke lignet hans, og med rettskrivingsfeil som heller ikke ligner han som ellers skriver plettfritt korrekt, noe han også gjorde på chat samme kvelden. Så det hele var en veldig rar opplevelse rett og slett..